Spaans benauwd voor wespen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Re: Spaans benauwd voor wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:40

Ik ren gewoon altijd hard weg als ze niet weggaan als ik even stil blijf staan :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:44

Rebeccaa schreef:
En hoe ruim je die fles vervolgens op? :')

In de diepvries zetten.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:45

Ik ben allergisch voor wespensteken, nog niet zo erg dat ik er dood aanga, maar ik word er wel flink ziek van. En toch ben ik nog meer allergisch voor de hysterie die sommige mensen overvalt op het moment dat ze zo'n beest zien.
Gewoon rustig blijven en eventueel blazen helpt echt meer dan gillen, hyperventileren en wild met je armen maaien. Dat laatste deed mijn neef ook, dat resulteerde ooit in zijn cola over mijn jurk en de wespen daar dus weer op. Daar kreeg ik het dan wel echt benauwd van.
Verdere tips: geen parfum en deo met een geurtje gebruiken, geen zoete drankjes drinken op het terras en thuis een wespenvanger zoals hier al is omschreven neerzetten.
Wespen zijn tegen het eind van de zomer (nu dus) agressiever, dus het kan idd dat ze nu eerder prikken. Maar door hysterisch gedrag vergroot je die kans alleen maar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:45

Ik ben alleen bang voor de Gele Wespen,die krengen steken gewoon als ze op je zitten,zonder dat je zelf iets doet.Ik ben allergisch voor wespensteken,de plek zwelt helemaal op en word super dik.
Voor andere wespen,zoals de bruine ben ik niet bang,deze steken je bijna nooit,zijn ook niet agressief zoals die gele.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:49

Roselie schreef:
Ik ben ook echt heel bang
Zelfs op een terras ga ik rennen

O zo herkenbaar Roos.
Ik word nu al kriegel als ik dit zo lees.
Ik ben voor een electrische vliegenmepper in pocket (tas)formaat :+
dan kill ik ze wel de eerstvolgende die bij me komt...

Ik zou niet aan wespenvanger beginnen. Je trekt ze dan aan, zelfs als je hem verder weghangt. En wie weet, ben je een lekker hapje voor onderweg 8-)
Als die kleredingen nou gewoon doodgingen na een prik... Maar nee, ze vliegen rustig verder

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:52

Hoe rustiger je bent, hoe beter het gaat. Ik beweeg juist niet en dan gaan ze zo weer weg.
Ze schijnen bij je tafel weg te blijven als je wierook brand.

Verder zijn ze gek op vlees en op zoetigheid. Dus heb dat niet te lang op tafel.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:14

Ik ben ook als de dood voor wespen. Ben jaren geleden uit het niets gestoken en dat deed pijn! Paar dagen geleden was mijn chihuahuapup het haasje, op haar oogje, het arme ding.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:22

F_Orumster schreef:
Hoe rustiger je bent, hoe beter het gaat. Ik beweeg juist niet en dan gaan ze zo weer weg.
Ze schijnen bij je tafel weg te blijven als je wierook brand.

Verder zijn ze gek op vlees en op zoetigheid. Dus heb dat niet te lang op tafel.

Het is ook onlogisch om zo te reageren, maar ja wat doe je eraan? Ik weet ook dat wespen die op vlees afkomen minder agressief zijn omdat die nog gewoon op zoek zijn naar voedsel voor hun larven die hun dan weer zoetigheid geven. Als de larven groter worden houden ze daarmee op en gaan die wespen de zoetigheid ergens anders zoeken, dan worden ze wel agressief.
Maar toch, als ik een wesp in de buurt van de bbq heb rond het vlees ben ik nog doodsbang.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:28

Ik vind ze ook dood en doodeng.
Ga altijd voor ze op de loop,overal maakt niet uit waar.
En vaak nog met veel gegil en idiote bewegingEn :')
MAAR soms neeem ik wraak ,elektrocuteer ik 1 of met sigarettenrook ja...laten stikken :o
Best erg maargoed ze hebben mij ook weleens gestoken! :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:29

Ik reageerde vroeger ook spastisch en heb daardoor juist geleerd dat je dan geprikt wordt (doordat je ze in het nauw drijft). Sindsdien mijzelf geleerd (gedwongen) muisstil te staan en ze dan na een inspectierondje doorhebben dat je niks eetbaars hebt en weer weggaan. Zodoende vond ik het steeds makkelijker om ze even hun inspectie te laten uitvoeren en nu kijk ik ze dus, doodstil staand, na om te checken dat ze niet ''per ongeluk'' in je kleding vliegen. Nooit meer geprikt.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:41

als ik stil ga staan gaan ze juist op me zitten en dan word ik helemaaal gek omdat ik dan bang ben om gestoken te worden. ze krijgen me dan een flinke slag van opzij en ik zet het op een rennen :')

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:47

Speaking of which.... Vliegt er net eentje de woonkamer binnen... Lang leve de elektrische vliegenmepper ~~}>

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:57

Het blijkt de Aziatische hoornaar te zijn die mij en mijn paarden terroriseert... rotbeesten!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:31

Verschrikkelijke beesten. Ik wordt er ook panisch van, omdat ik een flinke reactie krijg als ik gestoken wordt. Maar door mijn panische reactie leer ik mijn kinderen om ook panisch te doen. Erg slecht voorbeeld, maar kan nu eenmaal niet stil blijven zitten als er zo'n engerd bij me zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:36

wegblazen! of zachtjes weg 'wuiven' met je hand vooral niet te druk doen, dan blijven ze vervelend doen.

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:39

een vrouw bij mij in het dorp was bijna dood naardat ze was gestoken door een wesp dus je voelt er wel wat van als je gestoken wordt -O-
als ze 10 min later was geweest was ze dood,
dus nu ben ik ook bang voor wespen omdat ik voor veel allergies ben.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:47

Een Citroen doormidden snijden en er kruidnagels (gewoon te koop in de supermarkt) in prikken, hier houden wespen niet van. Staat nog gezellig ook op tafel/ terrasje : ) Op stal zou je ze mssn aan een lintje kunnen hangen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:48

Hoorde ook dat wespen juist op je af komen als je hartslag stijgt, dus bij angst. Mja, wat moet je dan?

Nog wat handige oma-weetjes bij steken.

A. Bijensteek
1.Wrijf met een halve ui over bijtplaats en de angel zit dan in de ui!
2.Raar maar waar: oorvet werkt tegen bijensteken dus peuter even met de vinger in je oor en wrijf dat over de plaats van onheil.
3.Suiker: neem een suikerklontje met een drupje water.
4.Dempen met Eau de cologne (reukwater ook bekend als 4711 Kölnisch Wasser).

B. Wespenbeet
1.Direct de beet overgieten met sinaasappelsap.
2.Stukje knoflook uitsmeren over de gebeten plek.

C. Voor beide steken: 1.Eerst de angel er uitzuigen en uitspugen. Daarna tandpasta erop: de menthol is de werkzame stof.
2.Een watje of stukje tissue gedrenkt in (keuken)azijn tegen de prik duwen. Daarna de angel eruit trekken.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:55

Ik ben ook echt als de dood voor wespen.

Toen ik een uur geleden op stal kwam zaten er zo onwijs veel binnen. Ik moest de voerton vullen en hooi pakken dus ik moest er wel langs. na 10 keer naar binnen en weer keihard naar buiten te zijn gerend met kippenvel over mij lijf heb ik toch het voer heel snel in de ton gekregen. De lege zak heb ik niet eens weggegooid want dan moest ik er weer tussen in staan. Ben meteen naar buiten geraced. via de buitenkant ben heb ik hooi gepakt, zo kon ik die krengen wel een klein beetje ontlopen. Helaas moest ik weer terug omdat ik mijn sleutels binnen had laten liggen...

Ik ben zelf 3 keer gestoken en ik ben er ook nog heel erg allergies voor. Zodra ik gezoem hoor ben ik weg, maakt niet eens echt uit wat het is...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:06

Wespen, vreselijke beesten!

Op de vakantie de afgelopen 2 weken, iedere keer als we buiten zaten dan kwam der steeds
1 wesp op me afgevlogen, echt door dat beest ben ik de meeste tijd binnen gaan zitten. _O-

Gisteravond dan wel gewoon buiten gezeten, maar werd helemaal knetter van dat beest,
kon niet rustig eten want dan dan zat beest weer bij m'n gezicht.

Hij heeft ook lekker z'n poten in mn Appelmoes gezeten! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:28

Ben echt doodsbang voor wespen en juist omdat het van die klote beesten zijn die je steken zonder reden. Nee hoor, ik ren fijn weg en als mensen dat achterlijk vinden moeten ze het zelf weten. :') Stomme beesten.. geen betere wesp dan een dode wesp :=

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:32

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:04

Liselot schreef:
Waarom ben je zo bang voor wespen? Als jij gewoon rustig blijft en de wesp zich niet bedreigd voelt steken ze echt niet uit het niets.
En als ze steken, ja dat doet even zeer, maar na een uurtje voel je daar al niets meer van. Om eerlijk te zijn heb ik liever een wespensteek waar je zo snel van af bent, dan een steek van een daas waar je nog een week last van hebt

zelf geen sterk ruikende deodorant opdoen en ook geen parfum, daar komen ze namelijk op af

Grapje zeker? :+
Als zo'n wesp op je kleding gaat zitten terwijl je het niet door hebt kun je nog zo rustig zijn, maar als 'ie per ongeluk klem komt te zitten steekt 'ie toch echt :+
En na een uur voel je er niks meer van?
Mijn meest recente wespensteek heb ik een week gevoeld.. en hij was drie weken zichtbaar :+

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:38

Ik ben laatst gestoken door een wesp in mijn buik door mijn shirt heen!
Ze waren iets aan het afbreken, en daar zat een wespennest. Ze voelden zich bedreigt en zagen mij als eerst.
Ik ren er ook voor weg. Laatst was ik op buitenrit, zat er ook wesp bij mij. Ben mooi weggedraafd haha!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:10

Hoe stom en kinderachtig ook, ik ben ook echt panisch voor wespen! Mijn vader is extreem alergisch en ik bouw ook per steek alergie op. Ik weet niet of het daardoor komt, maar ik sta echt niet voor mezelf in als ik een wesp zie.
Stomme dingen die ik doe? Ik heb wel eens met mosselen gegooid op een terras en in de maanden augustus en september kom ik absoluut niet bij mijn man in de zaak (groenten en fruit). Ik begin ook echt te hyperventileren en ben een keer over mijn nek gegaan van een berg wespenlijken uit zo'n val. Het liefst mijd ik plekken waar veel wespen zitten. Mij zie je in deze maanden niet in pretparken of in zwembaden en ook mijn zomervakantie zoek ik zo uit dat ik voor het seizoen weer veilig thuis ben.