Tips tegen faalangst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 15:10

Ik herken me wel in die ene stoornis, maar ik hoef het natuurlijk niet te hebben/ontwikkelen. Ik ben niet zo heel erg beinvloedbaar, ik ben "sterk" in mijn hoofd, heb overal mijn mening op etc, maar het komt er vaak niet uit, ik kan goed over problemen nadenken en mijn moeder zegt vaak dat ik volwassen denk enzo. Ik weet heel goed dat ik niet zomaar moet gaan denken dat ik zo'n stoornis heb, wil ik het zeker weten? Dan moet ik idd naar een huisarts/whatever. Maar hulp gaan zoeken wil ik gewoon niet. Reden staan in mijn andere posts. Daarom wil ik het dus alleen proberen, of anders in samenwerking met mijn moeder/zusje ofzo.

Zoals mymy al zei, is het voor mij idd een vreselijke nachtmerrie om de huisarts te bellen, ik weet niet eens hoe het moet etc. Jullie kunnen wel makkelijk zeggen dat ik me daarover heen moet zetten, maar dat gaat dus echt niet zo makkelijk.

Op school heb ik in de 2e ookal 2 faalangstcursussen gevolgd, niks geholpen. Dus daar heb ik ook geen vertrouwen meer in.

Mijn zusje is trouwens ook 16, tweelingzusje, sorry was ik vergeten erbij te zetten. :P

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:12

mymy schreef:
Oja dat weet ik wel, ik denk ook niet dat ze dat heeft ik wou dus alleen maar zeggen dat ze er wat aan moet gaan doen wil ze zoiets niet krijgen ;)

TS: voel jij je hierdoor beinvloed dan?

Dat heb je dan wel heel apart verwoord.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:16

Kitsolu schreef:
mymy schreef:
Oja dat weet ik wel, ik denk ook niet dat ze dat heeft ik wou dus alleen maar zeggen dat ze er wat aan moet gaan doen wil ze zoiets niet krijgen ;)

TS: voel jij je hierdoor beinvloed dan?

Dat heb je dan wel heel apart verwoord.

De ts zegt toch prima hiertegen te kunnen, zoals ik al dacht, wat maakt het uit dan>?

ik geef alleen maar aan dat ik mezelf in haar herken toen ik die leeftijd had, net zoals het bellen wat andere dan zeggen weet ik precies hoe dat voor haar voelt want ik denk dat de meeste daar geen besef van hebben.

Het maakt toch niet altijd uit hoe je je verwoord, als de TS het maar begrijpt wat ik bedoel denk ik.

Anoniem

Re: Tips tegen faalangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:24

TS, je vindt jezelf niet beinvloedbaar, maar je spuit wel je haar vol met haarlak vanwege wat andere mensen zouden kunnen denken en je trekt je smart t-shirt niet meer aan vanwege een opmerking?
Duidelijk verhaal lijkt mij, sterkte ermee :).

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 15:29

Ik begrijp zeker wat mymy bedoeld ;)

En Lovely, er waren meerdere opmerkingen, de hele dag door, een paar weken lang, riepen ze dat naar mij als ik dat smart t-shirt aanhad hoor. Zelfs een vriendin zei dat, misschien als een grapje bedoeld, maar het kwam zeer pijnlijk aan.
Laatst bijgewerkt door EmmaVZ op 23-07-12 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:30

Lovely schreef:
TS, je vindt jezelf niet beinvloedbaar, maar je spuit wel je haar vol met haarlak vanwege wat andere mensen zouden kunnen denken en je trekt je smart t-shirt niet meer aan vanwege een opmerking?
Duidelijk verhaal lijkt mij, sterkte ermee :).

Dat is een heel anders soort van 'beinvloedbaar'

Dat is juist het kenmerk van die stoornis trouwens vanwege persoonlijke kritiek dit soort dingen gaan doen ;)
vooral op uiterlijk dus omdat je bang bent belachelijk gemaakt te worden.

staat volkomen los van het feit dat ze prima in staat is te beseffen niet meteen elke stoornis heeft die een ander tegen haar zegt erin te herkennen.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 15:31

Idd mymy, en ik heb zelfs in mijn eerdere posts nog gezegt dat ik niet eens helemaal zeker weet of ik wel echte faalangst heb ofz. Eerst bewijzen dát ik het heb, voordat ik geloof dat ik het heb.

Ik wil nu alleen graag tips om wat meer zelfvertrouwen te krijgen.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:32

Dat heet onzekerheid. En hier maak je weer verbanden met die stoornis, het gaat niet alleen om de TS, maar om iedereen.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 17:32

Ja onzeker, over of andere me niet raar vinden. Ik ben niet onzeker over of ik een of andere stoornis heb. :')

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:44

Dat is ook precies wat ik bedoelde :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 17:48

Huh? Nou snap ik het niet meer.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:06

Ik bedoelde dat je gewoon onzeker bent, niet dat je niet weet wat je moet geloven of over wat je "mankeert".

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 18:39

Ah oke, ik dacht eerst dat je bedoelde dat ik ook onzeker was over wat ik mankeerde :P