Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieset23 schreef:Als moeder zijnde van TS reageer ik even kort. Direct bij de 2e opname in het ziekenhuis (een dag na de LP) gaf mijn dochter al aan dat de er misschien mogelijk sprake zou zijn van lekkage. Dit was volgens de neuroloog niet mogelijk. In 23 jaar was dit bij hem nog nooit gebeurd.
Vanaf haar 2e ontslag (maandag jl) heb ik ontelbare keren gebeld met neuroloog en huisarts die me van de één naar de ander stuurden. Het was zelfs inmiddels zover dat ze mij niet meer te woord wilden staan.
Karin moest maar naar een psychiater.
Nadat ik vanmorgen 112 heb gebeld (toen was het ook nog niet zo eenvoudig om wat gedaan te krijgen) is het uiteindelijk gelukt om haar weer naar hetzelfde ziekenhuis te mogen brengen. Dit ging wel met de ambulance want vervoer per auto was niet mogelijk. De neuroloog had overleg gehad met een neuroloog van het UMCG en er is toen een blood patch uitgevoerd. Direct daarna was de hoofdpijn weg. Nu nog wel enorme rugpijn maar dat is niet zo raar. Binnen korte tijd toch 2 keer een naald in je ruggenmerg.
Als ik zelf ook weer een beetje redelijk ben (dit heeft me ook heel wat energie e.d. gekost) ga ik alles vanaf het begin af aan op papier zetten. Ik ben zeker van plan een klacht in te dienen via het Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg.
De neuroloog wilde overigens nu niets meer zeggen of er nu wel of geen Lyme in het bloed zat. Dit gaat nu allemaal via het UMCG.
Ik ben behoorlijk boos, gefrustreerd en noem maar op.
akishino schreef:Ik heb mezelf na mijn lumbaalpunctie ook verschrikkelijk gevoeld. De punctie zelf viel me 100% mee, ondanks dat ze een paar keer opnieuw hebben moeten prikken en uiteindelijk het hersenvocht eruit hebben moeten "trekken" omdat het niet liep.
Maar de dag erna had ik zo'n verschrikkelijk pijn in mijn hoofd, nek en rug. Ik was duizelig en kon alleen maar overgeven. Als ik heel stil bleef liggen ging het wel, maar als ik mezelf bewoog of omhoog kwam om naar het toilet te gaan of wat te drinken dan had ik zo'n verschrikkelijke pijn. Ik ben best wat gewent qua pijn, maar dat was de verschrikkelijkste pijn die ik ooit heb gehad. Ondanks de oxazepam. Gelukkig was het na 3-4 dagen weer weg. Van de hoofdpijn heb ik wel wat langer last gehad, ook al was het in mindere mate.
Ik wens je heel veel sterkte en succes. Hou je taai, ik hoop dat het bij jou ook snel overgaat.