GroteVogel schreef:Ja balen, ik zoek ook iemand die SAMEN met mij mee wilt naar de sportschool...alleen verzin ik steeds smoesjes om niet te hoeven gaan......
Of die mee gaat zwemmen....
Heb je een hond? Kun je die evt aanschaffen om mee te gaan lopen ?
Zumba, erg leuk, en ach mensen leer je daar wel kennen maar ik ben zo lomp, niet muziek technisch, kan links en rechts niet scheiden dat word een drama.
Skaten lukt nog even niet, moet eerst de helft van gewicht eraf zijn...Net als touw springen hulla hoepen en dergelijke.
Fietsen...ben ik mee begonnen, 3 km naar stal en berg op terug...is zooooo zwaar, maar na een tijd zal het makkelijker worden hoop ik, en dan zo opbouwen?
Lopen buiten met lekkere muziek in je MP3 speler, je loopt dan vanzelf iets sneller door en begint bv met 5 plaatjes lopen en 5 terug in het bos of zo ( als je dat binnen bereik hebt)
Ik weet niet waar je woont, een advertentie zetten in lokale blaadje??? ( Moet je wel lef voor hebben haha)
Ik blijf ook volgen!!
BTW het is echt zo dat het enige echt helpt is krachttraining en cardio, heb het ook jaren gedaan en vond er niks aan in het begin, pas toen ik resultaat ZAG wou ik meer.
Je moet echt zo laag beginnen ermee, dat kan een goede instructeur je echt uit leggen.
Zucht, hadden we maar een personal trainer, kok enz net als op tv voor 1 jaar of zo!!
In het begin is natuurlijk alles zwaar
Ik zou in eerste instantie vooral inzetten op de gewone dagelijkse beweging, dat kost je nu dus blijkbaar al inspanning genoeg. Dus idd fietsen naar stal en naar je werk of school. En wandelen is ook heel goed, er is vast wel iemand in de buurt waarvoor je de hond mag uitlaten; is nog dankbaar ook, die hond heeft ook weer een leuke dag
en na verloop van tijd gaat het je steeds makkelijker af. Ik denk dat ik pas dan met de intensieve sporten, zoals op de sportschool, zou beginnen. Dit om er voor te zorgen dat je niet meteen afhaakt omdat het veel te zwaar voor je is.
Ik vind op zich de sportschool best leuk (mwoh) maar vind het wel duur en besteed mijn tijd liever aan mijn paard en mijn honden. Dus intensief sporten doe ik eigenlijk te weinig. Maar aan mijn dagelijkse beweging kom ik wel >> ik fiets naar mijn werk (45 min) en terug (45 min), ik fiets naar stal (20 min) en terug (20 min), ik rij paard: (45 min tot 2,5 uur), ik wandel met mijn honden (1,5 tot 3 uur pd). Ik wil nog wel een paar kilo kwijt, maar dat komt omdat ik gewoon veel te veel snoep
, dus dat probeer ik wel wat te minderen (maar lukt niet altijd).
Anyway, succes en laat je motiveren door elk pondje wat er af gaat en elke meter die je meer uithoudingsvermogen hebt. Stukje bij beetje komt er "vanzelf" resultaat.