Weinig/geen 'zin' in seks...ervaringen?oplossingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:42

max66 schreef:
Hebben jullie meer een "maatjes" relatie of "broer-zus" relatie?
Je kan best gek op elkaar zijn, van elkaar houden en elkaar respecteren, zonder dat je je lichamelijk tot elkaar aangetrokken voelt op het lichamelijke vlak....

Als je er zo over nadenkt zoals jij doet ben je in ieder geval niet ontspannen. Je moet eens bij je zelf nagaan hoe dat komt...

Dit speelde bij ons dus wel, ik kon me geen leven zonder mijn ex voorstellen, we waren echt de beste maatjes, maar meer was er eigenlijk niet meer.
Heel moeilijk om toe te geven maar we zijn er allebei zo veel gelukkiger van geworden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:48

F_Orumster schreef:
Blue_Eyes schreef:
Of leg gewoon altijd een stapel handdoekjes in de buurt van je bed. Hoef je ze maar te grijpen ;)

Dat doen wij ook, het lastige is dat het er pas een paar uur later uitkomt. Ik druk er nog weleens een tampon n en dan kun je het in de douche schoonmaken.

Echt? Oh? Bij mij is het een kwestie van drukken alsof je moet plassen zeg maar, en dan zit het meeste netjes in het handdoekje oid, die kan de was in, en dan kan ik het rustig het echt schoonmaken zeg maar.

Ts het klinkt voor mij gewoon alsof je er een beetje vies van bent zeg maar. Ik vind het moment dat ik naar een handdoekje grijp nou ook niet het meest charmante hoor, dat laten ze dan ook nooit zien in de films. :+
Je had mijn gezicht moeten zien de eerste keer zonder condoom. Oké, klaar, en nu??? :o? Ojee help, rotzooitje... #)

Maak het iig gewoon bespreekbaar, praat er hier over, praat er met je vriend over. Dan kan hij als een echte gentlemen spulletjes klaarleggen om jezelf mee op te frissen bijvoorbeeld. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:49

Gypsy schreef:
Maak het iig gewoon bespreekbaar, praat er hier over, praat er met je vriend over. Dan kan hij als een echte gentlemen spulletjes klaarleggen om jezelf mee op te frissen bijvoorbeeld. :)

Wil jij onze nederlandse man niet zo handig inschatten, haha.
Hoe snel het prutje er weer uitkomt hangt van het standje af. Jaja, ik heb het bestudeerd :+

Het klinkt mij ok in de oren alsof je meer broerzus bent gegroeid.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Weinig/geen 'zin' in seks...ervaringen?oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:57

F_Orumster: Dromen mag altijd ja.
En 5 maanden droog staan of even het een en ander klaarleggen, de mijne zou het wel weten. :D

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:54

Mag ik vragen waarop jullie uit maken dat het broerzus zou zijn geworden?

Ik heb ooit eens gelezen dat je door het te doen er meer zin in krijgt. Misschien is het iets om samen een bepaalde avond in te plannen zodat jullie ook alle rust hebben? Ook lijkt flirten me niet verkeerde, mocht dat niet het geval zijn. Misschien heel stom, maar misschien vind je de seks niet meer spannend en zelfs saai geworden en moet je samen ee zoek gaan naar een andere stap op seksueel gebied? In de vorm van samen een nieuwe uitdaging aangaan?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:32

zonnebloem18 schreef:
max66 schreef:
Hebben jullie meer een "maatjes" relatie of "broer-zus" relatie?
Je kan best gek op elkaar zijn, van elkaar houden en elkaar respecteren, zonder dat je je lichamelijk tot elkaar aangetrokken voelt op het lichamelijke vlak....

Als je er zo over nadenkt zoals jij doet ben je in ieder geval niet ontspannen. Je moet eens bij je zelf nagaan hoe dat komt...

Dit speelde bij ons dus wel, ik kon me geen leven zonder mijn ex voorstellen, we waren echt de beste maatjes, maar meer was er eigenlijk niet meer.
Heel moeilijk om toe te geven maar we zijn er allebei zo veel gelukkiger van geworden.

Idd in mijn relatie is het ook stuk gelopen op het geen zin meer hebben, van mijn kant...

Hij wilde wel en ik had geen zin meer.

Dat heeft er dus ook voor gezorgd dat hij vreemd gegaan is, en toen zijn we uit elkaar gegaan.
Nu ik terug kijk op die relatie waren wij ook geen geliefdes meer van elkaar..

Onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 05:50

Ik heb het er al vaak met mijn vriend over gehad.
en hij zegt keer op keer dat hij van me houd en me absoluut niet kwijt wil en echt met mij oud wil worden.
we hebben de grootste lol samen en kunnen alles tegen elkaar vertellen.
ook al vind 1 van ons beide dat soms moeilijk.
als ik dan het seks verhaal te sprake breng zegt hij keer op keer dat hem dat absoluut niet uit maakt etc.
ik ga gewoon eens kijken of ik weer terug kan naar de microgynon 30.

en stel dat ik stop met de pil.
hoe reken je dan precies uit wanneer je ongesteld word?
want dat vind ik wel handig zodat ik toch een beetje uit kan rekenen of en wanneer ik ongesteld word.

Heb het 'probleem' ook gedeeltelijk met mijn moeder besproken.
zij zegt dat zij het ook heeft, weinig zin etc.
maar ja, die zijn al meer als 30 jaar getrouwd...

Onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 06:00

Ik heb zojuist een e-mailtje verstuurd naar de apotheek of ik alsjeblieft weer terug kan naar de microgynon 30.
omdat sinds ik de goedkopere variant gebruik mijn libido flink gedaald is.
Duimen jullie dat ze niet al te moeilijk doen?

Ik denk dat ik weer eens ga een leuk lingeriesetje ofzo ga kopen, kijken hoe snel zoiets uit is haha.
en proberen niet meer teveel na te denken bij alles rond om de seks.
het komt vast wel goed :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:28

Goedzo, TS! Al 2 stappen genomen, you go girl!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:30

Je betaald de pil toch zelf, het zou geen verschil moeten uit maken voor de apotheek behalve dat jij meer betaald :j

Ik slik ook nog steeds de echte variant ipv de goedkope variant namelijk, en elk half jaar of jaar proberen ze me weer die goedkopere aan te smeren :+

En idd als je dat goedje in je smerig vind ;) gebruik gewoon een condoom :j doen wij ook, beginnen zonder en eindigen met. Ik vind het namelijk ook zooo smerig _O- en ik ben er daarnaast ook nog een allergisch voor :+

Mijn zin in seks is momenteel trouwens ook minder, hoewel het mooie weer wel positief effect heeft. Denk dat het bij mij een combinatie van stress is (geen werk kunnen vinden, iig niet genoeg uren en het depressieve gevoel wat je daar aan over houdt) Daarnaast moet je soms ook zin maken hoor. Ik lig vaak eerder op bed dan hij en slaap dan ook eerder, maar soms denk ik ook van pff hoewel ik moe ben, huphup even opfrissen wat leuks aan en dan komt het ook wel :j trek er gewoon even wat meer tijd voor uit voor jezelf :j Maak jezelf mooi, steek wat kaarsjes aan, glaasje wijn erbij :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:39

Ik vind het typisch dat iedereen het meteen op de pil afschuift :o Ik mis namelijk wat belangrijke info in dit verhaal. Buiten dat je het wat "vies" vindt (want daar zijn genoeg oplossingen voor te vinden) vraag ik me af hoevaak jullie het eerst deden, hoelang zijn jullie al bij elkaar, wanneer is het begonnen, en wat heb je al geprobeerd om het (weer) leuker te maken.

Kijk het is normaal dat je periodes hebt dat je wat minder zin hebt, is doodnormaal heeft niks met de pil te maken maar met je levensritme. Stel je werkt allebei fulltime, jij gaat s'avonds nog naar je paard en bent normaal pas tegen half 9/9 uur thuis.... Ja dan snap ik wel dat je moe bent en geen zin hebt. Of je hebt een periode veel stress op je werk omdat er iets speelt, dat werkt ook door. Er zijn zoveel redenen waardoor dit kan ontstaan... 1 optie is om een avond in de week in te plannen voor jullie samen. Kook lekker, kijk een leuke opwindende film samen. Of ga samen in bad of masseer elkaar eens. Het punt is dat je soms zin moet maken ;)

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:04

Onzeker schreef:
Ik heb zojuist een e-mailtje verstuurd naar de apotheek of ik alsjeblieft weer terug kan naar de microgynon 30.
omdat sinds ik de goedkopere variant gebruik mijn libido flink gedaald is.
Duimen jullie dat ze niet al te moeilijk doen?

Ik denk dat ik weer eens ga een leuk lingeriesetje ofzo ga kopen, kijken hoe snel zoiets uit is haha.
en proberen niet meer teveel na te denken bij alles rond om de seks.
het komt vast wel goed :j

Ik had hetzelfde met mijn ex. Wat bij mij toen heel erg hielp was tijd voor mezelf en hem maken. Dus gewoon wat meer aandacht voor je relatie en je man/vriend. Leuk setje kopen, helemaal op en top tevoorschijn komen, dat soort dingen. En doe eens gek, maak het spannend. Je hoeft geen kinky dingen te gaan doen om het allemaal net anders te maken. Een blinddoek kan al wonderen doen of van die erotische dobbelstenen (erg leuk trouwens ;) ).
Verder ben ik het helemaal eens met chocobroodje!

Je hebt een hoop tips over het vies vinden gehad, maar misschien moet je ook het ideaalbeeld loslaten. Je komt er nou eenmaal niet schoon uit, het is net als naar je paard gaan. Je kunt proberen schoon te blijven, maar dat lukt toch niet :') .

Onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 09:56

ik krijg hier zeker goede tips.
en daar ben ik erg blij om :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:02

Wat een eventuele optie zou zijn omdat jullie toch ooit zwanger willen worden, stop met de pil, gebruik condooms als voorbehoedsmiddel en kijk het even aan hoe het verder loopt. Een goed condoomgebruik staat betekent nagenoeg geen kans op zwangerschap en je bent van de troep achteraf af.voor hetzelfde geld speelt dat onbewust mee in je geen zin hebben.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:13

Ik ken het 'probleem'. Zelf heb ik ook een zeer laag libido, en mijn vriend juist erg hoog. We hebben het compromis dat we ongeveer twee keer in de week tijd maken voor elkaar.. In het begin was dat dus echt bewust tijd voor elkaar, al vanaf begin avond. Nu is het meer een soort van houvast: Als we een week geen seks hebben gehad weet ik dat ik ook wat meer initiatief mag tonen. Eerder maakte hij me bijna elke ochtend wakker, naja, midden in de nacht.. Dus dat is juist terug gedaalt.

We zijn inmiddels 12 jaar samen, en toen we voor kids gingen, ben ik eerst een jaar gestopt met de pil: ik wou ook kijken of het daar misschien aan lag. Het werd wel een verbetering, maar dat had óók te maken met het feit dat het met een condoom inderdaad niet zo'n rommeltje geeft. Maarja, het haalde ook wel het spontane ervan af, zoals even onder douche...

Inmiddels hebben we drie kids, en ben ik zelf weer actief in de paarden. Werk daarnaast ook buitenshuis, dus ben ook vaak gewoon te moe. Dan ga ik liever om 22.00uur nog een filmpje kijken en relaxen, dan het in bed gezellig te maken..

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:32

Heb je in het algemeen nog zin in seks ??
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet dat je moet vreemdgaan ofzo... Maar ik denk hierbij eerder aan zelfbevrediging enzo.
Indien dit niet het geval is, denk ik dat het aan je libido ligt... Hopelijk is het opgelost als je weer terug je 'oude' pil inneemt :) Ik kan me voorstellen dat zoiets helemaal niet leuk is om door te maken en volgens mij is het ook niet zo fijn om er openlijk met je vriend over te praten. Hij zegt wel dat hij het niet erg vind, maar het is typisch vrouwelijk om daaraan te twijfelen, ook al meent je vriend het oprecht.
En inderdaad, veras elkaar eens (een sexy lingerie-setje kan al wonderen doen). In het begin dat ik samen was met mijn vriend en voor het eerst seks had gehad, dan zouden we het 3x op 1 dag gedaan hebben. Maar na verloop van tijd is die aandrang geminderd (gelukkig maar :+) en nu kan het ook zijn dat er eens een week tussen zit. Oké, het is niet hetzelfde als enkele maanden ertussen, maar als ik daarover beginnen piekeren was, dan had het misschien ook op zoiets uitgedraaid.

En wat betreft het 'vieze goedje':
Dat is iets wat ik ook enorm vervelend vind... En volgens mij denkt de rest van de vrouwen hier ook zo over. Men toont deze zaken namelijk nooit in de films hé... Daar is het: opwinden, seks, slapen in elkaars armen. :+
Naast het bed van mij en mijn vriend staat er altijd een doosje 'snotdoekjes' (seksdoekjes, zoals wij het wel eens durven noemen :+). Dat helpt wel om geen spoor achter te laten naar het toilet :)

In ieder geval, veel succes ermee ! +:)+
Ik duim voor jou dat het allemaal weer goed komt en je weer van elkaar kan genieten zonder er teveel bij na te denken.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:33

TS zijn jullie verder wel intiem, zonder seks dan? vb massage, kussen,strelen,...
Misschien is het een oplossing als jullie nu bvb 2x per week tijd maken om elkaar aandacht te geven, maar dat je afspreekt dat er geen seks bij komt, op die manier kan je misschien leren terug te genieten van aanrakingen enz. en misschien komt op den duur de zin wel terug.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:33

Het boek 50 tinten grijs lezen, is goed voor je sexlife ;)

Maarre ik zit ook te denken om met mn pil te kappen/veranderen, mede om de reden als jij geeft.Ik heb helaas geen hoog libido :')Maar ook weer niet zo dat hij 5 mnd zonder zit. We hebben er beiden vrede mee.Alleen zoals iemand hier boven al zei: Door het te doen, krijg je ook meer zin. Uiteraard niet tegen je zin, maar maak eens tijd voor elkaar, lekker optutten, daten en flirten met elkaar.

Daarbij heb ik soms het idee dat het normaal is dat stelletjes het 3 a 4 x in de week moeten doen omdat dat normaal is . Als je het zo hoort...pff..dan maar minder maar wel met kwaliteit :D

Ik zeg bovenstaande omdat wij het ook niet dagelijks doen, maar wel nog gek op elkaar zijn en geen broer-zus relatie hebben.
Zo te horen heb je een begripvolle vriend! Je kan wellicht een gesprek met huisarts aan gaan en kijken voor een andere pil.

suc6!:)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:27

bespreek eens met je vriend om te knuffelen/masseren zonder dat daar daadwerkelijk en automatisch meer op volgt..
Dat kan de druk eraf halen dat het weer moet.

Anders loop je het risico elkaar niet meer aan te halen en te knuffelen omdat je dan bang bent dat "het" er weer op zal volgen!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:41

Niet alleen de pil kan invloed hebben op je libido, maar ook je levensstijl. Je eetgewoontes, de hoeveelheid stress te je te verwerken krijgt, hoe druk je bent en lichamelijke beweging bijvoorbeeld.
Minder suiker of meer bewegen kan
Ook je eigen zelfbeeld heeft ook invloed.

Verder, als je in een "sleur" qua seks zit, heeft dit ook geen positieve uitwerking op je libido.

Onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 13:12

ik heb een mailtje terug van de apotheker.
ik kan gelukkig zonder problemen de originele pil ophalen.
kost +/- € 18,- per half jaar.
nou als het helpt, dan heb ik dat er wel voor over.
ga het er vanavond met mijn vriend over hebben en dat dan proberen.
de strip waar ik nu mee bezig ben is toch over 2 weken afgelopen, dus dan kan ik mooi daarna weer met de originele microgynon beginnen.

sowieso wil ik mijn vriend binnenkort eens verrassen met een etentje samen en daarna naar de bioscoop ofzo.
en vanmiddag ga ik toch naar de winkels, dus eens kijken of er bij hunkemoller iets leuks te koop is.

bedankt voor de tip om eens wat leuks te gaan doen zoals eten, masseren o.i.d. zonder dat er gelijk seks op volgt.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:22

Ik vind het heel vervelend voor je...Ik heb het ook een tijdje gehad toen ik overging naar een andere pil...
de enige tip die ik je kan meegeven (en dat heeft mij heel erg geholpen) minstends 1x in de week tijd voor elkaar te nemen gewoon een dag aanhouden dat jullie echt de tijd nemen voor elkaar.
Wat ook helpt is een erotische roman te lezen of een film te kijken met veel seksscenes erin...het klinkt stom maar maar "monkey see monkey do" toch? :=

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:27

Ik heb er echt totaal geen last van.. Eerder tegenovergestelde :=

Maar een anti-slakken-spoor naar het toillet kun je voorkomen door condoom te gebruiken of handdoekje erbij ;)

Ik was eerst gestopt met de pil omdat ik er ziek van werd en toen zag ik ook gelijk de voordelen van de condooms, na de daad.. dus...

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:27

Ik had ook altijd de Microgynon 30, toen deze op was, kwam de apotheek ook ineens aanzetten met een ander soort pil...De samenstelling was hetzelfde zeiden ze, alleen de naam was anders...Nou heb hier behoorlijk last van gehad...En heb ge-eist dat ik de Microgynon 30 weer zou krijgen, want ik moet hem immers zelf betalen...

Daarna nooit meer last gehad van de kwalen. De samenstelling is zeker wel anders van een ander merk...

Onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 18:19

Ik heb een leuk setje gekocht bij hunkemoller gekocht.
En wel mijn vriend eerlijk gezegd dat als ik het aantrek dat ik niet gelijk wil dat het snel uit is.
Dat begreep hij wel.