Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Re: Bodybalance/yoga/pilates, wie doen het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:43

Ik heb Bodybalance gedaan! Helaas zit ik nu bij een sportschool die geen groepslessen doet. Maar over 5 maanden als mn abbo afloopt ga ik over naar een andere sportschool hier in de buurt zodat ik ook weer Bodybalance kan gaan doen :D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:45

:D
Ben benieuwd naar of je morgen nog zo blij bent :D

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:47

@Liek: Ja je voelt het echt in je balans, ook met paardrijden. Geestelijk ook, het ontspant, mede door de fijne rustige muziek op de achtergrond. En na die tijd natuurlijk lekker koffieleuten om bij te komen. :9k

Nessavend ik heb gewoon een T'shirt en een sportbroek aan, zo'n dunne katoenen met een boordje bij de enkels. Je hoeft er echt niks speciaals voor te halen hoor, gewoon een broek die lekker zit en meerekt. We hebben ze ook wel met broeken tot net over de knie, boven de knie, halverwege de kuit.............. ik heb nogal forse kuiten dus ik doe er liever een lange broek omheen. Maar lekker zitten en meerekken is het belangrijkst.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:50

@ Linky, Oke heel erg bedankt :D Heb altijd gefitnesst en dit is de eerste keer dat ik zo'n les ga volgen, dus ik was erg benieuwd. Bedankt voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:56

Ah ik mag vanavond weer, daarna nog even lekker een rondje sauna mee pikken. Heb er al helemaal zin in :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:08

delerium schreef:
:D
Ben benieuwd naar of je morgen nog zo blij bent :D

Ik gok van niet haha, mijn benen trilden als een gek! Ben niet vies van een beetje spierpijn, gelukkig heb ik morgen een rustige avonddienst op het werk :')

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:14

Hihi dat had ik ook de eerste keer en de lerares maar 'houd vol, houd vol' jaja :D Achteraf voelde het wel lekker, alsof ik echt intensief bezig was geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:15

Zijn jullie niet omgevallen? Ik al wel :P

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:17

Ja als ik me niet goed concentreer kan ik bijzonder moeilijk op 1 been staan haha, laat staan dan ook nog inbuigen of een of andere zweefstand doen :P

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:23

Bij ons op de sportschool wordt zowel pilates als yoga aangeboden, heb alleen beiden nog niet geprobeerd. Maar ik was benieuwd, is het alleen heel erg ontspannen, of merk je er fysiek ook wat van?

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:30

Ik ga me morgen inschrijven voor mijn eerste les. Bij ons geven ze het 3 keer per week, maar helaas is dat 2 keer 's morgens. Eerst maar eens kijken of het bevalt :)

Heeft iemand ook toevallig yoga gedaan op de wii fit? Daar werd ik niet bepaald ontspannen van -O-

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:36

RusselNuwell schreef:
Bij ons op de sportschool wordt zowel pilates als yoga aangeboden, heb alleen beiden nog niet geprobeerd. Maar ik was benieuwd, is het alleen heel erg ontspannen, of merk je er fysiek ook wat van?

Nou van Pilates merk je fysiek echt wel wat hoor! +:)+ Yoga ken ik nog niet helaas, dat wordt niet aangeboden.
Laatst bijgewerkt door linky op 23-08-12 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:36

linky schreef:
RusselNuwell schreef:

Nou van Pilates merk je fysiek echt wel wat hoor! +:)+ Yoga ken ik nog niet helaas, dat wordt niet aangeoden.

Gewatte? :')

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:38

Gecorrigeerd................ :+

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:41

Het hangt af van de instucteur. Pilates is een vrije stroming, iedere mafkees mag pilates aanbieden. Er zijn ook verschillende opleidende instanties die allemaal hun eigen focuss hebben. Doe je bv bij mij pilates dan ben je in no time zo lenig als de pest maar doe je het weer bij een ander dan heb je ineens mega-buikspieren of kun je ineens perfect op de beweging ademhalen.

Yoga weet ik niet, wel gedaan op de wii maar niet in de sportschool.

Omgevallen bij de BodyBalance? :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:44

delerium schreef:
Omgevallen bij de BodyBalance? :x

Het is niet voor niets dat ik mn balans moet oefenen van de fysio :P

Jij nog sappige verhalen over omvallen? <<)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:47

Vallen in de downdog, telt dat?
En een keer van het podium gevallen, mooi dat iedereen ook ging liggen. En nee, het was niet bij een oefening waarvan je dacht dat dat de bedoeling zou kunnen zijn...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:48

Hihihi :D Ik ben niet echt gevallen, meer even snel met de tenen van mn andere voet de grond aantikken om de balans terug te vinden.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:53

Vallen over de luchtslang van de compressor? Niet doen, :n ik zit nu 4 weken in het gips. Dat wordt straks wat met de teaser bij Pilates! }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:55

delerium schreef:
Vallen in de downdog, telt dat?
En een keer van het podium gevallen, mooi dat iedereen ook ging liggen. En nee, het was niet bij een oefening waarvan je dacht dat dat de bedoeling zou kunnen zijn...

Hoe kan je vallen in de downdog? Dat ze allemaal gingen liggen, hahaha! Ook in jouw valhouding? :D

Linky, au! Wat heb je gebroken?

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:49

Ik meld me ook even :) ik doe al jaren aan yoga en ben afgelopen februari bij de yoga school begonnen met power yoga. Ik vind het heerlijk om te doen en ik mis het echt als ik een dag geen yoga doe!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:57

@Liek: Mijn knieschijf.................

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:08

Liek_ schreef:
Hoe kan je vallen in de downdog? Dat ze allemaal gingen liggen, hahaha! Ook in jouw valhouding? :D

Linky, au! Wat heb je gebroken?

Niet genoeg geduwd in rug/schouders, en iets te veel gehangen, eigen schuld... schouder uit de kom. *knak* en daar lag Lies op d'r gezicht.

En de val van het podium was gewoon suf, een superoude release met een uitstaponderdeel in de warming up. "Kijk uit mensen, je glijdt weg voor je het weet". En echt, de éérste uitstap stap ik al te ver, zo over het randje van het podium en knal er op z'n stomst gewoon af. Toen keek iedereen een beetje :o? en probeerden ze inderdaad op dezelfde manier te gaan liggen. Ik kon er amper meer uithinniken (van het lachen) dat dat er dus niet bij hoorde en ze op zich geacht werden gewoon verder te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:21

Zo, tijdje al niet meer gereageerd, jammer ;)

Ik heb vandaag de laatste les 57 gehad, volgende week zijn er preview lessen en dan de week erop begint 58. Ben erg benieuwd! Wel jammer want ik viel bij deze tenminste niet meer de hele tijd om :')

@Delerium ik heb zo hard gelachen om jouw verhaal :D Ben je naar de release geweest in Amsterdam van de nieuwe lessen? Vind je het wat?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:56

Hee wat leuk een topic over bodybalance! +:)+
Ik ben dinsdag (gisteren)de eerste keer geweest en het was erg leuk om te doen. :D
Ik doe het omdat ik zo scheef als een banaan ben :o hahah en wil graag rechter en meer in balance op mn horsie zitten.

De BB is een echt eye opener want jeeeeeeeeeeeeeemig :oo wat heb ik een slechte balance zeg,dat had ik echt niet gedacht.
Ik kon geneens fatsoenlijk op een been blijven staan. %)

Wat ik zeer plesant vond na afloop was het stukje yoga en dat ik heeeel veeeeel energie had toen ik thuis kwam!Leek wel alsof al mijn energieknopjes ingedrukt waren en dat gevoel heb ik echt heel lang niet meer gehad. *\o/*

Vandaag voel ik ietsjepietsje spierpijn maar niets dramaitisch ofzo hahaha dus ik hoop dat het zo blijft.
Vrijdag ga ik weer,dus ik doe het 2x per week en hoop zo weer mijn lijf in balance te krijgen. :)