Baby inenten ja/nee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OnlyFroukje

Re: Baby inenten ja/nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:32

Wij hebben eerst alles goed tegen elkaar op gezet voor het enten wij waren eigenlijk tegen het enten, maar toen wij alles tegen elkaar hebben op gewogen hebben wij het toch gedaan, en ik moet zeggen ik ken iemand die heeft der kindje niet geent en die is steeds ziek of het er door komt??? Wij denken van wel. Ik zou het wel aanraden bij mensen, maar ja de keus ligt altijd bij de ouders zelf, wij zagen in begin alleen de % op verlamming etc van de enting. en niet waarvoor het was etc. maar wij zijn blij dat we het wel gedaan hebben

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:33

Ik laat mijn zoon zeker enten. De kans op een ziekte als gevolg van enten is vele malen kleiner (en de ziekte-ernst is lager) dan de kans op een ziekte als gevolg van niet enten (en dan is de ziekte-ernst ook hoger). Voor mij een kwestie van kansberekening dus.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:34

Inenten 100% voor, mag van mij een verplichting worden.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:44

Dat de ziekten hier bijna niet meer voorkomen is idd wel te danken aan het inentingsbeleid.

Ik heb als kind (was 2 jaar denk ik) mazelen gekregen omdat moeder enten onzin vond. Als je dan toch ziek wordt, doe je het goed en ik deed er nog een fikse keelontsteking bovenop. Als ik de verhalen mag geloven was ik dood en doodziek en werd er op een bepaald moment echt wel gevreesd dat ik er niet door zou komen, m'n broer en zus zijn achteraf zo vroeg mogelijk geent. Zusje heeft toch nog mazelen gekregen toen ze 10 was (wel een milde versie), beste van de grap was dat moeders nu furieus was omdat zusje het gekregen had van een klasgenootje dat ook nooit geent was geweest :+ (die ouders vonden dat ook onzin; allerbeste van de grap: moeder is vroedvrouw en de ouders van klasgenootje waren dokters). Broertje heeft nooit mazelen gehad.

Persoonlijk vind ik dat je met zo'n dingen niet moet spelen. Ik zou mijn kinderen later wel gewoon enten.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:52

Thirty schreef:
Inenten 100% voor, mag van mij een verplichting worden.

Idd!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:56

Miranda06 schreef:
Was het vorig jaar trouwens ook niet in het nieuws dat het steeds vaker voorkwam dat kinderen ziek
werden. Staat me zoiets van bij

Het vaker ziek zijn blijkt ook te komen omdat er over het algemeen steeds schoner geleefd wordt en er daardoor minder afweerstoffen gemaakt worden.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:58

Nog geen kinderen maar het zou voor mij absoluut geen twijfelpunt zijn, ik zou enten. Ik lees dat sommige mensen als argument voeren dat de ziekten toch bijna niet meer voorkomen en dat er hele volksstammen zijn die niet enten, maar bedenk je dan wel dat wij die ziekten in Nederland (bijna) niet meer kennen omdat we zon goed vaccinatieprogramma hebben en dat we van die volksstammen wel zien dat ze niet enten maar niet zien, of willen zien?, dat er veel kinderen dood gaan of ernstig ziek zijn door ziektes die hier al lang niet meer voorkomen. Duik de geschiedenisboeken eens in en bekijk de gevolgen van de vele epidemieen, als ik dat zie ent ik niet alleen voor mijn kind maar ook voor vele andere kinderen!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:07

Ik ben nu zelf ook zwanger, en twijfel nu heel erg of ik het wel of niet zou laten enten....Ik hoor steeds vaker dat kinderen afwijkingen hebben gekregen na diverse inentingen...Mijn neefje is chronisch ziek geworden na een inenting...

Blijft een dubbel iets wel of niet enten.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:08

kimberley12 schreef:
Ik ben nu zelf ook zwanger, en twijfel nu heel erg of ik het wel of niet zou laten enten....Ik hoor steeds vaker dat kinderen afwijkingen hebben gekregen na diverse inentingen...Mijn neefje is chronisch ziek geworden na een inenting...

Er zijn geen gevallen bekend waarbij bewezen is dat dit echt komt door de entingen ;).

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:25

Plaatje1990 schreef:
kimberley12 schreef:

Er zijn geen gevallen bekend waarbij bewezen is dat dit echt komt door de entingen ;).

Inderdaat is het niet bewezen, maar de gene die dit onderzoeken zijn toch ook vooral hen die worden ingehuurt door de vaccin-industrie. En er zijn wel meer dingen die niet bewezen waren, maar toch heel schadelijk, en waar dat pas jaren later werd ondekt.

Ik zelf ben tot mijn 4de ingeënt (dus tegen typus, polio, ect.), en de laatste keer was een groot discussiepunt tussen bijde ouders, want pa zei "ja", ma "nee".
Mijn broertje en zusjes daarintegen niet, behalve de waterpokken hebben we geen erge ziektes gehad, en we zijn in het al gemeen 1 à 2 keer ziek per jaar (meestal het maagvirus die hier vaak rondgaat). Mijn broertje en zusjes zijn in het algemeen het minste ziek bij ons op school, we zijn nergens allergies voor (behalve een intolerantie voor teveel koeienmelk, en mijn broertje voor schuimrubber en onnatuurlijke kleurstoffen.)

Wat ik verder weet van vaccins is dat het (mijn opinie tenminste) de weerstand verzwakt omdat je juist een betere weerstand krijgt van de gewone kinderziekten(zoals waterpokken) waarvoor ook vaak wordt ingeënt, je sommige gevaarlijke ziektes voor volwassenen die nu in nederland bij kinderen eigelijk niet meer levensgevaarlijk is (misschien vergis ik me op dit punt), er vaak kwik in vaccins zit, en alleen het fijt al dat je een ziekte bij je kind inspuit me al een afgrijselijk gevoel geeft, laat staan de bijwerkingen -het schijnt dat daar ook een teveel aan allegien, ADHD, autisme, zwakke weerstand, en nog andere specifiekere problemen bij horen.

Dus ik zelf zal mijn kinderen (als ik die ooit krijg ^^) absolut niet inenten, en voor degene die het toch echt per sé willen, raad ik aan: doe dan alleen de DTP-prik

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:30

@ De Sprinkhaan, dat is ook iets wat mij absoluut tegenstaat....Het idee dat je kindje een spuit in zich krijgt, waar kwik in zit....

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:21

Ik heb mijn beide kinderen (en de volgende gebeurt dat ook mee) laten inenten volgens het standaard rijksprogramma. Ik ben absoluut voor enten.

Ik ben met meerdere situaties bekend. Kinderen die niet zijn ge-ent en die om de haverklap ziek zijn (virusje, bronchitus, ontsteking hier of daar), een neefje dat ge-ent werd en daarna (niet per definitie daardoor!!) een soort van 'autistisch' werd/bleek. Ik weet ook niet van de hoed en de rand, maar ik denk dat het vaccineren er zeker niet voor niets is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:27

Als iedereen zou beslissen om niet te enten, zouden we weer bij af zijn. Al die ziektes die nu niet meer voorkomen hier, is juist door een goed inentingsbeleid.

Dus in mijn ogen, als je niet ent, zorg je ervoor dat er terug dodelijke ziektes komen, waardoor je eigenlijk het omgekeerd effect krijgt dan wat je beoogt, namelijk een gezond kind.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:28

Ik heb zelf nooit mijn BMR gehad, omdat ik toen net de mazelen had gehad en het niet mogelijk was de BMR zonder de M te krijgen.
Ik heb me er laatst wel een beetje in zitten verdiepen en rode hond zou alleen kwaad kunnen als ik zwanger zou zijn (voor de tijd kan ik m'n antistoffen laten nakijken en dan alsnog halen). Mijn moeder had vooral angst om mij nogmaals de mazelen te geven, omdat er vroeger (ik weet niet hoe dat nu zit) kinderen psychisch gestoord van konden worden (na meningitis). Ze moest er toen overigens goed haar best voor doen om mij niet te laten enten, ze stonden al klaar met de spuit.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:05

Ik moet binnenkort entingen krijgen voor Tuberculose en Hepatitis B (wegens opleiding verpleegkunde). Wat zijn jullie meningen hier over?

Ik heb voor de rest wel al mijn entingen gehad, ben nog steeds mijn ouders dankbaar daarvoor. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:23

kimberley12 schreef:
@ De Sprinkhaan, dat is ook iets wat mij absoluut tegenstaat....Het idee dat je kindje een spuit in zich krijgt, waar kwik in zit....

Kwik? Dat valt wel mee: http://cryptocheilus.wordpress.com/2009 ... -kinderen/

Hier ook nog geen kinderen, maar deze discussie kan alleen maar gehouden worden juist omdát er zoveel geënt is. Hierdoor zijn al die ziektes onder controle en vrijwel niet meer aanwezig. Zodra veel kinderen niet meer geënt worden, zullen ze gewoon weer opduiken.

Ik heb persoonlijk geen last gehad van inentingen, dus een eventueel kind zal er ook gewoon aan moeten geloven :j

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 06:28

Je zou ook kunnen uitwijken naar een antroposofische huisarts. Deze begeleiden het naar mijn idee beter. Het is niet zo dat zij voor of tegen zijn, de keus blijft aan jou, maar ze kijken naar het hele gestel van het kindje en niet naar de leeftijd waarop zij enten.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 06:45

Het voorkomen van neveneffecten op inentingen is zoveel kleiner en minder frequent als complicaties van inentbare ziekten.

Ik weet de exacte getallen niet meer. Maar risico op ernstige complicatie van mazelen bv is 1/2000, op inentingen 1/200000(0?). Ze zijn die inentingen beginnen zoeken omdat ze zulke enorme implicaties hadden en ze hebben zodanig goed gewerkt dat het bijna weg is...

Als de dekkingsgraad hoog genoeg blijft, blijven die kinderen ook beschermd die niet ingeent mogen worden...

Verder, moet je eens nadenken over hoe de indianen zoveel verloren hebben. Het meeste toch wel door kinderziektes...zo onschuldig is het echt niet

Amaranth; daar heb je weinig keuze in. Meestal staat dat in je contract. HBV is wel een heel nuttig vaccin en tbc heb ik mijn twijfels over. Dan scoor je ook altijd positief op je mantoux en heb je dus geen alarm meer. Bedoel je die trouwens niet? Das geen bescherming, maar controle op afweer...reactie is in contact geweest met tbc. Tbc vaccin wordt weinig gebruikt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:12

Sprinkhaan, ik zou voorzichtig zijn met zinnen als ´ik raad aan om....´
Het moet ieder zijn eigen keuze zijn en stel dat iemand jouw advies opvolgt en door niet enten, een kind heeft wat ernstige complicaties krijgt tijdens een ziekte..............dat wil jij niet op je geweten hebben mag ik hopen.

Dat jij voor jezelf de keuze maakt en je mening hier ventileert is prima, maar dingen aanraden zou ik in dit geval mee oppassen ;)

En inderdaad zijn we terug bij af als iedereen stopt met enten............. Neemt niet weg dat het goed is om bij stil te staan en een bewuste keuze te maken ipv de meute te volgen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:19

Wij hebben onze kinderen wel in laten enten, maar niet helemaal volgens het schema. We zijn in overleg met de kinderarts wat later begonnen en hebben ook wat langere tijd tussen sommige entingen gehad.

Wel wilden wel enten, omdat de kans op bijwerkingen maar klein is en we wel onze kinderen willen beschermen tegen de ziektes waarvoor geënt wordt. We vonden de voordelen zwaarder wegen, dan de kans op nadelen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:32

Amaranth7 schreef:
Ik moet binnenkort entingen krijgen voor Tuberculose en Hepatitis B (wegens opleiding verpleegkunde). Wat zijn jullie meningen hier over?

Ik heb voor de rest wel al mijn entingen gehad, ben nog steeds mijn ouders dankbaar daarvoor. :)

Is het geen mantouxtest die je moet doen? Ik ga geneeskunde studeren en moet dus een mantouxtest doen, maar volgens mij geen vaccinaties hoor..

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:50

Is het echt waar dat dankzij de vaccins die dodelijke ziektes nog amper voorkomen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus al voor de vaccins, waren deze ziekten al bijna verdwenen.

En ik heb ook een filmpje gevonden (helaas kan ik hem zelf niet kijken omdat een plug-in mist), maar het schijnt over de toename van autisme sinds de vaccin te gaan.

http://www.autismmedia.org/mtp1w.html

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:30

Autisme is een angeboren afwijking, daar is wetenschappelijk bewijs voor. Ik vind het wel erg ver gaan om te stellen dat ASS mede veroorzaakt zou kunnen worden door vaccinaties. Die grafiekjes zijn erg leuk, ben wel benieuwd wat de bron hiervan is. Je moet natuurlijk niet vergeten dat de hygiene en algemene medische zorg sterk verbeterden in die tijd. Vaccinatie heeft er imo nog extra aan bijgedragen dat sommige ziektes hier nagenoeg niet meer voorkomen.

Ik ben wel kritisch tov enten. Toen ik zwanger was moest ik me in principe ook laten enten ivm de mexicaanse griep omdat ik meer dan 20 weken zwanger was. Dat heb ik niet gedaan, omdat onbekend was welke uitwerking het vaccin zou hebben op de ongeboren vrucht. Hier was geen onderzoek naar gedaan. Mijn dochtertje is wel gewoon ingeent. Ken hier in de bible belt genoeg nare verhalen van jonge kinderen die ziek worden en zelfs overlijden wat gewoon voorkomen had kunnen worden met 1 simpel prikje.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:13

Ik wilde niet laten enten, mijn vriend wel; heeft voor heel wat discussies gezorgd ;)
Mijn zoontje heeft de 'nodige' prikken gehad.

SusanH, de Mexicaanse griep was ook tijdens mijn zwangerschap, ik heb me niet laten enten en mijn kind is er ook niet tegen geënt. Ik laat me nooit enten, maar over mijn kind heb ik niet het alleen zeggenschap.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:28