Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Behoorlijk irritant met af spraken. intral schreef:heeel herkenbaar ! Ik vind het ok zo irritant, die som hierboven snap ik dus ok totaal niks van, het duizelt me helemaal haha. Ik lees even mee voor handige tips. Ik heb volgend jar ook verpleegkunig rekenen, ik zie er nu al tegen op
Joolien schreef:intral schreef:Oh en hebben jullie dat ok, als iemand bijv. 65 zegt, en jij moet dat opschrijven .. dat je je afvraagt, is dat nou eerst een 6 of eerst een 5
Met schrijven gaat dat meestal wel goed, maar met opzeggen gaat het nog wel eens fout.
cijfertje voor cijfertje zeggen.. Dat doe ik ook altijd als ik mijn telefoonnummer moet geven 

Nies_ schreef:Ja, bij mij hetzelfde, AyashaZo vervelend als iemand zn telefoonnummer doorgeeft en ik moet en half uur nadenken als ze '63' of '89' zeggen.. Word er gewoon zenuwachtig van en het komt zo dom over.
![]()
Vind het op zich best apart aangezien ik op school in alle vakken met getallen echt goed was. Zo lang ik er een rekenmachine bij mocht houden dan..
Waar iedere andere docent het al had opgegeven of boos op me werd omdat ik het maar niet begreep, ging hij voor me door. En wanneer ik een 5 haalde, nog geen eens een voldoende, was 'ie al vreselijk trots op me omdat het niet de 3 was van een keer eerder.. Hij heeft me altijd ontzettend gesteund en geprobeerd te helpen waar hij kon. Heeft me toch motivatie gegeven om het iedere keer toch te proberen. Docenten die je opgeven en alleen maar op je mopperen geven je alleen maar een lager zelfbeeld.. Uiteindelijk met een 5 op mijn eindlijst gekomen. Heb daar echt voor zitten zwoegen.. was echt doodsbang om niet te slagen enkel vanwege mijn wiskunde..
Pas als het in een verhaaltje ging en ik het voor me kon zien, dan kon ik het uitrekenen. Dus bijvoorbeeld; In de wei staan 9 paarden en er krijgen er 3 een veulen, hoeveel paarden staan er dan?
Cijfers zeggen me echt heel weinig, weet ze wel, maar daar heb je het ook wel mee gehad. Pas als ik er een beeld bij heb, dan gaat het redelijk.
Ik denk dan; Hoe spreek je het uit? Oh, vijf en zeventig... en dan schrijf ik eerst een vijf en dan een 7 
) maar zodra het een 10.000 of nog erger, 100.000 wordt....
intral schreef:Oh en hebben jullie dat ok, als iemand bijv. 65 zegt, en jij moet dat opschrijven .. dat je je afvraagt, is dat nou eerst een 6 of eerst een 5
Wiskunde en economie zijn een ramp. Inderdaad de theorie perfect kennen, maar in de praktijk haal ik alles door elkaar. Of dat mijn wiskunde docente het leuk vindt om sommetjes te geven waarbij je geen rekenmachine mag gebruiken en waar je bonuspunten mee kan verdienen voor een toets, ik kan dat gewoon niet 
Ook op werk (drukkerij) moet ik vaaak boeken tellen. Daar heb ik een truukje voor; ik stapel ze op in stapels van 5, met 5tallen rekenen is een stuk makkelijker dan met 3 of 4
Lieffiefi schreef:Gister bij de kassa...
Ik moest afrekenen.. uhh..
18.80...
Heb je 1, 20 erbij?
Nee.. Hoezo.. 20 cent erbij dan is het toch al 20 euro?
Dat gebeurt mij zo vaak... Dat ik net die ene euro nog oversla...
En geld, ik raak het kwijt.. Van mn moeder geleert altijd in je koppie bij te houden hoe duur de spullen zijn die je koopt.. Dan ben ik 1000000% overtuigd dat ik met 500 euro wegging, maar ik kom terug met 50. Dan heb ik dus voor 450 spullen, terwijl het in mijn hoofd echt maar 100 euro was... Daar maak ik dus flinke kortsluiting...