Eigen dokter op vakantie, kan nergens terecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Eigen dokter op vakantie, kan nergens terecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:11

Of gewoon even zeggen dat het echt niet meer uit te houden is en iets tegen de pijn/ontsteking vragen. Meestal geven ze dan diclofenac en dit combineren met paracetamollen(2 stuks). Is net wat sterker. Maar om nou met dit probleem naar de SEH te gaan vind ik wel heel ver gaan.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:41

Goh wel heel vervelend voor je hoor!
Maar ook ik zou nog een keer bellen, en aandringen dat je echt, echt veel pijn hebt. Je zegt zelf al: je kan niet meer staan, lopen of zitten. Dat lijkt me toch al ernstig genoeg.
Sterkte hoor!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:32

Even voor de duidelijkheid mensen die dus naar de spoed gaan omdat ze niet bij een HAP zorgen er over het algemeen voor dat wij nu zoveel premie betalen.
Mensen die met een jeukende grote teen bij de HAP zitten net zo goed.

Bij ons staat trouwens altijd in de krant welke huisarts je kan bellen als jou huisarts afwezig is.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:19

Hoe is het nu TS?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:58

zonnebloem18 schreef:
Even voor de duidelijkheid mensen die dus naar de spoed gaan omdat ze niet bij een HAP zorgen er over het algemeen voor dat wij nu zoveel premie betalen.

Dat is niet helemaal waar, er speelt wel wat meer. De eenzijdige aandacht voor de 'schuld' van de patient (en niet van ons zorgstelsel bv) is misleidend. Bovendien wordt het in de hand werken door de drempel te hoog te maken: teveel mensen hebben het gevoel te worden afgescheept bij huisarts en HAP. Misschien dat dat een signaal is dat we serieus moeten nemen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:37

Dat mensen echt dingen gaan aandikken om toch naar de HAP te kunnen. Triest om te horen daar is deze dienst niet voor.

TS wat vervelend dat je zoveel last hebt. Ik zou morgen weer even bellen en aangeven dat je echt zoveel last hebt. Ook al is je huisarts met vakantie je kunt altijd terecht bij een vervangende huisarts. Echter zijn assistentes wel vaker afwachtend omdat er genoeg mensen voor elk wissewasje naar de huisarts komen en je die in de vakantie er beter niet bij kunt hebben omdat het zo druk is. Geef je aan dat het echt niet meer uit te houden is mag je echt wel komen. Wel een tipje, zelf dokteren via internet kan je ook bang maken dus wacht eerst maar eens af.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:44

Als je naar een HAP gaat kost een consult € 73,62. Een telefonisch consult kost € 25.

Dit is wettelijk vastgesteld. Dus je kunt beter zorgen dat je bij een plaatsvervanger van je huisarts kunt komen. Of nog even doorbijten, maandag is je huisarts er weer TS.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:05

Valt het bezoek aan de HAP of SEH niet onder het eigen risico?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:51

Ja, eigen risico betaal je ook zelf. HAP hakt daar snel op in dus met zowat 100€ voor consult.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 11:54

Na lang aandringen gisteren toch medicijnen gehad. Ze wilden er verder niet naar kijken, over de telefoon medicijnen gekregen. Maar toen ze dat hadden gezegd kon het bij de apotheek worden afgehaald. Toen was de dokter of assistente het vergeten door te sturen en de praktijk was smiddags dicht :(
Dus toen duurde het nog een dag langer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:56

Wat een vervelende gang van zaken zeg :\ Ik hoop dat het in elk geval helpt om het weekend door te komen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:58

Mijn huisarts is ook op vakantie, tot de 30ste. Maar had vorige week zoveel last van mijn hielspoor dat ik op goed geluk ook de vervanger maar heb gebeld (voor spoedgevallen en herhaalrecepten)
Ik gaf aan dat ik graag weer medicatie wilde (3 jaar terug ook hielspoor gehad) na 3 vragen werd er gemeld dat ik het de volgende dag bij de apotheek op kon halen :)
Prima!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:21

Toch knap dat mensen door de telefoon kunnen zien welke medicatie iemand nodig heeft...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:24

purny schreef:
Toch knap dat mensen door de telefoon kunnen zien welke medicatie iemand nodig heeft...

Als je daar mijn post mee bedoeld: heb gewoon hetzelfde gekregen als de vorige keer: dyclofenac. Stond ook nog in mijn dossier.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:29

Diclofenac wordt eigenlijk standaard voorgeschreven behalve aan mensen met IBS of IBD(de darmziektes). Ik krijg ook standaard diclo voorgeschreven of Arthotrec. Heb het meer over dat er zonder de patient gezien te hebben wel een pilletje of zalfje word voorgeschreven en dat vind ik echt knap. Is bij mij ook voorgekomen dat ik een zalfje voorgeschreven kreeg terwijl ik niet op consult ben geweest.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:32

Ik vond het ook vrij bijzonder hoor. Maar kan ook wel een beetje begrijpen dat ze bij patienten van een andere praktijk in het dossier kijken of de klachten al bekend zijn en dan hetzelfde voorschrijven. Ze zullen het wel voldoende druk hebben met hun eigen patienten.

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:57

Als het een bekend probleem is dan is het zo toch goed opgelost? ZIjn het dezelfde medicijnen die je eerder ook hebt gehad?
Nu voor het "acute" moment is het opgelost en voor de oplossing op de lange termijn moet je naar je eigen huisarts. Misschien kijk ik teveel vanuit de "dokters" kant maar het lijkt mij een hele redelijke oplossing..