Hoe overleven na een aanranding/verkrachting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tuinhek

Re: Hoe overleven na een aanranding/verkrachting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 16:40

Ik vind het natuurlijk ook niet makkelijk dat mijn vriendin er zo mee omgaat, maar het is allemaal een ontzettend lastige situatie die bijna niet uit te leggen valt en waar veel mensen bij betrokken zijn. En zij is het me waard, dus ik blijf hoe dan ook met haar omgaan..
Ik begrijp dat jullie nu zo over haar denken, maar nogmaals het is allemaal ontzettend gecompliceerd. :o

En ik heb nu dus geen slachtofferhulp meer, maar ik zit te twijfelen of ik wel gewoon naar een psycholoog wil ja/nee.. Meestal voel ik me namelijk gewoon redelijk goed enzo. En dan moet ik tegen mn ouders opbiechten dat het af en toe toch niet helemaal lekker gaat, en dan willen zij er weer met me over praten etc, en dat wil ik niet. En zij hebben ook al zoveel aan hun hoofd, dusja.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:57

ik zou echt gaan praten met een psycholoog, ik ben bang dat het anders op den duur je echt gaat opbreken en dan ben je verder van huis. je kan je ouders dan proberen uit te leggen dat je liever met de psych praat omdat die afstand groter is (gevoel) en dat makkelijker praat. ik denk echt dat een psycholoog je hier veel verder mee kan helpen. ontken niet dat het niet lekker gaat daar ben je niet mee geholpen

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:00

Ik denk dat je in ieder geval moet voorkomen dat je hem nog tegenkomt. Als dit betekent dat je niet naar je beste vriendin kan, of van school moet veranderen, het zij zo (eigenlijk vind ik dat hij degene is die zou moeten vertrekken, maar weet niet hoe het zit met aangifte, etc.?)

Doe er alles aan om hem niet te hoeven zien, waar dan ook. Dat als eerste. Daarnaast: schakel voldoende goede en frequente professionele hulp in! Dit los je niet op door je ei kwijt te kunnen bij vrienden of familie, er is meer voor nodig. Vergeet niet dat het traumatisch is, en dat je lichaam maf kan gaan reageren op trauma's die niet goed worden verwerkt.

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 17:07

Ik wil echt niet van opleiding of school veranderen vanwege HEM.. Ik voel me op dit MBO eindelijk zo op mn gemak, voor het eerst op een school, ik wil hier echt niet meer weg. Eindelijk het gevoel dat ik ergens mn plekkie heb gevonden. Dus dat is voor mij geen optie.. Mijn ouders en ik proberen hem overgeplaatst te krijgen naar een andere vestiging maar als dat niet lukt zal ik ermee moeten leren dealen..

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:43

Hoe gaat het nu met je Ts..?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:03

Ja, dit is een heftig iets waar je tegen je wil en zonder je schuld ingeraakt bent. Dat je je vriendin niet kwijt wilt snap ik, zij was er ook van geschrokken, echter is het wel zo dat ze wel rekening met je kan houden door hem niet tegelijkertijd met jou uit te nodigen. Hopelijk kun je professionele hulp krijgen want alleen gaat dit niet lukken, straks zit jij in je eentje thuis uit angst en zijn leven gaat vrolijk door, doe dit jezelf niet aan en probeer met hulp om hier sterker uit te komen, heel veel succes.

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 19:44

tinkermina schreef:
Hoe gaat het nu met je Ts..?

*sorry voor de late reactie, mijn laptop is stuk, en kan maar af en toe op die van mijn moeder*

Mwah, nogal matig. De verjaardag van mn beste vriendin was gisteravond, en ben toch maar niet gegaan. Ze gingen 's avonds nog uit met zn alle en in die discotheek was hij ook sowieso, dus gaan was bijna geen optie meer.. En afgelopen donderdag heb ik een gesprek gehad op school, maar ze kunnen waarschijnlijk niets voor me doen. Ookal heb ik ons whappgesprek laten lezen waarin alles staat, dat hij stom is geweest, dat hij spijt heeft, etc. Het telt voor school niet als bewijs. Dus ik ga hem vanaf januari elke dag zien.