Candida

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Re: Candida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:04

In de anus?
Je krijgt of vaginale zalf/pillen of orale, geen anale :D
Die orale variant zorgt dat je van binnen uit (darmen) behandeld wordt tegen de schimmel, vaginaal is vooral plaatselijk wat bij veel mensen voldoende is.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:07

ja uit je anus kan het wel in je vagina terecht komen als je na het toilet verkeerd afveegt ;)
verder heb je geen last van daarachter ofzo hoor hahaha

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 19:23

Dan zal ik daar wel geen last van hebben. Ik veeg altijd van voor naar achteren af. En niet van de anus naar de poes om zo maar te zeggen.

DAt van suiker wist ik, daar ben ik ook al in gaan beperken met bijvoorbeeld thee, ik drink nu zoethout zonder suiker.
Maar brood....Minderen met brood? Hoe kan je dat doen?
Ik eet gemiddeld 6 plakken op een dag, en eet in de ochtend een soepbord brintha.....??

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:50

Eigenlijk heb je al veel antwoorden gehad en dat spul wat je hebt gekocht is prima! Dat is hetzelfde als de huisarts voorschrijft, echter is er vanaf juni dit jaar geen recept meer voor nodig waardoor je het dus zo kunt kopen! Je kunt inderdaad de schimmel krijgen door bijvoorbeeld verkeerd afvegen, maar je kunt ook juist last van je anus hebben bij een schimmelinfectie, het zit dicht bij elkaar natuurlijk en dan is de crème wel heel fijn :-)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 19:59

Jaa klopt...ik smeer die creme 2 maal op een dag, ochtend en avond.

Ik had enrom veel last van dat stukje tussen je vagina en anus...En ik fiets nogal veel, en fietsen was niet leuk meer.
Terwijl het normaal een hobby van me is. Even als paardrijden.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:02

Ja dat heb ik dus ook, dat 'kussentje' zegmaar.. overigens als je het vaak hebt even bellen met de huisarts, dan is het wel verstandig je suiker te laten controleren!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:25

Ik denk dat je niet zozeer last krijgt van je anus,maar ik merk dat als ik de infectie heb mijn darmen en ontlasting ook anders zijn.
Vaak heb ik dus niet de bekende jeuk,maar dat ik waterige ontlasting krijg en buikpijn dan weet ik dat het de schimmel weer is,misschien is het handig mocht het vaker terug komen te overleggen met je HA je kunt namelijk bijvoorbaat 3 maand elke x na je menstruatie zon tablet gebruiken om te voorkomen dat het steeds de kop op steekt.
Een suiker vrij dieet heb ik overgengs ook gedaan maar dat hielp mij niets.
Tis wat vrouwenkwalen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:31

Ik heb het jaaaaren terug in Spanje een keer verschrikkelijk erg gehad. De hoeveelheid afscheiding was echt NIET normaal :o

Ik heb toen En zalf En pillen gekregen die vaginaal ingebracht moesten worden. Daarbij mocht ik ene uur na het inbrengen pas "opstaan" en er moest minimaal 10 uur tussen de pil en de zalf zitten. Heerlijk in spanje met een hittegolf in een tentje op de camping!
Het heeft toen erg goed geholpen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 09:03

Schrik niet mensen, mijn suiker word regelmatig gecotroleerd, en ik heb geen te hoge maar juist een te lage.
We kwamen er achter toen ik 15 was en flauw viel. En dat na een ontbijt met 3 eetlepels suiker er door.

Ik moest van de HA exact hetzelfde doen als dat ik die dag van het flauvallen had gedaan en naar de dokter komen.

Eerst moest ik alles uitleggen met wat ik at. Ik werd gewogen, vet percentage gemeten en bloeddruk.
Alles was goed. Maar er werd geadviseerd om mijn suiker te laten staan.

Tot dat:

Ik vroeg of ik een bloedsuiker mocht meten. En dat mocht.
Mijn dokter heeft geknipperd en 3 keer opnieuw gekeken op haar scherm waarvan ze de uistlag doorkreeg.
met mijn abnormaal veel suiker gebruik had ik nog maar een suikergehalte van:

1.8

Ik blijft vaak steken tussen 2.5 en 4.
En ja dat is te laag.
Ik kan er niets aan doen, behalve dat als ik me niet top voel, 1 dextrotje moet zuigen.

Nu ik ben geminderd met de suiker, voel ik dat af en toe wel. En ik neem vaker een dextrotje of fruit suikers in. Zoals appels, nectarines, sinaasappelen. Om aan mijn suikerbehoefte te komen.

Ze hebben toen mijn schildklier getest. Bleek te snel te zijn. Maar niet snel genoeg om er pillen in de drukken....

En wat moet je dan.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:36

allemaal heel interessant jouw medische verleden maar ben ik nou simpel??? waarom ga je niet gewoon naar de huisarts?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 11:08

Omdat Canesten gyno 1 hetzelfde middel is misschien??

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:23

Juist, en dat is een crème tegen een candida infectie. Daarnaast heb je diverse orale middelen en vaginale pillen tegen candida. Plus dat je naast een candida infectie ook een bacteriele vaginose, trichomonas infectie of diverse soa's kan hebben. Allemaal geven ze min of meer dezelfde klachten. Daarom zeggen veel mensen hier dat je niet zelf moet aanmodderen met apotheek zalfjes maar even naar de huisarts voor behandeling op maat.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 11:29

.
Citaat:
Plus dat je naast een candida infectie ook een bacteriele vaginose, trichomonas infectie of diverse soa's kan hebben. Allemaal geven ze min of meer dezelfde klachten.

Euwm...Mag het nu misschien ook met doorsnee nederlands?

Want...ik snap er eerlijk gezegd niets van, en volgensmij is dit doktertaal.

Diep respect, maar ik kan hier niets van wijs maken... :$ Bloos bloos..

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:32

Daarom moet je ook naar de huisarts, zucht. Nogmaals, er zijn verschillende aandoeningen die jeuk en afscheiding aan de vagina geven maar ik geef het op. ;-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:35

maralyn schreef:
.
Citaat:
Plus dat je naast een candida infectie ook een bacteriele vaginose, trichomonas infectie of diverse soa's kan hebben. Allemaal geven ze min of meer dezelfde klachten.

Euwm...Mag het nu misschien ook met doorsnee nederlands?

Want...ik snap er eerlijk gezegd niets van, en volgensmij is dit doktertaal.

Diep respect, maar ik kan hier niets van wijs maken... :$ Bloos bloos..

Daar staat heel simpel; ga naar de huisarts want niet alleen een schimmel infectie kan die klachten geven.
T is geen dokterstaal maar gewoon een opsomming van vervelende aandoeningen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:36

vuurneon schreef:
Daar staat heel simpel; ga naar de huisarts want niet alleen een schimmel infectie kan die klachten geven.
T is geen dokterstaal maar gewoon een opsomming van vervelende aandoeningen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:37

Dokterstaal? Nee.. Dit vertel ik ook aan tweedeklassers vmbo als we bij het hoofdstuk voortplanting zijn.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 11:41

Nou ben ik toch wel erg beniewd welke aandoeningen er nog meer zijn.

Leuk dat mensen zo lekker sarcastisch kunnen zijn. Maar daar schiet ik geen fluit me op hoor.

Liever een nuttige reactie.
Als is het een reactie van: Miss is het beter als je wel even naar de dokter gaat. WANT het kan dit en dit ook zijn.

Dan...ga niet rommelen met dat spul...Of een reacite als, nee dit vertel ik ook aan tweedeklasses vmbo.

Daar heb ik niet zo veel aan

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 11:42

En daar bedoel ik niet mee soa's maar meer wat voor bacteriele gebeuren rond om je vagina...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:09

Alleen is dat hier inmiddels al een stuk of 20 keer gezegd, maar dan zeg je dat het middeltje van het Kruitvat ook heeft geholpen.
Wij zeggen dan: ga toch naar je huisarts, het kan erger terugkomen, of iets anders zijn dat deze schimmel veroorzaakt. Kijk bij de bron, niet alleen naar het hulpmiddeltje.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 12:26

Kijk....daar heb ik meer aan met uitleg.

Dankje.

Ik wist wel dat het kon terug komen. Maar wist niet dat het erger kon worden met terug komen.
Ik weet wel dat je het met azijn ver ergerd. Dat is nu wel bewezen.

Zodra er weer jeuk is ontstaan of afscheiding, ga ik meteen heen om te laten kijken wat het is.

Maar je kunt toch niet bij de minste of geringste jeuk meteen weer naar de dokter? Dan loop ik dr elke maand...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:28

Nee, maar als er bijvoorbeeld is onderzocht, en er komt uit dat het een gewone candida infectie is, dan hoef je de volgende keer maar te bellen en krijg je de capsules mee.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 12:29

Dat is dan wel weer fijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:11

Let er ook op dat je je niet gaat scheren of epileren daar, kleine wondjes kunnen zo weer zorgen voor opleving van een mogelijke infectie.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 13:45

Ow echt...? Maar in vind het juist heel onhygienisch om me daar niet te scheren....

Dus..dat mag, liever niet gescheerd worden...