Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

KBTP schreef:@liekec, ik vind 't in bepaalde omstandigheden niet grappig. Ik heb ook al een paar keer gehad dat er minder leuke dingen gebeuren in een droom en die later ook blijken te gebeuren. Ik schrik er dan van wakker, en denk oh een droom maar ondertussen gebeurt 't nog eens in RL (alleen weet ik niet wanneer, er kan behoorlijk wat tijd tussen zitten.)
KBTP schreef:Maar hoe werkt dat dan met dromen? Want ik heb door dromen Deja-vu momenten, ik maak vaker dan een keer mee dat ik ergens sta of iets doe wat ik al eens eerder heb gezien in een droom, dat weet ik dan zeker want ik word vaak wakker doordat iets zo levensecht is... en vervolgens maak ik het levensecht mee.
Kitsolu schreef:Een deja-vu is een soort kortsluiting, in plaats van dat je hersenen het beeld registreren en vervolgens opslaan, slaan ze het eerst op en registreren ze het daarna, zodat jij het idee hebt het al eens eerder gezien te hebben.
Mij gebeurt het ook, sommige situaties vaker dan anderen.

Miss_Blimm schreef:Kitsolu schreef:Een deja-vu is een soort kortsluiting, in plaats van dat je hersenen het beeld registreren en vervolgens opslaan, slaan ze het eerst op en registreren ze het daarna, zodat jij het idee hebt het al eens eerder gezien te hebben.
Mij gebeurt het ook, sommige situaties vaker dan anderen.
Oh is het dat...ik heb ook wel eens deja vu van een deja vu... Kan dat ook?
wat Kitsolu zegt klopt in ieder geval wel, dus het lijkt me dat een dubbele kortsluiting ook mogelijk is. De hersenen zijn een heel complex orgaan en bij lange na is nog niet alles bekend. Volgens mij word er ook nog vol op onderzoek naar gedaan
Wtf...