pff stomme hormonen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 12:14

Borisje schreef:
Zonnebloem schreef:
het wasmiddel was op en jaaah dan kun je ook janken. (dat je gewoon naar de supermarkt kan om nieuwe te halen doet er dan blijkbaar niet toe).

:') _O- :') _O- :') _O-

Sorry, ik ben niet zwanger of last van hormonen, maar ik moet wel heel hard om je verhaal lachen, als dat ook mag.
Ach, je vriend vergeeft het je achteraf vast! :))

Er om lachen is het beste wat je kunt doen haha.
Vanochtend in de auto draaienze het liedje "Hart van mijn gevoel" Nou daar waren de tranen weer hoor, kon gewoon niet stoppen. Mensen naast me bij het stoplicht zaten me echt stom aan te kijken. (voor mijn gevoel dan he :+ ). Rijdt in een opvallende auto dus ja daar kijken mensen naar, en dan een jankende vrouw achter het stuur... :o Zal blij zijn als alles weer normaal is in mijn lijf. Die roze wolk waar je op hoort te zitten ben ik nog niet tegen gekomen, ondanks dat ik tot nog toe een heel makkelijke zwangerschap heb.

Mijn vriend zegt "zolang ik je negeer in die buien kan je er ook niet in door draven" Nou echt wel, kan het niet uitstaan dat ie mij niet gewoon gelijk geeft op dat moment. (ook al weet ik dat ik dat niet heb, wie snapt het nog, ik niet iig :') ).
En die nesteldrang begint ook te komen, maar we zijn net verhuisd dus het is wel handig dat ik nu al een dolle alle dozen aan het uitpakken/opruimen ben. En ook omde rommel die verhuizen nu eenmaal meebrengt kun je natuurlijk een heerlijk potje janken :(

pubelia

Re: pff stomme hormonen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:18

Ik ben nu 7 maanden geleden bevallen, en ik moet zeggen dat ik nu pas begin te merken dat de hormonen wat aan het afnemen zijn. Ik zwaai ze met veel plezier iig uit... (ik was ook zo'n jank doos :D)

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:20

Je bent negen maanden zwanger maar je bent ook negen maanden aan het ontzwangeren tot deze tijd blijven de hormonen nog door je lijf gieren. Ikzelf heb een toppie zwangerschap gehad, wel wat emotioneler dan van tevoren. Dit is trouwens gebleven, ik kan nog gaan zitten huilen bij een "normale" film en wordt al emotioneel als ik mijn dochter een tekening van school meebrengt met daarop papa en mama getekend en zo zijn er nog duizenden voorbeelden, want voorheen was ik een "harde".

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 12:36

Dat beloofd nog wat als dit nog een half jaar of langer zo doorgaat haha.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:41

Arme Zonnebloem :') .

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:43

msnowy schreef:
Je bent negen maanden zwanger maar je bent ook negen maanden aan het ontzwangeren tot deze tijd blijven de hormonen nog door je lijf gieren. Ikzelf heb een toppie zwangerschap gehad, wel wat emotioneler dan van tevoren. Dit is trouwens gebleven, ik kan nog gaan zitten huilen bij een "normale" film en wordt al emotioneel als ik mijn dochter een tekening van school meebrengt met daarop papa en mama getekend en zo zijn er nog duizenden voorbeelden, want voorheen was ik een "harde".

Nou dat 9 maanden ontzwangeren is helaas bij mij niet opgegaan, ben 5 jaar geleden van de 1e bevallen, en de geweldige emotionele huilbuien bij de 'zielige' programma's zijn nooit weg gegaan, en de 2e is nu bijna een jaar oud en die huilbuien zijn alleen maar erger geworden :=

Maar tijdens mijn zwangerschap niet echt veel last gehad van wat jij allemaal verteld hihi

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:46

Ik kreeg van de huisarts een keer een andere pil voor geschreven.
Het gevolg was dat ik alles zoooo zielig vond!
Dode vogel langs de weg, janken! :+
Er zijn nog zoveel vogeltjes en er worden wel vaker vogels doodgereden, maar nee, ik heb echt jankend op de fiets gezeten.
Daarna maar weer naar de huisarts gegaan en een andere pil gehad, toen had ik er geen last meer van!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:51

Haha je heb het goed te pakken!!

Hier bijna 31 weken zwanger en gelukkig zijn er nog weinig tranen aan te pas gekomen.. Een heel enkele keer als het echt ff te veel word, maar dat valt nog binnen de perken!! :+

Wel word ik ook gek van mezelf, maar meer door de nesteldrang. Kan gewoon NIET stil zitten.. 's Avonds om half 10 laat ik mezelf op de bank ploffen maar voor die tijd kan ik gewoon echt niet gaan zitten. Helaas heb ik een vriendje wat erg veel werkt dus dan ga je zelf maar het laminaat naar boven dragen en zelf proberen de babykamer in elkaar te zetten en zelf de tuin onkruidvrij maken.. Allemaal niet echt dingen voor een zwangere vrouw. Gevolg is dan ook dat ik de hele dag met harde buiken loop maar het MOET en zal afkomen voor ik straks lig te puffen!!

Maar wie weet komen er komende weken ook nog wel bakken met tranen ( waarschijnlijk als het allemaal niet op tijd af komt of het niet snel genoeg is naar mijn zin :+ )

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:52

santiemica schreef:
hmmm ook ik heb last van die dingen, en ik ben niet zwanger......... := tenminste, niet dat ik weet.... :=

hier ook een hoor niet zwanger maar een week voor mijn ongi dan knallen de emoties/hormonen door m'n hoofd/lijf niks gaat goed, en door het stomste ben je gewoon van slag af sterker nog je hele dag is er door naar de kl*te!
Het idee dat alles wat je doet voor niks of verspilde tijd is en je bent 1 grote emotionele mislukkeling op dat moment.
huilen doe ik sowieso als snel maar dan moet ik geen drama's of natuurdocu's kijken want dan gaan de watervallen aan.

maar gelukkig alles gaat voorbij!!!!

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:53

MirandaFuego schreef:
Whahaha, plafond stofzuigen, ik ken wel mensen die de tuin meenemen :')

Ik ken iemand die het dak van het huis stofzuigt! *\o/*
Klimt ze uit het raam en dan zit ze daar te stofzuigen...wat daar het nut van is?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:42

msnowy schreef:

Ik las toevallig vanochtend dat DAT door de oxytocine bij de bevalling komt, daarna is je hormoonspiegel blijkbaar voorgoed anders (zou iig ook zorgen dat je voortaan paniekerig gaat doen of verdrietig wordt bij dingen die kinderen aangaat)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:46

Zonnebloem schreef:
Mijn vriend zegt "zolang ik je negeer in die buien kan je er ook niet in door draven" Nou echt wel, kan het niet uitstaan dat ie mij niet gewoon gelijk geeft op dat moment. (ook al weet ik dat ik dat niet heb, wie snapt het nog, ik niet iig :') ).
En die nesteldrang begint ook te komen, maar we zijn net verhuisd dus het is wel handig dat ik nu al een dolle alle dozen aan het uitpakken/opruimen ben. En ook omde rommel die verhuizen nu eenmaal meebrengt kun je natuurlijk een heerlijk potje janken :(

'En IK voel me ellendig, en JIJ trekt je er niet eens iets van aan! Ik ben wel DE MOEDER VAN JE KIND hoor?! Toevallig?!!!' ^) .... -:(- .... _-:( .... ;( .... |(

Arm wijffie. Niet overwerken met die dozen he!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:48

Merlinde schreef:
Wel word ik ook gek van mezelf, maar meer door de nesteldrang. Kan gewoon NIET stil zitten.. 's Avonds om half 10 laat ik mezelf op de bank ploffen maar voor die tijd kan ik gewoon echt niet gaan zitten. Helaas heb ik een vriendje wat erg veel werkt dus dan ga je zelf maar het laminaat naar boven dragen en zelf proberen de babykamer in elkaar te zetten en zelf de tuin onkruidvrij maken.. Allemaal niet echt dingen voor een zwangere vrouw. Gevolg is dan ook dat ik de hele dag met harde buiken loop maar het MOET en zal afkomen voor ik straks lig te puffen!!

Maar wie weet komen er komende weken ook nog wel bakken met tranen ( waarschijnlijk als het allemaal niet op tijd af komt of het niet snel genoeg is naar mijn zin :+ )

Of omdat je jezelf overspannen werkt van de nesteldrang...
Ik stond vannacht ook weer te strijken.. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:52

MirandaFuego schreef:
Whahaha, plafond stofzuigen, ik ken wel mensen die de tuin meenemen :')

Ik nam altijd mijn terras mee totdat mijn stofzuiger ineens een beetje poezelig werd.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 17:16

Urielle, Jaaaa zo voelt het inderdaad precies, fijn dat het toch herkenbaar is. Dacht eigenlijk dat ik de enige was met van die stomme gedachten. :D Het is ook m'n eerste zwangerschap dus alles is nieuw en spannend. *\o/*

En even heel erg off topic, las ik nou vanmiddag in je onderschrift dat je 2 cm ontsluiting hebt en nu 3?

Ow ja, heb ook de ziekelijke drang om ijsklontjes fijn te kauwen :Y)
Niet fijn met een hele verzameling aan vullingen maar kan het op 1 of andere manier niet laten om die dingen fijn te malen, endat zal er ook wel niet echt fraai uitzien.
Maarja, laten we maar zeggen dat het beter is dan je volproppen met slagroom oid :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:01

Die had ik nog niet eerder gehoord hahaha!
Bij Gioya vrat ik steeds huzarenslaatjes (en waarom dan toch 25 kilo aankomen he?!), bij Enya zat ik aan de cola en frieten tot ik op een zwangerschapsdiabetesdieet werd gezet (ronduit wreed van ze :)) ) en nu wil ik aan de chocola maar mijn maag trekt het niet dus dat kots ik gelijk naderhand weer uit.

Maar die gedachten/gevoelens zijn heel normaal hoor, trekt vanzelf wel weer bij een tijdje na de bevalling. Voor mij is zwangerschap een menstruatie in het kwadraat in elk geval qua humeur. Ben erg jaloers op de vrouwen die gewoon heel stabiel blijven, ik bleef deze keer wel veel stabieler dan de twee vorige keren maar nu merk ik dat de prolactine en oxytocine vreemde dingen met me gaan doen weer, dus nu begin ik weer om niks te flippen. En het is echt niet in te houden he?

Nee, ik weet sinds gisteren al dat ik 3 cm ontsluiting heb, twee weken geleden was dat 1 cm. Wel gisteren ook de slijmprop verloren en gistermiddag en vannacht lichte weeen dus heel lang zal het denk ik ook niet meer duren, maar het is vandaag weer allemaal stilgevallen. Hopelijk til ik het nu iig over het weekend want mijn vroedvrouw is op werkweekend vanaf morgenmiddag en alleen het idee van een vervangster die ik niet ken is alweer een groot jankmoment waard naturlijk :roll:

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:00

Wat herkenbaar allemaal!
Mijn jongste telg is nu ruim 7 weken oud en ik kon/kan echt om alles janken... Of nou ja, alles, wel heel veel in ieder geval! Tijdens de laatste zwangerschap wilde ik nog zoveel doen in huis, maar ik heb ook nog een ondernemende dochter... Mijn schoonmoeder wilde wel oppassen. Maar dochterlief dacht daar duidelijk anders over. Ze had een ketting gevonden en die om gedaan en die stond haar zo schattig dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om haar weg te brengen :')
En telkens expres van die zielige programma's gaan kijken he, welcome home, help mijn man is klusser, dramaseries op TLC...
Nesteldrang is hier nog steeds niet weg, ik poets me suf en ik ben er nog blij mee ook? Maar het plafond stofzuigen? Wel met 39 weken zwangerschap op handen en knieën met een tandenborstel de groeven van de vloer schrobben :') Onkruid uit de tuin halen ook, toen het een graad of 30 was... Want ik wilde wel netjes zitten buiten in de tuin vol met puin van de verbouwing... En dat ondanks de bekkeninstabilliteit, zeer dat het deed, maar anders kon ik niet rustig zitten 8)7

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:17

Ik ben blij dat ik tot de niet zo emotionele zwangeren hoor :o
Nesteldrang heb ik ook nog niet terwijl ik over 7 dagen ben uitgetelt...

*aaaahhhh voelt zich geen normale zwangere*

Maar hormonen heb ik volgens mij in overvloed :') Ik barst van de pukkels...

Toch blijft een zwangerschap apart!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:33

Rianneke schreef:

Ik kreeg mijn nesteldrang pas na de bevalling... Dus wil niks zeggen ;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:34

pubelia schreef:
Ik kreeg mijn nesteldrang pas na de bevalling... Dus wil niks zeggen ;)

Ik ben benieuwd :D

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:20

Mijn dochter is nu bijna 16 mnd, ik geef nog bv en de hormonen worden nu iets rustiger maar zijn nog goed aanwezig!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:24

In ieder geval zorgen dat er genoeg wasmiddel in huis is dus :D

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:38

Mag ik hier ook iets posten?
Er zat net een grote spin in bad, normaal zou ik die door het putje spoelen of doodslaan, maar deze keer kon ik dat niet (hormonen?) ik heb ze gewoon rustig laten zitten. Iemand anders zal ze wel wegdoen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 00:23

MADExLIEFJE schreef:
Mag ik hier ook iets posten?
Er zat net een grote spin in bad, normaal zou ik die door het putje spoelen of doodslaan, maar deze keer kon ik dat niet (hormonen?) ik heb ze gewoon rustig laten zitten. Iemand anders zal ze wel wegdoen.

Kan goed... :D :D :D

[LZP] Ik ben echt ZO hypocriet... :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 00:26

Rianneke schreef:

*aaaahhhh voelt zich geen normale zwangere*

Echt niks? -O-
(koopdrang? bakdrang? handwerken, of tuinieren, ineens heel fanatiek?) -O-