s_v schreef:Luisteren naar je lichaam is ook niet altijd even vanzelfsprekend he..
Er zijn gewoon momenten waarop je niet anders kan dan je rug belasten..
Dat kopt, maar ik hing bijvoorbeeld onderuitgezakt op een stoel, met mijn voeten op een tafel/stoel. Daardoor haal je de holling uit je onderrug, wat spierspanning veroorzaakt. Ik ben daar ook echt geen heilige in, maar denk wel beter na over mijn houding.

Meer informatie over BSR staat hier:
http://www.bodystressrelease.nl Daar kun je ook de verschillende praktijken vinden.
Ik vind het zelf heel prettig, omdat er heel erg naar je lichaam wordt gekeken. Je lichaam geeft zelf aan waar de pijn zit. Daar geven zij zachte 'duwtjes', waardoor de spierspanning weg kan vloeien. Er wordt niet met geweld aan je lichaam getrokken, zoals bij de chiropractor gebeurd. De dag van de behandeling en de dag daarna doet het wel erg zeer. Het pijnniveau in je zenuwen gaat naar beneden en dat voel je. Daarna wordt het echt veel beter. Het gaat hier wel om pijn die in je spieren zit zeg maar, niet in je botten.
Ik was héél erg sceptisch (en ben ik ergens nog wel) over BSR, maar ben er nu een keer of 8 geweest en begin er toch wel 'in te geloven'.