Dat kruisje zetten zorgt er alleen voor dat een pijnprikkel de verstoorde jeukprikkel overstemt. Een tijdelijke oplossing dus. Alleen ik kreeg er vroeger wel littekens van. Tegenwoordig krab ik gewoon niet meer als het kan. En anders azaron of nestosyl erop smeren. Cetirizinepillen slik ik al dagelijks, bulten jeuken nog net zo goed hoor. Moet wel zeggen dat ze niet meer zo achterlijk groot worden als toen ik klein was (slik nu al 6 jaar cetirizine voor andere allergieën).
Koelen met een ijsblokje of natte washand?
Alane
Geplaatst: 21-08-12 23:41
Bo_Bessie schreef:
Misschien dat kindertandpasta niet prikt.. Omdat dat normaal gesproken ook niet prikt.
Dat was toch shampoo?
Daphne__
Geplaatst: 22-08-12 02:24
NynckeL schreef:
Azijn, werkt super. Maar voldoende vitamine b helpt het te voorkomen dat ze prikken- ga je wat zuriger ruiken-
Welke vitamine B?
Ik krijg injectie's met Vitamine B12, de waarde is bij prikkers hoger dan bij mensen die dat niet doen... Maar ik ben alsnog lekgeprikt hoor en dan niet door de injectie's
simpele tip die ik kreeg van een klant (en het werkt ook nog) paracetamolletje pakken paar druppels water erop tot een papje prakken en dit op de bulten smeren....
xChiva
Geplaatst: 22-08-12 18:51
Alane schreef:
Bo_Bessie schreef:
Misschien dat kindertandpasta niet prikt.. Omdat dat normaal gesproken ook niet prikt.
Dat was toch shampoo?
Dat ook, maar kindertandpasta is toch minder scherp?
Arashah
Geplaatst: 22-08-12 18:58
als je mijn armen en benen ziet, die zitten nu vol met korsten. het lijkt nu of iemand mij heeft aangevallen, ja dat is ook zo.. die rottige muggen hebben dat gedaan maar ik krab mijn bulten totdat het bloed, ik weet dat ik hier mee op moet houden.
inmiddels krab ik de bulten niet meer open, gebruik azijn op de bulten en het werkt zeker.
mijn moeder heeft mij verteld dat je een tijd lang biergist tabletten moet gaan slikken, die muggen lusten jou dan op een gegeven moment niet meer. bij nader inzien heb ik daar een tijd lang biergisttabletten geslikt en inderdaad nooit gestoken door een mug. ik ben er mee gestopt en wordt weer helemaal opgevreten..