Laatste loodjes zwangerschap - down under voelt echt zwaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Laatste loodjes zwangerschap - down under voelt echt zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 07:27

Dat is geen positief vooruitzicht, hoop wel dat ik er na de bevalling van af ben zeg! :oo
Geen van mijn baby's is ooit bij de zwangerschap ingedaald, dus altijd bovenin gebleven tot debevalling. Ik moest platte rust in het ziekenhuis, wassen met een washand op bed, plassen op een ondersteek op bed,.. brrr wat was ik blij om lekker weer te kunnen douchen naderhand! Ik had er geen weeen bij dus dat scheelt, er hoefde niks geremd.
Deze keer dus andersom, wel voorweeen maar geen gebroken vliezen. Zo heb je alles eens meegemaakt :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:03

Logisch dat je blij was dat je daarna kon douchen.

Dat lijkt me ook behoorlijk heftig Delphi.

Hoe voelen voorweeen precies aan?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:58

Voor mij voelen ze hetzelfde als echte weeen eigenlijk, vandaar dat ik ook nooit weet of ik nou echt aan het bevallen ben :=
Je baarmoeder verkrampt, alsof je een hele heftige menstruatie hebt, je darmen gaan mee kolken dus dringend toiletbezoek en dan gaat je buik zo pijnlijk voelen dat je bijna dubbelvouwt en eigenlijk niks anders meer kunt dan een beetje liggen puffen.
Maar andere vrouwen voelen wel weer verschil, een harde buik die daarbij ook wat pijnlijk is bijv. heb ik ook al wel gehoord.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:38

Ik heb in de tussentijd ervaren wat voorweeen zijn. Lig sinds woensdag in het ziekenhuis wegens ontsluiting..
Het komt precies overeen met je beschrijving.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:38

Ahw Carola :(:) , hoe ver ben je?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:41

Nu 33 + 4, het is nu gelukkig weer rustig, hopen dat dit doorzet. Gelukkig niet meer dan 1 cm ontsluiting gekregen en ik heb longrijpingsprikken gekregen zodat de longetjes van de kleine goed zijn voor het leven buiten de baarmoeder mocht hij toch eerder geboren worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 21:45

Ik las het inderdaad in het andere topic later, vind het zo ellendig voor je! Ik hoop echt dat hij/zij zich nu koest houdt en gewoon tot minstens 37weken blijft zitten. Ik moet zeggen dat ik het krijgen van een prematuurtje nl. ook niet zo leuk vond 2 jaar geleden, hoe vervelend het ook is om in het ziekenhuis te liggen. Is het wel een beetje vol te houden met de hitte?
Hebben ze een oorzaak gevonden dat het te vroeg in gang schoot, infectie, baarmoederinsufficientie,..?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:48

Klinkt idd als indalen ,bekkeninstabiliteit sowieso niet ( heb dat helaas al 5 jaar )
Succes met de laatste loodjes ik heb nog 30 weken te gaan :p

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 21:54

Het was geen van twee! :) Het bleken toch bekkenbodemspieren (weet niet wat het exacte probleem nou is verder, heb vandaag en gisteren zonder klachten drie stallen gemest, paarden gelongeerd en verzorgd, bruiloft bijgewoond,... maar gisterochtend deed een autorit van 20 minuten om voer te gaan halen onwijs zeer?)
Beeb is nog steeds niet ingedaald. Bekkeninstabiliteit heb ik met mijn eerste gehad, bij mijn tweede niet en bij deze in lichte mate toen ik de utrogestan oraal innam (nu vaginaal vanwege de bijwerkingen en nu doet mijn bekken ook weer normaal).

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:55

Helaas is het bij mij niet over gegaan :( ( bekkeninstabiliteit)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 21:57

Oh wat ontzettend rot! Bij mij was het gelukkig hormonaal gebonden maar ik weet nog dat ik op een gegeven moment niet eens meer tot de hoek van de straat gewaggeld kon komen :+
Rijden is voor jou dus ook voorbij?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:30

Ik heb na de bevalling gewoon weer gereden ben vrij hard voor mezelf sinds even ruim
10 weken weten ze dat mijn bekken scheef staan en extreem
Ruim zijn.. Heb nu betere begeleiding dan toen dus hoop er nu beter door te komen. We zouden het ook bij 1 kind houden ivm de risico en pijn . Nu heel onverwachts maar heel gewenst zwanger .. Heb wel angst ivm mijn bekken maar ga het ondekken ..
Zag dat met jou eerste en 2 de ook 4 jaar scheelt hoe is dat ? En onderling met elkaar ?
Die van mij gaan straks ook 4 jaar schelen hoop dat ze even goed wat aan
Elkaar hebben

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 22:46

Mijn bekken staat idd ook scheef maar ik laat dat periodiek wel rechtzetten bij de osteopaat (mijn linkerhelft blijft teruggaan naar boven en naar voren), met oog op het paardrijden. Ik had het voorheen nooit gekoppeld aan die BI van destijds.. wel interessant om eens uit te zoeken.

Ik was bij de tweede heel bang voor BI weer maar daar kreeg ik het niet, en ook bij dit kindje weliswaar last gekregen bij op- en afstijgen al heel vroeg, maar niet met lopen of bijv. omdraaien in bed. Toen ik aan de utrogestan ging (is progesteron dus extra verweking) had ik binnen 3 dagen last!

Ik vond die 4 jaar verschil heel fijn, oudste al wat zelfstandig, gaat naar school, dus dan kom je tenminste aan de baby toe. Samen gaat ook heel goed, de oudste snapt dat voor de jongste andere regels gelden omdat ze nog kleiner is (krijg ook af en toe op mijn kop als ik de jongste een standje geef, 'want dat is nog maar een baby'. Sorry schat, inmiddels alweer een peuter dus we moeten gaan opvoeden :+ ) en de oudste doet ook wat zorgen en bemoederen op zijn tijd. Hier weinig jaloezie, alleen af en toe de verzuchting dat ze graag weer klein wil zijn :+ De jongste is gek op haar zus en laat zich alle aandacht graag welgevallen. Van de week ook nog echt genoten dat ik de stallen kon doen terwijl de meisjes samen op het erf met de bal speelden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 06:57

Urielle schreef:
Ik las het inderdaad in het andere topic later, vind het zo ellendig voor je! Ik hoop echt dat hij/zij zich nu koest houdt en gewoon tot minstens 37weken blijft zitten. Ik moet zeggen dat ik het krijgen van een prematuurtje nl. ook niet zo leuk vond 2 jaar geleden, hoe vervelend het ook is om in het ziekenhuis te liggen. Is het wel een beetje vol te houden met de hitte?
Hebben ze een oorzaak gevonden dat het te vroeg in gang schoot, infectie, baarmoederinsufficientie,..?

Morgen komt waarschijnlijk het uitslag binnen van de kweek. Ze durven nu niks te zeggen maar het is iig geen blaasontsteking.
Voor nu gaat het weer goed, baby beweegt weer veel wat geweldig voelt omdat hij de afgelopen dagen erg rustig was. Ik voel me stukken beter dus ik hoop dat ik eind van de dag naar huis mag.

Wat lijkt me dat ontzettend pijnlijk Lindy1982! Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 03:40

Vandaag lekker naar het strand geweest en daar ontzettend verbrand maar dus wel mooie bruine benen en buik tegen de bevalling hoop ik :+ Zojuist even de badkamer gepoetst en straks de keuken even onderhanden nemen, hoef ik straks overdag alleen de living nog maar te doen want boven is het al erg netjes, dat is alleen bedjes opmaken en als het weer idd omslaat verschonen en nog eens stofzuiger erdoor dat het ook netjes blijft.

Hopen op goed nieuws vandaag Carola, zal wel echt lekker zijn om weer thuis te zijn!!!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:33

Urielle, ik ben blij te lezen dat jullie zoontje nog lekker binnen zit! Nog even houden zo!
En Carola, ik ga ook voor jullie duimen dat de kleine nog een paar weken blijft zitten!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 17:12

Bedankt Saffier! Nog 2 dagen en ik mag gewoon thuis bevallen! *\o/* (Vanaf 36 en een half zou ze niet meer moeilijk doen :+ )

Carola hoe is het, heb je uitslag, mag je naar huis?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:15

:(:) voor je verbranding Urielle, doe je het daarnaast wel rustig aan? :)
Wat een fijn gevoel moet het geven dat je met 2 dagen DE mijnpaal voorbij bent!

Bedankt Saffier :)

Ik mocht vanmorgen weer naar huis, ze verwachten dat de kleine nog lekker in mijn buik blijft zitten, moet het wel erg rustig aan gaan doen en zodra het minder gaat de verloskundige bellen. Vooral het feit dat ik veel dingen niet meer mag doen is moeilijk maar dat moet maar, belangrijkste is dat de kleine zolang mogelijk blijft zitten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 17:25

Oh wat super weer lekker thuis! Idd rustig aan doen hoor! Wat was de laatste status nu, qua opening en verstrijking? En hebben ze iets gevonden waardoor je al in gang schoot of blijft het een raadsel?

Straks naar het gemeentehuis voor de erkenning.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:23

Ze hebben geen inwendig onderzoek gedaan om niks te stimuleren. Ze gaan er nu vanuit dat het hetzelfde is gebleven maar weten dit dus niet zeker. De oorzaak weten ze niet, ze wachten de kweek af maar gaan verder niks onderzoeken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 08:55

Als ze niet te diep gaan kan het gewoon onderzocht begreep ik, mijn vroedvrouw blijft ook weg uit de hogere regionen maar laag voelen en inwendige echo's nog wel gewoon :? Heb er 's middags dan wel licht wat voorweeen van maar niks spectaculairs.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 08:57

Bah, ik heb vandaag echt geen puf, heb net even gestofzuigd maar ik heb nog een strijk liggen van hier tot tokio, ik wou bedden verschonen vandaag en ik ben zoooo traag en lam vandaag.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:17

Bij mij was de kleine al veel te diep ingedaald en had ik veel te vroeg ontsluiting en door de ontsluitingsweeen zouden ze het alleen maar meer stimuleren vandaar dat ze geen inwendig onderzoek willen gaan doen.

Ik zou als ik jou was nu even helemaal niks gaan doen behalve een dvd op zetten en tot rust komen, je lichaam geeft denk ik aan dat het nu genoeg is geweest met de activiteiten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 09:34

ok, de mijne zit idd nog wel gewoon hoog. Ontsluiting heb ik ook zoals je hebt kunnen lezen, dus misschien dat de ligging van de beeb het verschil maakt.

Je hebt gelijk denk ik, ben alleen steeds zo bang dat ik in gang schiet en dat de kraamverzorgster hier dan moet werken terwijl er nog van alles moet gebeuren, voel me dan gelijk zo'n Mien Slons. (zit ondertussen ook nog steeds alleen in onderbroek en t-shirt aan de computer, ik ben echt een marginaal tiepje aan het worden hahaha.)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:40

Ligging maakt inderdaad uit, maar ook dat dit mijn eerste is en jouw 3e kindje dat geboren wordt. Bij een eerste kindje hoor je niet zo vroeg in de zwangerschap al ontsluiting te krijgen terwijl dit normaal is bij een volgende kindje vandaar dat ze voorzichtiger zijn.

Daar zou ik me weinig van aantrekken hoor! De kraamverzorgster zal vaak toch niet meer doen dan wat opruimen, bezoek ontvangen, baby en moeder verzorgen, wc en badkamer schoonmaken en stofzuigen. En imo heb je meer dan genoeg reden om het rustig aan te doen: je lichaam begint het namelijk op te eisen en daar zou ik naar gaan luisteren.