Afval groep voor kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Afval groep voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:00

Je hebt ook de vergeten groente en fruit, dat is ook leuk om daarmee bezig te gaan :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:16

Utrolig schreef:
Ik praat wel over een grote aardappel, qua koolhydraten krijgt ze dan voldoende binnen.
Heb dit overlegt met een kinderdieeetist, die zei dat ze voldoende binnen kreeg. Ze krijgt ook fruit tussendoor, maar weer te weinig eiwit misschien doordat ze melk niet zo lekker vindt. Ze neemt vaak maar een paar slokken. Optimel lust ze wel, maar dit was weer niet gezond vanwege de zoetstoffen, zucht...

ga eens langs bij je huisarts en laat eens bloedprikken (of door laten verwijzen naar ZKH) soms kunnen kinderen in de jonge jaren wat steviger zijn maar dat trekt vaak nog wel weg als ze de hoogte in gaan. Hoe oud is je dochter eigenlijk.

als kinderen (en ook volwassen) eigenlijk te weinig eten gaat het lichaam ook op spaar stand, met als gevolg dat je al bekand van lucht aankomt..(daarom ook altijd dat jojo effect van bijna alle dieeten...)
het beste dieet is sowieso niet dieeten ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:18

Wat ik graag zou zien is dat de kinderen niet alleen tijdens het programma worden begeleid, maar ook daarna. Neem nou 1 x per week?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:02

Ik weet het niet, ik denk niet dat ik mijn kinderen die te dik zouden zijn mee zou laten doen. Tenzij je werkelijk aantoonbare expertise hebt, maar dat idee heb ik niet. Op iemand die maar wat uitprobeert op basis van eerdere ervaringen/overtuigingen (zo komt het op me over) zit ik niet te wachten :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 12:07

Ik heb zelf een praktijk en heb veel studies gedaan,o.a voeding en mindfulness. Lichaam en geest gaan we ook aan werken.Wanneer het is afgelopen is er zeker na begeleiding.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:23

Ik heb aan zoiets meegedaan, en het heeft bij mij NIETS geholpen. Het ging alleen maar over het juiste eten enzo, maar ik at echt best wel gezond, en ik wist ook wel dat je groenten moet eten en de schijf van vijf en dat soort dingen ken ik ook wel. (in tegenstelling tot de andere kinderen in de groep, die aten een chocoladereep als ontbijt en chips als lunch). Ik ben nu 15 kg afgevallen (is ongeveer 3 jaar geleden dat ik die cursus deed), maar ik heb er niks voor gedaan. Tijdens die cursus ben ik niks afgevallen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:57

Welke benadering ga je hanteren? Ik vind jou, met vlagen, een zwever en daar zit natuurlijk niet iedereen op te wachten. Verder vraag ik me af wat voor studies je gevolgd hebt. Om eerlijk te zijn vind ok dat dit hoort bij diëtisten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:18

Als ik heel eerlijk ben zou ik ook advies inwinnen bij een arts of iig ervoor zorgen dat de kinderen toestemming van hun arts hebben. Want je wil natuurlijk niet dat er een medisch probleem aan de grondslag ligt. Kinderen vind ik een kwetsbare groep namelijk.

Een nuchtere blik vind ik bij kinderen zeer belangrijk, ik zou bijvoorbeeld geen alternatieve dingen erbij betrekken met steentjes oid maar het er praktisch houden.
Liever zie ik erkende diploma's :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:18

Ik eis altijd dat de ouders erbij zijn tijdens consulten.
De ouders moeten eerst "de regels" kennen.

Daarna leg je de kinderen en ouders uit waarom gezond zijn belangrijk is en hoe ze dat met gezond eten en voeding kunnen bereiken.
Ook op een leuke manier gezonde voeding erbij betrekken bijvoorbeeld lekker met mama in de keuken kliederen en zelf calorie arm ijs maken van vers fruit of betrek ze in het bedenken van gezonde maaltijden en tussendoortjes zodat ze zelf bewust gaan worden.

Verder moeten papa en mama een keertje mee sporten en minimaal 2 x per week met hrt kind bewegen bijv een uur met de hond lopen, buiten badmintonnen, zwemmen wat dan ook.
Daarnaast krijgt het kind een sport schema met t liefst teamsport erbij.
Lekker met leeftijdsgenootjes voetballen etc.

Dan bij elke check up laat ik ze altijd voelen hoeveel ze zijn afgevallen.
En ze daarna 5 minuten een rugzak dragen met dat gewicht zodat ze beseffen hoeveel er verloren is en hoe fijn het is om dit al kwijt te zijn.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:03

Daphne__ schreef:
Utrolig schreef:
Een gevoelig onderwerp. Ik had eerder ook geen goed woord over voor ouders waarvan de kinderen te dik zijn. Nu heb ik er zelf een, en weet niet wat ik moet doen...

-snoep krijgt ze minimaal van mij. Misschien eens in de week, ze vraagt er ook niet om. Ze mag bij een vriendje wel een snoepje aannemen.(ik kan maanden met een zak snoep doen)
- ze speelt veel buiten.
- krijgt niet meer dan 2 (x2) boterhammen, en mag ook geen 2e x opscheppen 's avonds, alleen groente wel. Geen toetje, soms nog magere yoghurt tussendoor.
Ze krijgt ook geen volle bord met eten. 1 aardappel, half stukje vlees, 1 volle schep groente, zonder saus en jus, dit eten wij zelf ook nooit.

Zo is ze opgevoed, zijn we niet net mee begonnen. Ik word er erg verdrietig van...Als baby niet te dik maar vanaf 2 jaar leeftijd begon ze langzaam te groeien...

ze is 113 cm en 25 kg.

*Sorry voor het binnenvallen en alleen reageren hierop*

Ik weet niet hoeveel een kind hoort te eten.. Maar is 1 aardappel, half stukje vlees en 1 schep groente niet te weinig? Je kunt ook aankomen door te weinig te eten zei mijn dietiste :) Is bij mij ook het geval.

Als ik mijn kind dit te eten zou geven, zou hij verhongeren.
En nee mijn kind is ook niet dik, 1.20 cm en 27 kilo.

En die vreet zich een ongeluk.
Ze groeien volop, ik zou mijn kind niet met een honger gevoel naar bed willen laten gaan.

Fruit mag hier onbeperkt gepakt worden.
En 's avonds krijgt hij een bord vol eten, 2de keer opscheppen mag ook.
En een toetje krijgt hij ook.

Maar hij speelt veel buiten is actief, dus waarom dan niet gezond eten naar behoefte?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:17

Kan me voorstellen als er zo streng op eten gekeken word het kind stiekem gaat snoepen/eten ofzo?
toetje is heel normaal hoor..en dan echt niet perce alles mager
voldoende brood enzo ook, ik zou ze ook gewoon laten eten naar behoefte.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:11

Lijky me erg belangrijk om gedegen professionals te hebben om hetbte laten slagen: psychologen, artsen, en bovenal een dietist, eventueel voedingsconsulent.
Zelf zou ik mijn kind niet sturen naar een kamp waar niemand rondloopt die gekwalificeerd is. Iedereen denkt tegewoordig maar expert te zijn... Pff, je hebt het niet over niks, kinderen helpen met afvallen is geen kattenpis... Heb je enig idee wat de behoeftes zijn van kinderen? Kun je specifieke vragen beantwoorden met onderbouwde feiten (en dus geen eigen meningen want die zwerven er al genoeg rond). Wat doe je met kinderen die ziektes hebben zoals diabetes of een hiog cholesterol, of nog meer? Kun je hun individuele hulp bieden?
Kan hier zo nijdig van worden, ik start toch ook geen kamp om ouderen met beginnende dementie te helpen als ik daar niet gekwalificeerd in ben?

merel40

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:06

hoi mag ik bij je groep??

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:23

Oud topic...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:41

Waar woon je Merel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:06

Gezien dit topic ruim een half jaar oud is en het feit dat Merel40 zelf ook een topic had geopend over afvallen plaats ik hier een slotje. Het is niet de bedoeling dat op Bokt 11 jarigen aangezet worden/bezig zijn tot het ontwikkelen van een eetstoornis of het moeten afvallen terwijl zij op een normaal en gezond gewicht zijn.