Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:07

:) Ik sta helaas nooit op de weegschaal...kan er beter weer een tijdje uit de buurt blijven...

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:08

Emytje, ik heb mijn telefoon om mijn arm met een armband en mijn Ipod aan mijn broekje geklikt.

Missfitness, met krachtraining erbij ga je dus afvallen hoor ik steeds? Maar krachttraining, hoe moet ik dat gaan aanpakken? Wil eigenlijk niet naar de sportschool. :o

Capriz, niet laten ontmoedigen hoor! Het kan van alles zijn, vocht, spier enz. Maar je bent lekker aan het lopen dus het is hoe dan ook goed voor je lichaam. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:09

none, lichte last van pollen??

Ik heb besloten toch maar niet morgen te gaan lopen. Beetje last van m'n knie gekregen.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:12

Afvallen red je niet alleen met hardlopen. Als je aan krachttraining doet zorgen de spieren voor verbranding en bij intensieve krachttraining wel 24 uur lang! Hoe meer spier hoe meer de verbranding. Harlopen voor cardio moet je in een rustig tempo doen met een niet te hoge hartslag en een half uur lang.

Krachttraining kan je het beste in de sportschool doen omdat je moet weten hoe je krachttraining moet doen. Welke oefeningen, welke gewichten, hoe uitvoeren, hoe lang, enz enz.. In de sportschool kunnen ze ook een schema voor je maken. Geloof me, krachttraining zorgt voor afvallen!

Emytje

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:17

@ None: Waar heb je zo'n armbandtas gekocht?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:25

Hoe vaak moet je dan aan krachttraining doen, wil je resultaat zien, Missfitness? En hoe lang doe je dat per keer dan? Ben nog nooit op een sportschool geweest... :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:34

Dit hangt af van hoe vaak je traint, hoe zwaar je traint, hoe je bouw is en hoe snel je lichaam reageert op die training. Ik zeg altijd tegen mensen dat ze er een half jaar voor uit moeten trekken om enige verandering te zien. Maar sommigen zien het ook al na een maand, het hangt van zoveel factoren af. Wel belangrijk is dat je wel veel dingen moet laten anders heeft het geen zin.

Krachttraining kan op verschillende manieren en verschillende tijdsduren. Hoe lang precies hangt echt van veel verschillende factoren af, een gesprek op de sportschool kan verhelderend werken. Ik probeer mensen hier zoveel mogelijk te helpen, maar het is wel moeilijk om via deze topics de juiste info over te brengen. Maar vraag maar raak hoor.

Overigens kan krachttraining motiverend werken. Je kan je lichaam vormen en als je resultaat gaat zien raak je echt verslaafd! En in die molen probeer ik mensen altijd te krijgen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:09

Sinds mijn 'ongelukje' met die metalen balk, kan ik mezelf niet motiveren om opnieuw te beginnen. Heb eigenlijk weinig pijn meer, maar steeds verzin ik smoesjes tegen mezelf...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:30

Ik heb inmiddels al drie keer een abbo op de sportschool gehad, maar ik voel me er gewoon NIET op mijn gemak, en na 2x is de lol er alweer af. Ik zoek eigenlijk iets voor thuis.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:57

missfitness schreef:
Afvallen red je niet alleen met hardlopen. Als je aan krachttraining doet zorgen de spieren voor verbranding en bij intensieve krachttraining wel 24 uur lang! Hoe meer spier hoe meer de verbranding. Harlopen voor cardio moet je in een rustig tempo doen met een niet te hoge hartslag en een half uur lang.

Krachttraining kan je het beste in de sportschool doen omdat je moet weten hoe je krachttraining moet doen. Welke oefeningen, welke gewichten, hoe uitvoeren, hoe lang, enz enz.. In de sportschool kunnen ze ook een schema voor je maken. Geloof me, krachttraining zorgt voor afvallen!

Inderdaad!

Ik ben begonnen met hardlopen in september, woog toen 62 kg. Mijn conditie werd wel beter, maar er ging geen gewicht af.
Vanaf juni ben ik begonnen met krachttraining ernaast. Ik doe nu 2x p/w krachttraining en 1x p/w hardlopen en zit nu op 58 kg. Merk dat het nu veel sneller ga!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:10

Zo, ook weer terug van mijn rondje. Het was heerlijk en heb ongeveer minuut of 40 met blokken van 4 minuten hardlopen gelopen. Lekker aan de zeedijk, dus er stond nog een klein briesje ook, ideaal. Toevallig kwam ik, toen ik net klaar was 2 vrienden tegen die daar op de dijk zaten te chillen. Dus we hebben daar nog een uurtje gezeten en de zonsondergang gekeken. Perfecte afsluiting. :)

Met een hond lopen lijkt me ook echt gaaf, maar ik heb zelf geen hond en de oppashond van mijn ouders is daar volgens mij niet helemaal geschikt voor. :n

Ik mag ook wel (flink) wat kilootjes kwijt, maar mijn eerste doel met hardlopen is conditie opbouwen. Het is echt schaamtelijk dat, als ik 2 paarden op een dag rijd, ik bij de 2e niet eens de kracht heb om op te kunnen treden als die vervelend is. :o
Krachttraining is wel interessant, maar ik ben echt een buitenmens en ik kan op een dag als vandaag de moed echt niet opbrengen om ergens in een zaal te gaan fitnessen. Heb ook al flink wat abo's versleten. :o

Dit topic motiveert trouwens wel erg om lekker aan de slag te gaan hoor! *\o/*

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:17

Van t weekend niet hardgelopen ! (foei :o )
Wel veel paardgereden.
Ga morgen vroeg maar weer voor een rondje :j

Edit: Ik merk wel dat het echt helpt met paardrijden, normaal kreeg ik steken of had ik iets moeite met doorzitten, maar sinds ik (meer) hardloop gaat dit allemaal stukken beter ! :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:11

Bonjoy, ik doe mijn buikspieroefeningen en sinds kort ook wat pushups ook gewoon thuis hoor. Zou wel een sportschool willen maar dat trek ik er momenteel financieel eventjes niet bij.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:43

Ik meld me hier ook, wilde al langer beginnen en vandaag maar gewoon aangelopen. heb me met een aantal vriendinnen ingeschreven voor de city run tijdens de Marathon in Eindhoven, ben benieuwd.. :)

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:40

En nog een vraag over die krachttraining.. Moet dat dan voor of na het lopen want daar is ook veel discussie over..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:47

Sinds vandaag het hardlopen weer opgepakt na een blessure, dus mag ik mij melden? :D
Ik kan wel wat tips gebruiken :P

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 06:42

Crealief schreef:
En nog een vraag over die krachttraining.. Moet dat dan voor of na het lopen want daar is ook veel discussie over..

Het is altijd beter om cardio (hardlopen) na de krachttraining te doen. De verbranding is dan namelijk beter. De cardio moet wel met een rustige intensiteit, je moet dus niet kapot zijn na de cardio. Tijdens de krachttraining is de meeste energie gegaan naar de spieren, doe je vervolgens cardio (hardlopen) dan is er geen brandstof meer over en dus zal het lichaam een beroep moeten doen op de reserves, de vetten dus. En zodoende val je af.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 09:18

Ik moet maar ff kijken wanneer ik weer kan lopen, heb nog steeds veel last van mijn bovenbeen en moet bovendien veel werken.

Ben trouwens net geslaagd voor mijn rijbewijs! :D

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:24

he wat leuk een hardloop topic, zag het voorbij komen in nieuwste topics, mag ik me hier ook melden :)

Ik ben sinds een aantal weken met Evy bezig, ben nu bij les 6.
De laatste tijd helaas wat minder tijd om echt vaak te lopen, probeer 2x in de week te doen, nu 'mijn' paard met vakantie is, moet het wat vaker gaan lukken :)
Vind het fijn om met een schema op te bouwen, heb alleen nog niet het gevoel dat ik hierna 5 km moet kunnen lopen, maar we gaan het zien := :)

Edit: interessant om over de krachttraining te lezen.
Ik ben gaan hardlopen voor de conditie en om wat strakker te worden, niet per se om af te vallen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:37

Ipv gister doe ik vandaag mijn les 3..Gister niet meer aan toegekomen aangezien ik om 11 uur thuis was! Nu eerst paardrijden en vanavond lopen! Is me vanmiddag veel te warm :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:55

Nee, met dit weer zou ik ook niet in de middag gaan lopen.
Mijn rondje voelde net ook langer als anders. :D
Met dit weer loop ik ook niet zo ver, ik doe m'n rondje van 5,5 km, de 7, 8 en het opbouwen naar de 10 km doe ik wel als het weer wat koeler is.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:39

xRowina schreef:
Ik moet maar ff kijken wanneer ik weer kan lopen, heb nog steeds veel last van mijn bovenbeen en moet bovendien veel werken.

Ben trouwens net geslaagd voor mijn rijbewijs! :D

Gefeliciteerd ! *\o/*
Rustig aan doen, als het nog niet goed voelt gewooon niet gaan :)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:43

Ik snap wel dat je krachttraining moet doen om echt af te vallen, maar mij lijkt toch dat hardlopen sowieso ook wel goed is én je bent actief bezig dus verbrand toch iets? Al die calorien die mijn telefoon aangeeft doen toch wel iets? Ik wil vooral een betere conditie krijgen dus daarvoor is het zo even prima. MIsschien dat ik ooit wel weer een sportschoolabbonement neem voor wat krachttrainig. :j En strakker worden van hardlopen, dat lukt toch ook wel denk ik?

Welkom Blackje!
Rowina, gefeliciteerd met je rijbewijs! Heerlijk om die te hebben!
Missfitness, jouw tips zijn erg nuttig!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:49

Gefeliciteerd Rowina!!

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 10:50

Ja zeker heerlijk, ben heel blij! :D