Zelfbruiner, hoe doen jullie dat toch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:16

Nee hoor, de Dove trekt heel snel in. Anders smeer je veel te veel!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:18

Bah allemaal vieze troep. Ziet zo nep uit en oranjeachtig uit en dan ook nog geven ze altijd af, zie ik weleens bij anderen.

Gewoon accepteren dat je wit bent en ga vaker de zon in dan gaat t vanzelf.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:21

Ik heb het zelf opgegeven, óf het word oranje, of vlekkerig of je ziet niets.
Ik heb mijn spierwitte huid geaccepteerd en ben er tegenwoordig zelfs een ietsiepietsie trots op (even om een beeld te scheppen: ik ben nog nóóit iemand tegen gekomen die bleker/witter is dan dat ik ben, mensen die dit ook riepen waren bruin vergeleken met mij!)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:21

Ragdollcat schreef:
Bah allemaal vieze troep. Ziet zo nep uit en oranjeachtig uit en dan ook nog geven ze altijd af, zie ik weleens bij anderen.

idd vind ik ook!!! ik ben ook altijd heel wit, maar door gewoon altijd in de zon te lopen zijn mijn benen ook bruin geworden! gewoon doen :D .
Vind al die smeerseltjes idd maar vies. lijkt me niet gezond ook..

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:23

Ik lees even mee! Heb nu voor mijn doen een redelijk kleurtje(rood haar en sproeten). Zonnebank wil ik niet meer want krijg er echt zwarte grote sproeten van, niet mooi :') Die van Dove heb ik ook, maar te lui om op te smeren. Zal het maar weer eens gaan oppakken! :j

marleen_88

Re: Zelfbruiner, hoe doen jullie dat toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:28

Mijn benen worden ook écht geen tintje minder wit dan dat ze al zijn..

Ik ben sinds gister begonnen met die van Dove, ronddraaiend insmeren levert tot nu toe geen strepen, vlekken en druipers op... :+

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:39

Ik heb ook die van dove gebruikt met subtiele bruintint (voor bleke huid), was best fijn. Geen vlekken mee gehad. Werd er wel niet heel bruin mee, maar ik smeerde ook wel heel dunne lagen. :P Volgende keer voor donkere huid kopen dan.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:07

Die van Dove (voor lichte huid) gaf bij mij niet echt een heel natuurlijke kleur.. Nu ja, 't was vooral.. Ik smeerde op m'n benen en voor de rest niets en dat zag je wel (ik toch, volgens vriend viel het totaal niet op, hij moest eerst drie keer kijken nadat ik het zei). Voor mij was de kleur wel duidelijk anders. Maar, als je je hele lichaam smeert moet het goed komen, dan krijgt het immers allemaal hetzelfde tintje. Vond het wel stinken na een tijd. Niet als je het erop doet, maar als je het een tijdje gebruikt, ruik je het echt :=

Ik heb ondertussen ook maar gewoon m'n bleke huid geaccepteerd. Tja, ben blond van nature en vind het toch altijd ontzettend nep overkomen als iemand blond is met een heel bruine huid (dat blond is dan ook gewoon bijna altijd nep natuurlijk, maar valt extra op zo :P). Dus het hoeft voor mij niet (niet dat ik ooit heel bruin word hoor). En bleek kan ook mooi zijn.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:22

Hvelreki schreef:
En bleek kan ook mooi zijn.

_/-\o_ Thank you!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:23

Ik gebruik ook die van Dove, als je de moeite neemt om het goed uit te smeren, is het prima spul :j .
Tuurlijk, elke dag smeren, wordt een beetje vreemde kleur, deed het maximaal drie dagen en dan was het een goed resultaat.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 22:30

Ragdollcat schreef:

Da's allemaal leuk en aardig, maar ik kan alleen maar rood worden. Ik word pas roodbruin nadat ik ben verbrand.
Ik ga dus liever helemaal de zon niet in, zeker omdat ik op bepaalde delen van mij lichaam allergie verschijnselen krijg.
Dan maar met een fijne zelfbruiner.

Ga toch nog maar eens wat andere middeltjes proberen, wie weet moet ik ook gewoon wat oplettender zijn met aanbrengen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:27

Ik woon in Engeland dus iedereen is hier zo wit dat we licht geven in het donker maar ik vind zelfbruiner vre-se-lijk.

Een meisje hier op stal is op de leeftijd dat ze de make up en dergelijke aan het ontdekken is,
ze is dus aan de slag met de zelfbruiner en we vinden het allemaal erg vermakelijk dat ze nu dezelfde kleur is als haar vos kleurig paard. :')

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 06:51

je kunt natuurlijk, zoals indertijd mijn schoonzusje, foundation op je benen smeren.....
Moet je niet even met je voeten het water in lopen want dan heb je opeens witte sokjes aan :+

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 09:19

Denk wel dat zelfbruiner een heel stuk gezonder voor je is dan een paar uur bakken in de zon.. Vind het dus een mooie oplossing voor mijn 'paardrijbroekbenen'.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 09:45

Dat denk ik dus ook, zeker als je, zoals ik, bijna altijd wel verbrand.

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:17

Peppertree schreef:
Denk wel dat zelfbruiner een heel stuk gezonder voor je is dan een paar uur bakken in de zon.. Vind het dus een mooie oplossing voor mijn 'paardrijbroekbenen'.

paardrijbroekbenen! daar heb ik ook last van. als ik mijn armen en benen langs elkaar houd is het net duopenotti :') .
ik zal die van dove is gaan uitproberen, iemand een idee hoe duur die is?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:22

Ik leef gewoon in mn lange broek, zolang ik gewoon gekleed ben weet niemand hoe bleek ik ben ;-)

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 15:40

Dove is niet zo duur, ze zijn geregeld in de aanbieding bij de Kruidvat.
Verder smeer ik het ook alleen in de winter (in ieder geval als er geen zon is) en maximaal 1x per 2 dagen. Wel niet te dik smeren anders ga je de kleur "uitzweten" als je gaat sporten haha!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:51

Ragdollcat schreef:

Is makkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn ook mensen bij die echt geen pigment in de huid hebben. Kun je zoveel de zon in gaan als je wilt, maar bruin worden doen ze dan echt niet.

Je hebt nu ook een zelfbruiner die je er gewoon af kan wassen.
Ben eventjes het merk kwijt, maar is eigenlijk een soort makeup voor op je benen.
Makkelijk te gebruiken voor een feestje of zo en daarna gewoon weer afwasbaar.

Gevonden:
Afbeelding

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 11:53

O, kijk! Dat zou misschien ook nog weleens wat voor mij kunnen zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:15

Sommigen zijn zelfs kankerverwekkend, afhankelijk van product en merk.

En ook nog eens afgeefbaar en ziet er nep uit.

Gaat ook zelfs in je porieeen zitten, wat dan weer lastig eruit te krijgen is.

Zag ik bij diverse mensen en van verschillende merken.

Dan is een afwasbare een betere optie.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:17

Het spul wat ik geplaatst heb ik heel gemakkelijk af te wassen met water. Je kunt er dus niet mee gaan zwemmen :=
Het voordeel is wel dat als het iets afgeeft op je kleren dit er in de wasmachine makkelijk uit gaat.
Ik vind het fijn spul :j
Ik heb erg bleke benen en met dat spul op is net het witte er vanaf. Geen nep uiterlijk of zo.
Er zitten hele lichte glittertjes in, maar op een hele bleke huid vallen deze dus echt niet op :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 13:02

Ragdollcat, die oranje gloed hoeft helemaal niet.
Is bij mij namelijk helemaal niet het geval, ik krijg het alleen niet streeploos. Je moet gewoon de juiste kleur voor het juiste huidtype gebruiken.

Overigens was het niet de vraag of ik het wilde gebruiken, maar hoe ik het het beste kan gebruiken. Jouw reacties lijken mij dus niet geheel relevant.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:44

Eleionomae schreef:
de kunst is goed scrubben van te voren en net zolang smeren tot alles in je huid is getrokken. Ik heb er nog nooit uitgezien als een zebra :')

Idem. Ik begin trouwens elke keer met die zelfbruinende bodylotion van Dove (en dan niet zo'n zielig beetje, maar een flinke scheut) en na een paar dagen ga ik dan over op zelfbruinerspray van Yves Rocher.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:30

Ragdollcat: Welke stoffen zijn kankerverwekkend dan? Als je dat weet kun je ze misschien noemen en kunnen we kijken of die erin zitten voor we ze kopen. Voegen jouw opmerkingen misschien ook nog wat toe aan het topic?

Aangezien in de zon zitten ook kankerverwekkend is....