Iedereen kan afvallen met Raponsje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

arabcarla

Re: Iedereen kan afvallen met Raponsje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:13

- leeftijd - gewicht - lengte
28, 1.65, 74 kilo
- wát wil je veranderen?
Paar kilo eraf, een strakker en gezonder lijf.
- wát is je doel?
Om dit te behalen, ongeveer 5-10 kilo eraf.
- wáárom is het niet eerder gelukt?
Motivatie, doorzettingsvermogen.
- hoe ziet jouw dag er uit? Studeer je - werk je fulltime - heb je 3 kinderen etc
Werk 32 uur per dag, elke dag bij de paarden bezig niet altijd rijden. Straks 2x per week tennissen.
- heb je blessures - allergien of andere dingen die je beperken?
Knie blessure waar ik in februari aan word geopereerd.
- hoe ziet jouw eet patroon eruit?
Onregelmatig, ongezond, snelle hap, weinig variatie.

Ben erg benieuwd.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:19

Hardstikke leuk! Ik denk dat ik hier ook aan ga meedoen! :)
Ik zit nu nog op mijn telefoon, maar ik zal mezelf zometeen inschrijven wanneer ik achter de laptop zit.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:26

16-55-160cm
- wát wil je veranderen?
Ik wil me wat fitter voelen en gezond eten
- wát is je doel?
3-5 kilo kwijtraken zodat ik me beter/fitter voel.
Ouders die geen begrip tonen voor gezonde levensstijl en geen goed voorbereid plan
- hoe ziet jouw dag er uit? Studeer je - werk je fulltime - heb je 3 kinderen etc
Ik ga naar school en heb momenteel dus vakantie
Nee, groente is alleen wel lastig om te eten want vind het niet lekker
te veel ongezonde tussendoortjes en verder uitgebreide maaltijden

Het probleem is dat ik gewoon altijd!! Honger heb ik zit nooit vol hoeveel ik ook eet. Dit heeft niks met groei te maken want groei al 3 jaar niet meer(helaas).

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:36

Ik ben ook benieuwd naar de post van ts :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:38

ik wil wel een poging wagen, inschrijven kan nooit kwaad! en t volgen ervan ook niet ;)

- leeftijd
24
- gewicht
81
- lengte
1.70m
- wát wil je veranderen?
Slanker/trakker (met namen mn buik)
- wát is je doel?
Uiteindelijk weer in maatje 38 passen maar, voor nu 1 elk maatje minder al mooi! En vooral me fijn voelen met mn eigen lijf
Omdat het lastig is als je zelf geen inkopen doet en een klein budget hebt, als heel t huishouden mee doet is t makkelijker. nu is alles dat "anders" is een extra uitgaven en deze heb ik eigenlijk niet. Buiten dat ben ik zelf niet goed om me te houden aan mn eigen regels. Laten we het erop houden dat t gene dat voor me werkte momenteel onbetaalbaar is en ik verder niet echt de disipline ervoor heb.
Ik ga sins kort minimaal 5 dagen in de week naar de paarden waar ik 1paard elke dag rijd, 2 paarden 3x in de week grondwerk of eens een klein rondje aan de hand ga lopen en 1 paard 1x in de week rijd of mee grondwerk. verder doe ik dagelijks niks aan verplichtingen geen werk en studeer niet.
Zover ik weet heb ik geen allergiën, wel heb ik een sociale fobie waardoor t voor mij niet mogelijk is buiten de deur te sporten op paardrijden na (wandelen/fietsen/rennen/sportschool etc) in huis eigenlijk ook niet echt de plek. Ik heb iets aan mn knieen waardoor ik niet intensief mag spoten mag eigenlijk niet fietsen al doe ik t toch soms een stukje naar stal, rennen veel springen etc paardrijden doet tijdens t rijden geen pijn, erna wel even last)
Ik probeer in de ochtend IETS te eten, echter voel ik me daar de hele dag slechter door dan als ik niet eet. Ik snoep zo min mogelijk en drink voornamelijk rozenbottel thee zonder suiker/honing. In de middag eet ik meestal salade.
In de avond kookt mn moeder avondeten hier eet ik me nooit propvol maar eet gewoon voldoende. Ik ben een echt groente/fruit/vlees mens, ik houd niet van pasta/reist

PS ik ben btw wel al bezig, niet heel bewust maar doe wat buikoefeningen om de dag, ik rijd wat intensiever, let nog wat meer op mn eten en doordat ik meer op stal ben beweeg ik gelijk meer. Ben dus al 4 kilo kwijt :)
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 14-07-12 21:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:39

M3lisss schreef:
Ook ik overweeg mee te doen. Ik wacht de post van Ts even af!

Idem :)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:46

Miracle_ schreef:
M3lisss schreef:
Ook ik overweeg mee te doen. Ik wacht de post van Ts even af!

Idem :)

+1

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:03

Van de week ging bij mij de knop om en vond ik dat er nu EIN-DE-LIJK iets aan moest gebeuren dus ik wil me ook melden!

- 33- 82 kg - 1.76-
- wát wil je veranderen? ik wil me fit voelen
- wát is je doel? Om minstens 5 kilo af te vallen en weer richting de 75 kg te gaan.
- wáárom is het niet eerder gelukt? omdat je na een tijd merkt dat je vastzit in bepaalde patronen waaruit je moeilijk los kunt komen, en sommige dingen zijn gewoon ook zoooo lekker!
- hoe ziet jouw dag er uit? ik werk part time in de VG zorg (onregelmatige diensten), heb 1 dochtertje, hond en paard. Beweeg minstens een halfuur per dag, fietsen, paardrijden, wandelen met de hond, wandelend boodschappen doen.
- heb je blessures - allergien of andere dingen die je beperken? ja, knieblessure die af en toe opspeelt, hooikoorts waardoor ik soms benauwd ben, voedselintoleranties waardoor ik bepaalde dingen niet mag eten (suiker)
- hoe ziet jouw eet patroon eruit? Ok ik zal heel eerlijk zijn:
In de ochtend 2 volkoren boterhammen, bij de koffie 1 stuk fruit en 1 koekje suikervrij, tussen de middag 4 boterhammen, bij de thee 2 stukjes suikervrije chocola, avondeten iets te grote portie (gok ik) en dan liefst een wijntje met wat chips in de avond. Verder drink ik best veel, vooral thee oa rooibos, groene thee.

Ben benieuwd naar de update van TS!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:04

- Wie ben ik?
Marlies
26 jaar - :x 100kg - 170cm
- wát wil je veranderen?
Mijn manier van eten en leven
- wát is je doel?
Lekkerder in mijn vel zitten, een gezonder gewicht bereiken
Gebrek aan motivatie en totaal geen steun van mijn partner of omgeving
Moeder van 2 kinderen (ruim 2,5 jaar en 9 maanden) en part-time werkzaam als postbezorger
Kamp op dit moment met een enkelblessure waarvoor ik ook onder behandeling ben. Ook ben ik recentelijk gediagnostiseerd op 'Acnes'.
Die is ver te zoeken, ik eet wanneer ik honger heb en er tijd voor heb. (Mijn kinderen hebben wel een eetpatroon)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 22:07

Hallo Dames.

Excuses voor de late post ik ben net terug van mijn werk.
Ik zal eerst een aantal algemene dingen posten voor ik op iedereen persoonlijk in ga, dat zal waarschijnlijk pas morgen worden.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:09

22 (bijna 23) - 95kg - 181cm
- wát wil je veranderen?
Mijn levensstijl
- wát is je doel?
Beter in mijn vel zitten, en afvallen tot een gezond gewicht
Het is mij gelukt om plm 20kg af te vallen, maar nu krijg ik de knop niet meer om
ik werk op een paardenstal
nope
teveel P's (al is de pasta wel volkoren)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 22:20

Voor de dames die voornamelijk willen afvallen:

Het eten:

Ik als dietiste laat al mijn clienten hetzelfde dieet volgen, het “dit is geen dieet” dieet.
In de Engelse taal komt dat mooi naar boven, daar betekend diet niet lijnen maar alles wat je in je mond stopt.

Geloof me, wanneer je stopt met focussen op een platte buik willen hebben,
je begint met écht gezond te eten, meer te bewegen en voldoende slaapt ga je jouw doel halen.

Waarom mijn clienten niet op eigen kracht konden afvallen?
95% was verkeerde voeding, terwijl zij dachten dat ze wel degelijk echt gezond aten!
Sultana koeken, liga’s en zogenaamde light producten worden vaak als de oplossing gezien maar zijn vaak het tegenover gestelde.

Waarom dieten vaak niet lukt:
- Verkeerde info betreft voeding
- Vrienden / familie die zeggen dat het toch niet lukt of je het toch niet vol houd
- te weinig eten waardoor je uiteindelijk opgeeft en juist meer en vet / zoet gaat eten
- het gevoel er alleen voor te staan en het “ach het maakt toch allemaal niet meer uit” gevoel
- geen tot weinig motivatie
- te weinig slaap
- stress
- geen stok achter de deur
- verkeerde porties en verkeerde verhoudingen

Vooral voor de dames die (graag) ongezond eten zal het enorm afkicken zijn van de zoetigheid en vettigheid.
Houd je de eerste 2 weken vooral aan bovenstaande regels en neem echt even geen zoetigheid en vettigheid het afkicken zal daarna echt in je voordeel gaan werken.

Zelf snoepte, snackte en snaaide ik dagelijks na een maand afkicken begon ik te snakken naar vers fruit in plaats van een zak chips.
Maak er een gewoonte van om altijd het gezonde alternatief te kiezen en je zult niet alleen afkicken het zal ook zelfsprekend voor je gaan worden.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoe ga ik jullie helpen:

- Eerlijk advies over voeding en je helpen écht gezond te eten zonder op een konijnen dieet te gaan
- Kijken wat voor beweging bij jouw past om meer calorieen te kunnen verbranden, fitter te voelen en je doel dus eerder te halen
- Motivatie wanneer het even tegen zit.
- Stok achter de deur.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe werkt aankomen en afvallen?
Je lichaam heeft calorieën (brandstof) nodig om je organen te kunnen laten functioneren.
Alleen al om je in leven te houden verbrand je lichaam calorieën.
Stel dat je lichaam 1500 calorieen per dag verbrand alleen met jou in leven houden, dan betekend dat, dat je dagelijks tenminste 1500 calorieen binnen moet krijgen.
Wanneer je minder dan 1500 calorieen zou eten gaat je lichaam op spaarstand en gaat het spieren afbreken.
Hoe hoger je spierpercentage, hoe meer calorieen je in rust verbrand, wanneer je lichaam spieren gaat afbreken zul je dus aankomen wanneer je hetzelfde blijft eten. Bovendien... je hart is ook een spier en het is van groot belang dat je goed voor je hart zorgt.
Stel dat voorbeeld persoon hierboven bovenop de 1500 calorieen nog 500 calorieen verbrand door te werken - het huishouden te doen etc.
Laten we zeggen dat het voorbeeld persoon 2000 calorieen per dag verbrand.
Zou hij 2000 calorieen per dag binnen krijgen dan komt hij niet aan, maar valt hij ook niet af.
1 kilo is 7777 calorieen.

Zou voorbeeld persoon dagelijks 3111 calorieen eten, dan zou hij 1 kilo per week aankomen.
Zou voorbeeld persoon dagelijks 1500 calorieen eten, dan zou hij 0,5 kilo per week afvallen. (te kort van 3500 calorieen per week)
Zou voorbeeld persoon dagelijks 1500 calorieen eten en wekelijks nog 3500 calorieen verbranden door extra te bewegen, dan zou hij 1 kilo per week afvallen.

Dat wil zeggen: van een keer zondigen kom je geen kilo aan en iemand die altijd ongezond eet valt ook geen kilo af van 1 dag gezond eten.

Er zijn 21 maaltijden in een week, 42 als je de tussendoortjes mee telt als je gezondigt hebt, richt je dan op de andere 20 of 41 maaltijden en pak de draad weer op.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat gaan we eten?

Laten we beginnen met wat we niet gaan eten.

- Snoep, koek, chips, friet, pizza, vette hamburgers etc.
- Wit brood
- witte rijst
- witte pasta
- frisdranken
- suiker (in de koffie / thee - extra ergens aan toevoegen - op brood etc.)
- sap dat niet versgeperst is zoveel mogelijk mijden
- Zoet brood beleg zoals hagelslag – schuddebuikjes, nutella etc.

Wat mag je dan wel?
Nou, alles wat er over blijft.
Het is geen dieet maar je gaat vanaf nu verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gezonde leefgewoontes.

Regels:
- Water en groene thee (al dan wel of niet met een smaakje) drinken
- 6 keer per dag eten. 3 maaltijden – 3 tussendoortjes. ALTIJD ontbijten!
- dingen eten waar je stofwisseling sneller van gaat werken
- vers geperste fruitsap in plaats van uit een pak
- Alles wat je volkoren kunt krijgen vervangen met volkoren producten
- Witte rijst vervangen door gele of bruine rijst.
- Sla nooit maaltijden over!

Her wat ideeen, ik zal hier dagelijks meer aan toe voegen.
Heb je zelf ideeen, wil je weten of jouw eetpatroon goed is of wat er beter kan?
Laat het me weten en ik zal je vertellen of je een perfect gezonde maaltijd hebt of hoe je dit eventueel zou kunnen verbeteren.

Wat is gezond brood beleg?
30+ kaas, biologische pindakaas, kipfilet, kalkoen, filet american, light smeerworst, slankie, appelstroop, sandwichspread, fricandeau, rosbief, gekookte ham, gekookt eitje.

Je kunt deze boterham “pimpen” met sla, rucola sla, tonijn, paprika, tomaat, rauwe baby spinazie, komkommer, worteltjes, mespuntje mosterd.
Uiteraard mag je zoveel groente en fruit bij je maaltijden eten als je wilt.

Avond eten:
3 simpele regels:
Zorg er voor dat 50% van je avond eten uit groente bestaat
25% uit vlees of vleesvervanger
25% uit volkorenpasta, bruine of gele rijst, aardappels

Let op met sausjes, voeg geen extra kaas toe en wees zeer matig met zout.

--------------------------------------------------------------------------------------

Ik zal zometeen wat posten over beweging maar eerst:

Slaap!
Zorg voor minimaal 7 uur slaap per nacht!
Je lichaam heeft genoeg slaap en rust nodig om te kunnen herstellen.
Slaap je met regelmaat te weinig? Dan zullen je afval resultaten minder zijn dan wanneer je genoeg nachtrust zou hebben.

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:20

Ik ga even er over nadenken, misschien dat ik ook wel mee doe :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:29

Vraag: waarom gele rijst ipv witte? De bruine snap en weet ik. Maar die gele mag je mij even uitleggen.

Vraag 2: wat heeft biologische pindakaas voor op gewone pindakaas? Is het vetgehalte etc niet hetzelfde?

Vraag 3:je geeft eerst aan dat de light producten vaak juist niet goed zijn, maar noemt zelf slankie n light smeerworst Waarom mogen die wel?

dit is niet als aanval, maar zijn wat dingetjes die ik me zo afvraag.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 22:34

Beweging

Ze zeggen hier in Engeland, afvallen doe je in de keuken!
Wanneer je gezond eet kun je immers niet aankomen. (we gaan hier van een gezond persoon uit, medicijnen e.d zijn een ander verhaal).

Dat wil zeggen, eet gezond en je gewicht zal in het ergste geval (wanneer je al gezond at) hetzelfde blijven.
Wil je strakker in je vel zitten, fitter worden, meer afvallen of het afval proces versnellen? Dan zul je extra moeten gaan bewegen.

30 minuten per dag extra bewegen dan je nu doet in combinatie met gezond eten is genoeg om af te vallen.
Máár je moet iets gaan wat je normaal niet doet.

Fiets je normaal veel, wandel je normaal veel? Dan moet je niet extra gaan wandelen of fietsen.

"Ja maar de sportschool vind ik niet leuk, want iedereen kijkt naar me en daar naar toe gaan is vaak waar ik tegenop zie en uiteindelijk af haak".
Oke, dan gaan we niet naar de sportschool.

---------------------------------------------------------------------------------------------

De gratis thuis sportschool:
*Ik zal dit morgen uitbreiden, ik wil nu alleen graag wat plaatsen

Steps:
Neem een keukenopstapje van 30 a 40cm hoog.
Zet deze eventueel voor de tv en zet je favoriete programma op.

Stap simpelweg alleen maar op en af, 30 minuten lang.
Til je knieeen zo hoog mogelijk op, vergeet niet van opstap been te wisselen.

Meer calorieen verbranden?
- Pak twee 1,5 liter flessen en vul ze met water of zand houd ze in de breedte vast.
Wanneer je met de beide benen op de grond staat houd je je armen langs je lichaam maar aangespannen,
wanneer je op stapt lift je je armen op.

- Pak meer 1,5 liter flessen of andere zware huis tuin en keuken objecten en stop deze in een rugzak tot de rugzak zo'n 5 kilo weegt.
Houd de rugzak de gehele tijd om!

wandelen:
Wandel je normaal niet veel?

Ga elke dag minimaal 30 minuten wandelen, net 2 tempo's hoger dan dat je normaal zou lopen.

Extra calorieen verbranden?
- Vul een rugzak met 5 kilo aangewicht en draag deze rugzak.
- Wandel over paden met los zand

Kaart spel
Pak een stok kaarten, schud de kaarten en leg de kaarten omgekeerd op een stapel op tafel.
Elke kaart staat voor een oefening, het nummer op de kaart bepaald hoevaak je een oefening moet doen.
Ga door tot je door de hele stapel heen bent.

Schoppen: Squats
Klaveren: sit ups
Ruiten: push ups
Harten: jumping jacks 5 x het nummer op de kaart
Aas: 1 minuut pauze.

De reclame work out
Een reclame blok duurt zo'n 5 minuten om aan je dagelijkse 30 minuten te komen zul je dit dus 6 reclame blokken moeten doen.

Voor elke:
Auto reclame: 10 lunges
Parfum / make-up reclame: 10 sit ups
fast food reclame: 25 jumping jacks
film / tv show reclame: 10 squats
internet / online winkel reclame: 10 sit ups
supermarket reclame; 10 push ups
overige reclame: oefening naar keuze.

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:35

heey, ik heb niet de behoefte om af te vallen maar ik zou graag wat gezonder willen eten.
even voorstellen:

17 jaar - 61 kilo - 165 cm

- wát wil je veranderen?
Ik wil graag gezonder eten en niet alles gewoon naar binnen stouwen zonder er bij na te denken.

- wát is je doel?
Gezonde levensstijl ontwikkelen en misschien iets strakker worden.

nooit geprobeerd.

school - werk in thuiszorg als schoonmaakster - geen kinderen

nee

erg onregelmatig, weinig fruit en groente en teveel vette dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:38

ik blijf meelezen :P meld me eerst echt niet aan...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 22:43

Zilfstar schreef:
Vraag: waarom gele rijst ipv witte? De bruine snap en weet ik. Maar die gele mag je mij even uitleggen.

Vraag 2: wat heeft biologische pindakaas voor op gewone pindakaas? Is het vetgehalte etc niet hetzelfde?

Vraag 3:je geeft eerst aan dat de light producten vaak juist niet goed zijn, maar noemt zelf slankie n light smeerworst Waarom mogen die wel?

dit is niet als aanval, maar zijn wat dingetjes die ik me zo afvraag.

Geen probleem, vragen mogen altijd!

Ik bedoel geen gele rijst maar volkoren rijst.
Ik heb even snel wat dingen gekopierd uit mijn werk bestand maar aangezien ik in Engeland woon en nog nooit in Nederland boodschappen heb gedaan weet ik niet zo snel hoe het heet. :o

Biologische pindakaas heeft geen toegevoegde suiker.

Light producten zijn vaak een probleem omdat mensen het idee hebben dat ze het eindeloos kunnen eten omdat het light is.
Ook staat light vaak bekend om vetarm, wat ze niet zeggen is dat ze om dat te compenseren wel méér suiker toe hebben gevoegd dan in de normale versie. Ons lichaam kan vet beter verdragen dan suiker, wat natuurlijk niet betekend dat veel vet binnen krijgen gezond is.

Zo ook met cola light, mensen drinken er liters van op een dag "zitten toch geen calorieen in".
Terwijl als ze 1 glas cola light zouden drinken en de rest water, groene thee of verse sap zou dat veel beter zijn voor hun lichaam.

Slankie en light smeerworst hebben minder vet en suiker dan de normale producten.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:46

Ik ben Saskia en ik doe mee
In de loop der jaren ben ik heel langzaam aan stiekum steeds een beetje zwaarder geworden. Na de geboorte van onze zoon, inmiddels is hij drie, is mijn lijf veranderd en niet in positieve zin :o Mijn buik "blubbert" en staat wat uit, mijn borsten zijn meer gaan hangen (zijn ook wel aan de grote kant) en in combinatie met de extra kilo's vind ik mezelf dus niet meer zo fraai...

leeftijd - gewicht - lengte
Volgende maand 39 jaar - 72 kilo - 1,71m

wát wil je veranderen?
Voornamelijk mijn buik, billen en bovenbenen zou ik graag slanker en strakker zien. Ik wil weer
wat zelfverzekerder zijn over mijn lichaam. Ook zou ik graag een manier leren waarop ik afvallen en een
dieet niet als "straf" ervaar. Het lijkt mij heerlijk om een levensstijl en manier van eten aan te wennen, waarbij
ik uiteindelijk dus niet meer echt hoef na te denken over wat ik eet en doe, maar dat het gewoon mijn manier van doen wordt.

wát is je doel?
Ik heb geen doel in de zin van het aantal kilo's wat er af moet, ik wil in de spiegel kijken en mezelf weer herkennen.

wáárom is het niet eerder gelukt?
Ik heb het nooit serieus geprobeerd :o . Wel halfbakken pogingen, maar uiteindelijk ging ik dan alleen maar meer eten...
Ik weet niet goed hoe te beginnen, welk dieet ik zou moeten volgen en ik ben iemand die het
nodig heeft om af en toe eens flink achter mijn vodden aan gezeten te worden. Ik ben redelijk laks en denk al gauw "ik begin morgen wel.."

hoe ziet jouw dag er uit? Studeer je - werk je fulltime - heb je 3 kinderen etc
Ik heb 1 kind van drie jaar. Hij gaat twee ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal (de vakantie begint echter volgende week en dan
is er dus 6 weken geen school, na de vakantie gaat hij een middag meer naar school) Ik hou me dus voornamelijk bezig met opvoeding, verzorging en spelen met mijn zoon. We hebben een hond die ik drie keer per dag uitlaat, waarvan 1x per dag ongeveer een uur a anderhalf uur. Dit is niet stevig doorlopen, omdat er een klein mannetje van drie meegaat dus.
(Even voordat ik Bokt over me heen krijg: mijn man loopt ook nog 1 a 2 keer met de hond en hij scharrelt de hele dag een beetje buiten om het huis, hij komt dus voldoende buiten :D ) Verder doe ik het huishouden. Ik heb een paard. Deze is echter geblesseerd dus meer dan aan de hand stappen doen we niet.
Hij staat in vol pension dus ik mest ook de stal niet oid, wel mest ik zo'n 4 x per week de weide uit die hij met een ander paard deelt.
Ik woon aan het strand, en de duinen, dus er wordt heel veel buiten gespeeld en gefietst. Ik ben pas begonnen met hardlopen. 3 x per week een half uur. Ik ben recent geopereerd aan mijn pols en deze is lang erg pijnlijk en onbruikbaar geweest. Tijdens het lopen deed het erg zeer dus ben ik daar tijdelijk mee gestopt. Ik ben van plan om het volgende week weer op te pakken.

heb je blessures - allergien of andere dingen die je beperken?
Ik ben een paar weken geleden geopereerd aan mijn pols, deze is nog niet volledig bruikbaar. Maar verder geen rare dingen.

hoe ziet jouw eet patroon eruit?
Ik begin 's morgens met een dubbele espresso en direct daar achteraan nog een :+
Soms eet ik een boterham, maar regelmatig sla ik deze over. Beleg is net waar ik zin in heb; de ene keer vleeswaren of kaas, de andere keer chocoladepasta of pindakaas. 's middags krijg ik vanzelf een keertje hoger en dan eet ik twee boterhammen met whatever ik op dat moment wil. Avondeten altijd tussen 6 en half 7. Meestal veel groente, wat aardappels en een stukje vlees. Een keer in de week pasta (met saus), af en toe pizza en heeeeel soms halen we een vette hap bij de snackbar. Bijna nooit een toetje. Tussendoortjes zijn overdag meestal wat fruit.
Later op de dag krijg ik zin in zoet -O- Een zak mini kit-kat eet ik gerust in een keer leeg... het kan ook wel bij een koekje met een kopje thee blijven, de andere keer zijn het vijf koekjes bij een kopje thee.
's avonds heb ik de rare gewoonte om rijstekoeken te eten, of creamcrackers, popcorn, chips of toastjes met beleg. Soms ook niets, het wisselt. Ik drink vooral water, thee, koffie en vruchtensappen.

Het stomme is dat het voor mij heel makkelijk zou moeten zijn om regelmatiger te eten overdag. Mijn zoontje eet 's morgens als hij net wakker is zijn ontbijt, om een uur of half 11 een stuk fruit, twaalf uur zijn middag boterham, tussen twee en drie nog een keer fruit, af en toe mag hij in de na-middag een snoepje of een paar chipjes, meestal krijgt hij een rijstekoek of een soepstengel o.i.d. en tussen 6 en half 7 avondeten. Voor het slapen een beetje warme pap en klaar. Als ik nou zou doen wat hij doet.... :=
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 14-07-12 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 22:53

Ersina schreef:
Omdat je liever geen PB ontvangt, mijn opmerking hier. De titel" Iedereen kan afvalllen" stoort me.
Er is een groep (mezelf inclusief) die niet kan afvallen. Er bestaan ziektes die dit toelaten, of noodzakelijk medicijngebruik die het onmogelijk/moeilijk maken bepaalde voedingsstoffen op te nemen.
Zelf ben ik wél naar een diëtiste geweest en gehoord dat er niets mis is met mijn eetpatroon. Maar online word er nu toch de illusie gewekt, dat afvallen voor iedereen is weggelegd. Nee dus...De ziekte ( bijvoorbeeld) lipoedeem word vrijwel altijd te laat herkend, omdat er nog altijd mensen(ook diëtisten of doktoren) zijn die denken dat afvallen voor iedereen mogelijk is.
Ook aan je conditie werken is iets, waarbij je de persoon eigelijk beter moet leren kennen. Het kan gevaarlijk zijn als iemand die nooit gesport heeft , plotseling een te grote inspanning gaat leveren. Dus online afvallen vind ik helemaal niet zo'n goed idee.
Hoe goed bedoeld ook.

Dit topic is bedoelt voor mensen die gezond zijn en en een verandering kunnen maken, ik had dat in de OP staan maar heb dat weg gehaald omdat deze mensen zich alsnog mogen aanmelden wanneer ze toch gezond willen eten om gewoon lekkerder in hun vel te zitten.
Ik ben heel goed op de hoogte dat sommige mensen dusdanig ziek zijn of medicijnen moeten innemen waardoor hun droom gewicht helaas niet haalbaar is

Ik heb geleerd voor fitness instructrice en ik werk zowel met mensen die bijna 200 kilo wegen en nog nooit gesport hebben als met mensen die jaarlijks een marathon lopen. Ik weet wanneer ik een apparaat stil moet zetten omdat iemand anders binnen 2 minuten zijn maaginhoud leegt op het fitness apparatuur en ik weet hoe ik mensen gewicht kan laten verliezen met minimale inspanning.

Ik ga in dit topic geen persoonlijke super fitness schema's maken, maar ik kan mensen wel vertellen hoe ze vanuit hun eigen huis of omgeving laagdrempelig aan beweging kunnen doen om bij te dragen aan hun gewichtsverlies en dingen te doen die bij hun gewicht / levensstijl past.

Iedereen die een verandering wil maken qua voeding en beweging is welkom hier, hoe groot is klein de gewenste verandering ook mag zijn.
Ook mag je alleen meelezen, mee doen of wanneer het toch niet bij je past gewoon afhaken.
Het mag allemaal. Ik ben hier om te helpen en te steunen.

Excuses voor de late posts en ik zal morgen meer algemene posts plaatsen en persoonlijk op iedereen in gaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:00

Wat een gel*l. Maar goed, omdat de opbrengst voor het goede doel is doe ik braaf mee :P

32 jaar, 65 kilo, 1.60m
- wát wil je veranderen?
Ik wil een paar kilo kwijt. Onder de 60 kilo komen.
- wát is je doel?
Zie boven
Wat mij betreft is dat aan jou om mij te vertellen.
Ik werk fulltime. Een doordeweekse dag bestaat uit om 7 opstaan, half 8 met de auto naar mijn werk, daar kom ik om half 9 aan. Om kwart over 5 ga ik daar weer weg, tegen kwart over 6 thuis. 3 avonden per week loop ik hard, 4 avonden rijd ik paard.
Behalve mijn werk niets. Behalve misschien het feit dat ik boulimia heb (niet heel actief trouwens)
's morgens joghurt met muesli
appel
2 a 3 volkoren boterhammen met kaas als lunch
appel
avondmaaltijd vooral bestaand uit groente en (rund)vlees. Aardappels eet ik al jaren niet meer, als ik pasta eet (eens per 2 weken ongeveer) is dit volkoren. Eens per week vis, eens per week varkensvlees.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:03

K_im, ik weeg nu dan rond de 70, maar heb jarenlang 100 gewogen ;) En de strijd is nog niet over :+

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:07

Ik wil wel meedoen, maar dan wel na mijn vakantie (over 4 weken) :+ Maar tot die tijd lees ik graag mee om vast nuttige tips op te doen, dus zal ook even het lijstje invullen:

Mijn naam is Laura trouwens

23- 78 kg - 1.78 m

- wát wil je veranderen?
Ik zou graag minimaal 8 kg kwijt willen. Ik kom het meest en het snelst aan op mijn buik en val daar ook het moeilijkst af, dus dat is mijn aandachtspunt.

- wát is je doel?
Die 8 kg blijvend kwijt raken en mijn eet en levensstijl zo aanpassen dat het er ook niet meer bij komt.

Ik ben eerder al eens 8 kg afgevallen, maar raakte daarna de motivatie kwijt. Ik ben trouwens nog steeds wel 5 kg van die 8 kwijt. Mijn moeilijkheid ligt met name in het snoepen en snaaien, dat kan ik moeilijk weerstaan.

Ik werk 32 uur per week, heb een redelijk actieve baan en ga elke dag op de fiets (6 km heen en 6 km terug). Ik sport 3-4 keer per week (1x zumba, 1x fitness en rijd nog 1 à 2 x per week paard). Ik heb geen kinderen. Ben van mezelf wel een actief persoon, kan moeilijk stilzitten,

Ik heb geen lichamelijke beperkingen, maar mijn beperking wat betreft mijn eetpatroon is mijn vriend :+ Hij lust zeer weinig en eet het liefst ongezonde dingen zoals Wereldgerechten en andere dingen uit pakjes. Groenten houd hij helemaal niet van. Dus dat beperkt mij wel enigszins.

's ochtends 2 boterhammen (vaak 1 hagelslag en 1 kaas), tussendoor plakje ontbijtkoek, tussen de middag 2 boterhammen met kaas/ham/salami en vaak nog rauwkost erbij, soms nog een heldere soep erbij. Tussendoor een stuk fruit. Avondeten gewoon, normale portie. Na het avondeten probeer ik vaak niet meer te eten, maar mijn vriend gaat dan altijd lopen snaaien en dan vind ik het erg moeilijk om niet mee te doen. Overig drink ik alleen water en (groene) thee, alleen in de weekenden neem ik nog wel eens een colatje of wijntje.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 23:10

Wendy schreef:
Wat een gel*l. Maar goed, omdat de opbrengst voor het goede doel is doe ik braaf mee :P

Begrijp me niet verkeerd, iedereen is welkom.
Maar als je mijn hulp gaat afschilderen als gelul dan word ik natuurlijk niet zo vrolijk.

Ik heb nog nooit iemand in mijn praktijk of sportschool gehad die zijn doel met mijn hulp niet gehaald heeft.
Ik verdien hier mijn brood mee en ben goed in wat ik doe.

Dat het niet de methode is die jouw aanspreekt of die jij prettig vind of nodig hebt, dat is wat anders.
Sommige mensen vinden het fijner om een vast weekmenu te krijgen waar ze niet van af mogen wijken,
andere willen liever meer vrijheid zodat ze zelf verantwoordelijk zijn voor het maken van gezonde keuzes.

Mijn methode is om mensen juiste informatie te geven, te helpen, te motiveren en een luisterend oor te zijn wanneer het even niet gaat zoals plan, als dat niet is waar je naar opzoek bent dan is dat prima maar het afschilderen als gelul is niet echt aardig.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:11

Ik lees even mee. K heb weinig zin om al mijn gegevens hier in het openbaar te gooien, inclusief mijn gewicht etc. is me toch net ff te privé.