Bril kwijt, en geen nieuwe bril mogen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:21

kleinvosje schreef:
Niet in elke al gebruikte nieuwe bril kunnen zomaar nieuwe glazen gezet worden...

Tenzij bij van die leesbrilletjes bij de drogist dacht ik van wel? Ik heb vaak nieuwe glazen moeten steken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:25

Ik vraag me dan eigenlijk af wat de versie van de ouders is :D , want als ik mijn bril echt kwijt zou zijn, dan zouden mijn ouders spontaan beginnen mee zoeken en oplossingen aandragen.

Zam_Cas

Re: Bril kwijt, en geen nieuwe bril mogen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:27

Specsavers was echt een aanfluiting, heb mijn bril voor erbij maar ze hebben mijn ogen niet goed opgemeten. Ik was erg zeeziek als ik mijn bril op had. Bij Fielmann was de service super, 1,5 uur bezig geweest in totaal. En nee, heb geen aandelen :+

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 16:51

Mensen bokt werkt niet ik heb al 4 berichten geplaatst en hij laat ze gewoon niet zien!

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 17:00

Even voor de duidelijk heid ik heb overal gezocht mET mijn vader.. Ik ben hem al 7 dagen kwijt en zoek hem ook al 7 dagen. Ik ben er net over begonnen en hij word meteen boos, hij zegt dat ie geen geld heb en dat ik maar zonder bril moet.. Ik werd boos en heb gezegt dat ik hem nodig heb omdat ik gewoon amper kan leven zonder bril. Toen zei ie dat ik naar me kamer moest en nu zit ik de rest van de avond zonder avond eten boven... Hij geef gewoon geen ene flikker om me, en mijn moeder is precies hetzelfde maar haar zie ik amper

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:16

lilydj schreef:
Hij geef gewoon geen ene flikker om me, en mijn moeder is precies hetzelfde maar haar zie ik amper

tututut beetje minder mag wel hoor, je hebt het over je ouders niet over je klasgenoten.
Ga eens rustig nadenken of je zeker weet dat je hem op je kastje hebt gelegd en niet ergens anders op een plek waar je het misschien niet verwacht.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:20

Bij de DA drogist hebben ze soms een eyelove zitten.
Dan betaal je 50 euro voor een montuur incl. glazen. Je geeft je gegevens door: prisma, sterkte, cilinder enz.
Na 20 weken kun je hem ophalen.
Het zijn geen superkwaliteitsbrillen maar makkelijk om op reserve te hebben, gewoon voor de leuk of in dit geval omdat ze heel goedkoop zijn.

edit: Ik zag dat je in noordholland woont, hier heb je verkooppunten: http://91.219.76.11/fmi/iwp/cgi?-db=Ves ... loadframes
Laatst bijgewerkt door Moon op 05-09-12 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:21

20 weken :wow: tiepfout hoop ik :=

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:27

Moon schreef:
Bij de DA drogist hebben ze soms een eyelove zitten.
Dan betaal je 50 euro voor een montuur incl. glazen. Je geeft je gegevens door: prisma, sterkte, cilinder enz.
Na 20 weken kun je hem ophalen.
Het zijn geen superkwaliteitsbrillen maar makkelijk om op reserve te hebben, gewoon voor de leuk of in dit geval omdat ze heel goedkoop zijn.

edit: Ik zag dat je in noordholland woont, hier heb je verkooppunten: http://91.219.76.11/fmi/iwp/cgi?-db=Ves ... loadframes

Goede tip: over 20 weken is het halve schooljaar al voorbij... :')

TS: Ik vind dat je niet erg netjes over je ouders spreekt, juist in deze situaties is het belangrijk dat je rustig blijft. Als je kwaad wordt, krijg je als kind namelijk niks voor elkaar.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:35

Sorry hoor, maar ik vind het echt belachelijk dat je ouders je geen nieuwe bril willen geven! Dat is echt iets wat je nodig hebt! Ik zie zelf ook niet zo heel erg goed en ik moet er niet aandenken dat als ik hem echt kwijt ben, geen nieuwe krijg (ookal heb ik lenzen, maakt niet uit). Dan zie ik gewoon niks. Raar hoe je ouders hier op reageren. Stoom zou echt uit mijn oren komen. Kun je niet toevallig van een familielid geld vragen/lenen en zo een nieuwe bril bestellen? Als je ouders dan bijdraaien kunnen ze het altijd nog terugbetalen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:39

lilydj schreef:
Even voor de duidelijk heid ik heb overal gezocht mET mijn vader.. Ik ben hem al 7 dagen kwijt en zoek hem ook al 7 dagen. Ik ben er net over begonnen en hij word meteen boos, hij zegt dat ie geen geld heb en dat ik maar zonder bril moet.. Ik werd boos en heb gezegt dat ik hem nodig heb omdat ik gewoon amper kan leven zonder bril. Toen zei ie dat ik naar me kamer moest en nu zit ik de rest van de avond zonder avond eten boven... Hij geef gewoon geen ene flikker om me, en mijn moeder is precies hetzelfde maar haar zie ik amper

ik vind ook dat je wel een beetje minder heftig mag reageren, een bril is iets duurs en jij bent hem kwijt en jij rekent er maar gewoon dat je dan wel een nieuwe krijgt. Ik snap dat je je bril nodig hebt en ik geloof dat je vader dat ook wel weet maar een brutale reactie van jou daarop lijkt me niet heel handig!
Vraag anders of je ouders met je mee gaan naar de opticien (of ga zelf) en laat je ogen op meten, als daar uit blijkt dat je ogen inderdaad zijn verandert en je een nieuwe sterkte nodig hebt is een nieuwe bril dus ook echt nodig (ook al je je oude nog terug vind).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:41

ik denk dat ik ook naar mijn kamer kon vertrekken als ik op jouw leeftijd zo over mijn ouders zou praten. Het komt niet eens in me op :x

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:41

Als je 13 jaar bent, heb je vast wel 29 euro ergens op een rekening staan? Of tegen je vader zeggen dat het maar 29 euro kost? Dan naar Specsavers en je probleem is opgelost.
Als je ouders echt niet mee willen helpen, zou ik zo snel mogelijk zelf een bril regelen. Dit is gevaarlijk op straat, slecht voor je ogen en voor je schoolprestaties..
Verder natuurlijk hard blijven zoeken thuis!

ponyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:43

De zorgverzekering betaald toch ook een deel van de bril. Trouwens ik zou gewoon zeggen jullie hebben ook meerdere brillen, warom ik dan niet?

suuzepuus

Tja.... wie raakt zijn bril dan ook kwijt. Is het de eerste keer? als het al de heelveelste keer is snap ik het wel... en bril is erg duur en je moet gewoon goed op je spullen passen!

lenaa_tje

En ts is raad het je ook niet aan om naar de specsavers te gaan, ook ik heb daar een verkeerde bril aangemeten gekregen en dan ben je nog verder van huis!
Ook omdat je al aangeeft dat je van je eigen bril ook al last had.
Ik hoop van harte dat je je bril nog terug vind en dat je daarna je ogen is laat op meten ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:52

Zeg belerende typetjes hier, laat die meid lekker stoom afblazen, hoe ze over haar ouders praat moet ze zelf weten. En als die vader geen ene flikker om d'r geeft... nou ja, mocht TS haar kant van het verhaal redelijk waar zijn, dan begrijp ik de woorden wel. Sterker nog, het komt me behoorlijk bekend voor van vroeger.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:54

Hoezo is specsavers nou opeens niet goed? als je daaraan twijfeld laat je toch bij meerdere opticiens je ogen meten en koop je uiteindelijk een goedkope bril bij specsavers! (heb goede ervaringen met specsavers Hardenberg)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:55

Nou wel heel erg vervelend voor je zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je hier echt zwaar van baalt.
Ik hoop echt heel hard voor je dat ie spontaan ergens opduikt. *duimt*

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:02

*duimt mee*

Weet je dan wel echt 100% zeker dat je hem wel naast je bed hebt neer gelegd? Stel je voor dat die nog net als dat verhaal van in de wei nog bij je verzorgpony of vriendin ofzo ligt?

Weet ik veel :')
Laatst bijgewerkt door _Balou op 05-09-12 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:04

TS ik zie dat je 13 jaar bent.
Dan betaalt de zorgverzekering toch gewoon een (flink deel van een) nieuwe bril?
Hoe lang had je je oude bril?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:09

Bril komt uit de aanvullende verzekering. Ze teert nu op de aanvullende verzekering van haar ouders.
Meestal is pas bij de uitgebreidste aanvullende verzekering een vergoeding voor de bril opgenomen. Tenzij je echt extreeeeem slechte ogen hebt, dan is er soms recht op vergoeding uit het basispakket.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:14

suuzepuus schreef:
Hoezo is specsavers nou opeens niet goed? als je daaraan twijfeld laat je toch bij meerdere opticiens je ogen meten en koop je uiteindelijk een goedkope bril bij specsavers! (heb goede ervaringen met specsavers Hardenberg)

metingen waren prima maar ze hebben toen verkeerde glazen met verkeerde sterkte (+cylinder) in m'n bril gezet, toch een behoorlijke fout! Ik bedoel ook zeker niet dat iedere specsavers slecht is maar ik ken meerdere mensen met deze ervaring dus daarom waarschuw ik daar liever toch voor. Niet helemaal juist verwoord ik mijn berichtje :) (beetje oftopic maar goed)

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 18:45

Ik heb mijn bril nu een jaar en ik ben er echt heel zuinig op omdat ik heb zo hard nodig heb. Mijn vader zegt dat mijn verzekering ofzo. Pas over een jaar weer een deel vergoed.. Dus dan zou ik nog een jaar zonder bril zitten.. Specsavers ik heb geen flauw idee waar die zou moeten zijn, en een bril die een beetje goed zit is toch echt geen 29,- ? Geld lenen van family gaat niet lukken want ik krijg echt niet in de 300.- mee en als mijn vader dan later alsnog niets zou willen betalen zit ik met een heel groot probleem...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:51

Als je werkelijk niet met je ouders kunt praten hierover, ga dan eens praten met een andere volwassene in je omgeving. (familielid, docent, o.i.d.)

Ik snap best als ouders eens balen. Dit klinkt wel een beetje bizar.