Droge lippen*hoe los ik dat op..*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

manonetjuh

Re: Droge lippen*hoe los ik dat op..*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:06

xmarliez, je link werkt niet

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:22

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 19:25

Ahh bedankt iedereen~!
Alleen ik kan niet tegen aloe vera
Daar krijg ik uitslag van :=

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:27

Ik hoorde van iemand dat je voor je gaat slapen als je je tanden aan het poetsen bent je lippen ook even mee kan poetsen dan gaan dode randje eraf, soort scrub voor je lippen en dan dikke laag vaseline en volgende ochtend heb je dan als het goed is minder droge lippen :)

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:49

...sorry, maar ik heb van al dat droge lippen gepraat...echt droge lippen gekregen.....ga even op zoek naar mn LABELLO want die werkt t allerbeste.... :D :D :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:54

Dat witte tubetje van Blistex is bij mij de enige die echt geneest.

Mimichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:57

Ik zweeeer bij Purol... Zo een witachtig blikje, je doet er ook onwijs lang mee. Alle droge of ruwe plekjes worden er weer heerlijk zacht van! Sterkte ermee ;)

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:59

.....oh ja purol....en dat ruikt zo lekker....

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:02

Gebruik altijd Uierzalf als ik verkouden ben en mn lippen kapot gaan..
En voor het slapen gaan eventjes wat dikkere laag zodat het de volgende dag nog wat op zit.

Voor de rest gebruik ik niets, waarom zou je iedere dag smeren?

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:03

Ik smeer 's ochtends na het tanden poetsen me lippen met een dun laagje Vaseline in, en 's avonds het zelfde. :)
Werkt erg goed bij mij!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:52

Ik heb creme van de Body Shop, met een bepaalde noot. Die gebruiken ze ook voor droge huid in de Sahara, en dat spul werkt echt super. 2x smeren en het is opgelost

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:00

Voordat ik ga slapen smeer ik een goede dikke laag purol op mijn lippen.

overdag gebruik ik geen lipgloss oid maar van Labello met van die kleurtjes.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:43

Annekeee schreef:
Geen lippenbalsum... De reden waarom jij droge lippen hebt, is omdat je alleen maar spul er op smeert, en dan maken jouw lippen zich zelf niet meer vettig / vochtig.. Waardoor jij verslaafd wordt aan lippenbalsum. Om die rode rand kan je wel purol of vaseline smeren. :)

Mee eens. Ik had vroeger ook altijd last van droge lippen (en de huid eromheen). Vooral in de winter, de vellen hingen eraan..
Ik smeerde uit gewoonte veel spul op m'n lippen, labello, purol, blistex, vaseline etc. Hoorde wel eens dat je er verslaafd aan kon raken ,aar geloofde dat eigenlijk nooit echt..

Maar ben er nu achter dat het écht zo is. Ik heb een paar weken helemaal geen smeerseltjes gebruikt op mn lippen en sindsdien nooit meer last van droge lippen. Zelfs in de winter als het vriest helemaal nergens last van.

Beste tip is dus eens helemaal stoppen met spul op je lippen. Probeer het eens uit! Werkt echt. :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 17:37

Samiyah schreef:
Annekeee schreef:
Geen lippenbalsum... De reden waarom jij droge lippen hebt, is omdat je alleen maar spul er op smeert, en dan maken jouw lippen zich zelf niet meer vettig / vochtig.. Waardoor jij verslaafd wordt aan lippenbalsum. Om die rode rand kan je wel purol of vaseline smeren. :)

Mee eens. Ik had vroeger ook altijd last van droge lippen (en de huid eromheen). Vooral in de winter, de vellen hingen eraan..
Ik smeerde uit gewoonte veel spul op m'n lippen, labello, purol, blistex, vaseline etc. Hoorde wel eens dat je er verslaafd aan kon raken ,aar geloofde dat eigenlijk nooit echt..

Maar ben er nu achter dat het écht zo is. Ik heb een paar weken helemaal geen smeerseltjes gebruikt op mn lippen en sindsdien nooit meer last van droge lippen. Zelfs in de winter als het vriest helemaal nergens last van.

Beste tip is dus eens helemaal stoppen met spul op je lippen. Probeer het eens uit! Werkt echt. :)

Maar omdat ze nu extreem droog zijn doet het echt heel pijn om te stoppen

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:26

ik zeg PUROL!
Dat helpt heel erg goed bij mij, ik krijg altijd heel erg snel gebarste lippen.
's morgens en 's avonds een laagje purol en overdag die labello med protection smeren.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:33

ondanks dat iemand zei dat het niet goed is, VASELINE!
ik gebruik het al jaren , op aanraden van de HA,na een allergische reactie op Labello(ik leek s ochtends Daffy DUck wel ) en consorten.van te vaak die rommel smeren, kun je een allergie ontwikkelen, en blijft alleen vaseline over.werkt prima.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:36

Gewoon de goedkoopste blauwe bij de kruidvat vandaan.
3 in 1 pakje ofzo?
Altijd 1 in mn tas en 1 op mn nachtkastje. En de ander wanneer er 1tje ineens plotseling de weg kwijt is.. !

Haat droge lippen! In de winter er vooral last van.
Voor het slapen gaan altijd een laagje opsmeren.

En dat je lippen niet meer zonder kunnen vind ik werkelijk onzin. Er zijn periodes waar je er meer last van kan hebben. Goed smeren. Niet pulleken... !
Komt allemaal goed :p

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:38

mss bij jou onzin,maar bij mij, en vele anderen niet.pulken doe ik vanzelfsprekend niet,maar je krijgt wel een onaangenaam, droog gevoel.
echt een soort van verslaving, die bij mij een allergie werd.
en ze liggen overal, in mn tas,mn werktas, in mn jas, op tafel, in mn nachtkastje, in mn paardenjas, in de veewagen :j
je zal maar zonder zitten ;)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:45

spicegirl schreef:
mss bij jou onzin,maar bij mij, en vele anderen niet.pulken doe ik vanzelfsprekend niet,maar je krijgt wel een onaangenaam, droog gevoel.
echt een soort van verslaving, die bij mij een allergie werd.
en ze liggen overal, in mn tas,mn werktas, in mn jas, op tafel, in mn nachtkastje, in mn paardenjas, in de veewagen :j
je zal maar zonder zitten ;)

Ik snap hem even niet.. je hebt nu een allergie van het smeren? Dus die allergie noem jij een verslaving?
Zo bedoel je het toch?

Probeer het even te begrijpen hoor. Een allergie krijg je toch omdat je overgevoelig bent voor bepaalde bestanddelen?
Die kan je inderdaad opbouwen door iets veelvoudig te gebruiken. Maar dat is geen verslaving.

En wanneer je een allergie hebt kun je het ook niet meer gebruiken. Want je kunt niet meer tegen dat bestandsdeel.

Misschien is het al laat...... nevermind....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:11

Verslaving is misschien een beetje raar verwoord. Maar je lippen kunnen wel gewend raken aan smeerseltjes, waardoor ze zichzelf minder nat/vettig maken. Dat kan je onzin vinden, maar zo werkt het gewoon puur lichamelijk. :+ Het is toch minstens het proberen waard lijkt me, ik wou dat ik het eerder had gedaan.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:40

het BEGON als een "verslaving". gebruiken, steeds meer gebruiken, je kan gewoon niet zonder..en door dat vele gebruik, werd het een allergie.ik ben nu allergisch voor alle lippenbalsems, behalve vaseline.
duidelijk nu ? ;)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:55

Hier een prof als het om het verzorgen van droge lippen gaat, mijn lippen kunnen namelijk binnen 5 minuten van 'normaal' naar 'bloedbad' gaan helaas. Ik heb heel veel geprobeerd, en heb nu wel iets wat werkt.

Ten eerste gebruik ik absoluut géén Labello. Dit spul droogt mijn lippen juist ontzettend uit, dus dit is een product wat ik ten alle tijden vermijd. (Ja, ook als mijn lippen open liggen en ik hebt niets anders dan Labello dan gebruik ik het niet, omdat het écht alleen maar erger maakt) Ook Blistex gebruik ik niet, het brand héél erg en droogt mijn lippen uit.

Ten tweede, als het echt héél erg is smeer ik soms een enorm hydraterende dag crème op mijn lippen met daarna een dikke laag vaseline om het vast te houden. Dit doe ik vaak 's avonds zodat het lekker even in kan trekken en ik dus ook gewoon een dikke laag kan gebruiken.

Ten derde, smeer áltijd iets op je lippen vóór je naar buiten gaat (met koud weer). Vooral 's ochtends smeer ik vaak een laag Vaseline, zo blijven mijn lippen beschermd. Dit doe ik 's ochtends, omdat als ik de dag begin met kapotte lippen kom ik er niet meer vanaf ook.

Als laatste tip heb ik dat je een beetje moet zoeken naar de beste manier voor jou. Dit hierboven werkt voor mij dus goed, en Labello werkt niet bij mij terwijl dit bij sommige mensen juist weer wel werkt. Ik heb door van alles te proberen een Aloë Vera lippen balsem gevonden bij een toko en deze werkt voor mij erg goed.

Nog een tip, probeer je lippen niet nat te maken en 'scrub' je lippen af en toe (en smeer het dan wel in met een goede lippen balsem)