Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xmichxrocky schreef:@daisyree: het vmbo is de mavo
ik heb het zelf ook gehad, op de have kon ik het gewoon niet (oké, ik deed er ook niet veel aan hoor) ben toen mavo (vmbo) gaan doen en daar haalde ik ook hoge cijfers, nu doe ik mbo en ga hierna hbo doen
ik had alleen een verkeerde manier van leren en begrijpen. Daar ben ik aan gaan werken, in samenwerking met bijles en nu haal ik wel goede cijfers. Heb op het nippertje mn P niet gehaald en dat terwijl ik in april nog maar 13 van de 60 studiepunten had.

Annemeik schreef:MAVO is VMBO-tl, maar sommige scholen noemen het tegenwoordig weer MAVO Michellkuh.
Als je van 5 tot 11 aan je huiswerk zit, is het te zwaar. Met welke cijfers ben je overgegaan van vmbo naar havo als ik vragen mag? Wij laten iemand pas van vmbo naar havo overgaan wanneer ze 8en en 9ens staan op hun rapport en hun ouders vertellen dat ze thuis geen flikker uitvoeren... Dan weet je dat ze geschikt zijn voor havo (en de goede instelling in de les natuurlijk).
Maak je een planning? Maak je aantekeningen tijdens de les? Snap je het wél tijdens de les?
Waarom mag je niet terug? Je kan toch zo het examenjaar van de tl in gaan?
Annemeik schreef:MAVO is VMBO-tl, maar sommige scholen noemen het tegenwoordig weer MAVO Michellkuh.
Als je van 5 tot 11 aan je huiswerk zit, is het te zwaar. Met welke cijfers ben je overgegaan van vmbo naar havo als ik vragen mag? Wij laten iemand pas van vmbo naar havo overgaan wanneer ze 8en en 9ens staan op hun rapport en hun ouders vertellen dat ze thuis geen flikker uitvoeren... Dan weet je dat ze geschikt zijn voor havo (en de goede instelling in de les natuurlijk).
Maak je een planning? Maak je aantekeningen tijdens de les? Snap je het wél tijdens de les?
Waarom mag je niet terug? Je kan toch zo het examenjaar van de tl in gaan?

Annemeik schreef:Het is moelijk, maar wel te doen.
Overgang 3 naar 4 geeft een overgansbewijs geen vmbo diploma.
Dan is het wel te zwaar Anoli, vooral als je zelf aangeeft dat je verkeerd leerde.
Michellkuh schreef:Hoezo er is geen mavo? Je kunt gewoon mavo doen, vmbo en mavo zijn twee verschillende niveaus. Ik ben 22 jaar en er is een mavo school bij mij in de buurt.. dus helemaal geen oude stempel

Annemeik schreef:Overgang van 3 naar 4 havo staat gelijk aan een VMBO diploma, je kan niet zomaar naar het VMBO gaan want je hebt in VMBO 3 ook al examenonderdelen. volgens mij