Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Buffelo schreef:Ik drink zelf ook altijd heel weinig, vanaf voeger af aans al, toen ''dwong'' mijn moeder me om te drinken haha. Alleen nu woon ik op mezelf en merk dat ik veelste weinig drink, met als resultaat in de avond buikpijn en misselijk en gigantisch veel dorst! Goede tips staan er in dit topic, mijn urine is ook altijd heel erg geconcentreerd, moet er echt op gaan letten! Dus flesjes water is wel een goed idee!

Joline_ schreef:3 dagen niet drinken is echt slecht hoor! Bespreek het nog eens met je ouders.Vind het vreemd dat ze alleen
maar zeggen, je moet meer drinken en er verder niks aan doen.
Maak anders een 'schema'. Neem bijv. altijd een flesje drinken mee als je ergens naar toe gaat.
ijssnuiver schreef:Ik herken dat wel, ik heb vaak dorst op momenten dat ik eigenlijk geen tijd heb om even een glas water te pakken. Op moment dat ik dan weer tijd heb, heb ik ook geen dorst meer of ben ik vergeten dat ik wat moest drinken.
Het gebeurd mij ook te regelmatig dat ik 's avonds denk 'volgens mij is het enige wat ik gedronken heb die paar slokken water tijdens tandenpoetsen vanochtend'. Super slecht natuurlijk.. Nu is het wel zo dat als ik aan het werk ben(horeca) er overdag gezorgd word dat het personeel voldoende drinkt door regelmatig een glas water in je handen te duwen. En 's avonds is het dunsdanig warm in de eetzaal dat ik puur drink voor de droge mond.
Wat mij erg geholpen heeft is gewoon "verplicht" op een aantal momenten een glas water te drinken. Dorst of geen dorst, drinken.
Buffelo schreef:Ik heb overdag ook bijna geen dorst, alleen in de avond. Ben kern gezond en buitengelaten dat ik gemiddeld 1x per jaar verkouden ben, bijna nooit ziek! Alleen last van buikpijnen, als ik dan weer ga drinken is het zo over!
Maar als je er verder geen last van heb, ja wat is het probleem dan? Bij veel drinken zou je kunnen zeggen misschien suiker o.i.d. maar je hebt nergens last van dus
Haflinger15 schreef:jaa ik drink soms wel is 3 dagen niet.
maar ik wil wel drinken en dan loop ik naar de koelkast en dan sta ik er en dan denk ik nee bah echt geen zin heb geen dorst,...

kippetje schreef:je bent op die manier waarschijnlijk je nieren aan het slopen. Als je nieren zo hard moeten werken is het vragen om problemen.
Een tante van mij dronk ook in haar jeugd en middelbare leven weinig, en mag nu als oudere vrouw iedere twee dagen op voor dialyse. Dan zuivert een apparaat je bloed omdat je nieren het zelf niet meer kunnen. Mag je dus om de dag voor een halve dag naar het ziekenhuis....
Kun je dus nooit meer spontaan weg, ze is altijd moe, kan niet op vakantie (want daar is geen dialyse) en zij voelde zich vroeger ook altijd prima, en zij had vroeger ook nooit dorst....
Haflinger15 schreef:gohya schreef:Ook al zie je het niet aan je huid dat je aan het uitdrogen bent,van binnen zie/voel je [nog] niets.
De schade is al geleden als je het merkt.
ow kan je dan doodgaan?
Volgens mij moet je idd gewoon drinken wanneer je dorst hebt, want dat is een teken van je lichaam dat je vocht nodig hebt. Dat lijkt me nog altijd het meest natuurlijk en dus het meest gezond. Naar je lichaam luisteren dus