Volgorde reinigen van het gezicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:13

troi schreef:
Ik merk trouwens wel dat mijn huid met het ouder worden, ja ben al 32, veeleisender wordt. Voorheen ging het prima met een potje creme van de aldi maar tegenwoordig blijft mijn huid dan een trekkerig gevoel geven en ben ik nu aan de extra vochtinbrengende nachtcreme van de etos. Iemand trouwens tips voor iets dat nog beter vochtinbrengend is? Ik vrees dat ik komende winter sterker spul nodig ga hebben,

Heb zelf allerlei cremes geprobeerd, maar die van Marbert is toch wel het prettigste. Geen vette laag op je gezicht en vooral in de winter erg lekker als je veel buiten bent.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:55

Ik heb een reigingsmelk die ik op mijn gezicht smeer, dan inder de douche stap en er weer afwas. Na het douchen een verzorgende tonic en daarna een serum en een anti aging creme. Als ik niet douche, gebruik ik gewoon een plens water in mijn gezicht.
En als ik twee keer per dag douche, doe ik maar 1x per dag serum en creme.
Ik gebruik alle producten van het merk Arise Swiss Alpine Cosmetics.

Ik heb een erg droge huid en met deze producten daar geen last meer van. Ik heb ook face- en bodyscrub en bodylotion van dit merk.

Als ik mijn gezicht scrub, komt dat in plaats van de reinigingsmelk

Duhelo

Re: Volgorde reinigen van het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:04

heb je niet als je dagelijks reiningsproducten en zalfjes en cremetjes gebruikt dat je huid er van afhankelijk komt en dus bij het niet gebruiken extreem uitdroogt?
(zoals lippen als je labelle smeert, ik ken mensen met een labelloverslaving!)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:05

Duhelo schreef:
heb je niet als je dagelijks reiningsproducten en zalfjes en cremetjes gebruikt dat je huid er van afhankelijk komt en dus bij het niet gebruiken extreem uitdroogt?
(zoals lippen als je labelle smeert, ik ken mensen met een labelloverslaving!)

Ik niet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:07

Nee ik heb daar ook geen last van. Een labelloverslaving is ook een fabel trouwens. Dus wat dat betreft, gewoon smeren als je dat wilt!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:09

Nee, ik doe het sowieso niet dagelijks, omdat ik het ook wel eens vergeet, of een dag niet inder de douche beland.
En mijn huid is wel echt beter sinds ik het regelmatig beter verzorg dan alleen die plens water en verder niets.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:17

Ik heb een hele vervelende huid. Mijn huid wordt namelijk heel snel droog of juist heel snel heel vet (en puistjes etc komen er dan ook bij kijken). Dus ik haal m'n make-up er af met water (niet-waterproof natuurlijk) en dan was ik mijn gezicht gewoon met warm water en een wat ruwe handdoekje, en ik scrub het 2 á 3x in de week omdat het anders alsnog te vet word.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:39

Wat een routines hierzo :')

Ik heb weinig make-up op dus zoveel zooi heb ik niet nodig, alleen mascara op, maar dat haal ik er al af onder de douche, dus met water.
Nat washandje over gezicht 's ochtends en 's avonds voor ik naar bed ga.

Eens in de zoveel tijd lekker gezichtsmaskertje, en in de winter soms droge huid dan heb ik hier wel gewon simpel bodylotion die ik dan opdoe voor het slapen gaan. :j

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:47

ik haal eerst mijn makeup eraf met reinigingsmelk (garnier, ook te gebruiken als oogmakeup remover maakt je huid niet vet. echt een aanrader trouwens :D) dan nog een reinigende tonic en om de dag van die kant en klare pads van clearasil. Als ik die elke da gebruik droogt mn huid uit :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:38

Wat gebruiken mensen hier weinig spullen om hun gezicht te reinigen... Water is wel fijn om je even op te frissen maar volgens mij haal je daar niks van vuil mee weg. Bij de afwas gebruik je niet voor niks ook nog afwasmiddel ipv alleen maar water. Tenminste, zo denk ik erover :P

@ Chrisje98: Clearasil is echt de grootste rommel die er bestaat die je huid inderdaad ontzettend uitdroogt. Als ik jou was, zou ik daar echt mee stoppen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:34

Ik draag zelden make up, dus die rommel hoeft er ook niet af. Dat scheelt veel in het reinigingsproces.
Ik gebruik ook maar heel summier douchegel oid. Vind mijn huid fijner, als ik daar niet te veel van gebruik.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:28

Ik gebruik helemaal nooit make-up. Maar toch is m'n watje wat ik gebruik altijd wat grijzig. Van buiten, uitlaatgassen enzo, komt er toch troep op je gezicht. Ieder zijn ding hoor, maar volgens mij word je gezicht pas echt schoon als je er iig met wat lotion/tonic overheen gaat.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:43

Dat grijze zijn ook gewoon huidschilvers etc.
En ik gebruik ook wel reinigingsproducten, masr niet perse iedere dag.
Een wattenschijfje met water levert ook grijs spul op, een washandje met water ook.
Mechanische reiniging werkt bij mij ook prima, naast dus enkele keren per week het gebruik van reinigingsmelk en gemiddeld 1x per week scrub.