Wat te doen tegen vet haar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 10:02

EngeltjeS schreef:
Was je met heel heet water?
Bij een gevoelige hoofdhuid is heet water (boven de 40graden) een irritatie-factor, wat je huid nog gevoeliger maakt en jeukeriger.
Waardoor je vaker aan je haar zit, dan je denkt. En daardoor word je haar vetter.

Ik was m'n haar ook om de dag, laat het opdrogen i.p.v. föhnen (warmte bron!) en borstel het 1x per dag.

Nu ben ik heel nieuwschierig of warm water bij jou ook een 'bron' is van een vette hoofdhuid/haar.
Verf je je haar ook? en was je je haren wel goed genoeg uit?

Ik was mijn haar wel met heel warm water ja, komt omdat ik het snel koud krijg! Dus misschien daar even op letten. Ik verf mijn haar niet en ik droog het ook nooit met een föhn.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 10:04

tisby schreef:
Leuk, ik hoop voor je dat het werkt! Hou je ons op de hoogte? Het kan even duren voordat je echt resultaat merkt denk ik, was bij mij ook zo ;-)

Yep, ben gisteren even naar de tuinen geweest en heb de yes to tomatoes gekocht. Heb vanochtend mn haar ermee gewassen, het is in ieder geval mooi glanzend en lekker zacht!

tisby

Re: Wat te doen tegen vet haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:57

Wat goed! Ik vind de prijs ook best meevallen voor zulke grote flessen shampoo en conditioner. Ik heb zelfs combi's geprobeerd, bijvoorbeeld de cucumber shampoo en de tomatoes conditioner. Lekker uitproberen wat voor jouw haar werkt!

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 07:45

tisby schreef:
Wat goed! Ik vind de prijs ook best meevallen voor zulke grote flessen shampoo en conditioner. Ik heb zelfs combi's geprobeerd, bijvoorbeeld de cucumber shampoo en de tomatoes conditioner. Lekker uitproberen wat voor jouw haar werkt!

Ja vind ik ook, de fles is best groot (en onhandig). Het valt verschillende mensen trouwens op dat mijn haar erg glanst! (kan je nagaan :o )

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:18

Ik ben ook last van vet haar. Maar dat vet komt van binnenuit. Op je voeding letten helpt bij mij ook. Al moet ik het toch nog wel elke dag wassen. Als je er veel aan gaat zitten met je handen is het ook heel snel vet

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 09:05

En hoe is het nu met je haar? Dat is wel leuk, dat mensen zeggen dat het glanst! Ik ga zo weer nieuwe shampoo halen bij de Tuinen :-)

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:55

Ik heb zelf ook Yes to Carrots gebruikt en was erg tevreden over de shampoo (over de conditioner wat minder).
Toen de fles op was had ik de Yes to Tomatoes gekocht omdat het zou zorgen voor volume. Maar daar kreeg ik ontzettende jeuk van en mn haar werd alleen maar sneller vet.
Toen weer Yes Carrots gekocht, maar inmiddels was de samenstelling veranderd. Er zitten nu andere toevoegingen in waar je irritatie van kunt krijgen. Dus weer kreeg ik last van jeuk etc.
Helaas ben ik dus niet meer tevreden over de Yes to lijn. En ik hoor dat van meer mensen, dat het tegenvalt sinds de samenstelling veranderd is.
Ik gebruik nu al weer een hele tijd de shampoo en conditioner van Zarqa. Dit is ook een vrij natuurlijke shampoo en te koop bij de Tuinen. Deze shampoo is ook erg goed voor de hoofdhuid.