Ik heb bijna nooit dorst dus ik drink niet!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:20

Ook al zie je het niet aan je huid dat je aan het uitdrogen bent,van binnen zie/voel je [nog] niets.
De schade is al geleden als je het merkt.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:20

Ik drink zelf ook altijd heel weinig, vanaf voeger af aans al, toen ''dwong'' mijn moeder me om te drinken haha. Alleen nu woon ik op mezelf en merk dat ik veelste weinig drink, met als resultaat in de avond buikpijn en misselijk en gigantisch veel dorst! Goede tips staan er in dit topic, mijn urine is ook altijd heel erg geconcentreerd, moet er echt op gaan letten! Dus flesjes water is wel een goed idee!

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:21

3 dagen niet drinken is echt slecht hoor! Bespreek het nog eens met je ouders.Vind het vreemd dat ze alleen
maar zeggen, je moet meer drinken en er verder niks aan doen.
Maak anders een 'schema'. Neem bijv. altijd een flesje drinken mee als je ergens naar toe gaat.

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 09:21

gohya schreef:
Ook al zie je het niet aan je huid dat je aan het uitdrogen bent,van binnen zie/voel je [nog] niets.

ow kan je dan doodgaan? -O-

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 09:22

Buffelo schreef:
Ik drink zelf ook altijd heel weinig, vanaf voeger af aans al, toen ''dwong'' mijn moeder me om te drinken haha. Alleen nu woon ik op mezelf en merk dat ik veelste weinig drink, met als resultaat in de avond buikpijn en misselijk en gigantisch veel dorst! Goede tips staan er in dit topic, mijn urine is ook altijd heel erg geconcentreerd, moet er echt op gaan letten! Dus flesjes water is wel een goed idee!

jaa maar ik heb geen dorst geen hoofdpijn buikpijn enz. ben erg gezond eigenlijk bijna nooit ziek.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:23

Ik herken dat wel, ik heb vaak dorst op momenten dat ik eigenlijk geen tijd heb om even een glas water te pakken. Op moment dat ik dan weer tijd heb, heb ik ook geen dorst meer of ben ik vergeten dat ik wat moest drinken.
Het gebeurd mij ook te regelmatig dat ik 's avonds denk 'volgens mij is het enige wat ik gedronken heb die paar slokken water tijdens tandenpoetsen vanochtend'. Super slecht natuurlijk.. Nu is het wel zo dat als ik aan het werk ben(horeca) er overdag gezorgd word dat het personeel voldoende drinkt door regelmatig een glas water in je handen te duwen. En 's avonds is het dunsdanig warm in de eetzaal dat ik puur drink voor de droge mond.

Wat mij erg geholpen heeft is gewoon "verplicht" op een aantal momenten een glas water te drinken. Dorst of geen dorst, drinken.

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 09:24

Joline_ schreef:
3 dagen niet drinken is echt slecht hoor! Bespreek het nog eens met je ouders.Vind het vreemd dat ze alleen
maar zeggen, je moet meer drinken en er verder niks aan doen.
Maak anders een 'schema'. Neem bijv. altijd een flesje drinken mee als je ergens naar toe gaat.

ja oke zal ik doen
ik zal een flesje water meenemen naar me verzorgpaarden en het opdrinken voor ik weer wegga.
daar wordt ook net zolang aangedrongen tot ik wat drinken pak door de eigenaresse
die roept dan pak je zo wat drinken?
ik ja hoor
en even later vraagt ze weer heb je al wat gedronken
ik nee
dan zegt ze kom maar en ja dan moet je wel met tegenzin.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:25

Ik heb overdag ook bijna geen dorst, alleen in de avond. Ben kern gezond en buitengelaten dat ik gemiddeld 1x per jaar verkouden ben, bijna nooit ziek! Alleen last van buikpijnen, als ik dan weer ga drinken is het zo over!
Maar als je er verder geen last van heb, ja wat is het probleem dan? Bij veel drinken zou je kunnen zeggen misschien suiker o.i.d. maar je hebt nergens last van dus

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 09:25

ijssnuiver schreef:
Ik herken dat wel, ik heb vaak dorst op momenten dat ik eigenlijk geen tijd heb om even een glas water te pakken. Op moment dat ik dan weer tijd heb, heb ik ook geen dorst meer of ben ik vergeten dat ik wat moest drinken.
Het gebeurd mij ook te regelmatig dat ik 's avonds denk 'volgens mij is het enige wat ik gedronken heb die paar slokken water tijdens tandenpoetsen vanochtend'. Super slecht natuurlijk.. Nu is het wel zo dat als ik aan het werk ben(horeca) er overdag gezorgd word dat het personeel voldoende drinkt door regelmatig een glas water in je handen te duwen. En 's avonds is het dunsdanig warm in de eetzaal dat ik puur drink voor de droge mond.

Wat mij erg geholpen heeft is gewoon "verplicht" op een aantal momenten een glas water te drinken. Dorst of geen dorst, drinken.

oke ik zal mn best doen.

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 09:27

Buffelo schreef:
Ik heb overdag ook bijna geen dorst, alleen in de avond. Ben kern gezond en buitengelaten dat ik gemiddeld 1x per jaar verkouden ben, bijna nooit ziek! Alleen last van buikpijnen, als ik dan weer ga drinken is het zo over!
Maar als je er verder geen last van heb, ja wat is het probleem dan? Bij veel drinken zou je kunnen zeggen misschien suiker o.i.d. maar je hebt nergens last van dus

nee idd.

als er school is fiets ik 5 dagen in de week per dag 20 km.
op donderdag extra voor naar me paarden
en zondag 24 km naar de paarden
hardlopen
honden trainen
rennen vliegen springen
niet moe

dus jaa....

Chimene15

Re: Ik heb bijna nooit dorst dus ik drink niet!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 09:28

maar ik praat straks verder ga nu naar de paarden met een flesje water :P

byee

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:31

Doe je goed! Veel plezier bij de paarden! Hier onweerde het net, gelukkig stonden ze al in de padock..dus straks maar even heen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:40

Haflinger15 schreef:
jaa ik drink soms wel is 3 dagen niet.
maar ik wil wel drinken en dan loop ik naar de koelkast en dan sta ik er en dan denk ik nee bah echt geen zin heb geen dorst,...

Dat kan ik niet geloven dat je soms 3 dagen niet drinkt en nergens last van hebt.
Een mens kan max. 3 dagen zonder water!
En jij bent gezond,fit en hebt nergens last van als je 3 dagen niets drinkt?? Sorry maar dit kan dus echt niet.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:49

Niet drinken?? :oo
Kan ik me heeeeel moeilijk voorstellen met dit weer..

Dat is zo ongezond joh, ik drink echt liters per dag :+
Je hoeft ook niet perse dorst te hebben om te drinken....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:50

Hier nog iemand die weinig drinkt.
Ik drink als ik opsta 1 kopje koffie, in mijn werk pauze 1 kopje koffie, en na het eten twee koffie.
Verder drink ik een glaasje water per dag, ik heb er gewoon geen behoefte aan.
Dat is niet iets van de laatste tijd hoor, dat is al zolang ik me kan heugen, en ik ben nu 39.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:50

je bent op die manier waarschijnlijk je nieren aan het slopen. Als je nieren zo hard moeten werken is het vragen om problemen.

Een tante van mij dronk ook in haar jeugd en middelbare leven weinig, en mag nu als oudere vrouw iedere twee dagen op voor dialyse. Dan zuivert een apparaat je bloed omdat je nieren het zelf niet meer kunnen. Mag je dus om de dag voor een halve dag naar het ziekenhuis....
Kun je dus nooit meer spontaan weg, ze is altijd moe, kan niet op vakantie (want daar is geen dialyse) en zij voelde zich vroeger ook altijd prima, en zij had vroeger ook nooit dorst....

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:51

je kan ook met je zelf afspreken als je naar de wc bent geweest dat je dan een paar slokjes water neemt,

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:53

Ik drink ook zo goed als niks, soms denk ik als ik naar bed ga, uhm heb ik vandaag eigenlijk wel wat gedronken en meestal is dat dan nee helemaal niks.
Ik drink alleen maar als ik dorst heb. Is slecht zeggen ze maar ik drink al mijn hele leven weinig en ben nu toch al 45 jaar dus...
Soms heb ik van die dagen dat ik de hele dag aan de kraan hang maar die zijn er maar weinig.
Als ik geen dorst heb krijg ik het gewoon niet naar binnen, dus ja het is niet anders.
Probeer het ook met flesjes maar die gaan dan gewoon weer vol de koelkast in haha.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:54

kippetje schreef:
je bent op die manier waarschijnlijk je nieren aan het slopen. Als je nieren zo hard moeten werken is het vragen om problemen.

Een tante van mij dronk ook in haar jeugd en middelbare leven weinig, en mag nu als oudere vrouw iedere twee dagen op voor dialyse. Dan zuivert een apparaat je bloed omdat je nieren het zelf niet meer kunnen. Mag je dus om de dag voor een halve dag naar het ziekenhuis....
Kun je dus nooit meer spontaan weg, ze is altijd moe, kan niet op vakantie (want daar is geen dialyse) en zij voelde zich vroeger ook altijd prima, en zij had vroeger ook nooit dorst....

En jou tante dronk nog wel wát,maar de TS zegt soms 3 dagen helemaal niets te drinken!
Dat kan dus echt niet he.
Dat je heel weinig drinkt,dat kan best,is ook niet goed,maar het kán.
Maar helemaal niets drinken,3 dagen lang???

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:57

Haflinger15 schreef:
gohya schreef:

ow kan je dan doodgaan? -O-

ja , uiteindelijk wel .
je maakt je nieren helemaal kapot

De nieren
Zonder voldoende water in het lichaam kunnen de nieren niet naar behoren functioneren. Als de nieren niet in staat zijn om het bloed te filteren en de daaruit voortkomende afvalstoffen te kunnen afvoeren met het aanwezige water, worden alle afvalstoffen en gifstoffen opgeslagen in de lever. Zorgen wij als mens er voor dat wij voldoende water drinken zullen de afvalstoffen die achterblijven na het filteren van het bloed, zich niet in het lichaam opstapelen. Ons bloed bestaat uit zo´n 83% water.

(bron:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lev ... elijk.html )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:59

Die 2 liter water per dag is volgens mij hartstikke overdreven, daar komen de meeste mensen niet aan. Ik drink zelf ook maar zo'n 5/6 glazen p/d. Wie zei dat ookalweer heel lang geleden? Dat een droog lichaam gezond was? Een oudtante van mij is trouwens ook 96 geworden en die wilde ook nooit drinken ;) Volgens mij moet je idd gewoon drinken wanneer je dorst hebt, want dat is een teken van je lichaam dat je vocht nodig hebt. Dat lijkt me nog altijd het meest natuurlijk en dus het meest gezond. Naar je lichaam luisteren dus :)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:00

Heeft niemand het volgende:

Hoe warmer het weer word hoe minder dorst en hoe minder je drinkt overdag? Snachts dan veel drinken en veel plassen ( balen)
Als het niet zo warm is leef ik op 1,5 liter cola light, soms wat water en cup a soup.

Vind het vreemd eigenlijk dat ik geen dorst heb als het zo warm is ( wel honger, eet dan ook veel meer dan normaal) ( snoepen)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:00

Heel veel mensen komen niet aan de 2 liter per dag,maar helemaal niets drinken is toch wel weer wat anders.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:02

Er is natuurlijk ook een groot verschil tussen weinig en niet drinken.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:19

Dorst heb ik ook alleen als het heel warm is en ik gesport heb of veel zout eet.
Dus van drinken heb ik een gewoonte gemaakt. Want als het op dorst aan moet komen drink ik ook veel te weinig.