milo schreef:Ik heb totaal geen richtlijnen meegekregen, ik probeer dus zelf wat goed voelt op advies van de psych. Hij heeft daar wel een punt in, dat ik het beste voel wat er gebeurt. ik probeer nu twee dagen 10 mg, ik merk niet veel, gedachten gaan nog steeds alle kanten op. Dus ik verhoog om de paar dagen en blijf ergens haken waar het goed voelt, denk ik..
Beweging heb ik veel (paard en hond) en ik heb een actief beroep waar ik veel energie in kwijt kan. Visolie heb ik nog nooit geprobeerd omdat ik het als broodje aap vind klinken;) vroeger heeft mijn moeder me al eens aan homeopathische pillen gezet en dat werkte ook niet..
Met Ritalin ga je uit van 1 mg per 1kg lichaamsgewicht. Ik kan me dus voorstellen dat je er niets van merkt. Mijn jongste krijgt al vanaf zijn 4de medicatie voor ADHD.
Het ligt er een beetje aan wat je krijgt. Maar uitgaande dat de dosis Ritalin 4 uurtjes werkt en daarna in een afbouwende lijn komt (uiteindelijk een rebount). Dit moet je proberen te voorkomen en dus op 3,5 uur de nieuwe dosis nemen (is voor iedereen weer anders).
Mijn zoon is nu acht en ongeveer 21 kg en zit op een dosis van 22,5 mg. Ik heb hier zelf nog wel vrijheid om wat aan te passen als het nodig is.
Elke 6 maanden krijgt hij een bloedonderzoek, hartfilmpje en wordt zijn zuurstofgehalte, bloeddruk, lengte en gewicht gemeten.
Ik krijg dan ook een vragenlijst en naar aanleiding daarvan wordt de medicatie weer aangepast.
Melatonine hebben wij ook geprobeerd maar dat werkte bij hem zo verslavend dat we er heel snel weer me gestopt zijn.