Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kreeg wel cadeautje
Daar wat onderzoeken en binnen 2 week lag ik op de operatie tafel inclusief Nuroloog. Omdat ze bang waren zenuwen te beschadigen.
Zwerte schreef:Heftige verhalen hier! Wel fijn zo'n topic, soms voel je je toch wat alleen en in de steek gelaten als de medische wereld je opgeeft!
Al heel lang rugpijn, na borstverkleining werd het wel een tijdje veel minder dus we dachten dat we de oorzaak hadden. Jaren doorgelopen, was gewend aan de pijn. Totdat ik vorig jaar instortte en niks meer kon zonder duizelig en misselijk te worden. Huisarts stond voor een raadsel, aantal zaken uitgesloten en maar naar de fysio gestuurd omdat ik hoge spierspanning had. Na vele malen kraken, spieren loswerken, kwamen ze erachter dat ik hypermobiel ben.... Ik heb dus eindelijk een verklaring waarom ik zo snel moe ben en waarom ik bijna altijd wel ergens pijn heb.
Waar ik nog altijd geen verklaring voor heb en bij elke arts wordr weggestuurd met de bekende mededeling "leer er maar mee leven!", is mijn warmte- en zonintolerantie. Al van baby af aan heb ik het altijd warm, heb ook een basistemperatuur van 37,5. Boven de 20 graden ben ik gewoon ziek. Vroeger vooral hoofdpijn, waarvoor ik op mn 8e binnenste buiten ben gekeerd in het ziekenhuis. Niks gevonden, dus 'hopen dat ze er overheen groeit'.... Nou, het is alleen maar erger geworden. Zware migraine aanvallen (die met medicatie en andere maatregelen gelukkig veel minder voorkomen) die ontstaan omdat ik continu oververhit raak zodra ik iets actiefs doe. Een wasje ophangen kan al voor een flinke stijging in mn lichaamstemperatuur zorgen.... zonlicht doet altijd zeer aan mn ogen, vooral het zomerlicht is gewoon te fel voor mij. Tegenwoordig vind mn huid het ook niet leuk meer en krijg ik steeds meer blaasjes en puntbloedingen.... Niemand weet wat het is, maar ik ben dr mooi klaar mee!
Imago01 schreef:Heb al járenlang hoofdpijn klachten met hier en daar een migraine aanval.
Acupunctuur, chiropractor, osteopaat, fysio, (nu) Mensendieck (en ben ik zelf dan maar yoga bij gaan doen), neuroloog etc.
En vooralsnog 'moet ik er maar mee leren leven'.
Kijk uit als je dan roept: 'maar dit is toch geen leven, met 4x/week zware hoofdpijn' (ik heb dan echt bonkende koppijnen die met inspanning nog erger worden) want dan ben je depri en is het misschien verstandiger om naar de psycholoog te gaan
love_western schreef:Kun je wel zweten?
En dankzij de huisartsen eerder en consultatiebureau volgens mij. Had ik beginnende scoliose. Gelukkig is het over omdat ik optijd naar een kraker ben geweest. En deze mij weer recht gezet heeft.
linnie050 schreef:En op dit moment doen haar darmen niks meer ze heeft al 2x in ziekenhuis gelezen maar doen geen onderzoeken?
ze moet steeds darm spoelingen doen werkt eigenlijk niet nu klisma's nemen om de 2 dagen is niet goed voor je darmen en ze willen dan ze een maag sonde neemt. Me moeder heeft gezegd ziekenhuis is gek.
We hebben second opinion aangevraagd....volgende week mag ze naar nijmegen ziekenhuis.
Zo heeft ze steeds vage dingen....

Zwerte schreef:love_western schreef:Kun je wel zweten?
En dankzij de huisartsen eerder en consultatiebureau volgens mij. Had ik beginnende scoliose. Gelukkig is het over omdat ik optijd naar een kraker ben geweest. En deze mij weer recht gezet heeft.
Kunnen ze scoliose op jonge leeftijd nog corrigeren dan? Ik dacht dat zulke afwijkingen altijd wel bleven, dat het simpelweg je bouw is. Heb je er nooit meer last van?
En wat betreft zweten, ja ik kan TE goed zweten....ik zweet bijna altijd, ook als ik het koud heb. In de zomer heb ik altijd natte handen waardoor na een tijdje de huid los gaat laten.... Een vriendin van me kan bijna niet zweten en kan veel beter tegen de warmte dan ik. Ik zweet blijkbaar zo belachelijk veel dat het zn nut verliest want een laag vocht verdampt niet zo lekker...
linnie050 schreef:Ze heeft veel pijn omdat er niks uitkomt en vergiftigd zichzelf dacht ik omdat het te lang in haar lichaam blijft.
Het gaat rotten in haar lichaam.
Andere klachten volgens mij niet?
In het begin zei het ziekenhuis ook dat ze zich aanstelde totdat ze haar darmen hadden leeg gehaald ze schrokken er zelf van kreeg me moeder wel excuus maar later nemen ze je weer niet serieus. Ze heeft wel soort zakjes met vezels erin welke het zijn weet ik niet....maar maakt geen verschil.
Inderdaad waarom geen darm onderzoek we hopen in nijmegen dat ze het wel serieus nemen. Ze hebben in ieder geval al foto's voor de vakantie ervan gemaakt.
Waarom ben jij geopereerd?
) maken waarbij de lucht verdwijnt uit mijn maag (er komt dan écht niets anders uit dan lucht). Soms heb ik geluk en is het na een paar keer klaar en gaat het weer (gisteravond nog, meteen daarna gewoon een duik kunnen maken van meer dan een uur) of ik blijf het gevoel hebben dat ik moet kotsen en dan kan ik meteen door naar huis in de hoop dat ik in slaap val en het dan de volgende ochtend weg is. Heb al een heerlijke slang door mijn slokdarm in mijn maag gehad maar niks te zien en verder weten ze niet hoe nu verder. Zelf denk ik aan iets dat met de astma waar ik al jaren vanaf ben te maken heeft, maar zeker weten is er niet bij. Het enige dat ik zeker weet is dat ik me niet vol moet gooien met koolzuurhoudende dranken, want dan gaat het sowieso mis. Colorado schreef:Ik heb wel eens dat ik niet meer kan ademen, het gevoel heb dat mijn keel dichtgeknepen wordt, mijn kaken samentrekken (en daarbij wordt heel veel speeksel aangemaakt), ook heb ik dan heel veel lucht in mijn maag en moet ik constant boeren en op een gegeven moment ga ik kotsgeluiden en bewegingen (heel fijn, op de terugweg in de trein van een festival) maken waarbij de lucht verdwijnt uit mijn maag (er komt dan écht niets anders uit dan lucht). Soms heb ik geluk en is het na een paar keer klaar en gaat het weer (gisteravond nog, meteen daarna gewoon een duik kunnen maken van meer dan een uur) of ik blijf het gevoel hebben dat ik moet kotsen en dan kan ik meteen door naar huis in de hoop dat ik in slaap val en het dan de volgende ochtend weg is. Heb al een heerlijke slang door mijn slokdarm in mijn maag gehad maar niks te zien en verder weten ze niet hoe nu verder. Zelf denk ik aan iets dat met de astma waar ik al jaren vanaf ben te maken heeft, maar zeker weten is er niet bij. Het enige dat ik zeker weet is dat ik me niet vol moet gooien met koolzuurhoudende dranken, want dan gaat het sowieso mis.
Hierdoor had ik behoorlijke last van mijn schouder, schouderklachten heb ik altijd al vrij snel maar dit was wel heel erg. Weer naar de ha en die dacht dat alles uit het verband was gerukt dus op naar de fysio. De fysio was er echter van overtuigd dat de kop en kom van mijn schoudergewricht te krap waren. Na een aantal fysiosessies heb ik het voor gezien gehouden; de pijn na de 'massage' was niet zo grappig (behandeling was gericht op ruimte maken en versoepelen waardoor alles nog meer uit z'n verband werd gerukt)
. Daarna nog een paar andere oefeningetjes en daaruit bleek dat ik hypermobiel ben. Hoewel het bij mij niet ernstig is toch best handig om te weten zodat je rekening kan houden met sommige dingen!