Ontgiftigingskuur nieren en of lever

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Ontgiftigingskuur nieren en of lever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 16:15

Juist al die reinigingskuren van internet bestaan alleen uit vloeistoffen en groente.. Dat trek ik echt niet met mijn levensstijl..

Ik eet ook een slag in de rondte, gaap inderdaad ook veel..

Wat raadt jij aan dan Reggs als eiwit bron? Ben wel sinds een week begonnen met chlorella en spirulina tabletten, schijnt erg goed te zijn.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:33

Tijdens die appelsap-periode van de leverreiniging werd er door mijn tante en mijn vader's vriendin normaal gegeten (we waren op vakantie.. :') ) :j alleen de dag voor het bitterzout moet je licht eten en die dag zelf ook en daarna pas weer opbouwen :j

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:03

Mijn bloeduitslagen waren steeds op het randje van de gezonde waardes..en ik ben niet zo'n voorstander van medicatie als dit niet perse nodig is..toch bleven mijn klachten echter en ben ik naar een alternatief geneeskundige geweest.
Zij heeft me uitgetest en via haar heb ik oa gal en leverreinigingtabletten en druppels gekregen.
Dit is van het merk Heel en werd grotendeels vergoed.

Met de middelen uit de winkel zou ik niet zomaar aan durven te beginnen, als je niet exact weet wat nodig is voor je lichaam..ook al is het vrij verkrijgbaar, het kan averechts gaan werken.

Ik moet nu elke 3 weken me opnieuw laten testen of het goed doet en of er iets anders nodig is, of dat het klaar is.

Dus als je in die mogelijkheid bent, zou ik eens op zoek gaan naar iemand die je uittest en daarvor geleerd heeft..(mn vriendin heeft nl een sapkuur gedaan ter reiniging van de lever en is doodziek geworden en nu na een fiks aantal maanden nog steeds niet fit is).

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:11

Met een sapkuur verlies je lichaamsvet, en als je te lang doordoet ook spierweefsel. Dat lijkt me het tegenovergestelde van reinigen, al die stoffen (toxines waar een moderne westerse mens nu eenmaal mee zit) die opgeslagen zitten in je vet komen vrij.

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:20

Bandida schreef:
Met een sapkuur verlies je lichaamsvet, en als je te lang doordoet ook spierweefsel. Dat lijkt me het tegenovergestelde van reinigen, al die stoffen (toxines waar een moderne westerse mens nu eenmaal mee zit) die opgeslagen zitten in je vet komen vrij.

Je verliest eerst spier, dan uiteindelijk (na 3 tot 4 dagen hongeren) lichaamsvet. Vet is voor je Lichaam veel moeilijker te verbranden dan de glucogeenvooraad in de spieren.

Als eiwitbron neemt een vriend van mij altijd magere kwark, bevat meet eiwit dan yoghurt en met wat fruit of honing erdoor is het licht genoeg om als tussendoortje te kunnen eten :) Bovendien zijn dierlijke eiwitten voor het lichaam beter op te nemen dan plantaardige. Ik zou er geen zware muesli's doorheen doen, dat kost je lichaam ook weer veel energie om te verwerken :)

Hoop dat je er wat aan hebt!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:40

Bedankt voor de tips Reggs, ik ga daar ook eens naar op zoek!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:56

Ik slik mariadisteltabletten voor ondersteuning van de leverwerking.
Ook ik had een aantal jaren geleden flinke vermoeidheidsklachten. Samen met een therapeut eea uitgezocht en dieet aangepast. Zoals al aangegeven geen suiker, maar in mijn geval ook geen zoetstoffen, koemelkproducten, bananen en champignons. Ook de nodige pillen en drankjes gekregen voor lever/maag en darmondersteuning waarvan de mariadistel over is gebleven.
Mij energieniveau is gestegen van bijna altijd moe tot ik voel me lekker en kan zonder moeite 30 km fietsen. Misschien valt er bij mij nog meer uit te halen door me beter aan het dieet te houden maar ik houd nu eenmaal van een gebakje en/of ijsje op zijn tijd. Dan maar iets minder energie.
Succes met je zoektocht!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 14:41

Bedankt silvia

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 18:31

Meer mensen hier ervaring mee en/ of tips?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:03

Bonny_CT schreef:
Ik slaap 9 uur per nacht, heb geen pfeiffer, vitamine B12 is goed, ijzer is goed, schildklier is goed. Als ik een uur wakker ben kan ik voor mijn gevoel weer naar bed.

Van ontgiftingskuren heb ik geen verstand, maar ik ben wel van de 'basis' dus misschien heb je hier nog wat aan:

Weet je toevallig hoe je slaapt? Als je veel droomt/beweegt in je slaap, rust je eigenlijk niet goed uit. Dan wordt een middagdutje aangeraden zodat je 's nachts minder diep slaapt, maar dus wel rustiger.
Ook geen alcohol drinken en suikers vermijden.
En wat ook nog kan zijn is dat 9u slaap teveel is, waar je gek genoeg dus moe van wordt. Sommige mensen gedijen beter op 6u slaap. (Als ik een 'gemiddeld actieve dag' gehad heb, heb ik maar 7u slaap nodig. Heb ik een hele lange dag gehad (12u of langer van huis), dan zal ik meer richting de 9u gaan. Wat voor dag je gehad hebt heeft dus ook invloed op hoeveel slaap die nacht gepast is voor jou.)

En wat betreft eten: brood werkt vrij kort. Als jij 's middags dus luncht met brood terwijl je juist dan het meeste energie verbruikt, kun je er snel doorheen zijn. Ik probeer zelf dus meer variatie aan te brengen (ben een snelverbrander) zodat ik steviger lunch, met veel groente en langer door kan.
Een salade klinkt heel gezond en goed, maar geef mij een bak sla met groentes en dan kost het kauwen me langer en meer energie dan ik binnen krijg van de salade zelf. Een gevulde omelet, noedels met veel groente of echt een stevige maaltijdsoep teer ik zelf beter op.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:07

Er is een topic over het paleo dieet ( geen dieet maar levenswijze). Misschien heb je daar wat aan?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:38

Bonny_CT schreef:
HA ben ik al geweest, die zegt dat ik te veel doe en stuurt me naar een psycholoog.

Ik rij 2 paarden per dag, werk 15 uur in de week en zit op school. Ben 25.

Verder heb ik aan dit soort reacties niks, ik vraag puur naar ervaringen

Hoi,
Ik hink op twee gedachten. Ook voor natuurgeneeskunde geldt, dat het erg verstandig is om eerst een diagnose te hebben.
Aan de andere kant: voorzichtig reinigen kan doorgaans weinig kwaad. Ik heb ooit de kuren van Hulda Clarke gedaan en dat stelt iets voor. Mogelijk geeft dat jou net dat ene beetje extra, mogelijk ook niet.

En verzuring is op verschillende manieren aan te pakken. Andermaal: eerst een diagnose: koop tenminste pH papier bij de apotheek - en controleer je speeksel en urine.
Je kunt weken in natrium bicarbonaat (bad met water van 37 graden; 100 gram spul erin en een half uur weken).
Of capsules met speciale ontzuringszouten.
Of zoek de zogeheten PRALtabel op ivm voeding die al dan niet bijdraagt aan verzuring. (Veel groenten, fruit en plantaardig eiwit. )

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:14

Met 1 sap dag per week ben je al een eind op de goede weg, suplementen zijn er genoeg maar je moet wel weten welke dat je nodig hebt anders heeft het geen zin. Ik heb de Ayurvedische voedingsleer gedaan, en als kijkt op Google dan kan je een test doen. Er zijn 3 types binnen de Ayurveda, als je die test gedaan hebt dan zie je welke voeding er bij jou type past. Wanneer er onbalans in je lichaam is uit dat zich op verschillende manieren.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 09:55

Inmiddels weet ik dat ik een vitamine B12 terkort heb en het gaat nu een stuk beter