Donderdag is het zover..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:14

Oh ik vond ziekenhuis ook nooit wat, ben als de doods voor naalden en het idee dat er wat met m'n lichaam gaat gebeuren waar ik niet zelf bij ben over beslis? Nee dankje.. ik moest er echt niks van hebben... Misschien komt het ook wel doordat ik als klein meisje best wat onderzoeken heb moeten doen in het ziekenhuis i.v.m. blaas, nieren e.d. En dat is niet grappig als jong grietje van een jaar of 5 a 6... :n Toen dat klaar was wou ik NOOIT weer in het ziekenhuis terecht komen, het bij komen na de narcose en even niet weten waar je bent, wat voor dag het is, hoelaat etc. vond ik toen als kind echt helemaal niks en dood eng... :=

Tot ik in december m'n been brak na een val van het paard, wat heb ik daar lopen 'roepen' bel die ambulance maar!! Ik MOET naar het ziekenhuis!! := Oh ze konden alles met me, infusen aanleggen.. Met m'n been aan de gang, ik vond ineens die naalden ook niet meer zo eng... := Nou hup op naar de eerste hulp, foto's gemaakt, staat ineens de chirurg naast je bed; "We gaan vanavond nog opereren, en je moet een nachtje blijven.." SLIK!!! Dat vond ik toch echt even niet leuk..... Ben toen om kwart over 11 nog geopereerd, al die tijd wakker gebleven en ze hadden echt niks geen tijd mij dingen uit te leggen... Ik had echt zo iets van laat het wel over me heen komen, een goede vriend was ook direct gekomen die werkt in het ziekenhuis en kon het e.e.a. uitleggen, heel fijn! :) Toen ik daar op de OK lag had ik echt zo iets van nou spuit me maar plat, ik ga lekker slapen en ben heeeeel blij als ik morgen van die pijn af ben..... := (ondanks de zware pijnstillers die ik al had gehad..) Heb wel aangegeven dat ik echt helemaal weg wil zijn want nog half zo bij zijn dat vind ik doodeng.. :o Helaas werd voor mij 1 nachtje, 2 nachtjes, (het hing ervan af hoe goed ik mij die volgende dag zelf kon redden...) maar ik vond hte heerlijk.. De wetenschap dat ervaren mensen, die precies weten wat ze moeten doen, direct bij je aan bed staan als er ook maar iets aan de hand is... Ook hebben ze mij echt niet elk uur wakker gemaakt, tegen 2 uur ofzo kwam ik uit de narcose, daarna ben ik ook zo weer gewoon in slaap gevallen en hebben ze mij de volgende ochtend lekker laten slapen terwijl de rest al wel ontbijt en alles kreeg.. ;) Volgende dag, na een andere kamer, alleen maar ouderen :P Maar ook daar werd je 's nachts toch wel echt met rust gelaten tenzij je dus op het knopje drukte ofzo.. Werd wel eens om het hoekje gekeken (dat moet toch wel.. :+ ) maar niet storend ofzo....

Echt meid, laat het allemaal lekker over je heen komen, al is dat heel lastig als je weet dat het eraan zit te komen en dan ga je van alles in je hoofd halen.. Maar echt het komt allemaal goed!! Je bent in goede handen!! :)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 22:17

tieneke, Bah, dat moet echt heel naar zijn.. misschien is dat ook wel zoiets dat ik het niet durf..
Toch moet ik, dus dan ga je maar. Zowiezo, wel of geen operatie, ziekenhuis blijf ik dood eng vinden..

AnnemiekvM, zoiets heb ik ( volgens mij ) nooit gehad,

5,6 jaar geleden bij een operatie wel veel gekibbel over de pijnstillers, maar uiteindelijk toch gekregen ( was overigens ook ander ziekenhuis )
heb dan toch liever een ziekenhuis in Zwolle, waren ze veel makkelijker, als je iets nodig had, kreeg je het, en een stuk aardiger, stelden je makkelijker op je gemak, maar toch..

guenivere, dat lijkt me ook niet fijn.. moest je zelf een nachtje blijven ?

Angeliquee18, Jeetje, dat is ook veel, dit wordt mn 3e operatie.. nee, roken mag ik niet, als ze dat weten kan het zijn dat de operatie uit wordt gesteld.. ( waarom, geen idee )
tja, is wel makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch moet het.. op dat moment kan ik me kop niet ergens anders na zetten, en blijf ik maar hopen dat het snel voorbij is..
Nadeel is wel, dat ik donderdag eerst een foto moet maken, duurt het nog wat langer voordat ik geopereerd wordt..

@_Marinke_, och jeetje meid.. is ook niet fijn nee.. maar dan ben je toch blij dat ze er zijn.. idd als je maar van de pijn af bent, dat heb ik nu ook wel hoor..

Tieneke

Re: Donderdag is het zover..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:19

Dat was ook heel erg naar, en de volgende keer als ik een operatie moet krijgen, zal ik zeker meer in paniek zijn, gewoon door die ervaring. Het leek een beetje horror op dat moment...

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 22:20

Tieneke, ja dat snap ik best, maar ben aan de andere kant zo bang dat zoiets bij mij gebeurd, of dat er wat fout gaat, of weet ik veel wat.. terwijl het tot nu toe goed is gegaan..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:32

veel sterkte in het ziekenhuis meis.. komt goed!! ik lig er nu sinds dinsdag (rug operatie) en had net als marinke nare jeugdherinneringen, maar het valt best mee uitendeljk. heel veel sterkte! liefs

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 12:34

Jeetje, Sterkte en beterschap :(:)

dank je wel, moet vast goed komen..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:36

dankje, komt goed! en met jou ook, ik weet zeker dat ze supergoed voor je gaan zorgen!

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:56

Oh TS. Natuurlijk is het heel erg eng.
Ik was altijd erg bang voor de narcose. Ik was nog nooit geopereerd.
Afgelopen maart had ik een gesprongen blindendarmontsteking en ik liet alles toe. Als ik maar van die pijn af was. Natuurlijk wist ik op dat moment nog niet dat het gesprongen was. Ik zou maar 1 nachtje in het ziekenhuis hoeven te blijven. (Ik had ook nog nooit in het ziekenhuis geslapen) Het was een enorme tegenvaller dat ik 4 nachten moest blijven. Toch heb ik het niet als heel erg naar ervaren. Ik was blij dat ik daar was zodat ze me goed in de gaten konden blijven houden. Nu is het natuurlijk wel zo dat ik zomaar ineens daar naar toe moest. Ik had dus geen tijd om erover na te denken. In jou geval lijkt me dat ook erg. Dat je er nu naar toe moet leven. Ik wil je veel sterkte wensen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:20

@ TS: wees blij met narcose! echt waar!
Ik heb 1 keer een operatie aan mn oksel gehad onder plaatselijke verdoving, en 2 keer een kaak operatie onder plaatselijke verdoving. In alle 3 de gevallen heb ik aan moeten geven dat ik precies kon voelen waar ze aan het snijden waren en dat er meer verdoofd moest worden.

Bij mn knie operatie kon ik kiezen tussen een ruggerpik (brrr, alleen het IDEE al!) of narcose.
Ik heb gekozen voor narcose. En ik vond het heerlijk! Op de OK een prikkie, en wakker worden als alles klaar is!
Helaas achteraf wel erg veel pijn, maar toen ik zit aangaf kreeg ik direct een injectie tegen de pijn.
Misselijk ben ik niet geweest, had alleen maar honger. Tegen de lunch kreeg mijn kamergenoot lekker een paar boterhammen. Die wou ik ook wel! helaas mocht dat nog niet ivm mogelijke misselijkheid van de narcose _-:(

Gelukkig had de visite van mijn kamergenoot appelflappen mee :9
Heb lekker appelflappen liggen eten toen de verpleegkundige weg was :D

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 10:28

JannaS, ja, vind het ook eng om er naar toe te leven, nee, daar blijven slapen zou ik niet fijn vinden.. maar wat echt moet, dat moet
Jeetje, dat is ook niet niks.. nee, dat is miss je voordeel geweest, maar fijn is het nooit..
Dank je wel :)

Mri, ja, ben wel blij met een algehele narcose, plaatselijk zou ik ook geweigerd hebben..
dat is dan wel weer fijn, dat je dan gelijk weer pijnstillers krijgt..
jeetje, willen eten maar niet mogen, heb ik tot nu toe nog niet gehad, dan zijn ze juist extra lekker he

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:35

Ik had zo'n onwijze trek! ik was zooooo blij met de appelflappen _O-
Nadeel vond ik wel de matige communicatie en de verkeerde info die ik heb gekregen toen.
Ik zou geen hechtingen hebben en zou hiervoor dus ook niet terug hoeven naar het ZHK ?
En ik wist niet wanneer ik naar huis mocht, later werd pas duidelijk dat ik eerst zelf moest plassen, dan mocht het infuus eruit en dan mocht ik pas naar huis. Eerder was juist gezegd dat ik mn bed niet uit mocht.

Dus tja, hup, even naar de ws, plassen en klaar.

Thuis aangekomen bleek dat er wel hechtingen in zaten, van die oplosbare. Echter moest de onderste wel losgeknipt worden. Vervolg afspraak in het ziekenhuis was pas 3 of 4 weken na de operatie. Het loshalen van dat ene draadje was verdomt pijnlijk!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 10:40

ja, dat is donderdag ook zo, eten, drinken, naar wc, en als dat allemaal goed is, en verder ook alles goed is, mag ik naar huis.
communicatie was in feb ook goed, wist wat ik moest doen, en mocht daarna naar huis.. echt de andere operatie, 5,6 jaar terug in ander ziekenhuis vond ik niet fijn verlopen.. ben blij dat ik donderdag gewoon weer naar zwolle mag :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:37

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 13:34, in het totaal 3 keer bewerkt

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 14:50

dat is ook niet niks, nee .. het moet maar.. tot nu toe gaat het wel, maar denk dinsdag woensdag.. dan voel ik de spanning zeker.. Hoop dat mn lichaam sterk genoeg is, om dezelfde dag naar huis te mogen.. laatste keer, ben ik alleen naar OK gegaan, met een zuster, ze zijn erg aardig, toch blijf ik het dood eng vinden ..
Dank je wel :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:36

Wat ook heel veel scheelt, als je rustig in slaapt valt,
Word je ook rustig weer wakker!
Ik ben 1 keer onwijs in paniek in slaap gekomen,
En dan word je zo ontzettend akelig wakker!

Mag er iemand met je mee de operatiekamer in?

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 09:13

Bedankt voor je tip, nu je dit zo zegt is dat wel waar,
dit wordt m'n 3e operatie in m'n leven, en in feb ging het beter als de 1e operatie

Denk het wel, maar of ik dat zelf wil dat weet ik niet, vorige keer ben ik alleen gegaan en toen ging het goed, weet niet wat wijsheid is..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:26

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 09:39

vorige keer ging het wel goed,dat wilt niet zeggen dat ik me deze keer net zo voel..
het is lastig, aan de ene kant wil ik wel dat iemand mee gaat, maar aan de andere kant juist weer liever niet..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:45

LZP -> MW

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 09:07

Yasmine schreef:
LZP -> MW

dank je wel voor het verplaatsen :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:02

Ik ben 2 weken geleden geopereerd, toen hebben ze mijn blinde darm verwijderd (niet acuut)

Toen ik op die operatietafel lag, werd ik helemaal vast gesnoerd aan alle kanten, en daardoor kreeg ik een hartslag van 180p/m! raakte helemaal in de stress, vooral omdat ze mij niet vertelde waarom ze dat deden.
Kapje kreeg ik op tegelijkertijd met het toedienen van de narcose. En dat blijf ik een vervelend moment vinden..... dat je plots de controle over je lijf weg is, en op het moment dat je die terug hebt je alweer klaar bent.

Ik moest ook een nacht blijven, veel pijn, en vervelende kamergenoot...
Zusters die vonden dat ik teveel aan het zeuren was om pijnstillers (dat idee kreeg ik tenminste) en bont en blauw gespoten aan pijnstillers en trombose spuiten in mijn been.

Maarrrr ik vind die bedden wel altijd heel lekker liggen :D

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 10:05

och jeetje,, hoe voel je je nu dan ?

:oo vastleggen en niet vertellen waarom :(:) Brr... krijg steeds meer stress..
nee, mondkapje doen ze maar mooi als ik al lig te slapen, hoef hem echt niet op als ik er nog ben..

nee, nachtje blijven lijkt me echt verschrikkelijk..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:12

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 10:24

kapje kreeg ik de laatste keer pas toen ik sliep, daar heb ik gelukkig geen last van gehad, en wil dat ook zo als ik Do. wordt geopereerd..
nee, hartslag meter maakt me gelukkig niet zoveel uit,

heb wel voordeel dat ze geen snee gaan maken, zolang dat niet nodig is..

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 12:21

moet straks weer naar het ziekenhuis, foto maken.
heb vanmorgen wel iets uitgeplast maar wat weten ze niet, kan zijn dat het toch een (stukje) steen is.
voor de zekerheid toch maar foto, ook heb ik het gevoel dat er urine achter blijft, en dat m'n nieren wel wat beschadigd zijn, ook dit zal ik straks weer doorgeven, en moeten ze het toch maar nakijken..