Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Morrow_Less schreef:Ann_moi schreef:Wat eet je normaal gesproken eigenlijk? Aangezien je aangeeft meteen na het eten alweer behoefte te hebben aan meer eten.
Ochtend : glas sap met bakje yoghurt en muesli
Middag : brood/pizza/macaroni kortom wat er in huis is en vaak is dat voorverpakt voedsel
Avond : vlees aardappels en groenten
En tussendoor, veeeeeeel koeken en snoep

) Wat je voor de rest eet aan hoeveelheden is hier niet van belang omdat er geen sprake is van overgewicht.
Ik sla wat voeding betreft soms een stukje door

Morrow_Less schreef:ik merkte dat ik plots genoeg had met een half stukje kalkoen, 1 lepel komkommer en 1 lepel paprika .... [knip] ...Toen merkte ik dat ik helemaal niet zo veel nodig heb als ik denk.

Guinevere schreef:Morrow_Less schreef:ik merkte dat ik plots genoeg had met een half stukje kalkoen, 1 lepel komkommer en 1 lepel paprika .... [knip] ...Toen merkte ik dat ik helemaal niet zo veel nodig heb als ik denk.
Maar dat is echt niet voldoende hoor! Ik vind je normale eetpatroon (zonder koek & snoep) veel gezonder. Het is een goed idee om op te letten wat je eet, maar pas op dat je daarin niet doorslaat.

Sofy schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje met Guinevere eens ben; een half stukje kalkoen, een scheplepel komkommer en een scheplepel paprika als avondeten is echt niet genoeg voor iemand van 19 met een normaal actief leven. Ik heb ook geen idee wat jij als 'veel' omschrijft, maar als ik dan lees dat je 2 glazen frisdrank op een dag 'veel' vindt brengt mij dat ook aan het twijfelen. Dat is namelijk absoluut geen overdreven hoeveelheid en kan weinig kwaad.
Ik heb het gevoel dat je iets te veel met het onderwerp eten bezig bent voor iemand die hartstikke prima op gewicht is (eerder iets te licht dan te zwaar) en een goed basispatroon heeft qua voeding. Mijn advies: maak je niet zo druk en steek die energie ergens anders in, je bent prima zoals je bent.

arian_wolf schreef:Wat ontzettend vervelend voor je, je weegt wel gewoon gezond, dat is wel een voordeel. Heb je wel een normale dagbesteding? Als je dat hebt zul je tenslot minder aan eten denken. Wat erg handig is om veel fruit in huis te zetten, zodat als je weer iets te eten wilt pakken je het fruit kan pakken. Ook lijkt het mij verstandig elke dag vitamine pillen te slikken, zodat je gezondheid weer op peil komt. Vind je groente lekker? Dan kan je ook tros tomaatjes eten. Probeer vooral groente&fruit in huis te hebben en zo weinig mogenlijk lekkere dingen. Stel bijv een vaste dag in met een vast tijdstip, waarop je dan dat lekkers mag eten. Veel succes!

Maaikee43 schreef:Heb alleen de OP gelezen.
Ik heb ook zoiets. Ik snack en graai naar alles wat vet is en lekker zoet. Maar groenten hó maar.
Dat lust ik niet, ik heb het al geprobeerd om te eten maar ik spuug alles weer uit en zit vervolgens kokhalzend aan tafel en een half uur daarna hang ik boven het toilet. Niet prettig dus!
Ik eet heel veel chips, ik ga té vaak naar de Mac donalds of snackbar. Ik eet elke avond alleen aardappels met appelmoes en vlees (ben een vleesmens). Rodekool, kroten eet ik wel mee. En andijviestampot is me lievelingseten. Bami gaat ook nog wel.. Rijst met kip en groente ook wel.
En ik eet best vaak Noodlesoep. Het rare is alleen dat ik totaal niet aankom, ben de laatste tijd wel een kilo of 3 aangekomen. En weeg niet tussen de 43 en 45 kilo, liefst wil ik bijkomen ja. Ben niet heel groot ongeveer 1,65 misschien iets kleiner.
Morrow_Less schreef:Oke dus wat ga ik vrijdag in de winkel doen :
Water kopen
Koekjes en chips rek straal voorbij lopen
een pak wortels meenemen
Maar als je er plots mee stopt krijg je dan een of andere verschijnselen. Zoals dat je obsessief gaat zoeken naar iets suikerig en je er echt naar verlangt en je pas kan rusten voor je het hebt ?

Morrow_Less schreef:Dank je voor de site
Ondertussen heb ik al iemand gevonden waar ik tegen kan zeuren als ik een moeilijk moment heb
Ook probeer ik de koekjes/snoepjes/gebakjes te vervangen door light frisdranken.
Ik krijg er sneller genoeg door en het smaakt even zoet zonder al die suikers.
Is dit al een goede aanpassing ?