Wie doet er mee? Lange nagels kweken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Apple_

Re: Wie doet er mee? Lange nagels kweken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 21:51

Lang zeg dancer! En ze zijn allemaal zo lang?! Wow! Goede inspiratie!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:58

Oh ik heb ook van mijzelf redelijk lange nagels. Zeker wel een halve cm. Alleen soms scheurt of klapt er wel eens om dus dan zijn ze weer kort :-(

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:02

Jup, op 2 na die ik afgeknipt heb om weer mooi recht aan te groeien :)

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:05

dancer_ schreef:
Jup, op 2 na die ik afgeknipt heb om weer mooi recht aan te groeien :)

Oeeh ben jaloerss!!

Trouwens marinde, ik zei tegen me moeder of ik naar de divoza mag fietsen om daar met jou aftespreken, zegt ze: Neee je mag niet fietsen, ik breng je wel met de auto, en dan ga ik wel een blokje om lopen :+ haha

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:06

Wat jij TS als doel hebt dat haal ik steeds, maar als ik er eindelijk ben scheuren of breken ze af.. _-:(
Dus dan knip ik ze allemaal weer kort en netjes op maat.. Zucht en dan opnieuw beginnen. :+

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:07

Nomanji schreef:
Wat jij TS als doel hebt dat haal ik steeds, maar als ik er eindelijk ben scheuren of breken ze af.. _-:(

Goed blijven vijlen, en anders je nagels ietsje korter houden

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:13

Mijne zijn ook vaak aardig lang, (ongeveer beginpost)
maar komt meestal omdat ik geen tijd kan vinden om ze af te knippen xD Mijn nagels zijn best stevig, maar wanneer ik dan 4 tot 5 dagen bij de paarden rondloop word ik het zat en moeten ze eraf.
Nu zijn ze ook weer kortgeknipt.

Ik zou het liefst ook willen vijlen, zodat ik ze (als ik er geen last van krijg) nog langer kan laten groeien, maar vind het zo'n rot gevoel dat ik er na 1 nagel wel klaar mee ben.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:16

ja mijn nagels gaan dubbel & op mijn mobiel typen enzo is erg lastig. Dus weet waar je aan begint haha!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:18

Ik wende er wel aan toen ze langer werden! Want het gaat met beetjes. Maar heb ook een keer nepnagels gehad, wat een ramp...
Ik zal morgen een foto plaatsen hoe mijn nagels er nu nog uitzien. (als ik het niet vergeet!)

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:23

Ik heb serieus altijd gedacht dat lange nagels en paardrijden niet samengaan, maar het blijkt dat dit niet hoeft te zijn dus. Nou zal ik wel genetisch makkelijk scheurende nagels hebben, maar wat doe je dan na een dag bij je paard te zijn geweest; met zo'n nagelborstel onder je nagels lopen schrobben? Dat is voor mij nou DE manier om kapotte nagels te krijgen...

appelXbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:43

Ik doe ook mee!
Mijn nagels zijn echt heel erg zacht, altijd al geweest, ik kan zo gewoon ombuigen -O-
Alle nagels zijn ook heel anders bij mij , de een groeit snel en is lang en de andere is redelijk kort en scheurt snel..
Succes allemaal *\o/*

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 10:31

Dankje appelXbanaan! Ik ga zo weer XXL op doen, ik voelde al en ze lijken wel een halve millimeter gegroeit te zijn, en ze zijn ook harder! Echt goed spul!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:01

Ik begon al met nagels en velletjes bijten zodra ik een beetje tanden kreeg :o Bij tijd en wijlen heb ik lange nagels, maar ze waren altijd slap. Velletjes bijten en nagelriemen eraf trekken blijf ik helaas doen.

Alle nagels van m'n rechterhand zijn nu erg lang én hard! Voor het eerst in m'n leven :D Ik doe er op dit moment niets mee, ik vijl ze niet, ik lak ze niet, in de hoop dat ik nu eindelijk sterke nagels aan het kweken ben.
M'n linkerhand is wat minder fantastisch, daar is alleen m'n wijsvinger nagel lang, de rest heb ik afgebeten. M'n duimen zien er verder niet uit, de lappen hangen erbij en ik heb geen één nagelriem -O-

Dat kan dus beter. Ik probeer m'n handen wat meer te verzorgen met crèmes en nagelriemolie, dan bijt ik er niet zo snel aan :)

Mijn doel is een nette huid aan m'n vingers kweken en sterke, iewat lange nagels :)

Ikku97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:08

Ik ben ook al van het nagelbijten af, en ze willen wel groeien... Maar buigbaar dat ze zijn? Ik kan ze 9 van de 10 keer gewoon omvouwen... Alleen mijn duimen zijn hard...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:11

Bij mij groeit het alleen in de zomer een beetje lekker..
Nu voor het eerst sinds mijn zwangerschap ook eindelijk weer eens! Ze braken/scheurden de afgelopen 2 jaar sneller af..

Essence Nail Hardner (€1,45 bij de kruidvat) is een aanrader..

Mijn nagels nu..
Afbeelding

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:33

Die van mij zijn nu ongeveer zo lang (misschien iets langer) als het doel van de ts (langer wil ik ze ook niet)
Wat bij mij hielp: Vitamine b slikken (heb het idee dat dat goed helpt, ben dat een half jaar geleden gaan slikken tegen mijn vermoeidheid en ik merk dat mijn nagels ook beter zijn geworden! )
Nagelolie! Vind ik echt heel fijn spul, ik heb die van de kruidvat en werkt echt super.
En paardrijden met handschoentjes, en meestal zorg ik dat ik voordat ik naar de paarden ga ik toch iets van nagellak erop heb zo dat ze een beetje beschermt zijn.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:08

Ik doe mee!!
Mijn doel is al jaren om lange nagels te kweken, maar werken in de spoelkeuken en paardrijden hielpen daar niet echt aan mee...
Inmiddels ben ik met dat werk gestopt (paardrijden niet :P ) en hoop ik dat mijn nagels weer wat gaan groeien!!
Ik probeer ze goed te verzorgen, maar eerlijk gezegd ben ik nogal laks :o
Sinds een week heb ik de huid, haar en nagels pillen van de kruidvat, heb daar goede verhalen over gehoord.
Verder gebruikt ik ook regelmatig nagelverharder omdat mijn nagels wel prima groeien, maar gewoon telkens scheuren of afbreken :(
Vooral de nagels van mijn wijsvingers zijn erg, de rest doet het eigenlijk wel prima.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:14

Ik ben gelukkig gezegd met sterke snel groeiende nagels (en mijn haar groeit inderdaad ook snel) van mezelf.
Volgens mij kan je er zoveel spulletjes op smeren als je wil, maar het werkt allemaal niet, is gewoon genetisch bepaald inderdaad, net als dat de ene mens langer haar krijgt dan de ander.
Mijn nagels zijn meestal rond de 1 a 1,5 cm over de vingertop heen en vierkant van vorm, behalve mijn duimnagels, die groeien in een boogje.
Doe er niks aan qua vijlen. :)

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 11:19

Ik doe XXL nu 2x per dag op, en ook nagelriemolie, maar die maar 1x. Ook even met een zacht vijltje een beetje elke dag bijhouden. Ook knip ik met een nagelschaartje de velletjes weg. Dus het word steeds mooier!

Ikku97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:01

Weet iemand van jullie trouwens iets tegen hele buigbare nagels die soms een beetje doorzichtig zijn?

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:27

Ik heb ook altijd nagels gebeten en nu sinds 2 weken ongeveer laat ik mijn nagels groeien heb een foto van afgelopen zaterdag
Afbeelding

Heb gelukkig vanmezelf harde nagels en zijn de randen ook echt mooi wit (niet zoals op de foto hoor dat is nagellak)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:28

Ikku97 schreef:
Weet iemand van jullie trouwens iets tegen hele buigbare nagels die soms een beetje doorzichtig zijn?

Die van mij zijn ook transparant. Bij mij komt het door een ijzertekort en omdat ik wrs te weinig calcium binnen krijg. Heb ik me laten vertellen ;)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:29

Mijn nagels groeien altijd ontzettend hard ( mijn haar ook trouwens ), alleen jammer genoeg moeten mijn nagels kort zijn en mag ik geen nagellak gebruiken van mijn werk -O-

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:34

Ik heb het lang geprobeerd,maar na een korte periode scheurden ze weer of liet de bovenste laag los.
Zonder lak is het niets,mijn nagels hebben veel groefjes aan de onderkant waar vuil in blijft zitten.
Bovendien werk in de hele dag met paarden dus het is dan geen zicht.
Ik heb er gewoon altijd een laag gel overheen.
Aangezien ik dat zelf doe kan ik het zo dun of dik maken als ik nodig vind.
Je ziet er niets van,ik heb geen tips op en ze kunnen zo lekker lang blijven.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:32

Leuk topic, ik ga ook weer een poging wagen. Het gaat bij mij altijd in fasen, de ene keer bijt ik wekenlang niet, altijd een leuk nagellakje erop én nagels op een mooie lengte en daarna ben ik het ineens zat of gestressd en gaat het weer mis :=.
Heb vorige week weer een glasvijl gekocht van Herome, die ik hiervoor had is helaas stukgevallen.

Heel lang zullen mijn nagels nooit worden, op een gegeven moment scheuren ze gewoon, wat ik ook doe. Ze groeien ook heel langzaam, over een randje van 2 mm doe ik gerust twee weken of langer....