Zwavelzuur over mijn handen gekregen, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:31

Formido is daar gewoon voor verzekerd...
En zij zijn wel "verantwoordelijk" voor wat er in hun winkel gebeurd.
Ik vind het daarom ook best vreemd om je zorgverzekering te laten betalen voor schade die door anderen veroorzaakt is. ;)
Daarom zeg ik: aansprakelijk stellen, zodat de juiste, verantwoordelijke persoon de kosten kan betalen.

Bovendien hoort er een kundig iemand aanwezig te zijn (BHVer bijvoorbeeld) die direct weet hoe er in dit soort situaties gehandeld moet worden.
Nu is het waarschijnlijk relatief klein gebleven qua schade op jouw huid. Maar als er een keer écht een ongeluk gebeurd met een hele fles die gescheurd is ofzo, horen ze dat direct en kundig terplekke te behandelen of te zorgen dat er medische hulp komt.

Niet jou naar huis sturen zonder echte oplossing.

Het gaat maar om een paar euro wellicht...
Maar ze hadden je op z'n minst een vette cadeaubon of dikke bos bloemen aan kunnen bieden.

Echt geen manier van handelen om een gewonde klant zonder medische zorg naar huis te sturen...
Die vestiging zou zich echt diep moeten schamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:13

Bij zwavelzuur moet je juist SUPERveel water gebruiken om het eraf te spoelen!
Doordat zwavelzuur reageert met water wordt het juist minder gevaarlijk (wordt een andere stof).
Vind het ook een beetje schandalig dat ze je gewoon zo wegsturen. Wat belachelijk zeg :n

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:02

Femke schreef:
Formido is daar gewoon voor verzekerd...
En zij zijn wel "verantwoordelijk" voor wat er in hun winkel gebeurd.
Ik vind het daarom ook best vreemd om je zorgverzekering te laten betalen voor schade die door anderen veroorzaakt is. ;)
Daarom zeg ik: aansprakelijk stellen, zodat de juiste, verantwoordelijke persoon de kosten kan betalen.

Bovendien hoort er een kundig iemand aanwezig te zijn (BHVer bijvoorbeeld) die direct weet hoe er in dit soort situaties gehandeld moet worden.
Nu is het waarschijnlijk relatief klein gebleven qua schade op jouw huid. Maar als er een keer écht een ongeluk gebeurd met een hele fles die gescheurd is ofzo, horen ze dat direct en kundig terplekke te behandelen of te zorgen dat er medische hulp komt.

Niet jou naar huis sturen zonder echte oplossing.

Het gaat maar om een paar euro wellicht...
Maar ze hadden je op z'n minst een vette cadeaubon of dikke bos bloemen aan kunnen bieden.

Echt geen manier van handelen om een gewonde klant zonder medische zorg naar huis te sturen...
Die vestiging zou zich echt diep moeten schamen.

Helemaal mee eens!

TS, je moet het niet op persoonlijk gebied trekken. De formido is in dit geval verantwoordelijk en ook verzekerd voor dit soort ongelukken. Jou ziekenkostenverzekering hoort dit niet te betalen.

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:42

zwavelzuur dissocieerd in een zuurrest en waterstofionen in water en stelt dissiotiatiewarmte vrij. Dus een oplossing maken van geconcentreerd zuur in water wordt warm.

Door echter zoveel water te gebruiken wordt die warmte snel afgevoerd en zal je er niet veel van voelen.

Een ander effect is dat het zuur allerlei moleculen uit je huid gaat aanvallen, wat de huid dus beschadigd.

Je had onmiddellijk moeten spoelen met water, dan had er buiten wat roodheid en een lichte irritatie waarschijnlijk niet veel aan de hand geweest.

Qua verantwoordelijkheid blijft de winkel verantwoordelijk.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:48

Volgende keer in zo'n geval even een telefoontje naar het antigifcentrum.
Dat bestaat net voor zulke voorvallen. En dan heb je meteen gepast advies.
(Nummer van het antigifcentrum standaard in je telefoon zetten, kan altijd van pas komen. ;) )

anneliesdj

Re: Zwavelzuur over mijn handen gekregen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:51

Nou die formido was met mij nog lang niet klaar.
Dat ze je gewoon naar huis sturen met een fout advies en zonder een arts te raadplegen is ongelooflijk.
Als ik zo'n kassajuf was belde ik meteen een dokter of de EH van het ziekenhuis en bracht ik je er zelf heen om te zien of alles goed ging.
Ik zou me doodschamen als winkel zijnde.