Wat doen jullie aan voetverzorging?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: Wat doen jullie aan voetverzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:58

Elke week een lekker voetenbadje en daarna de vijl en rasp erover.
Elke avond voor het slapen gaan even lekker insmeren.
In de zomer regelmatig even een voeten deotje erover heen.
Nagels bijhouden en een lakje met regelmaat

Eens in de paar maanden naar de pedicure

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:12

Nagels knippen en lakken en 's zomers af en toe eelt eraf maar ik heb nauwelijks eelt dus het valt goed mee. Als ik een algemeen beautydagje doe ook voetjes scrubben en insmeren maar dat is dus meer vanwege het luxegevoel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 12:48

Over die voetbutter van Kruidvat hoor ik ook hele goeie dingen :j
Ik ga hem ook kopen, voor die paar euro wil ik dat wel testen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:50

Ik knip mijn nagels en verder doe ik niks aan voetverzorging :o

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:41

Werk in de horeca dus mijn voetjes zijn belangrijk!
Veel onderhoud doe ik er enkel niet aan.
-nagels kort houden
-altijd droge sokken aandoen
-zorgen dat ik ze goed was zodat ze niet gaan stinken
-goed tussen de teentjes drogen

verder doe ik er niks aan. of ik moet pijn krijgen van mn eelt dan haal ik dat er vanaf. of zolang hebben gestaan dat k ze even in een voetenbadje doe (gewoon water ) voor de doorbloeding.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:41

Voet kloven wat doen jullie daar aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:49

Dit is de allerlekkerste vind ik:
Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:32

Is voor kloven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:12

Yep, ook voor kloven. Heerlijk pul, verzacht, verzorgt en trekt lekker snel in. En het ruikt heerlijk!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 21:28

Waar is dat te koop Sonja? :)
De voetbutter van Kruidvat is trouwens erg fijn, en dat voor maar 4 euro!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:30

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:05

Ik heb elk weekend hetzelfde ritueel:
Nagellak eraf, eeltvijl gebruiken waar nodig, nagelriemen behandelen en terugduwen, voeten insmeren met balsem, nagellak er weer op. Knippen doe ik meestal maar 1x per 2 of 3 weken.
De voetenbalsem gebruik ik denk ik 2 tot 3 keer per week.

Thuis draag ik trouwens altijd slippers, zodat mijn voeten kunnen luchten.

Vriendin gebruikt bij vermoeide voeten een smeersel van kamferspiritus met glycerine. Dit is vaak ook een deel van de samenstelling van voetencremes, alleen dan zonder toevoeging van oa parabenen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:49

Voetenbadje, eeltvijl waar nodig, voetencremepje er op. Ik ben dol op nagellakjes dus zomers leef ik me altijd weer helemaal uit. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:12

tips voor een goede,fijne vijl/rasp die wel echt je eelt eraf krijgt?
heb zo'n soort mesje,na 1x gebruik al bot. krijg er geen mm eelt mee af..

die creme van l'occitane hierboven is fijn,maar ik vind hem niet helpen en ook niet snel intrekken,haha.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:23

xMarloes schreef:
Ik zou echt wel meer kunnen doen, maar een creme, ik heb daar gewoon géén tijd voor om dat in te laten trekken, want dan ga ik lopen, dan loop ik het er toch gelijk af.....

Als je je voeten in smeert voordat je naar bed gaat, een paar pantysokjes aantrekt met daaroverheen een paar katoenen sokken, zien je voeten er de volgende dag al weer heel veel beter uit :) .

Ik heb best wel last van eelt en als ik dus 's avonds mijn voeten met van die eeltcreme in smeer en met pantysokjes (zodat niet alle creme meteen in de katoenen sokken trekt) en sokken naar bed ga, is het veel makkelijker om ze dan 's ochtends te vijlen :) .
Het ziet er niet uit om zo naar bed te gaan :P , maar het helpt wel om nette voeten te krijgen :+ .

* Darkchrystal, volgens mijn pedicure is het niet goed om zo'n eeltmes te gebruiken omdat de eelt daardoor sneller terug komt := .
Ik durf het niet 100% zeker te zeggen of dat echt zo is, maar mijn pedicure is verder super, dus dat geloof ik dan maar ;) .

*Sonja, ik heb de handcreme van L'Occitane en die is idd helemaal geweldig <3 ! Is niet goedkoop, maar dan hebbie ook wat ;) . (Ik zie op de site die jij geplaatst hebt, dat 'ie in Ned. 19 € per tube is :oo !! Ik krijg 'em hier in de outletstore voor 21 €, maaar... voor 2 tubes!)
Voetcreme is dus een aanrader? Dan haal ik die de volgende keer ook!
Laatst bijgewerkt door Sterre op 30-07-12 11:36, in het totaal 3 keer bewerkt

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:26

Eigenlijk niet zoveel :P Knippen, nagellak erop, en af en toe een cremé erop. Zou eigenlijk niet weten wat ik er meer aan moet doen.
Ik heb weinig tot geen eelt, en ze zien er eigenlijk harstikke prima uit!

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:46

Sterre schreef:
* Darkchrystal, volgens mijn pedicure is het niet goed om zo'n eeltmes te gebruiken omdat de eelt daardoor sneller terug komt := .
Ik durf het niet 100% zeker te zeggen of dat echt zo is, maar mijn pedicure is verder super, dus dat geloof ik dan maar ;) .

Waarschijnlijk bedoelt ze dat eelt sneller terugkomt als je het niet goed glad eraf haalt.
Dat is ook zo.
Je kan het zelf ook met een fijn schuurpapiertje afvijlen (dat adviseer ik mijn clienten
om het bij te houden tijdens hun of mijn vakantie. Ja, ik ben pedicure :D )

De hielen regelmatig insmeren voorkomt het eeltvorming niet echt, maar het houdt de huid soepel en elastischer waardoor zich minder snel kloven vormen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 07:00

Sterre schreef:
xMarloes schreef:
Ik zou echt wel meer kunnen doen, maar een creme, ik heb daar gewoon géén tijd voor om dat in te laten trekken, want dan ga ik lopen, dan loop ik het er toch gelijk af.....

Als je je voeten in smeert voordat je naar bed gaat, een paar pantysokjes aantrekt met daaroverheen een paar katoenen sokken, zien je voeten er de volgende dag al weer heel veel beter uit :) .

Ik heb best wel last van eelt en als ik dus 's avonds mijn voeten met van die eeltcreme in smeer en met pantysokjes (zodat niet alle creme meteen in de katoenen sokken trekt) en sokken naar bed ga, is het veel makkelijker om ze dan 's ochtends te vijlen :) .
Het ziet er niet uit om zo naar bed te gaan :P , maar het helpt wel om nette voeten te krijgen :+ .

*Sonja, ik heb de handcreme van L'Occitane en die is idd helemaal geweldig <3 ! Is niet goedkoop, maar dan hebbie ook wat ;) . (Ik zie op de site die jij geplaatst hebt, dat 'ie in Ned. 19 € per tube is :oo !! Ik krijg 'em hier in de outletstore voor 21 €, maaar... voor 2 tubes!)
Voetcreme is dus een aanrader? Dan haal ik die de volgende keer ook!

Oh dankje :)
doe dat ook welleens met sokken en creme, maar dat is dan vaak in de winter en dan zie je me voeten toch nïet :') lekker logisch ook van mij :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 07:12

ik heb de voetencreme van hema, die smeer ik er af en toe dik op en dan idd sokjes er overheen en in bed haha. Maar zoals hier boven ook gevraagd, wat is volgens jullie een fijne eeltvijl? Je hebt nu via tellsell (dus ook kijkshop en blokker) die pedipro en pedegg? die eerste is roze en heeft draaiende schijven en die andere zou vooral fijn in je handen liggen volgens mij hahaha. iemand daar ervaring mee?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:32

ik heb maar die harde huid verwijderaar van Scholl gekocht en ik moet zeggen dat werkt prima :j daarna nog weer even braaf ingesmeerd met voetcreme, als ik nu geen perfecte voetjes krijg weet ik het ook niet meer :')

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:24

Ik doe eigenlijk vrij weinig aan mn voeten. Doe zo af en toe mn nagels knippen en ze lakken en daar houd het verder ook mee op. Ga ook niet naar de pedicure oid, heb een voetenfobie en mag ook absoluut niemand aan mijn voeten komen!