Bulten en open plekken in het haar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 13:58

_AlMaraam_ schreef:
Kan het zijn dat je moedervlekken in je haar hebt?
Ik heb er 1 maar heb geen idee hoe die eruitziet.

Moedervlekken jeuken niet ;) En als ze dat wel doen, dan heb je een probleem geloof ik :D
Maar nee, het zijn geen moedervlekken.

marleen_usar schreef:
Heb je een huisdier met een huidprobleem,dan heb je zelf een schimmel, zou goed kunnen.

Niet dat ik weet, de kat ziet er goed uit, evenals de hond.

hagelslag

Re: Bulten en open plekken in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:17

ik herken het.

flink pijnlijk is het uiteindelijk ook.
ik heb dit ook gehad en ik weet nu waar het weg komt.
stres.
op het moment heb ik ook te veel stres en merk ik opeens dat het jeukt in mn haar en dan gebeurt de rest wat je schrijft.
ik ben ermee naar de huisarts geweest 2 jaar terug en ik kreeg toen een lotion tegen de jeuk en een speciale shampo die ph neutraal was en hierdoor ging het toen weg.
maar het hoofdbestanddeel voor deze ergenis is stres. ik had toen niet in de gaten dat ik stres had maar ik had het dus wel alleen wou ik het niet weten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:18

klinkt bekend voor mij, bij mij begon het in 2005 met een klein plekje. Ik ben toen naar de huisarts geweest, kreeg iets vreselijk stinkends mee en mocht maar 1 x in de week m'n haar wassen. Dat is niet haalbaar als je paarden hebt en een baan, vind ik.

Ik ben niet dol op artsen, zal me ook beslist nooit laten doorverwijzen en heb ermee leren leven. In de zon wordt het minder, bij stress meer. Ik heb intussen heel kort en lang haar gehad, maakt niets uit allemaal, ik was iedere dag m'n haar, met lang haar was dat om de dag, maakt ook niks uit.

Ik heb als kind wel erg eczeem gehad en heb astma, dat is hetzelfde gen wat defect is, dus daar houd ik het maar op

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:54

Mijn collega's blijven uit de buurt van mijn haar, dus 2 keer wassen per week volstaat. Ja, ook met eigen paard(en) en schijtklusjes :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 20:02

Hmmm hagelslag, ik kan me ergens voorstellen dat ik inderdaad stress heb. Deze stress uit zich echter niet in mijn doen en laten. Daarom geloof ik ook niet echt dat het stress is. Maar het zal goed kunnen zijn dat het net zo is als bij jou.

Nou Hilli, ik zou ook niet graag het bij twee keer per week wassen houden, laat staat één keer per week... Heb lang haar, zit er veel aan en het is dan ook heel snel weer vet. Ik weet dat ik gewoon niet zo vaak moet wassen, maar doe dat maar eens. Stop maar eens met elke dag wassen.

Morrie, heeft je huisarts destijds ook gezegd wat het was? Dat kan ik er namelijk niet uit opmaken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:47

Ik heb ook lang haar, maar dagelijks wassen gaat écht niet goed. Ik heb wel meestal mijn haar in een staartje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 20:51

Hilli schreef:
Ik heb ook lang haar, maar dagelijks wassen gaat écht niet goed. Ik heb wel meestal mijn haar in een staartje.

Waarom gaat dat bij jou niet goed dan?

Ik heb m'n haar niet meer in een staart tegenwoordig, omdat het vreselijk irriteert op de plekken en het bovendien heel pijnlijk is na een uurtje of twee. Ik heb nu gelukkig wel een speciale klem (die kom je wel tegen op markten) die het haar heel erg mooi bij elkaar houdt.
Een knot in m'n haar staat ook garant voor hoofdpijn.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:57

Dan is mijn hoofdhuid teveel vochtig (föhn gaat nl. ook niet goed) en kunnen de plekken niet drogen. Dan blijft de jeuk, dan blijf ik krabben en door al het gefriemel heb ik vet haar, wat ik moet wassen, enzovoort.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:05

Hilli schreef:
Mijn collega's blijven uit de buurt van mijn haar, dus 2 keer wassen per week volstaat. Ja, ook met eigen paard(en) en schijtklusjes :+

in mijn beroep hang ik over mensen heen om iets in te typen op hun toetsenbord en ik zou het vreselijk vinden als mensen terugdeinzen vanwege ongewassen vet haar stank.

Citaat:
Morrie, heeft je huisarts destijds ook gezegd wat het was? Dat kan ik er namelijk niet uit opmaken.

hij zei iets over eczeem en ziekenhuis als het niet over ging, aangezien ik behoorlijk allergisch ben voor ziekenhuizen, haakte ik direct af

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 21:07

Hilli schreef:
Dan is mijn hoofdhuid teveel vochtig (föhn gaat nl. ook niet goed) en kunnen de plekken niet drogen. Dan blijft de jeuk, dan blijf ik krabben en door al het gefriemel heb ik vet haar, wat ik moet wassen, enzovoort.

Ooh op die manier :j
Ja ondanks dat ik een hele dikke bos haar heb, droogt het heel erg snel (anderhalf tot twee uur).
Echter sport ik minimaal 4 keer per week, met als gevolg een zweethoofd. Das niet heel praktisch.

Ik doe verder ook niets met m'n haar, geen haarlak, gel, fohn of wat dan ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 21:08

Morrie schreef:

hij zei iets over eczeem en ziekenhuis als het niet over ging, aangezien ik behoorlijk allergisch ben voor ziekenhuizen, haakte ik direct af[/quote]

Aaah, ja das begrijpelijk dat je dan afhaakt. :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 06:27

ik heb overigens toen ik het net had alle paardenmiddelen die ik had staan ook geprobeerd (imaverol, sebacil) maar ook dat hielp niets :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 06:34

Heb je al paardenmelkshampoo geprobeerd?
Inderdaad door te krabben kunnen dergelijke bulten ontstaan.

Feitelijk begint het dus met jeuk en een strakke huid, door te krabben krijg je reactie en ontstekingen.
Kijk ook goed naar je voeding, laat eens bepaalde productgroepen staan en kijk of het verbetering geeft.

Kan ook heel goed stress zijn, al dan niet gering of onbewust.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 08:44

Haha Morrie, dat zijn dan ook geen paardenmiddelen te noemen :P

CM_: Ik probeer eerst niets uit, maar ik heb inderdaad ook weer gelezen over paardenmelk. Morgen heb ik om half 10 een afspraak bij de huisarts, en dan kijken hoe het loopt.
Wat je zegt klopt wel ongeveer, maar meestal zit er ook al een bultje (die dan nog niet open is).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 09:16

Vanochtend naar de huisarts geweest, ik kreeg allereerst een compliment over m'n haar, dat ik prachtig haar heb. :D Heel leuk...
Maar het minder leuke aan het bezoek is dat het dus geen schimmel of eczeem is (misschien maar goed ook), maar een kwestie van een te droge hoofdhuid. En dat komt natuurlijk weer omdat ik m'n haar elke dag was. Dus dat mag ik niet meer doen, het liefst eens per week en nog beter eens per 10 dagen...
Ik krijg een gel om de jeuk te stillen. En mag niet meer krabben.

Dus als iemand nog supertips heeft om het haar droog te laten en de hoofdhuid wel wat vet... Ik hoor het graag...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:46

brrr 1 x in de week je haar wassen, ik hoop voor jou dat je geen paarden hebt en niet teveel zweet.... ik zou in het klooster gaan als ik dat moest, of een hoofddoek moeten dragen of m'n kop kaalscheren

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 11:48

Morrie schreef:
brrr 1 x in de week je haar wassen, ik hoop voor jou dat je geen paarden hebt en niet teveel zweet.... ik zou in het klooster gaan als ik dat moest, of een hoofddoek moeten dragen of m'n kop kaalscheren

Op het moment rij ik niet, maar ik wil wel hardlopen... Dus dat wordt zweten :(
Ik denk dat de beste optie dan toch een hoofddoek is, kaalscheren, dat NOOIT!!!!!!!!

Gelukkig zijn er droogshampoos en misschien ga ik wel even kijken naar een speciale shampoo bij de kapper.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:05

Droogshampoo werkt ook maar 1 dag.
Maar mijn haar maar 1 keer per week wassen lukt me ook niet zo goed, denk niet dat mijn klasgenootjes het leuk vinden om naast iemand te zitten die elke dag een paardenneus in haar haar heeft zitten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:08

_AlMaraam_ schreef:
Droogshampoo werkt ook maar 1 dag.
Maar mijn haar maar 1 keer per week wassen lukt me ook niet zo goed, denk niet dat mijn klasgenootjes het leuk vinden om naast iemand te zitten die elke dag een paardenneus in haar haar heeft zitten.

Bleeegh nee... Gelukkig heb ik vakantie.
Als droogshampoo maar één dag werkt, vind ik dat niet erg. Als m'n hoofdhuid er maar een beetje vet onder blijft.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:14

Ik zou ook niet ineens van elke dag naar 1x per week gaan, dan loop je na 2 dagen al met vet haar rond ;). Maar beginnen met om de 3 dagen en zo uitbouwen naar om de 6 a 7 dagen. Je hoofdhuid kan zich dan gaan aanpassen en dan wordt het stabieler.
Mijn haar was ik trouwens ook 1x per week (volgens de kapper ook het beste), alleen bij vies weer (droog+zweterig+stoffig) was ik het een keer vaker. Vroeger waste ik het ook vaker en had ik sneller vetter haar en een te droge huid. Nu gaat het prima.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:15

Wat misschien helpt bij jou is om eens een papje te maken van warme olijfolie met het geel van een ei daardoor. Goed mengen en lauwwarm op je hoofdhuid smeren. Lekker in laten trekken en daarna normaal wassen. Eens zien of je hoofdhuid daar beter van wordt. Ik had zelf vroeger altijd een superdroge hoofdhuid en jeukerig... geen bultjes of zo... maar dit mengsel heeft mij altijd goed geholpen. Inmiddels gebruik ik het al heel lang niet meer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:18

Djilna, dat lijkt me inderdaad ook het beste om te doen.
Ik neem overigens aan dat je vaker doucht, hoe doe je dat dan met je haar? Laat je het ook niet nat worden? Of is dat geen probleem?

countrygirl, dat klinkt echt meeeegaranzig, maar als het helpt, waarom niet? :) Vaak heb je meer aan van dergelijke Klazien uut Zalk/Oma weet Raad papjes, dan aan datgeen wat je van de apotheek krijgt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:27

Ik douche inderdaad dagelijks, maar dan weer niet elke dag met zeep want dat is niet goed voor je huid ;)
Mijn haar doe ik dan omhoog in een soort van knot of met een klem en dan mijn hoofd dus niet natmaken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:34

Djilna schreef:
Ik douche inderdaad dagelijks, maar dan weer niet elke dag met zeep want dat is niet goed voor je huid ;)
Mijn haar doe ik dan omhoog in een soort van knot of met een klem en dan mijn hoofd dus niet natmaken.

Voor mij geldt precies hetzelfde.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:47

Ik heb dus een shampoo zonder zeep, maar dat mocht ook niet van de huisarts.

Gaat nog een hele tour worden dit...