Puur bloed...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Puur bloed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:22

Als dat laatste druppeltje wat overigens verrot zeer doet alleen bloed is zou ik een paracetamol nemen en morgenochtend gelijk met een potje pis naar de assistente van de huisarts gaan. Die kan gelijk testen, receptje uitdraaien en AB kuurtje meegeven/ophalen bij apotheek.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 23:27

HAP is ondertussen gebeld, ze hebben overlegd en vonden dat ik nog wel tot morgen kan wachten. Aangezien ik nog niet krom loop van de pijn, geen pijn in mijn onderrug heb en geen koorts heb denken ze niet aan een nierbekkenontsteking. Ze raadde mij inderdaad aan om pijnstillers te nemen en veel te drinken. Heel toevallig hebben wij een fles cranberrysap in de koelkast staan dus die gaat nu mee naar boven.
Nou niet allemaal boos worden hè, dit zeiden ze op de HAP meer kan ik er ook niet van maken :o

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:29

Persoonlijk was ik er niet mee accoord gegaan om te wachten tot de volgende dag. ;) maar goed jij wilde zelf ook wachten tot morgen. Dus je zou je wel niet zo veel zorgen maken ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:32

Tja, het is ook de bedoeling dat je behandeld wordt vóórdat je die klachten allemaal hebt..als je koorts hebt en krom loopt van de pijn is het dus te laat...
persoonlijk zou ik niet eens kùnnen wachten, ik kan tegen heel veel dingen maar een blaasontsteking daar zou ik nog de deur van de dokter voor inrammen als die mij afscheept met nog even tot morgenvroeg wachten :D .
Afwachten tot morgen dan maar en hopen dat het inderdaad niet erger is geworden. Sterkte voor vannacht.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:37

Wat schandalig van die HAP zeg :oo Ik had me hier ook niet mee af laten schepen, heb de afgelopen 2 jaar ongeveer 30 blaasintstekingen gehad en elke keer weer ben ik in staat om een moord te plegen van pijn en ellende... Het is idd de bedoeling dat ze je helpen vóórdat je krom loopt want dan is de ergste schade al geleden. Maargoed als je er zelf mee akkoord gaat is dat jouw keuze en wens ik je veel sterkte vannacht. Blijf drinken ondanks de pijn van t plassen.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 23:41

Ik heb dit nog nooit eerder gehad dus heb geluisterd naar wat ze bij de HAP zeiden. Ik zit ook gewoon met het probleem dat ik geen vervoer heb.
Wat ik trouwens wel raar vind, als ik net naar de wc ben geweest heb ik het gevoel dat ik direct weer moet, maar als ik dan heel even wacht zakt dat gevoel wel weer af...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:43

Kwanyin, het Nederlandse nachtartsensysteem is anders dan in Belgie. Hier laten ze je gerust een nacht (of een heel weekend als het zo uitkomt) creperen van de pijn met aantoonbare ontstekingen of erger, omdat ze willen stimuleren dat mensen zich goed beseffen wat zorg wel helemaal niet kost.

Met een acute Haldol-vergiftiging (bleek ik niet tegen te kunnen, was geen overdosis) hebben ze me ook gewoon weggestuurd, geen spoed. Kon wel wachten tot na het weekend. Later die nacht ben ik met de ambulance opgehaald omdat ik in shock was geraakt. Als ik toen alleen was geweest was ik er nu niet meer.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:45

Ik had aan de telefoon gezegd dat ik al krom lag van de pijn, en koorts had. Alleen dan mag je komen. De HAP vind ik echt drie keer niks. Ze denken aan de telefoon te kunnen zien wat er met je aan de hand is. Dat dachten ze ook bij mijn vriend toen hij savonds belde omdat hij op zn werk een bak van 1000 kilo tegen zn been kreeg en deze nu dik en paars was. Moest maar een paracetemol nemen en de volgende dag naar de huisarts komen. Toch savonds naar ziekenhuis gegaan en direct opgenomen, week later geopereerd. HAP, heb je niks aan.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 23:46

mick75 schreef:
Kwanyin, het Nederlandse nachtartsensysteem is anders dan in Belgie. Hier laten ze je gerust een nacht (of een heel weekend als het zo uitkomt) creperen van de pijn met aantoonbare ontstekingen of erger, omdat ze willen stimuleren dat mensen zich goed beseffen wat zorg wel helemaal niet kost.

Met een acute Haldol-vergiftiging (bleek ik niet tegen te kunnen, was geen overdosis) hebben ze me ook gewoon weggestuurd, geen spoed. Kon wel wachten tot na het weekend. Later die nacht ben ik met de ambulance opgehaald omdat ik in shock was geraakt. Als ik toen alleen was geweest was ik er nu niet meer.

Dit soort berichten zijn dan toch minder fijn om te lezen zijn zo midden in de nacht....haha ;')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:49

mick75 schreef:

Jeetje, wat een heftig verhaal :\
helaas heb ik vergelijkbare ervaringen met de HAP, hoe vaak ze me wel niet probeerden af te schepen met 'nog een nachtje aankijken' als ik weer eens belde met blaasontstekingsklachten. Zelfs toen ik op t zelfde moment Pfeiffer had, een weerstand van 0,0 en het gevaar van nierbekkenontsteking op de loer...Heb daardoor wel voor mezelf leren opkomen op dat gebied door dat niet te pikken en in ieder geval een urinecheck te eisen... Inmiddels dus bijna chronische blaasontsteking en onder behandeling van een uroloog.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:51

mick75 schreef:

Meen je niet... (vandaar de benaming van je woonplaats? :P )
Belachelijk redenatie trouwens van wat zorg allemaal niet kost...een paar pilletjes tegen de blaasontsteking zal toch wel een pak minder zorg kosten dan een ziekenhuisopname en een behandeling nierbekkenontsteking maar soit :') .

Vanaf het moment dat ik zeg dat er bloed bij is mag ik per direct naar de huisarts komen. Mijn zus was dus ook zo iemand die een aantal jaren heel veel last had van blaasontstekingen, die kreeg zelfs een donderpreek van onze HA toen ze dacht om nog maar even te wachten en het nog erger te maken := .

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:55

Mars schreef:
Jeetje, wat een heftig verhaal :\
helaas heb ik vergelijkbare ervaring met de HAP, hoe vaak ze me wel niet probeerden af te schepen met 'nog een nachtje aankijken' als ik weer eens belde met blaasontstekingsklachten. Zelfs toen ik op t zelfde moment Pfeiffer had, een weerstand van 0,0 en het gevaar van nierbekkenontsteking op de loer...Heb daardoor wel voor mezelf leren opkomen op dat gebied door dat niet te pikken en in ieder geval een urinecheck te eisen... Inmiddels dus bijna chronische blaasontsteking en onder behandeling van een uroloog.

Ja, je moet echt opkomen voor je zelf aan de balie of aan de telefoon, en het 10 keer ergens laten lijken dan het op dat moment is. Ik heb het nu een aantal keer meegemaakt, en heb ook geleerd om te overdrijven aan de telefoon, alleen dan mag je komen. :s ook kijken ze niet naar eerdere telefoontjes, welke klachten er toen waren. Als iemand al een zwaar ongeluk heeft gehad op de weg, in een fabriek, op het werk en dat die gene nu belt met enorme pijn na een ongeluk op het werk, die niet mag komen :s. Schandalig

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 00:15

Mijn verhaaltje is niet bepaald uniek, was het maar zo!

Zorg is duur, en dat moeten we weten ook. Het is in Nederland inmiddels zover dat je je bijna schaamt als je gebruik moet maken van zorg, gewoon, omdat je ziek bent, of een ongeluk hebt gehad. En mensen nou eenmaal ziek worden, ook buiten kantoortijden.

Bij de HAP's zitten mutsen die ervoor opgeleid zijn zoveel mogelijk mensen buiten de deur te houden. Omdat er "misbruik" gemaakt wordt van de avond, nacht en weekenddiensten en daardoor de zorg onbetaalbaar zou worden. Omdat er mensen zijn die met kleine wondjes naar de spoed gaan (als je geen clou hebt is dat toch helemaal geen rare gedachte? En better safe than sorry! Ook een klein rotwondje kan venijnig ontsteken als je het verkeerd behandelt, of niet behandelt en niet alle splinters kan je er makkelijk uit krijgen, die kunnen ook verrot gaan zweren als je ze er niet goed uithaalt).

Alleen als je heel goed bent in overdrijven of zielig doen, of letterlijk bijna dood bent mag je bij de gratie gods langskomen en dan wrijven ze je ook nog in dat je veel geld kost.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 00:38

Nou mick, dat is absoluut niet mijn ervaring met de zorg hier in NL. Ging ontzettend snel, zelfs op het moment dat ik dacht 'is dat nou wel nodig'. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, helaas. Maar om nou de hele zorg daarom af te kraken...

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 06:42

Nou, om weer even ontopic te gaan: Ik heb dit ook wel eens gehad, puur bloed plassen en veel pijn en dat was inderdaad een blaasontsteking. De huisartsenasissten was echt heel geschrokken enzo en ik moest meteen komen, maar de huisarts vond het alleemaal niet zo'n drama. Leek ook allemaal veel erger dan het uiteindelijk was, met een antibioticakuur was het zo weer weg. Weet natuurlijk niet zeker of dit bij jou ook zo is, maar bij mij viel het dus uiteindelijk erg mee.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 07:03

In hoeverre is een blaasontsteking echt spoedeisend dat het geen paar uur kan wachten? Ik verbaas me nogal over de reacties hier. Ja, een blaasontsteking is ontzettend pijnlijk en vervelend (zelf jarenlang heel vaak gehad), maar zo acuut dat je on-mid-del-lijk geholpen moet worden?? Daar stijgen onze zorgkosten nou flink van :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 07:14

Ik dacht precies hetzelfde als Heino... Ik heb ook wel eens een nacht met blaasontsteking doorgebracht. Maar dan ging ik niet de HAP bellen, laat staan dat ik er naartoe ging. Veel drinken, proberen rustig te blijven en 's morgens meteen naar de huisarts met een potje urine.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:12

Blaasontsteking kan gemakkelijk doorslaan naar nierbekkenontsteking, dan ben je nog veel verder van huis.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:15

Waarschijnlijk nierstenen, icm een blaasontsteking/urineweginfectie/nierbekkenontsteking.

NIET achterlijk veel gaan drinken zoals hierboven staat, vocht veroorzaakt nierkolieken, en geloof me, die wil je niet.
Zo snel mogelijk naar de huisarts gaan met je urine...
Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een AB kuur.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:59

Met nierkolieken moet je gewoon naar de HA en niet zelf gaan dokteren met weinig drinken, je hebt dan gewoon medicatie nodig en redelijk rap ook nog.
Maar nierstenen en blaasontsteking hebben niets met elkaar te maken.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:02

Ik denk dat TS sowieso snel naar de huisarts moet. Het plassen van bloed is geen goed teken, maar het doet ook extreem veel zeer... Ik weet het.. Heb het een aantal jaar terug gehad.

Echter word er hierboven geadviseerd om veel vocht tot je te nemen, iets wat bij het hebben van nierkolieken wordt afgeraden. Het vocht komt namelijk in je nieren terecht om gefilterd te worden, ook hierdoor kun je nierkolieken opwekken.
In die zin bedoelde ik het.

Maar inderdaad zo snel mogelijk een testje laten doen door de huisarts.. Die weten het vaak binnen 3 minuutjes...

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:09

Fred_Kroket schreef:
Nienke89 schreef:
Naar de HAP wordt hem niet heb geen vervoer... Kan natuurlijk wel even bellen, ga dat direct doen en idd veel drinken en paracetamolletje nemen.
Vitamine C tabletten hebben wel ook nog wel liggen. Heb geen tik in mijn buik gehad.
Gatver die verhalen over nierbekken ontsteking zijn niet echt ht fijn om te lezen op dit tijdstip haha.

Als je een ibuprofen hebt (of ontstekingsremmer) is eigenlijk fijner. Heb je die? Echt veel drinken hoor, gewoon dwingen om elke 5 minuten bijvoorbeeld 10 grote slokken te nemen uit een fles.

Veel sterkte!!

Helaas, in 2004 ruim een week in het ziekenhuis gelegen met zware nierbekkenontsteking en daardoor ook bloedvergiftiging opgelopen. In 1 week ruim 15 kg kwijt (dat was wel fijn, maar de manier waarop, nóóit meer!). Maar Ibuprofen mag je echt niet hebben met evt. nierproblemen!!!! Wanneer je problemen hebt met je nieren (blaasontsteking, nierbekkenontsteking, nierstenen, etc.), mag je nooit Ibuprofen nemen.
Zelf slikte ik die ook i.v.m. de pijn die bij mij was ontstaan, maar ik heb behoorlijk op mijn kop gekregen in het ziekenhuis! Je kan de werking van je nieren blijvend zwaar verminderen na gebruik van Ibuprofen (of vergelijkbare middelen, lees goed je bijsluiter).
Min huisarts had mij naar huis gestuurd onder het mom an 'zomergriepje, gewoon uitzieken'. Nou niet dus! Uiteindelijk door een andere huisarts de vraag gekregen of hij een ambulance moest bellen of dat ik zelf vervoer kon regelen om naar het ziekenhuis...

Ik hoop voor de TS dat het alleen blaasontsteking is. Dit is al erg genoeg! En op zo'n moment is een 'overdosis' vitamine C géén probleem! Dit regelt o.a. de zuurtegraad van je urine en hier kunnen de bacteriën van de blaasontsteking niet tegen. Evt. is een Vit C bruistabelet ook prima!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:16

Ff met potje urine naar de dok, bij de assistente aangeven dat je ws blaasontsteking hebt, die hangt er even een stripje in en dan krijg je antibiotica. Hoeft niet eens per se op afspraak, geen huisarts bij nodig.

Cranberrie sap is meer voor preventief, als je snel ontsteking krijgt kun je je zuurgraad aanpassen zodat de E.coli zich er niet meer zo thuis voelt. Je kan niet even een blaasontsteking wegkrijgen door snel sap te drinken.

Nierbekkenontsteking is niet grappig, maar de grote paniek daaromtrent valt ook wel weer mee hoor (been there, done that voor mensen gaan zeggen dat ik moet afwachten tot het mezelf overkomt).

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:51

TS hoe is het nu? Ben je inmiddels bij de huisarts geweest?

FF offtopic, als je zwanger bent zijn ze wel erg makkelijk.
Belde vrijdagavond de HAP omdat ik onzettend pijn in me rug had en slecht controle over mijn benen, en eigenlijk niet meer kon lopen, werd eerst gezegd dat ik het aan moest kijken, maar toen ik zei dat ik 12 weken zwanger was moest ik opeens langskomen, en ze wilden ook wel een auto sturen als ik zelf geen vervoer had...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:55

Klinkt als blaasontsteking, even langs dokter met je urine.

Het is heel vervelend, maar ben ook van mening (als 'standaard' blaasontstekingsklant) dat het niet perse spoed nodig heeft.

Ibuprofennetje erin en even volhouden.