Paniek aanvallen en faalangst.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paniek aanvallen en faalangst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:09

Hoi Lau. Heel herkenbaar dit. Het is een manier om andere tekortkomingen te verdoezelen lijkt het wel :) Zelf heb ik doordat ik niet mijn draai kon vinden vroeger wilde ik het iedereen te vriend houden. Ik heb heel erg faalangst naar mensen toe, zo durf ik geen weerwoord te geven omdat ik bang ben dat ik ruzie krijg en mensen me niet meer aardig vinden (zou je niet zeggen hier op bokt) of dat ik afgewezen wordt. Ik ben heel erg bang dat ik fouten maak in mijn contact naar anderen toe. Ik heb ook bindingsangst maar dat heeft weer andere redenen.

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 06:33

hee jo!

Jeetje :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:04

Je zou emdr kunnen overwegen tegen de faalangst..dat haalt als ware de angel eruit..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:19

Ben benieuwd of dat voor jongeren al vaak aangeboden wordt, want er is volgens mij meer met volwassenen gewerkt. Zou wel fijn zijn, want het werkt meestal sneller dan traditionele therapievormen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:28

Ik gebruik valium 10mg voor mn angstaanvallen en angststoornis
maar ik weet niet of jij daar ook voor in aanmerking kan komen ivm je leeftijd..

Je gaat er niet meer van piekeren en word heel rustig
heb al sinds 2010 heel erg last van mn angstoornis en ik kan ook heel moeilijk slapen als ik niks gebruik kwa medicijnen want dan gaan ik bv nadenken over de meest belachelijke dingen die al 10jr geleden zijn kan ik nog steeds over piekeren en heel bang zijn in de nacht en niet met mn hoofd boven de dekens durven slapen zo ver is het gekomen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:30

Ik gebruik trouwens soms oxazepam maar nu al een paar weken niet meer gelukkig ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:37

oxeazepam heb ik ook liggen
ik weet niet wat ik ervan moet vinden voor mij is dat niet krachtig genoeg
maar meschien voor de ts van 19 wel een optie :)

Maar kijk uit met de pams want die kunnen erg verslavend zijn
die van mij heet diazepam en afentoe doe ik een paar dagen of een paar weken niet slikken want je merkt dat je naar het high worden en onbezorgtheid verlangt...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:38

Ik heb ook al 6 jaar lang last van paniekaanvallen (ik heb een angststoornis) en heb hier ook jarenlang medicatie voor gehad, maar nu al meer dan een jaar medicatie vrij.

Bij mij is het erg moeilijk om te merken wanneer ik een aanval heb, omdat ik ook migraine zonder hoofdpijn heb :') De twee lijken nogal op elkaar en soms komen ze tegelijkertijd.
Bij mij lijken de paniekaanvallen uit het niets te komen. Elke vorm van stress lokt bij mij een negatieve reactie uit, hoe klein de stress ook is. Erg vervelend, maar op den duur valt ermee te leven. Het enige vervelende vind ik de misselijkheid, aangezien ik een overgeeffobie heb :o

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:42

Lijkt me niet verstandig om aan de benzo's te beginnen, tenzij er een psychiater naar gekeken heeft en er officieel een angststoornis vastgesteld is. Zeker niet omdat TS nog best jong is. Wat niet wegneemt dat het in sommige gevallen zinvol kan zijn.
Ik verwacht dat huisarts en/of psycholoog kunnen bekijken wat voor haar zou kunnen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:43

shilady schreef:
oxeazepam heb ik ook liggen
ik weet niet wat ik ervan moet vinden voor mij is dat niet krachtig genoeg
maar meschien voor de ts van 19 wel een optie :)

Maar kijk uit met de pams want die kunnen erg verslavend zijn
die van mij heet diazepam en afentoe doe ik een paar dagen of een paar weken niet slikken want je merkt dat je naar het high worden en onbezorgtheid verlangt...

Het is idd rotzooi, gelukkig heb ik er met oxazepam niet zoveel last van en kan er wel goed vanaf blijven.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:45

Lorazepam is het ergst om vanaf te komen. Vooral omdat dat spul echt 100% alle angst en misselijkheid wegneemt en zo verslavend is als ik weet niet wat.
Alprazolam is ook vrij heftig om vanaf te komen, omdat je jezelf erg vreemd gaat voelen zonder.

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 21:29

Morgen een afspraak bij de huisarts, ik ben benieuwd, word nu al zenuwachtig :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:31

xLauwterd01 schreef:

Heel veel succes :) Ik kan alleen maar zeggen, laat je niet afschepen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:32

Succes morgen.
Gaat er iemand mee? En heb je een lijstje gemaakt met dingen die je wilt vragen?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:35

Hoelang heb je al last van paniekaanvallen? Misschien een beetje een rare vraag maar slik je de pil?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:37

Joolien schreef:
xLauwterd01 schreef:

Niet zenuachtig zijn
gewoon eerlijk zijn en vragen of hij je eventueel door kan verwijzen naar een psych die kunnen een diagnose stellen en medicijnen geven
ze geven je eerst vrij lichte medicijnen bij de een slaat het aan bij de ander niet (zoals ik) Met enkelt praten gaat het meestal niet over
maarja ligt eraan wat je precies hebt..

maar laat je idd niet afschepen of zeggen dat je je aanstelt

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 22:15

Floortje88 schreef:
Hoelang heb je al last van paniekaanvallen? Misschien een beetje een rare vraag maar slik je de pil?

ik slik de pil al sinds mijn 12de ;) dus daar kan het niet van komen. faalangst heb ik altijd al gehad, maar paniekaanvallen zijn de laatste 3 á 4 jaar begonnen

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 22:18

Joolien schreef:
xLauwterd01 schreef:

Dankje :+:

Emma_s_girl schreef:
Succes morgen.
Gaat er iemand mee? En heb je een lijstje gemaakt met dingen die je wilt vragen?

ik ga alleen, er zou wel iemand mee gaan, maar dan kan helaas niet, dus ga alleen.
Ik heb geen lijstje met vragen, want ik wijk altijd van lijstjes af :') heb wel wat dingetjes genoteerd, maar voor de rest niets.
Mijn huisarts is niet zo afscheperig gelukkig, ze is al wat vaker een luisterend oor geweest, dus ze weet wel hoe en wat :)

SabineC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:35

Ik ben altijd een stille lezer hier op bokt maar toen ik de titel zag van dit topic moest ik toch even een kijkje nemen.
Jeetje wat een vervelende verhalen! Ik herken mezelf zo goed in jullie verhalen dat het voor mezelf echt een opluchting is dat ik niet de enige ben..

Ik heb 2 jaar terug last gekregen van angstaanvallen/paniekaanvallen.
Weet niet precies hoe ik het anders moet vertalen en weet totaal niet wat ik er mee aan moet.. Het is denk ik een combinatie van stress en van mezelf ben ik iemand die wil dat alles goed gaat met iedereen en zichzelf daarvoor aan de kant zou zetten. Het is begonnen in een periode dat ik een beetje aan de kant werd gezet door een vriendin waarmee ik omging op school en het niet goed ging met mijn (nu ex) vriend. Ik ben een heel zorgzaam persoon en aangezien hij in een behoorlijk abnormale thuissituatie zit wilde ik hem daar met alles wat ik had mee helpen om het goed te krijgen. Hierdoor en (ik denk) mijn thuissituatie verloor ik mezelf.

Ik heb last van onverwachte momenten dat ik hartkloppingen krijg en denk dat ik flauw val of niet goed word terwijl ik nog nooit in alle keren echt ben flauw gevallen.. Weet me ook totaal geen raad met de situatie en ben hiermee vorig jaar voor het eerst mee naar de dokter gegaan. Daar heb ik voor de zekerheid bloed laten prikken maar dat was niks in terug te vinden. Toen ben ik een poosje naar een maatschappelijk werkster gegaan en daar heb ik ook veel gepraat over mijn verleden. Mijn ouders zijn 5 jaar geleden gescheiden en mijn vader is een poos depressief geweest waardoor ik het gevoel kreeg dat ik voor hem moest zorgen ook omdat ik bang was dat hem wat zou overkomen. De gesprekken hebben aan de ene kant voor mij veel geholpen omdat de angstaanvallen/paniekaanvallen wel minder zijn dan eerst. Maar nog steeds heb ik hier om de 2 weken wel last van.

Ik durfde niet meer overal heen omdat ik er dan al vanuit ging dat ik niet goed zou worden. Ik probeer ook zo veel mogelijk afleiding te zoeken zodat ik geen 'tijd' krijg om hier bij stil te gaan staan. Bij leuke dingen zoals naar stal of met vriendinnen afspreken of thuis in mijn 'veilige omgeving' heb ik er ook geen last van.

Ik heb valeriaan af en toe ingenomen in de hoop dat ik wat rustiger zou worden maar dat heeft bij mij niet zo veel effect gehad dus gebruik er op dit moment ook niets voor. Ben zelf ook niet zo'n voorstander van het gebruik van allerlei medicatie alleen is het zo moeilijk om jezelf onder controle te krijgen.

Ik hoop dat je gesprek morgen ergens toe leidt en dat je er verder in geholpen kunt worden.
En vind het heel tof dat je dit topic hebt geopend ! :j

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 13:00

jeetje mina, dat is niet niks zeg :(:)

Dankjewel, voor mij is het ook een hele opluchting, dit topic, maar ik denk ook voor anderen, om steun te kunnen vinden :)

straks richting de huisarts, best zenuwachtig, maar het is voor een goed doel. Hopelijk heb ik aan dat gesprek veel, want heb morgen een training op mijn werk en zit me nou al op te vreten of het wel gaat lukken :+

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:40

En hoe was het bij de huisarts?

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:28

heb even met der gepraat, ze zei zelf al dat ik wel hulp nodig had, ze heeft mij een aantal adresjes gegeven waar ik heen kan, ze heeft ook aangestreept welke haar voorkeur krijgen, die met voorkeur ga ik morgen even opzoeken en bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:30

Kijk dat is fijn :)

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:37

heel fijn :j

SabineC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:24

Wat fijn om te horen! Kun je inderdaad even goed kijken waar je denkt het meeste baat bij te hebben.

Gebruik je op dit moment medicatie ? Of heeft je dokter hier iets over gezegd? Ben ik wel benieuwd naar omdat mijn dokter me voor mijn gevoel weinig kon helpen, en ik het ook best lastig vind om nou te kunnen oordelen over welke medicatie de juiste is en de 'veiligste' en of ik het ook daadwerkelijk écht nodig heb..

Eerst dacht ik ook dat het misschien zou komen door mijn hormonen omdat ik dacht dat ik het een een aantal maanden alleen kreeg in mijn stop week. Maar nadat ik dat heb bijgehouden bleek dat dus niet het geval te zijn en ik gebruik ondertussen mijn pil ook al 3 jaar..
Soms nogal frustrerend als je het geen plaats kan geven waar het nou écht door komt vind ik haha.