Help ! Wie weet middeltjes tegen muggen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Re: Help ! Wie weet middeltjes tegen muggen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:23

Anti-muggenspray van Kruidvat, dat spuit ik op de rand van gordijn en raamkozijn, op het hoofdeind van bed en een beetje op mijn bovenlaken of dekbed, nooit meet last van zoemende muggen om mijn hoofd.

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 14:35

Bedankt voor de tips, anti muuggenspray met deet helpt bij mij niet, of toch maar een paar uur, vanavond maar eens citronella proberen ...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:20

Citronella gaat je nog minder beschermen, geeft tegen muggen zo'n 20 minuten bescherming wanneer je een hele hoge dosis hebt.

Dit is uit Radar:
Ondanks dat vele mensen zweren bij het gebruik van citronella tegen muggen, is de werking van citronella tegen muggen nooit wetenschappelijk bewezen. Bij een onderzoek, gedaan door consumentenprogramma Radar, kwamen de citronella producten echter niet goed uit de bus. Proefpersonen testen hier een citronellaverstuiver van het merk Roxasect. Hierbij bleek dat de muggen in eerste instantie lijken te twijfelen en inderdaad op afstand blijven. Na enkele seconden lijken de gevreesde beestjes aan de geur gewend te zijn. Op het moment dat er dan lichaamsdelen in de buurt komen gaan ze nog steeds gauw op hun prooi af. De fabrikant reageerde hierop dat zij weten dat hun product niet alle muggen verjaagd. Zij hopen zelf op een score van 7 op de 10 muggen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:51

Alleen producten met meer dan 30% DEET mag je niet gebruiken als je zwanger bent of borstvoeding geeft. Wellicht iets om in de gaten te houden voor diegene waarop dit van toepassing is :) .

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:12

Een elektrische vliegenmepper vind ik ook geweldig. Voor ik ga slapen ga ik mijn kamer even rond en dan scheelt het al een heel stuk!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:14

Heel veel knoflook eten!

Maar omdat dat niet altijd handig is, :+ , hebben we nu een klamboe opgehangen. :)

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:18

Je hebt apps tegen muggen, komt een piep uit die voor de mens niet hoorbaar is

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:20

SunxLove schreef:

Ja, die had mijn vriend ook. Ik werd knettergek van dat ding, heb blijkbaar ultrasound oren ofzo. :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:42

Dreamybol schreef:
SunxLove schreef:

Ja, die had mijn vriend ook. Ik werd knettergek van dat ding, heb blijkbaar ultrasound oren ofzo. :=

Dat zeiden ze van mijn muggenstekker ook. Dat ding hielp niet eens en lag de halve nacht wakker van het lawaai...

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 21:45

idd. Die heb ik ook al geprobeerd en ik hoor hem ook EN hij werkt niet (gezoem van dat ding en muggen door elkaar ! }> )...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:32

meganx schreef:
gevonden, had er vroeger ook zo één . Maar bij mij werkte het niet echt -O-
ze kwamen er gewoon doorheen of deronder 8)7, en het gezoem gaat niet echt weg.
Maar stop nu gewoon hoofd onder het dekbed en dan zullen ze wel wegaan

De klamboe moet ook groot genoeg zijn, bij voorkeur rechthoekig van vorm zodat je er niet op kan liggen en je moet er heel goed op letten dat je hem DICHT houdt.
Dat zoemen vind ik juist wel lekker slapen als ik onder de klamboe ligm zoem maar een eind heen maar jullie kunnen er toch niet bij :') en als ze op de klamboe gaan zitten gaan ze ook dood want die is geimpregneerd _/-\o_