knie/enkel problemen en verende beugels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira30

Re: knie/enkel problemen en verende beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:42

en dat bevalt?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:42

Nicky84 schreef:
Sorry, ik schop dit topic even open :o

Ik heb zelf giga last van mn -ja, wat is het- enkel/kuit en de spier die daar langs loopt. Vooral na een tijd draven.
Zouden deze beugels hier ook geschikt voor zijn? Ik wordt er een beetje tureluurs van :')

Waar woon je ergens? je mag ze gerust bij mij een keer komen testen. Ik heb de GPG Pro Grip

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:23

Nicky84 schreef:

Ik heb zelf giga last van mn -ja, wat is het- enkel/kuit en de spier die daar langs loopt. Vooral na een tijd draven.
Zouden deze beugels hier ook geschikt voor zijn? Ik wordt er een beetje tureluurs van :')

Bedoel je dat je 'spierpijn' in je kuiten hebt van het oprekken van de kuitspier met rijden door het uitdrukken van je hakken? Want dan denk ik niet dat bow balance werkt voor je. Ik heb namelijk meer last van mijn kuiten met dezen beugels omdat ik juist makkelijker mijn hakken uit kan drukken en ik dus meer mijn kuiten oprek dan voorheen.
Maar misschien begrijp ik je wel helemaal verkeerd en heb je er wel wat aan :o

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:44

Evelyne79 schreef:
Nicky84 schreef:

Waar woon je ergens? je mag ze gerust bij mij een keer komen testen. Ik heb de GPG Pro Grip

je hebt pb ;)

Edit: Gaaf paard heb je zeg!
Laatst bijgewerkt door Elmira30 op 01-08-12 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:51

Loetie84 schreef:
Nicky84 schreef:

Bedoel je dat je 'spierpijn' in je kuiten hebt van het oprekken van de kuitspier met rijden door het uitdrukken van je hakken? Want dan denk ik niet dat bow balance werkt voor je. Ik heb namelijk meer last van mijn kuiten met dezen beugels omdat ik juist makkelijker mijn hakken uit kan drukken en ik dus meer mijn kuiten oprek dan voorheen.
Maar misschien begrijp ik je wel helemaal verkeerd en heb je er wel wat aan :o

Ik weet niet zo goed hoe ik t uit moet leggen, en mn instructrice wordt ook gek haha. Het is zeurende pijn en als ik te lang doorrijd wordt mn enkel/kuit gevoelloos en dan zwikt het.
Niet echt spierpijn, maar een zuur gevoel. Als je te lang met te korte beugels rijd voel je als het goed is een irrtante pijn, nou zoiets maar dan constant :+ Naja, na 15 min draven ofzo. Heb mn beugels lang genoeg, nog een gaatje langer en dan moet ik op mn tenen rijden :')
Er is me ook gezegd met een schuin blokje in de beugel, en deze dan andersom erin te zetten?? Maar als het met die beugels opgelost zou zijn, ook goed.

Hmm met deze beugels kan ik mijn hakken ook vrij makkelijk uitdrukken..

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:20

Nicky84 schreef:
en dat bevalt?

ze bevallen heel erg goed!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:44

Klinkt niet als iets dat opgelost wordt door andere beugels Nicky84... Zou idd even proberen om ze te lenen van iemand. Persoonlijk merkte ik het al met de eerste keer rijden dat die beugels fijn waren. Zeker als jij zo snel pijn hebt, moet je er snel achter zijn of het wel of niet een oplossing is voor jou!
Succes met zoeken! Hoop dat je er iets op vindt...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:48

Nicky84 schreef:
Ik weet niet zo goed hoe ik t uit moet leggen, en mn instructrice wordt ook gek haha. Het is zeurende pijn en als ik te lang doorrijd wordt mn enkel/kuit gevoelloos en dan zwikt het.

Bedoel je aan de zijkant van je been, boven je enkel? Daar heb ik het namelijk. Ik ben vorige zomer twee keer flink door mijn enkel gegaan, hier ook fysiotherapie voor gehad. Ik probeer veel extra oefeningen te doen met op tenen staan enzo, maar ik blijf zwakke enkels houden. Met rijden moet ik erg op letten dat ik echt op de bal van mijn voet steun, en niet erin ga 'hangen', want dan klap ik ook door mijn enkel. Ik ben wel drie gaatjes langer gaan zitten dan dat ik voorheen zat.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:52

Juist! dat bedoel ik. Ik probeer ook die oefeningen idd te doen, en op de sportschool hebben ze een apparaat waar ik wat oefeningen kan doen. Het helpt iets maar t gaat niet weg.

Tanks Loetie84, ik zal eens gaan kijken.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:58

Jeej, een lotgenoot :') :+ Ik sta elke ochtend al een stuk of 20 keer op mijn tenen. Verder kreeg ik de tip om veel op mijn tenen te lopen als ik thuis ben. Bij de fysio moest ik ook op een balanceboard staan: http://www.fysio-shop.nl/contents/media ... sissel.jpg ik heb er nu zelf ook een (van de Lidl :+ )

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:15

Ik heb dit soort beugels maar dan de (nog) duurdere variant http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ugels.html

Doordat ze breed en diep zijn heb je heel veel steun en ze veren mee, ik heb ze ooit gekocht omdat ik lang moest stappen met een geblesseerd paard en dan last kreeg van enkels en knieën en deze op de juiste plaats/houding te houden.

Zie nu dat er alleen maar look a likes te vinden zijn die veel goedkoper zijn.
Ik heb deze de Royal Rider. Ze buigen absoluut niet zo als je rijdt hoor ;-) maar ze hebben dus wel die veerkracht er inzitten!
http://www.demanshoeve.be/product.php?id_product=234

Zit ergens te lezen dat de Tekna wel de opvolger lijkt te zijn van Royal Rider, maar dat scheelt dus nogal in prijs
"TEKNA beugels Royal Rider; Dit is een flexibele stijgbeugel gemaakt van het high-tech Tekna kunstof. De beugel is supersterk en kan tot 500 kgs draagkracht aan. Het materiaal is soepel en krasvast en er is minimaal onderhoud noodzakelijk."

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:18

Als je die van mij is uit wilt proberen, geen probleem. Weet alleen niet of je hier in de omgeving woont haha :+

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:27

WendyBZ schreef:
Jeej, een lotgenoot :') :+ Ik sta elke ochtend al een stuk of 20 keer op mijn tenen. Verder kreeg ik de tip om veel op mijn tenen te lopen als ik thuis ben. Bij de fysio moest ik ook op een balanceboard staan: http://www.fysio-shop.nl/contents/media ... sissel.jpg ik heb er nu zelf ook een (van de Lidl :+ )

Oh help, met mijn motoriek vlieg ik de hele kamer door :')

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:28

Euuh niet echt...woon in Gelderland haha. Wel lief van je! :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:54

Nicky84 schreef:
Euuh niet echt...woon in Gelderland haha. Wel lief van je! :)

ik ook... Mag die van mij ook een keer proberen als je wilt.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:16

O gaaf! :D

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 12:24

Wat ben ik blij dat ik toch GPG's heb gekocht!! Ze rijden ontzettend fijn, heb een stuk minder last van mijn knieen, en heb zelf een rondje in volle galop (staand in de beugels) door de polder gedaan!!

Wel 1 klein nadeel, dat buisje waar de veer in zit, je steekt ze niet zo gemakkelijk op...

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:12

Mag ik vragen wat je aan je knieen hebt? (omdat ik ook aan het kijken ben voor die beugels en mij afvraag of dat voor mijn klachten nut heeft)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:17

opsteken valt toch wel mee? je kunt gewoon de beugelriem door de beugel steken, je kunt m alleen iets minder hoog opsteken maar dat blijft evengoed gewoon goed zitten.

Welke heb je gekocht, die met rubber zool of de progrips?

Fijn dat je er blij mee bent :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:30

Nicky84 schreef:
Mag ik vragen wat je aan je knieen hebt? (omdat ik ook aan het kijken ben voor die beugels en mij afvraag of dat voor mijn klachten nut heeft)

Bij mij werken ze perfect en ik heb last van zwakke enkels en een kapotte achterste kruisband waaraan ik geopereerd ben.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 21:56

Ik heb reuma (bechterew) hierdoor is mijn kraakbeen "niet optimaal meer" en heb ik in het dagelijkse leven vaak ook een rolstoel nodig vanwege pijn/vermoeidheid.
Ik heb toch die Pro-grips genomen, een grootvoordeel is dat je geen blokjes moet vervangen, en met modder alles er tussen valt :-P
Was even bang voor schade aan mijn rijlaarzen, maar dat bleek onnodig te zijn. Wat een wereld dingen zijn het toch!! <3

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:49

Ik heb toch nog een vraag....

Je hebt natuurlijk de beugels die prijzig zijn, maar ook die veren.
Werkt dat precies hetzelfde of merk je toch verschil in deze 2??

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 22:28

Je bedoelt díe adapters en de gewone beugels van gpg?
Nee zit geen verschil in naar mijn weten.