Antibiotica lijkt niet te helpen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Antibiotica lijkt niet te helpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:20

Heb je al vaak antibiotica genomen in het verleden? Dan kan het nl zijn dat je er steeds minder op gaat reageren. Je kan ook verkeerde antibiotica hebben, dan doet het helemaal niets of krijg je zelfs averechts effect.. goed idee om nog eens urine in te leveren!

Wat ik doe bij een blaasontsteking is met een super grote fles water gewoon op toilet gaan zitten, en heel veel drinken. Dat geeft mij altijd een klein beetje verlichting...

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 09:50

@PLK; ja ik zat er al een tijdje over te denken om een andere HA te nemen maar na gisteren helemaal. Ik ben nu aan de D-mannose cranberry berendruif pillen en heb het idee dat dat wel goed helpt.
@Robin_s; dit was pas de 3e keer in mijn hele leven dat ik antibiotica heb gekregen, en dit was pas de eerste keer voor blaasontsteking, dus maandag maar weer naar de HA

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:47

Euh... En plassen na de sex;-) dit is bedoeld voor iedereen die sex heeft en vaak een uwi heeft. Ff algemeen bedoeld dus

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 09:30

welke antibiotica heb je gekregen? Amoxicilline toevallig? Dat is een breedspectrum antibiotica, maar wel één waar veel mensen allergisch voor zijn.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 09:47

Nee ik had nitrofurantoine. Gisteren ben ik weer terug gegaan naar de HA en gezegd dat ik niet tot maandag wilde wachten. Ze hebben nu urine naar het ziekenhuis gestuurd om het op kweek te zetten en heb voor de tussentijd andere AB gekregen die goed lijkt te werken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 17:27

Maiska schreef:
Paar fikse blaasontstekingen gehad, antibiotica gekregen. Bij mij hielp het wel al heel snel, maar na 2-3 dagen zag ik mooi van die kuur weer af. Ik kreeg van die antibiotica juist erge bijwerkingen en dat woog er haast niet tegenop (bovendien was de blaasontsteking / pijn al zo goed als weg). Gelukkig heb ik het niet snel weer gekregen want ik weet dat je zo'n kuur moet afmaken.

Succes ermee en houd het goed in de gaten!

De beste manier om resistentie te kweken, kun je je met een beetje pech straks 10 dagen met antibiotica in het infuus laten behandelen bij iedere blaasontsteking :+

TS: er zijn niet zoveel mensen allergisch voor nitrofurantoine, jammer dat je er niet tegen kon. Gelukkig gaat het nu iets beter :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:12

Mwaa ik heb me daar wat in verdiept toen ook ik na een paar dagen wilde stoppen en de recente onderzoeken tonen aan dat dat allemaal wel meevalt.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:43

Allemaal wel meevalt? Is weinig wetenschappelijks aan hoor, maar gewoon common sense. De 'sterkste' bacteriën overleven het langst als je aan de antibiotica zit, stop je voortijdig met de kuur dan heb je dus kans dat een deel van die 'sterke' bacteriën nog leeft en die zich gaan vermenigvuldigen en jezelf dus zo een veel heftigere infectie bezorgt..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:09

Ik weet er niet zoveel van, ik neem maar gemiddeld twee keer per week een patient op voor behandeling met antibiotica in het infuus, het valt allemaal dus nog best wel mee ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:19

Vanillia schreef:
Allemaal wel meevalt? Is weinig wetenschappelijks aan hoor, maar gewoon common sense. De 'sterkste' bacteriën overleven het langst als je aan de antibiotica zit, stop je voortijdig met de kuur dan heb je dus kans dat een deel van die 'sterke' bacteriën nog leeft en die zich gaan vermenigvuldigen en jezelf dus zo een veel heftigere infectie bezorgt..

Mja... kan zijn... maar bij mij viel het dus wel mee. Na 4 dagen was de wond dicht, rustig, klaar, genezen.

Dus ik heb mezelf de ellende bespaard van nog twee dagen dat rotspul te drinken. Had meer last van alle bijwerkingen dan van de wond die dus al klaar was.