Van top tot teen klachten. Ervaringen en meningen gevraagd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Van top tot teen klachten. Ervaringen en meningen gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:13

Ja, absoluut waar. Soms moet je door ondervinding hoe iets op medicijnen reageert, uitvinden wat het is.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:11

Ik heb al jaren last van dezelfde klachten! Tintelingen/apart gevoel maar dan over mijn hele lichaam. Rug/nek/schouder klachten. Die ernstige vermoeidheid heb ik zo af en toe, een paar daagjes in een maand. Ook heb ik heel vaak en snel last van mijn knien (sinds kort ook mijn enkels).
Ook ik ben voor dit alles meerdere keren bij de huisarts geweest maar ze blijven maar zeggen dat ik er maar mee moet leren leven... Dus heb ik de moed maar een beetje opgegeven. Het gekke is dat mijn vader dit ook allemaal heeft.. Hij is in twee ziekenhuizen helemaal onderzocht en ook niks kunnen vinden.

Iemand heeft mij kort geleden verteld dat zwemmen voor mijn rug etc zou kunnen helpen en ook om mijn conditie misschien wat meer op te krikken. Nu doe ik dus iedere week een avondje zwemmen maar echt verbetering merk ik nog niet.. Misschien voor TS dat het wel zou kunnen helpen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:20

Wat ik mis is of je al eens je B12 hebt laten testen?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 08:27

Ja vitamine waren allemaal prima (ondanks dat ik al 7 jaar vegetarisch ben).

Zwemmen heb ik inderdaad ook aan gedacht, gewoon om de boel los te houden. Mn vader moest dat ook doen toen die aan een hernia was geopereerd. Plus het zwemmen geeft amper klachten aan gewrichten etc! Alleen waar haal ik de tijd vandaan...

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:31

Assepoetster schreef:
Alleen waar haal ik de tijd vandaan...

Heb ik hetzelfde! Vandaar maar 1 avondje in de week en zelfs dat lukt niet altijd

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:54

zwemmen vind ik niet altijd goed voor het lichaam, terwijl veel mensen dit zeggen.
Ik doe al mijn hele leven zowat aan wedstrijdzwemmen, en heb eigenlijk chronisch last van 1 schouder. terwijl ik al een aantal jaar niet meer op mijn voorheen Limburgs niveau zwem
Vaak krijg ik met de simpele schoolslag al pijn aan mijn knieen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:48

Wedstrijdzwemmen is niet te vergelijken met recreatief zwemmen!
Als je prestatiegericht moet zwemmen heb je het over belasting en overbelasting, niet over ontlasting.

TS, als je geen tijd hebt om te zwemmen, moet je echt gaan schrappen in je agenda, want dan is het feit dat je geen tijd hebt om te ontspannen een medeoorzaak dat je je slecht blijft voelen, want het lichaam krijgt dan te weinig kans om te herstellen. Verklaart wellicht ook waarom je moe bent en zou willen slapen, je lichaam schreeuwt om ontspanning!

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:52

Zoals ik zei zwem ik al een aantal jaar niet meer op niveau. dus geen zware training dus daar maak ik geen vergelijking.
Met zwemmen met vriendinnen en ik dan dus simpele schoolslag zwem krijg ik vaak ook pijn aan benen.
Niet voor iedereen geld dat zwemmen is om je lichaam te ontlasten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:02

Wat ik bedoelde is dat je jarenlang je lichaam belast/overbelast hebt en daar heb je nu last van bij het recreatief zwemmen. De slijtage is al aanwezig.

Als je nooit wedstrijdzwemmen hebt gedaan en je zwemt recreatief, heb je geen last van die specifieke slijtage.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je geen last zult hebben van andere pijn punten/slijtage.

Maar je kunt makkelijk stoppen als het pijnlijk is, of anders gaan zwemmen. Zwemmen in een kruiden- en/ of sterk verwarmd bad is nog beter, trouwens.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 14:25

Ik vind mijn ontspanning gelukkig bij de paarden :)

Ik zal eens overleggen hier of zwemmen ernstig optie is, maar het lijkt mij verstandiger eerst naar de osteopaat te gaan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:17

Ja osteopaat of revalidatie arts. Zij kennen het bewegingsapparaat het best.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 17:39

Oh ik stond vanochtend te huilen als een klein kind..

Ik had vorige week gebeld naar de osteopaat met de boodschap dat ik zo snel mogelijk een afspraak wou. Prima, dinsdag 10.30 kon ik terecht bij de collega van meneer. Hij zou het duidelijk opschrijven zei hij, anders werd zn collega boos.
Was ik daar vandaag om 10.15. Gewacht tot 10.40 en toen maar gebeld (praktijk is ergens anders, op dinsdag zitten ze wel in deventer). Kreeg diegene aan de telefoon waar ik een afspraak bij had. Die gaf zijn collega de schuld dat hij het voor volgende week had opgeschreven. Nou, das mooi dan, de eerste afspraak loopt gelijk fout, das lekker dan! Maar hij zou ervoor zorgen dat het niet meer zou gebeuren.

Nu was ik zo moe vanochtend (half 11 is imo al geen ochtend meer) en ik had zo'n rugpijn en gehoopt dat er nu eens verbetering zou komen.. Heb even een potje staan janken op de parkeerplaats..

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:04

Assepoetster schreef:
Oh ik stond vanochtend te huilen als een klein kind..

Ik had vorige week gebeld naar de osteopaat met de boodschap dat ik zo snel mogelijk een afspraak wou. Prima, dinsdag 10.30 kon ik terecht bij de collega van meneer. Hij zou het duidelijk opschrijven zei hij, anders werd zn collega boos.
Was ik daar vandaag om 10.15. Gewacht tot 10.40 en toen maar gebeld (praktijk is ergens anders, op dinsdag zitten ze wel in deventer). Kreeg diegene aan de telefoon waar ik een afspraak bij had. Die gaf zijn collega de schuld dat hij het voor volgende week had opgeschreven. Nou, das mooi dan, de eerste afspraak loopt gelijk fout, das lekker dan! Maar hij zou ervoor zorgen dat het niet meer zou gebeuren.

Nu was ik zo moe vanochtend (half 11 is imo al geen ochtend meer) en ik had zo'n rugpijn en gehoopt dat er nu eens verbetering zou komen.. Heb even een potje staan janken op de parkeerplaats..

Wat vervelend zeg! :(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:09

:= Je topic kon zo door mij geopend zijn geweest. Groot deel van de klachten heb ik ook, rug/spieren, vermoeidheid,... tijd terug ook bloed laten prikken voor schildklier, maar kwam niets uit. toen niet aan pfeiffer gedacht (die mn zusje ook gehad heeft een paar jaar terug), want eigelijk moest dat er nog bij. uiteindelijk een paar maand later is het wel iets beter, maar toch nog heel snel vermoeid, wat ik vroeger niet zo snel had. sinds kort ook heel erg last van knarsetanden, pijnlijke kaken, tanden door, weer iets nieuws dus die erbij komt. :O
Ik loop regelmatig bij een manuele therapeut voor mn rug en nek. verder kom ik amper aan sporten toe omdat ik grotendeels geen puf over heb (drukke, deels fysieke baan), beetje jammer want ik weet dat sport voor mij een uitlaatklep is, en dat is volgens mij ook een deel van het probleem, geen uitlaatklep meer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:11

Waar heb je je bloed laten testen, ik heb laten testen bij een arts die ook alternatief werkt. Hun houden er andere waardes op na, sommige mensen kunnen al veel last hebben van een klein beetje afwijkende waarde.Ik krijg B 12 injecties en heb een te traag werkende schildklier, en heb een vitamine D te kort.

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:21

Heb je al eens aan fybromialgie gedacht? Dit is een reuma vorm in de wekedelen die niet aangetoond kan worden dmv bloed, scans etc. Ik vind het moeilijk om uit te leggen wat het precies is, maar op internet kun je veel info vinden.
Wat de ganglion betreft, ik heb deze ook in beide polsen. Soms wel 1,5 cm dik.. Bij mij zit het tussen de zenuwen. Ze hebben geprobeerd het weg te halen, maar binnen een maand was het terug. Laat je dus goed informeren, ik ken namelijk niemand bij wie een operatie oid geholpen heeft...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:36

Nou het lijkt wel of ik zelf deze topic heb geopend!

Ik heb ook erge last van mn rus,schouders en nek.
En ben ontzettend vermoeid, ik val ook echt overal in slaap, op school, in de auto ( ben niet aan het rijden), op de bank, in een discotheek := echt waar ik val ook overal in slaap.
En het maakt niet uit of ik lang of kort heb geslapen, ben gewoon altijd moe.
Mn lichaam begint gewoon te shaken van vermoeidheid soms.

Een ganglion heb ik ook, 3x aan geopereerd 3 x weer gelijk terug gekomen.
Na de laatste operatie, hebben ze iets anders geprobeerd, ze hebben het eruit gespoten en onstekkingremmers erin gespoten.
En het is nu al 2 maanden weg *\o/* Mocht het weer terug komen dan weer laten wegspuiten.

Ik heb eigenlijk nog geen ene onderzoek laten doen, maar ben wel van plan om maandag toch maar is de dokter te bellen, want ik word niet goed van mn vermoeidheid :n
En mn rug, ik heb een hele lieve vriend die me bijna elke avond wel masseerd dus dat helpt wel ff, ( volgende dag heb ik weer last maar het is toch wel ff ontspannend)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 14:46

Typisch dat die klachten bij jullie ook in dezelfde combinaties voorkomen!

Op het moment denk ik soms dat wel dat het ook psychisch is.. Daar wil ik niet te ver op in gaan maar het komt er op neer dat ik me altijd groot hou en doe alsof er niks aan de hand is. Daarbij ben ik echt een strevertje en dat kost soms ook heel veel energie.
Komende dinsdag heb ik opnieuw een afspraak bij de osteopaat. Ik wil even afwachten of hij iets lichamelijk kan vinden, en anders wordt het, hoe naar ik het ook vind, misschien eens tijd voor een gesprek met een therapeut oid..

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:52

Assepoetster schreef:
Typisch dat die klachten bij jullie ook in dezelfde combinaties voorkomen!

Op het moment denk ik soms dat wel dat het ook psychisch is.. Daar wil ik niet te ver op in gaan maar het komt er op neer dat ik me altijd groot hou en doe alsof er niks aan de hand is. Daarbij ben ik echt een strevertje en dat kost soms ook heel veel energie.
Komende dinsdag heb ik opnieuw een afspraak bij de osteopaat. Ik wil even afwachten of hij iets lichamelijk kan vinden, en anders wordt het, hoe naar ik het ook vind, misschien eens tijd voor een gesprek met een therapeut oid..

Ja ik denk dat ook wel eigenlijk hoor, dat het iets psychisch is, want verder ben ik wel gezond, alleen heel vermoeid en rugklachten.
Maarja hoor daar ook zo vaak mensen over, dat ik het maar zie van het hoort er eenmaal bij.
Maar soms heb ik van, het is gewoon onmogelijk dat ik zo moe ben ik ben maar 24 dus zou eigenlijk nog energie genoeg moeten hebben.

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:49

Als je al vermoedt dat t iets psychisch is, kijk hier dan even naar: http://www.fibromyalgie.nl/
Mijn vriend heeft t en hij heel veel baat bij yoga en dry needling. De ganglion heeft er gelukkig niet bij..

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 00:31

Ik zou je aanraden om wel naar de osteopaat te gaan, maar zorg wel dat je een goede hebt! Het kan heel erg verschillen, vraag naar ervaringen van de mensen om je heen.
Die waar ik heen ga is goedkoop (€28,50 per half uur), rekent niet extra voor de eerste afspraaken kei goed. Ik weet dat doordat ik er heel veel aan heb, ik heel veel goede ervaringen van andere mensen gehoord heb en doordat zijn agenda altijd 3 weken van te voren vol zit (hij werkt full time).

Ook zou ik je aanraden naar een homeopaat te gaan. Beiden kijken naar je lichaam als één geheel, maar op een heel ander niveau. Zij kunnen samenwerken om jou je zo snel mogelijk weer beter te laten voelen.

Mijn osteopaatis trouwens ook fysio en mijn homeopaat ook arts. Dat vind ik persoonlijk wel belangrijk.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 08:33

Ik zie dat ik nog geen update heb geplaatst, maar ik ben inmiddels bij de osteopaat geweest (morgen weer).
Het was heel apart.. Hij ging eerst alles checken, en hij vond o.a. dat mijn rechterheup minder indraaide dan mijn linker, echt een flink verschil. Nu zit de laatste tijd mijn rechterheup wel eens vast als ik intensief heb paardgereden. Ook checkte die m'n buikwand (correct me if I'm wrong..), onder mijn rechterrib, en rechtsonderin bij m'n heup deed het flink pijn, terwijl links minder.
Hij had het er over dat het te maken heeft met mijn blinde darm; daar leven bacteriën die vitamine K maken, die je niet uit je voedsel kan halen. Die bacteriën leven in waterige omstandigheden. Nu drink ik altijd al heel weinig water (0,5 L mee naar school, vaak voor de helft leeg als ik thuis kom en dan een glas water bij het avondeten) en ben ik zo'n 7 jaar al vegetarisch.
Doordat je altijd 'naar de pijn toebeweegt' (denk aan buikpijn, dan maak je je zo klein mogelijk), heb ik dat in zekere zin ook gedaan. Mijn rugspieren doen er alles aan om me overeind te houden, dat veroorzaakt dan de rugklachten en waarschijnlijk ook de vermoeidheid.
Hij heeft die aanhechtingen van m'n buikvlies wat 'opgerekt' en daarna nog met een apparaat dat trilde over m'n boven- en onderrug gegaan. Zijn advies was om veel meer te gaan drinken en meer producten te eten met vitamine b12. Overigens draaiden beide heupen daarna tot gelijke hoogte in..

Dagen daarna heb ik nog meer last gehad van m'n onderrug dan daarvoor. Ben ook erg moe geweest, maar ik kan niet echt zeggen of dat meer is of hetzelfde.
Gisteren heb ik een buitenrit gemaakt met mijn pony maar dat was geen succes (steeds er vandoor willen gaan) en duidelijk nog teveel voor me. Zaterdag heb ik m'n eerste binnenconcours (ik start soms impuls wedtrijdjes) dus ik hoop dat dat beter gaat. Morgen moet ik iig weer naar de osteopaat!