Ingescheurde mondhoek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Re: Ingescheurde mondhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:34

Littekenzalf, lekker vettig dus :+

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 12:37

Ik kreeg ook de tip om voortaan de lippenbalsem van A.Vogel te gebruiken. Het is minder vettig dan vaseline maar er schijnen ook stoffen in te zitten die het herstel ondersteunen. Mijn vriendin die het gebruikte was er met 3 dagen helemaal vanaf! Je moet het wel alleen in je mondhoek smeren, niet op de rest van je lippen...
Laatst bijgewerkt door Nessavende op 29-08-12 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:38

Purol werkt verslavend, pas daar dus wel mee op (heel lang geleden keer van mijn dokter gehoord). Als je dat dus regelmatig smeert, worden je lippen steeds zwakker, waardoor ze meer gaan scheuren en barsten.

Mondhoek heb ik ook eens gehad, verschrikkelijk want het geneest inderdaad heeeeeel erg slecht. Ik kreeg toen de tip van medicinale labello (medi repair heet het), dat is de labello in een witte tube. Dit werkte echt super en het was binnen no time weg. Enige nadeel is dat het niet overal zomaar in de schapjes ligt, maar je apotheker heeft het vaak wel! Bovendien raken je lippen aan deze niet 'verslaafd'

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:46

Ik wou zeggen witte vaseline maar dat werkt bij jou dus niet.
Bij mij werkt het prima! 2 avonden voor het slapen gaan een dikke vette laag en mijn scheurtje is weg.
En ik wou net zeggen, doe maar geen purol smeren want dan ben je nog verder van huis :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:48

Kimmej schreef:
Purol werkt verslavend, pas daar dus wel mee op (heel lang geleden keer van mijn dokter gehoord). Als je dat dus regelmatig smeert, worden je lippen steeds zwakker, waardoor ze meer gaan scheuren en barsten.

Mondhoek heb ik ook eens gehad, verschrikkelijk want het geneest inderdaad heeeeeel erg slecht. Ik kreeg toen de tip van medicinale labello (medi repair heet het), dat is de labello in een witte tube. Dit werkte echt super en het was binnen no time weg. Enige nadeel is dat het niet overal zomaar in de schapjes ligt, maar je apotheker heeft het vaak wel! Bovendien raken je lippen aan deze niet 'verslaafd'

Kan je echt serieus verslaafd geraken aan Purol?

En die labello ligt volgens mij ook in de Kruidvat!

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:42

_AlMaraam_ schreef:
Kimmej schreef:

Kan je echt serieus verslaafd geraken aan Purol?

En die labello ligt volgens mij ook in de Kruidvat!

Verslaving klinkt natuurlijk direct zo dramatisch, alsof je zou gaan trillen als je het niet gebruikt ofzo haha :')
maar ja, volgens mijn dokter toen dus wel. Zal wel met het 'vertroetel'-gehalte te maken hebben om het zo maar te zeggen. Net zoals als je lichaam nooit zelf tegen iets hoeft te vechten, je heel snel heel erg ziek kan worden van een simpele neusverkoudheid. Hetzelfde met purol op je lippen, het is wel een heel goed werkend middeltje, maar het veroorzaakt ook dat je lijf zelf niks meer hoeft te doen aan vochtbalans enzo. Waardoor als je stopt met purol gebruiken, je lippen ineens zwaar droog zijn, barsten en je dus met scheuren en wondjes zit (en blijf je in die vicieuze cirkel hangen).

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:54

Ik heb er ook zeer regelmatig last van. Bij mij is het een schimmel, ik heb er speciale zalf voor van de apotheek.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:56

Ik krijg het altijd van varkensvlees en kaas eten.... maar ja ik heb dan ook eczeem...

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:58

Kimmej, aah zo, ik dacht met verslaving dat je de drang om hele dagen te smeren