steunzolen en geeneen schoen past meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annick75

Re: steunzolen en geeneen schoen past meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:34

Hier nog een podo-zooltjes klant. Wat sportschoenen betreft, ik heb de eigen binnenzooltjes van mijn sportschoenen eruit gehaald en leg er dan de zooltjes van de podo in. Met schoenen kopen let ik inderdaad op of er losse zooltjes in zitten, zodat ik kan wisselen.

Ik heb leuke, wel iets sportieve, ballerina's van sketchers waar de binnenzooltjes uit konden. Omdat ik met de podo-zooltjes wel heel erg achter op mijn hiel kwam te staan, heeft ze twee kleine stukjes voor onder de hak van het zooltje gemaakt om ze in die schoenen wat op te hogen. Heeft me niks extra's gekost bij mijn podotherapeute.

Verder heb ik van Wolky een paar enkellaarsjes waar de zolen in kunnen, inderdaad wandelschoenen van Meindl en verder hobbel ik ook wel eens zonder rond met sandalen ofzo. Scheelt dat ik ook een rolstoel heb voor mindere periodes en rondje stad enzo, dus dan hoef ik niet perse loopschoenen aan en dan kan ik ook zonder de zooltjes.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:40

ook ik heb zolen maar pas bijna alles. Het komt wel eens voor dat het niet past maar dat is zeldzaam. Wel heb ik met zool vaak een maatje groter. En zoals al vaker genoemd de binnen zool er uit halen, vooral bij sneakers.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 07:28

Maatje groter kom ik ook niet onderuit idd en de sportschoenen (asics) zitten de binnenzolen in vast.
Heb ze nog niet zo lang en ben ook niet van plan die ook nog nieuw te gaan halen.
Maar opzicht lukt dat zo ook wel.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:57

Think! en bracko anatomics, daar kon ik die ondingen in kwijt. Weet alleen niet of ze ook in NL verkocht worden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:59

Mijn podotherapeut heeft ze een beetje op maat gesneden toen ik ze kreeg, misschien een idee?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:10

jep, hier ook steunzolen én brede voeten :n

schoenen kopen is een ramp voor mij vooral ballerina's, die heb ik deze zomer ook niet kunnen vinden.
ik loop wel vaak op te smalle schoenen maar daar trek ik me niet zo veel van aan...
ik loop dus lang niet altijd op steunzolen, maar moet ook nieuwe hebben.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:14

Aaaah dit topic zocht ik. Kom er gisteren achter dat ik ook een zooltje nodig ga hebben omdat ik last van geirriteerde peesplaat onder voet heb. Heb zelf al 2 paar wolky's die ik al had, daar kan ik vast wel wat mee.

Heb nu gisteren bij de beter-lopen winkel ook flipflopschoenen kunnen kopen. En krijg binnenkort zooltjes aangemeten..

Verder ben ik al jaren fan van Think! onwijs leuke schoenen, maar met losse binnenzool waardoor je als het goed is je zooltje daar gewoon in kan leggen. Ik hoop dat mijn zooltje gaat passen want ik heb echt serieus wel 15 paar Think! schoenen/laarzen staan!
TS: Think! zijn leuke hakken, leuke sandalen, leuke laarzen, leuke balerina's, dus daar moet je wel wat mee kunnen!

Verder zijn er ook sneakers van flipflop die er leuk uitzien, maar dan wel weer meer sportief.

verder heb ik aantal Finnamic / Finncomfort schoenen kunnen kopen, dichte en eentje met band over de voet.
Laatst bijgewerkt door fargo op 14-06-13 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:17

Aaah dit topic, wat een timing.

Ik heb ook steunzolen van de podo omdat mijn enkels naar binnen zakken.

Ik doe ze nu alleen in mijn sportschoenen. Ze passen niet in mijn normale schoenen, en ik heb al maat 40 meestal! Ik heb echt geen zin om maat 41 te gaan kopen, stomme dingen. -O-

Ga straks even alles doorlezen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:18

Succes met je peesplaat!! Heb het ook gehad en ben er echt een hele tijd mee bezig geweest -O-

Fitflops vind ik echt súper slippers/schoenen! Alleen zo jammer van de prijs.... :o

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:20

Ik heb nergens last van met mijn zolen. Heb ze gekregen ivm naar binnen kijkende knieen (ofwel, platvoeten :') )
Ik heb van die halve zooltjes gekregen, ze passen zelfs in mn Vans :D
Laatst bijgewerkt door Iejoorr op 14-06-13 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:20

Op school, op het werk en bij de paarden tracht in mijn zooltjes aan te doen.. Maar als ik uitga draag ik ook gewoon waar ik zin in heb.. al dan niet met zooltjes..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:22

NeverGiveUp schreef:

Ik doe ze nu alleen in mijn sportschoenen. Ze passen niet in mijn normale schoenen, en ik heb al maat 40 meestal! Ik heb echt geen zin om maat 41 te gaan kopen, stomme dingen. -O-

Ik heb ook maat 40 (6,5 om precies te zijn dus dat zit een beetje tegen 39,5 aan soms bij mij).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:24

De podo noemde het kuipjes wat hij gaat maken voor mij? Zegt iemand dat wat?
Maar ik moet nog uitgebreid langs hoor om ze aan te laten meten.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:27

fargo schreef:
NeverGiveUp schreef:

Ik heb ook maat 40 (6,5 om precies te zijn dus dat zit een beetje tegen 39,5 aan soms bij mij).

Ik heb soms ook maat 39, leuke momenten zijn dat.

Het is op niet raar want ik ben 1.78 maar toch... Hoop schoenen valt af en om nou grotere voor die zolen te gaan kopen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:30

Kuipjes zegt me zo niets?! Weet wel dat ik eerst iets van een soort siliconen spul gekocht had, soort van 'kuipje' wat alleen onder de hiel kwam en dat hielp voor geen meter :P
Als je de zooltjes krijgt, moet je wel echt aangeven als ze niet lekker blijven lopen (je moet het wel een aantal dagen de tijd geven)! Als ze er maar iets aan veranderen, kan dat een wereld van verschil zijn!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:35

Is het trouwens normaal als je spierpijn krijgt als je een dagje de zolen niet inhebt.
Had 1 paar schoenen waar ze niet inpassen, die wilde ik graag een keer aan, dus de stoute schoenen aangetrokken en zonder zolen de hele dag gewerkt.
De dag erna kon ik bijna niet meer lopen :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:37

Zou heel goed kunnen , maar dat ligt er ook helemaal aan wat voor schoenen je dan draagt zonder zooltje! Ik vind bijvoorbeeld de fitflops nog lekkerder lopen dan m'n schoenen met zooltjes :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:38

Van die schattige open platte sandaaltjes :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:40

Dat verklaart een hele hoop :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:42

Iejoorr schreef:
Is het trouwens normaal als je spierpijn krijgt als je een dagje de zolen niet inhebt.
Had 1 paar schoenen waar ze niet inpassen, die wilde ik graag een keer aan, dus de stoute schoenen aangetrokken en zonder zolen de hele dag gewerkt.
De dag erna kon ik bijna niet meer lopen :=

Ja dat kan, want dan zakken je voeten meer in waarschijnlijk en misschien rol je dan ook niet goed af of belast je andere delen van je voet en dus ook van je lijf anders..

Ik had nu echt heel erg spierpijn, kramp onder mijn voet gehad als ik een hakje aan had of een schoen die veel te wijd en te weinig steun gaf.. Dan stond ik maar te wiebelen met die voet ;-)
Laatst bijgewerkt door fargo op 14-06-13 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:43

Ik weet niet hoe oud je bent maar kijk eens naar het merk Gabor!
Mijn moeder heeft hetzelfde probleem met schoenen en steunzolen, en hier slaagt ze bijna altijd.
Het leuke aan de meeste van deze schoenen is dat je er de zool uit kan halen en deze kan vervangen door je steunzool waardoor je er niet uit slipt.
Zitten ook nog een rond een redelijke prijsklasse ( 80 euro tot.... maar zeker hun geld waard qua kwaliteit! ).

En een pluspunt, ze hebben ook schoenen met niet zo een super hoge hak, maar hakjes die toch elegant zijn en lekker lopen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:44

Ik heb nog geen enkele keer problemen gehad, maar ik moet erbij zeggen dat ik gaan sandalen, schoenen met hak of ballerina's draag.

Ik draag in de winter meestal wandelschoenen en in de zomer sportschoenen.
Voor onder een rok heb ik dan wel nette schoenen, maar ook daar passen mijn zolen in.
Ik kreeg ze zelfs in mijn skischoenen :P

Ik moet wel zeggen dat ik na het passen van een paar schoenen altijd kijk of de inlegzool eruit kan. Want dat moet ik wel doen, anders past het niet.

Sinds ik steunzolen heb, loop ik een stuk rechter en slijten mijn schoenen ook een stuk minder scheef af.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:51

haha 'leuk'topic!
Ik heb al jaaaaaren steunzooltjes. Ik kan geen stap zonder zetten, behalve op birkenstocks dan.
Daarbij komt dat ik ook nog maat 43 heb.
Maar... goede schoenen is gewoon een must, ik heb een kast vol staan, van balerina's, pumps tot laarzen en wandelschoenen. Gewoon goed kijken wat je koopt; binnenzool moet er 9 vd 10 x uit. dat kan doorgaans alleen bij goede schoenen.
Ik ben ook een Gabor fan, gewoon goede kwaliteit.
Als ik meiden zie lopen op hun te goedkope schoenen waar ze half naast staan dan gaan mijn haren al overeind staan :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:56

Ik heb inderdaad ook wel 2 of 3 paar Gabors staan, zal eens kijken hoe het daar zit met de zooltjes ;-) zo zie je maar weer ..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 19:54

Kentaro schreef:
Kuipjes zegt me zo niets?! Weet wel dat ik eerst iets van een soort siliconen spul gekocht had, soort van 'kuipje' wat alleen onder de hiel kwam en dat hielp voor geen meter :P
Als je de zooltjes krijgt, moet je wel echt aangeven als ze niet lekker blijven lopen (je moet het wel een aantal dagen de tijd geven)! Als ze er maar iets aan veranderen, kan dat een wereld van verschil zijn!

Deze heb ik ook me dat siliconenspul en dit in combinatie met een brede voet past in geen ene schoen.