Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

100kg - 170cm
meld me eerst echt niet aan... Zilfstar schreef:Vraag: waarom gele rijst ipv witte? De bruine snap en weet ik. Maar die gele mag je mij even uitleggen.
Vraag 2: wat heeft biologische pindakaas voor op gewone pindakaas? Is het vetgehalte etc niet hetzelfde?
Vraag 3:je geeft eerst aan dat de light producten vaak juist niet goed zijn, maar noemt zelf slankie n light smeerworst Waarom mogen die wel?
dit is niet als aanval, maar zijn wat dingetjes die ik me zo afvraag.

Mijn buik "blubbert" en staat wat uit, mijn borsten zijn meer gaan hangen (zijn ook wel aan de grote kant) en in combinatie met de extra kilo's vind ik mezelf dus niet meer zo fraai...
. Wel halfbakken pogingen, maar uiteindelijk ging ik dan alleen maar meer eten...
) Verder doe ik het huishouden. Ik heb een paard. Deze is echter geblesseerd dus meer dan aan de hand stappen doen we niet.
Een zak mini kit-kat eet ik gerust in een keer leeg... het kan ook wel bij een koekje met een kopje thee blijven, de andere keer zijn het vijf koekjes bij een kopje thee.
Ersina schreef:Omdat je liever geen PB ontvangt, mijn opmerking hier. De titel" Iedereen kan afvalllen" stoort me.
Er is een groep (mezelf inclusief) die niet kan afvallen. Er bestaan ziektes die dit toelaten, of noodzakelijk medicijngebruik die het onmogelijk/moeilijk maken bepaalde voedingsstoffen op te nemen.
Zelf ben ik wél naar een diëtiste geweest en gehoord dat er niets mis is met mijn eetpatroon. Maar online word er nu toch de illusie gewekt, dat afvallen voor iedereen is weggelegd. Nee dus...De ziekte ( bijvoorbeeld) lipoedeem word vrijwel altijd te laat herkend, omdat er nog altijd mensen(ook diëtisten of doktoren) zijn die denken dat afvallen voor iedereen mogelijk is.
Ook aan je conditie werken is iets, waarbij je de persoon eigelijk beter moet leren kennen. Het kan gevaarlijk zijn als iemand die nooit gesport heeft , plotseling een te grote inspanning gaat leveren. Dus online afvallen vind ik helemaal niet zo'n goed idee.
Hoe goed bedoeld ook.

Maar tot die tijd lees ik graag mee om vast nuttige tips op te doen, dus zal ook even het lijstje invullen:
Hij lust zeer weinig en eet het liefst ongezonde dingen zoals Wereldgerechten en andere dingen uit pakjes. Groenten houd hij helemaal niet van. Dus dat beperkt mij wel enigszins.Wendy schreef:Wat een gel*l. Maar goed, omdat de opbrengst voor het goede doel is doe ik braaf mee