Reisziekte/wagenziekte, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Reisziekte/wagenziekte, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:14

Hier ook een wagenzieke... ik houd het op een goede dag misschien 10 minuten vol, voordat ik misselijk word.. als ik me die dag al niet goed voel, dan kan ik maar beter niet in een auto stappen... doe ik dat wel, dan is 5 minuten echt de max... ;(

Heb al van alles geprobeerd: wel eten, niet eten (tijdens het rijden en van te voren), drukarmbandjes, watjes in mijn oren, pleisters achter mijn oren, "meesturen" met de bestuurder, reispilletjes, etc... maar niks helpt...

Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik wagenziek ben... ik reis alleen maar met de trein (soms tram of bij uitzondering metro) en dat is op zich ook niet verkeerd: treinen kunnen niet in de file komen te staan... :P

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:28

Meld zich nog een zieke!
Zowel in de auto/bus, op de boot als in het vliegtuig, mijn evenwichtsorgaan heeft ze niet allemaal op een rijtje geloof ik :Y)

Ben wagenziek geworden op mijn vierde, toen stonden we in de file in Duitsland op een vrij steile helling. Toen de hele auto incl grote broer ondergespuugd }:0

Sindsdien altijd, moest vroeger ook altijd van die smerige pilletjes, maar dan stond ik al over te geven lang voordat we gingen omdat ik dat pilletje moest. Werkte niet dus.
Lang geleden een soort homeopatische pilletjes gehad die moesten smelten onder de tong, waren absoluut niet vies! Maar die zijn nu uit de handel -O-

Sinds ik zelf autorijd gaat het wel beter, als ik zelf rijd heb ik nergens last van. Maar met warm weer en veel bochten of wat flink optrekken enzo door de bestuurder, bluhhh.. Dan is het weer helemaal terug!

Ik moet ook altijd veel boeren, dan wordt de misselijkheid minder. En ik sabbel me suf op die frambozenzuurtjes van de Jamin. Zolang ik daar maar op sabbel, vooral niets anders doe dan vooruit kijken en voorin de auto zit, is het te doen, zo ben ik zelfs als bijrijder zonder te spugen deze zomer met mn gezinnetje naar Spanje gereden, jeeeej! *\o/*

Boten ben ik al geen fan van, evenmin van vliegtuigen, dus daar word ik niet zoveel geconfronteerd met mn reisziekte.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:33

Mariakaakjes eten, gemberthee drinken (in de thermosfles mee, en dan kleine slokjes nemen) en een tip van een familielid van mij: bifi worstjes eten.
Dat laatste heb ik nooit aangedurfd, maar mariakaakjes en gemberthee werkt bij mij :j

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:55

Hier ook eentje.

In de auto: vooral niet opzij kijken, voorin of achterin in het midden zitten en moet me echt focussen op de weg en waar we naartoe gaan.
Ik heb 1 x gekotst toen ik ook erg wagenziek was, maar daarna nooit meer gedaan (gelukkig) . Maar da tkomt ook omdat ik er altijd wle op let. Ook het raam open als ik me misselijk begin te voelen en als het slecht weer is doe ik 'm op een kiertje en dan alleen mijn vingertoppen naar buiten (helpt echt hahaha).

In de trein: Was eerst snel misselijk vooral bij achteruit rijden, maar als ik bij het raam zit, en naar buiten kan kijken is er niet veel aan de hand. Overdag meer last van misselijkheid dan als het donker is.

Vliegtuig en boot geen last gelukkig.

In de bus: Ik MOET of helemaal voorin zitten, de hoge stoel bij de chauffeur zegmaar, óf de eerste stoel van de achterste hoge rij. Dus bij de uitgangdeur. Als ik moet staan, of ergens in het midden moet zitten dan breekt het zweet me uit. Laat staan achterstevoren haha. Gelukkig is bijna altijd wel 1 van deze 2 stoelen vrij en anders ga ik in 1 stoel er achter zitten, gaat opzich ook nog wel. Maar met een overvolle bus dan is niks meer goed, dan breekt het zweet me ook uit van de misselijkheid en wil ik er gewoon uit (geen luchtventilatie, erg vervelend)

Ik ga eens dat bandje met die knikker proberen. Reispilletjes helpen bij mij wel maar ik heb geen zin om die iedere keer te nemen... En het watje in mijn oor, ook een goede tip. Zodra ik weer ga reizen meteen proberen!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:58

Ik heb er alleen last van als ik ga lezen in de auto, trein/bus/vliegtuig/boot, daar heb ik nergens last van, maar soms eens in de auto.

Mijn tips: kijk naar buiten of doe je ogen gewoon dicht. Ga voor in zitten. Op kauwgom kauwen werkt bij mij ook. Niet te veel drinken, ergens gelezen, weet niet meer waarom ook al weer...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 21:11

Je moet je kijken ipv ogen dichtdoen. Anders weet je niet waar je heen gaat, wordr je juist misselijk van.

In het donker ben ik ook minder misselijk. en op de snelweg ook. Maar die landweggetjes? Geen denken aan!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:12

Owh ik heb nergens last van als ik mijn ogen dicht doe, ff er anders aan denken :j

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:16

als ik in de bus of auto zit, zijn er 2 dingen die ik kan doen, of kijken waar ik heen ga, of slapen :'). dan wordt ik nooit misselijk.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:19

Betahistamine via huisarts, werkt redelijk goed, kreeg een beetje slaap van dus doe nu een halve per keer en ook een tip via mijn huisarts ...domperidom erbij, tegen misselijkheid.....samen werkt dit prima....
De domperidom kun je bij de apotheek halen tegenwoordig zonder recept.
Voor mij een goede combi....Succes.

En indien mogelijk voorin zitten.

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:32

Ook hier iemand die helaas veel ervaring heeft met dit fenomeen. Bij ons is het ook nog een familie aangelegenheid en ben ik bij lange na niet de ergste. Wat ons goed helpt is Toeristil, een reistablet die vrij verkrijgbaar is in de apotheek in Belgie. Deze zijn iets sterker dan de nlse en bevat oa ook domperidom. Verder hebben ze niet zo'n sterke geur/ vieze smaak als bv primatour.
Voor de mensen die vlakbij de grens wonen, het is de moeite waard om te proberen. Helaas helpen ook deze niet altijd; lees 6u hevige turbulentie in een vliegtuig of 2u op een boot op een woeste zee was toch echt wat te veel, maar voor niet te extreme omstandigheden zijn ze voor ons een uitkomst.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:41

Die ga ik eens proberen!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:54

Ik ben altijd reisziek geworden, al vanaf dat ik een baby was. Eerst dachten ze dat ik er nog wel overheen kon groeien, maar het was zo heftig dat ik bijvoorbeeld met het schoolzwemmen regelmatig thuis kwam met een vol gekotste zwemzak. Mijn vader heeft mij vervolgens jarenlang naar de zwemles gebracht.

Toen ik studeerde moest ik met de bus naar school, ik telde iedere bushalte af, maar ook dan moest ik vaak halverwege uitstappen en liep ik een paar haltes verder om vervolgens de volgende bus te pakken. Ging het dan echt niet dan belde ik mijn vader weer die mij op kwam halen.

Schoolreisjes was een ramp zeker als ze je vervolgens nog een kind bent en de hele dag alleen rond moet lopen omdat je gespugd hebt en je stinkt. In een pretpark ben ik een ideale tassen bewaker, ook daar kan ik maar in weinig attracties.

Ook in het vliegtuig en op de boot hetzelfde verhaal. Alles geprobeerd van pilletjes naar armbandjes en een soort lijn onder de auto. Niets helpt, zelfs via het ziekenhuis bepaalde pilletjes gekregen maar ook dat hielp niet. Wel eten, niet eten ook dat heeft geen effect.

Inmiddels ben ik 30 en rijd ik meestal zelf met de auto, maar met warm weer en vele bochten kan ik ook nog wel eens misselijk worden ook al rijd ik zelg. Als ik bij een ander in de auto stap geef ik het wel altijd aan de meeste weten ook wel wat er kan gebeuren dus passen de rijstijl ook aan.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:55

Hier nog 1! Als kind altijd wagenziek, en nu gaat het redelijk, maar bij lange ritten nog altijd een primatourtje!
Raam open en vingers werkt idd ja! Heel vreemd..

Ik word trouwens ook soms misselijk in de bioscoop.. Zeker als er veel snelle beweging is in de film..

Dochter van nu bijna 3 is trouwens ook verschrikkelijk wagenziek, maar altijd maar pilletjes vind ik ook niks.. Waar kun je die polsbandjes kopen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 21:57

Ik word misselijk bij 3D films.