Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

_Nancy schreef:Wat de huisarts zegt over de neuroloog klopt helemaal niet
Ik werk zelf op de neurologie, maar als jij komt met een hernia kun je een mri-scan krijgen en van daaruit wordt gegeken of er een hernia zit ja of nee.
En zo ja, ga je naar de neuro-chirurg.
Het is helemaal niet dat ze pas gaan opereren als jij je voet niet meer kan bewegen
Als jij binnenkomt met de verwijzing ben jij een LRS pat (radiculair syndroom) maw hernia en ga jij met voorrang door de mri scan en met voorrang wordt je ook weer opgeroepen.

ik heb nooit een folder gehad over de mri. Bij mij was het gewoon simpelweg KWAK, ALSTUBLIEFT HIER LIGGEN!
Ben erg benieuwd naar de uitslag van je MRI scan.
Heb er eigelijk momenteel niet zo heel veel last van *klopt af*
Sterkte!
rindin schreef:_Nancy schreef:Wat de huisarts zegt over de neuroloog klopt helemaal niet
Ik werk zelf op de neurologie, maar als jij komt met een hernia kun je een mri-scan krijgen en van daaruit wordt gegeken of er een hernia zit ja of nee.
En zo ja, ga je naar de neuro-chirurg.
Het is helemaal niet dat ze pas gaan opereren als jij je voet niet meer kan bewegen
Als jij binnenkomt met de verwijzing ben jij een LRS pat (radiculair syndroom) maw hernia en ga jij met voorrang door de mri scan en met voorrang wordt je ook weer opgeroepen.
Bedoel je dat, als er een hernia zit, men sowieso gaat opereren? Daar ben ik het dan weer niet mee eens; het huidige beleid is dat, zolang je nog kunt lopen en je urine en ontlasting niet laat lopen, je eerst 12 weken het beloop moet afwachten... Als het verergert, of na 12 weken ben je nog geen donder opgeschoten, dan gaan ze nog eens weer kijken. Maar het beleid is steeds meer afwachtend. Kl*te, want de pijn is kwellend, maar wel verstandig, want zolang je een operatie kunt ontwijken, moet je dat altijd doen.

rocymax schreef:Citaat:Heb er wel een dove voet aan overgehouden en vaak spierkrampen in kuit en voet. Dat wordt ook niet meer beter.
Dat heb ik dus ook, wordt dat niet meer beter??
Tinkerloos schreef:Om even terug te komen op mijn vorige post:
Alles slaapt nog, mijn twee dochters liggen heerlijk te pitten
@nadita: jeetje, wat een lange weg heeft een hernia patiënt te gaan...pff.
Om iemand zo lang door te laten lopen met pijn, onmenselijk.
De scan valt bij mij hoop ik reuze mee omdat liggen voor mijn de enige manier is om geen pijn te voelen.
Maar de auto rit ernaar toe, daar zie ik wel tegen op.
Het is maar 15 minuten rijden, maar ik kan niet zitten, dat doet zo veel pijn..
Dat word dus nog wat.
Zammie schreef:Schijnt wel een nieuw techniek te zijn, maar daar willen de zorgverzeraars niet voor betalen. Wordt via zijkant gedaan en met kijktechniek. Dus niet meer overal dwars doorheen en veel minder kans op littekenweefsel..
Citaat:Heb er wel een dove voet aan overgehouden en vaak spierkrampen in kuit en voet. Dat wordt ook niet meer beter.
Dat heb ik dus ook, wordt dat niet meer beter??
Nee, bij mij niet. Mijn rughernia is nu 3 jaar geleden. Mijn hiel en buitenkant van de voet is doof. Vervelend gevoel, maar je leert er mee leven.
Mijn kuitspier verzuurt heel snel, ga regelmatig naar de masseur. Maar kan verder alles weer doen. Merk alleen met paardrijden dat mijn linkerbeen minder sterk is en ik er gauw kramp in krijg.

Baileys schreef:Zammie schreef:Schijnt wel een nieuw techniek te zijn, maar daar willen de zorgverzeraars niet voor betalen. Wordt via zijkant gedaan en met kijktechniek. Dus niet meer overal dwars doorheen en veel minder kans op littekenweefsel..
http://www.rugkliniek-iprenburg.nl/
Consult kost 115 euro, operatie rond de 7500.
Geen spuiten, platen en/of schroeven en de schade en littekenweefsel zijn minimaal.
Heb eind augustus een afspraak voor consult.