maak me echt zorgen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:48

Als ik dit zo lees had ik dan al dood moeten zijn.

Denk dat je je niet zo een zorgen moet maken.
Mijn handen hebben van de droogte vaak kleine wondjes en met werken krijg ik ook nog wel is wondjes aan handen armen.
En ook met deze wondjes melk ik gewoon de koeien waarbij ik gegarandeerd koeie mest aan mijn handen krijg.
Het aantal keren dat ik al op mijn slippers de weide in gerent ben door de koeie/paarden mest omdat er een kalf lag is ook ontelbaar en dan ben ik echt eerst daar mee bezig voor ik dat er af was.

Ook met blaren ga ik gewoon naar de paarden etc op handen enzo en ik ben er nog nooit ziek van geworden.
Die ene keer dat het nu jou over komt kan geen kwaad.
En je vieze nagels?
Nou af knippen of een nagelborsteltje halen bij DA/Etos en schoon maken :)

Zou als ik jou was je posts is uit printen en mee nemen naar je psych zo dat ze je goed en gericht hulp kan geven :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:57

Zo een posts werken eigenlijk op mijn zenuwen. Miljoenen mensen zouden goud geven om dezelfde gezondheid te hebben als jij en jij loopt dan te zeiken over paardenmest op je voeten ? Meen je dit nou serieus ? Als dit echt zo is en geen vorm van aandacht vragen dan heb jij proffesionele hulp nodig en gaan we op dit forum niets voor je kunnen doen. Iedereen zegt dat het geen kwaad kan, maar je blijft erover doordrammen. Als je echt bang bent om tetanus te krijgen loop dan zo snel en zo hard ej kunt om die prik...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:58

Jeetje dan had ik allang het loodje moeten leggen := hihihi
Als ik me bij elk vuiltje en wondje zorgen zou moeten maken dan liep ik enkel nog histerisch door het huis joh. :oo
Gewoon voeten wassen en klaar,en als je wondjes aan je voeten hebt moet je zowiezo niet op slippers lopen,das toch vragen om (pijnlijke) problemen!?! :?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:59

Als je je echt zo'n zorgen maakt over tetanus zou ik gewoon weer eens zo'n spuit halen. Ben je daar de komende tijd van af wat betreft zorgen. Hoeft niet direct natuurlijk.

Maak je je zorgen over een ontsteking aan je voet, even wassen met betadine of in een badje met biotex.

AgossieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:02

betadine schreef:
Zo een posts werken eigenlijk op mijn zenuwen. Miljoenen mensen zouden goud geven om dezelfde gezondheid te hebben als jij en jij loopt dan te zeiken over paardenmest op je voeten ? Meen je dit nou serieus ? Als dit echt zo is en geen vorm van aandacht vragen dan heb jij proffesionele hulp nodig en gaan we op dit forum niets voor je kunnen doen. Iedereen zegt dat het geen kwaad kan, maar je blijft erover doordrammen. Als je echt bang bent om tetanus te krijgen loop dan zo snel en zo hard ej kunt om die prik...

Ze krijgt professionele hulp, dat heeft ze zelf al een paar keer aangegeven... Lezen is zo moeilijk...

Over de tetanus prik. Ik heb alweer een tijdje geleden een tetanus injectie gehad (nou ja, het waren er 4 in totaal) en ben nu 15 jaar "safe". Is het een idee, Rensje, om die prik gewoon te halen? Dat neemt in ieder geval weer wat zorgen van je weg. De prikken deden bij mij helemaal geen zeer en ik heb er niets, echt helemaal niets aan over gehouden. Behalve dus bescherming tegen Tetanus. Puur preventief. Het is een idee.
Laatst bijgewerkt door Agossie op 09-07-12 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 12:03

Oke.....
nou, ik vind het heel lastig maar dan probeer ik me er niet meer zo'n zorgen om te maken en probeer ik het uit mijn hoofd te zetten nu... bedankt iedereen, ik hoef me dus echt geen zorgen te maken nu over tetanus? Hadden jullie ook gewoon het zo gelaten en geen spuit gehaald?

chantal_bel

Re: maak me echt zorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:05

Ik heb zo vaak wondjes aan me handen en benen. En daar komt ook wel eens mest in. Even goed wassen met dettol of unicura en niets aan de hand.

Niet zo druk maken. Anders was ik allang dood geweest

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:05

Je loopt vooral risico op tetanus als de wond diep is en er geen zuurstof bij kan. (als je bijvoorbeeld in een roestige spijker bent gaan staan en het niet heeft gebloed). Jij hebt schaafwondjes, dus risico op tetanus is nihil.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 12:06

Haha wat ik me afvraag, al die mensen die zeggen dat ze ook zo vaak wondjes en de paarden verzorgen etc hebben, zijn jullie niet al standaard ingeeent of geld de vacc. toevallig niet nog? ;-)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:07

Ben je op je therapie al bezig met het veranderen van je gedachten? :) Ik weet van mijn eigen ervaring dat cognitieve gedragstherapie goed helpt voor fobieën.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:08

RianneH schreef:
Als je je echt zo'n zorgen maakt over tetanus zou ik gewoon weer eens zo'n spuit halen. Ben je daar de komende tijd van af wat betreft zorgen. Hoeft niet direct natuurlijk.

Maak je je zorgen over een ontsteking aan je voet, even wassen met betadine of in een badje met biotex.

zo'n prik werkt niets, dan haalt ze zich wel weer iets anders in dr hoofd, dit is puur een mentaal probleem, daar helpt geen prik tegen!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:10

Ik ben nog nooit ingeent voor tetanus en heb vaak zat wondjes en ben in het bezit van 5 paarden en guess what. Ik leef nog!

Praat hierover met je psycholoog maar maak je er geen zorgen om. Als t goed is heb je bij je behandeling ook een internet verbod voor t opzoeken van ziektes.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:14

Als ik jou was, TS..........dan ging ik lekker een tetanusprik halen.
Das voor jou dan een hele zorg minder lijkt me...........dan hoef je daar niet meer over in te zitten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:15

Ik heb constant wel ergens wondjes en als ik met uitmesten niet alles opgepakt krijg met de mestvork pak ik de mest ballen gewoon met mijn blote handen vast. En dan was ik toch pas echt mijn handen nadat ik klaar ben met mesten!
Paarden hebben geen vieze mest, het zijn planteneters. Kattenpoep oid is veel viezer.

De laatste keer dat ik goed gevallen ben had ik een aantal flinke aantal flinke wonden, kwamen we er een paar jaar later, toen we het er toevallig over hadden, dat ik toen helemaal geen tetanus spuit heb gehad. Hebben we helemaal niet aan gedacht :+
Toen ik twee jaar geleden ben geopereerd na een ongeluk heb ik er wel een gehad, dus ik kan er weer even tegen :D

Wat ik doe met wondjes op m'n voeten is even weken in een biotex of soda badje. Lekker warm en ontsmet goed. Krijg je gelijk al het aangekoekte vuil er goed af :D

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:16

rensje101 schreef:
Haha wat ik me afvraag, al die mensen die zeggen dat ze ook zo vaak wondjes en de paarden verzorgen etc hebben, zijn jullie niet al standaard ingeeent of geld de vacc. toevallig niet nog? ;-)

Ik ben 22 en kan me niet heugen dat ik ben ingeent tegen iets ja me kinder prikjes en dat was het.
Verder nooit iets gehad en ben ook echt niet bang voor tetanus..

Als ik een wondje heb en er komt mest in spoel ik het af en werk ik verder als het egt een wondje is.
En anders dan zie ik het in de avond wel als ik onder de douche sta blokje unicura mee zo als eerder genoemd wondjes wassen en klaar..

En als ik denk dat het gaat ontsteken dan week ik gewoon een paar keer in biotex werkt het niet ga ik is over een dokter denken.

Als ik bij elk wondje wat met mest of modder in aanraking ga stresse dan kan ik wel zware antistres medicijne gaan halen want dan komt het niet meer goed denk ik.

Voor iedereen die zegt dat ze die prik moet halen..
Als ze die haalt geeft het rust dat ze hem heeft maar dan wordt ze wel weer bang voor iets anders.
Bijvoorbeeld werkt de prik wel of what ever.
Dit is psychies(schrijf ik het goed) en denk dat ze beter daar wat EXTRA hulp bij moet zoeken dan een prik (ik weet dus dat ze al hulp krijgt)

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 12:18

Bedankt mensen :)
Krijg van jullie (en jullie eigen verhalen) een fijner gevoel!
Hou het lekker zo en doe strakjes mijn voeten nog wel in een badje biotex en laten weken ja ;) en dan zal het vast en zeker allemaal wel goedkomen! dankjewel!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:19

fokfanaat schreef:
RianneH schreef:

zo'n prik werkt niets, dan haalt ze zich wel weer iets anders in dr hoofd, dit is puur een mentaal probleem, daar helpt geen prik tegen!

Precies. Het is wel goed om er sowieso eentje te halen maar aan de angsten van de TS zal het helemaal niets doen. Ik ben er honderd procent zeker van dat als ze zo'n prik haalt, ze ooit gewoon weer een topic opent met soortgelijk verhaal. En de vraag of ze voor de veiligheid misschien geen extra prik kan gaan halen. Nee, toch niet? Jamaar, jullie zien de ernst denk ik niet in, ik had wel dit en dat aan de hand met mijn handen/voeten/ogen...Nog steeds niet? Jamaar, ik maak me normaal niet zoveel zorgen meer hoor maar dit was echt een uitzonderlijke situatie die ik nog niet heb meegemaakt dus is het misschien niet toch beter om toch een extra prik te halen?....

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:19

'Men' zegt dat het sowieso verstandig is om je te laten inenten tegen tetanus als je met dieren werkt of veel in aanraking komt. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook nooit herhaald heb.

Weet je, je lichaam heeft niet voor niets een prima afweer mechanisme ingebouwd. Jezelf blootstellen aan dergelijke dingen zorgt juist voor een betere weerstand en zorgt ervoor dat je meer kunt hebben.
En als je ziek wordt (wat dan ook) dan zijn er gelukkig doktoren en ziekenhuizen waar je behandeld kunt worden, dus het is niet het einde van de wereld. (en het enige wat zeker is in het leven is dat je een keer dood gaat)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:20

ga gewoon zo een prik halen inplaats de hele tijd stressen en topics ervoer openen.
Dat geeft jou meer rust in je hoofd,zodat je nog beter je op j etherapie kan richten :)

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 12:21

Jibbel schreef:
'Men' zegt dat het sowieso verstandig is om je te laten inenten tegen tetanus als je met dieren werkt of veel in aanraking komt. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook nooit herhaald heb.

Weet je, je lichaam heeft niet voor niets een prima afweer mechanisme ingebouwd. Jezelf blootstellen aan dergelijke dingen zorgt juist voor een betere weerstand en zorgt ervoor dat je meer kunt hebben.
En als je ziek wordt (wat dan ook) dan zijn er gelukkig doktoren en ziekenhuizen waar je behandeld kunt worden, dus het is niet het einde van de wereld. (en het enige wat zeker is in het leven is dat je een keer dood gaat)

Maar tetanus heeft niks met weerstand te maken hé, dat kan iedereen gewoon krijgen

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:26

Stel je niet aan... Je krijgt geen tetanus door oppervlakkige wondjes.
En ja ik heb vaak zat wat gehad, en ben niet eens ingeent. No problem :)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:27

rensje101 schreef:
Jibbel schreef:

Maar tetanus heeft niks met weerstand te maken hé, dat kan iedereen gewoon krijgen

Meid nogmaals.

Als jij die prik perzee wil haal hem dan.
Zo als we al vaker gezegd hebben zal het je even rust geven voor je weer bang bent voor iets anders.

Ik heb momenteel een blaar aan mijn voeten van mijn nieuwe klompen.
Gister was ik de pijn zo zat dat ik ze uit geschopt heb en op mijn blote voeten in de melk punt liep.
En weetje wat daar licht?

Verse melk uit de koe.
verse poep uit de koe.
En verse pies uit de koe.
Na het melken heb ik mijn klompen aan gedaan de melkput snel uitgespoten en ben ik op mijn dooie akkertje naar de douche gesjokt om te douche.

ik heb ongeveer anderhalf uur in de oliebol gelopen en ging een half uur later douche.
En NEE ik ga geen prik halen want ik ga er echt niet van dood dan was ik dat al geweest.

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:34

Waarom haal je geen prik als je zo bang bent?

Kom op, je stelt je een beetje aan.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:37

rensje101 schreef:
Jibbel schreef:

Maar alleen van diepe wonden waar geen zuurstof bij komt, die dus weinig gebloed hebben. Ik zou me er in jou situatie echt niet druk over maken en ook voor mij is mijn vaccinatie allang verlopen. Gewoon lekker met je voeten in een bakje warm water met biotex, dan weekt je nagel ook mooi schoon ;) .

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:40

Vind dat sommige mensen wel heel hard reageren... -O- Hypochondrie is een overmatige angst voor het krijgen van ziektes etc., dus natuurlijk stelt ze zich aan. Voor jullie. TS ziet dat heel anders. Wil niet zeggen dat het niet irrationeel is, maar je kan er ook een beetje rekening mee houden dat ze die aandoening heeft...

Maar volgens mij is ze al weer wat rustiger toch? :)