Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lifaya schreef:Is idd behoorlijk makkelijk praten voor een buitenstaander... ADD is niet iets dat je even opzij schuift, je moet ermee leren leven

).
44Myrthe44 schreef:Dit is uitstelgedrag, ik weet niet of dat met je AD(H)D te maken heeft.
Wel weet ik dat je hier heel goed mee geholpen kan worden, misschien kan je het bij een andere psycholoog proberen?
dat word moeilijker). Verjaardagen wel, vergeet telefoonnummers op te schrijven, ik vergeet te reageren op emailtjes als ik dat niet meteen doe etc. Ik zal ook nooit zeggen "omdat ik ADD heb". Maar als iemand wéét dat ik ADD heb, en ook weet wat dat inhoud, verwacht ik wel enig begrip als ik bijvoorbeeld vergeet te bellen, een verjaardag of noem maar op. Ik ben een enorme chaoot, vergeet iedereen zijn verjaardag, op die van mijn broertje na. En er zijn zoveel mensen die dat zich persoonlijk aantrekken, maar een ADD'er heeft ook vaak een héél ander tijdsbesef dan iemand die dat niet heeft. Ik onthoud echt niet altijd welke datum het is laat staan of iemand jarig is
maaike5581 schreef:44Myrthe44 schreef:Dit is uitstelgedrag, ik weet niet of dat met je AD(H)D te maken heeft.
Wel weet ik dat je hier heel goed mee geholpen kan worden, misschien kan je het bij een andere psycholoog proberen?
Pardon???
heb jij wel enig besef wat ADD is?
.
Ik ben ook heel blij met onder andere FB, dat het me op een presenteerblaadje wordt aangegeven.
melaniepk schreef:Wat ik een hele mooie uitspraak vond is dat er tegen mij (en mijn dochter) gezegd werd, voor jullie bestaat er geen "straks" straks word vergeten, voor jullie is er alleen "nu"

(Ben ik dan dus zelf geweest in een onbewaakt ogenblik).
autistisch trekje?
Alleen van één vriendin vergeet ik élk jaar haar verjaardag

iefke schreef:Dat geldt (gelukkig) niet voor mij. Ik vind het fijn om contacten te onderhouden. En mensen die ik om me heen heb kennen en accepteren me, onvoorwaardelijk. En dat ik enorm veel geluk heb daarmee besef ik me heel goed.
dus met FB en MSN en Skype geen probleem. Maar als die contacten niet online zijn, dan word het voor mij al lastiger. Ik vind het ook heel leuk om contacten te onderhouden hoor, maar ben gewoon niet van de telefoon enzo