Wat zal ik doen? Trekpaard stond op mijn voet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BAStable

Re: Wat zal ik doen? Trekpaard stond op mijn voet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:50

Ik ben meer van het zekere voor het onzekere nemen (behalve als ik naar mezelf kijk := )
De eerste uren doet het vaak niet zo'n pijn, vooral als je er doorheen bent gelopen.
Maar ik denk dat het vanavond echt zeer gaat doen en goed gaat opzwellen.
Daarom was mijn advies: icepack en naar de huisartsenpost.
Of gewoon eerst eventjes een belletje doen :)
Succes iig TS!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:51

Als het morgen niet echt beter is kan huisartsenpost ook,, had ik ook met me oog toen die enorm ontstoken was,, had er nog geluk mee had ik dag gewacht kon ik verder naar t ziekenhuis

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:51

Ik ben ook toen bij huisartsenpost geweest 3 weken geleden, en eerst wilden ze helemaal niet dat ik kwam, stelletje . . . daar. Eenmaal aangekomen zagen ze al wel aan mijn voet dat het wel een verstandige keuze was dat ik daar was . . . ja duhh. . . mn voet was wel een keer zo dik en blauw. En dus ook een wondje dus ook nog een tetanus prikje.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:53

Ben eens bij de HA post geweest, 1,5 uur wachten (had me niet telefonisch aangemeld) toen bleek mn pees doorgesneden en had ik beter met spoed naar de EHBO kunnen gaan :')

Nou ja op zich, je kan beter te zorgvuldig dan te makkelijk zijn inderdaad...Ik ben alleen nogal hard voor mezelf (al piep ik al bij een splinter :+ )

Dus wellicht toch maar effe gaan, of wellicht morgen inderdaad?

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:26

ik zou naar de ehbo gaan als ze toch foto's moeten maken moet je toch naar het ziekenhuis en gegarandeerd dat dat moet met een teen die gebroken of gekneusd lijkt te zijn ik heb ook 3 uur gewacht bij de ehbo toen omdat ik niet zo erge spoed had. Ookal was mijn enkel hele voet en 4tenen gekneusd en teen gebroken. Geen verbandje erom heen gehad of iets kreeg alleen paracetamol mee voor de pijn. Teen intapen heeft namelijk geen zin als al je tenen bont en blauw zijn -_-

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:28

TS, wat heb je uiteindelijk gedaan of wat ga je nu doen :) ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:28

ciskelover schreef:
ik zou naar de ehbo gaan als ze toch foto's moeten maken moet je toch naar het ziekenhuis en gegarandeerd dat dat moet met een teen die gebroken of gekneusd lijkt te zijn ik heb ook 3 uur gewacht bij de ehbo toen omdat ik niet zo erge spoed had. Ookal was mijn enkel hele voet en 4tenen gekneusd en teen gebroken. Geen verbandje erom heen gehad of iets kreeg alleen paracetamol mee voor de pijn. Teen intapen heeft namelijk geen zin als al je tenen bont en blauw zijn -_-

Mijn ervaring is daar toch anders mee. :o

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:30

Welke teen is het? Als het je grote teen is kan je beter naar de huisartsenpost gaan, zou er toch wel een foto van laten maken en het liefst zo snel mogelijk..

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:35

moonfish13 schreef:
ciskelover schreef:

Mijn ervaring is daar toch anders mee. :o

Met wat met meteen naar de ehbo gaan? Mijn huisarts is niet te vertrouwen vind ik, dus met zoiets ga ik altijd direct naar de ehbo

tjoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:36

Ik heb toen mijn paard op mijn grote teen ging staan allerlei botjes horen kraken. Deed enorm zeer en ben er gewoon mee door gestrompeld, maar heb er nu enorm spijt van, want ik heb nu een frozen toe en dat betekend dat hij niet meer kan bewegen en als ik dat wel doe kraakt het en kan ik weer dagen niet goed lopen. Ik zou toch gaan hoor.

xvanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 07:26

Het is mijn grote teen.. Het is eigenlijk nog gewoon hetzelfde, maar ik denk niet dat als ik in het weekend ga, serieus genomen word met mijn grote teen ;-) maar ik wil ook niet te laat komen. Ik denk dat ik toch maar vandaag of morgen ga dan..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:32

ga gewoon vandaag. hoe langer je het uitstelt hoe hoger de drempel wordt om te gaan.

ze nemen je heus wel serieus.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 08:17

Als je grote teen gebroken zou zijn betekend vaak gips, een grote teen is erg belangrijk bij het lopen voor je balans enzo. Zou er toch wel naar laten kijken, eventueel de HAP als je het niet meer uithoudt en anders maandag naar je eigen huisarts :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 08:28

Mijn moeder heeft jaren geleden haar grote teen gebroken doordat er een paard op ging staan. Gewoon eigenwijs mee door gelopen.. Jaren later kreeg ze steeds meer klachten en moest ze zelfs geopereerd worden om de boel weer een beetje netjes te krijgen. Als ze indertijd gewoon naar het ziekenhuis gegaan was en het had laten behandelen had die operatie niet nodig geweest.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 08:35

Ik heb jaren geleden ook een paard op mijn voet gehad. na 3/4 jaar nog erg veel problemen met lopen dus foto`s laten maken in het ziekenhuis.
Bleek gebroken te zijn en niet geheeld. Ik ben x geopereerd en mis nu mijn kleine teen en een deel van het middenvoetsbeentje.

Ik zou toch maar naar het ziekenhuis gaan als ik jou was.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 08:41

Ik zou gewoon even bellen met de huisartsenpost.. je kunt soort van overleggen of zij het nodig genoeg vinden dat je mag komen zegmaar.

Toen mijn paard op mijn voet had gestaan was dat ook in het weekend (zondag)en ik had echt heel veel pijn maar ik mocht niet komen. Dus de volgende dag, maandag gelijk naar de dokter en ik had gebroken.

Maar toen ik laatst van een hoge kar af was gesprongen kon ik echt niet meer lopen (zere voet), was ook op een zondag en ik dacht ik probeer het eerst even zonder dokter misschien trekt het weg.
Maar savonds nog steeds zoveel pijn en ik belde toch maar naar huisartsenpost en ik mocht gelijk komen.
Was het gekneusd en spier gescheurd.

xvanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 13:30

Ja ik heb vandaag een afspraak gemaakt. De dokter vond het eigenlijk niet nodig omdat ik nog wel
Kan lopen maarja..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:32

Ciskelover, met tenen tapen.
Maar ik heb mijn teen een x aantal weken geleden gebroken in frankrijk, met sterk vermoeden van middenvoetsbeentje gebroken.
Dokter was slecht te bereiken en ben dus meteen naar de eerste hulp gegaan daar.
Dokter stuurt je toch door naar het ziekenhuis.

xvanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 13:43

Eigenlijk durf ik niet zo goed. De dokter vond het geloof ik sowieso nie echt nodig, ik bedoel het is maar een teen. En stel het is alleen gekneusd ofzo tja dan had ik net zo goed maandag kunnen gaan of gewoon niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:44

Grote tenen gipsen ze wel naar mijn weten.
Gewoon gaan, er zijn mensen die komen voor minder kan ik je zeggen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:46

Trekpaard is echt zwaar!
Me bijrijpaard is 2 weken terug op de voet van zijn eigenaresse gaan staan en ze had wel scheurtje in haar bot. Was volgens mij net niet gebroken.
je hoort nog regelmatig zelfs dat er meerdere breuken kunnen zitten.
Vrouw liep die dag er ook nog mee door maar kon wel janken van de pijn.
Dokter moet niet zo zeuren want stel dat er wel iets mee is.
Het is zijn werk.

xvanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 14:05

Ja das waar maar weetje het voelt echt ** maar ik maar het was opzich die dag wel voltehouden dusja....

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:22

even voor de duidelijkheid tenen kunnen niet gegipst als ze gipsen is het vanaf je enkel tot je tenen dus dat heeft bij een gebroken teen absoluut geen zin. Dat zei de arts van de ehbo tegen mij nadat ik mijn grote teen had gebroken en mijn hele voet gekneusd paard ging onderuit en mijn voet lag eronder. Mijn breuk zat overgends wel bijna in het gewricht dus bewegen was echt onmogelijk

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:08

als het gebroken is ligt het er gewoon aan hoe het gebroken is of ze er wel of niet wat aan doen...
bij een glad simpel breukje willen ze nog wel eens zeggen, stevige zool en kijk een beetje uit
bij een nare breuk kunnen ze er nog wle eens wta aan moeten doen

gewoon even naar laten kijken , huisartsenpost is ene prima oplossing

xvanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 16:47

Ben net geweest, ben ik even 'blij' niks gebroken.
Teen gekneusd en middenvoetbeentje zwaargekneusd . Verder zijn er wat bloedvaten kapot gegaan maar verder niks Ergs :) ik mag komende 2 weken niet sporten maar ik
Ga wel rijden denk ik als het gaat wantja... Hihi
Maar iniedergeval bedankt voor jullie reacties!!