'Natuurlijk' haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:46

@ShannonJule: Je haar iedere dag wassen is op een gegeven moment gewoon als lippenbalsam. Gebruik je het een dag niet heb je meteen verschrikkelijk rode lippen. Met vette haren hetzelfde, als je het iedere dag wast en dus iedere dag de beschermlaag weghaalt gaat de productie enorm om hoog, en zal je dus idd heel snel weer vet haar krijgen. Afbouwen is de enige oplossing, dit gaat niet makkelijk maar het is zeker wel mogelijk.

Geryon

Re: 'Natuurlijk' haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:52

Ik heb mijn haar altijd iedere dag gewassen (altijd shampoo en conditioner).
Ik vind het echt niet fris om bij de paarden geweest te zijn en dan m'n haar niet te gaan wassen..

En ik heb erg mooi haar en kappers vinden het altijd helemaal geweldig! :D Helaaaas heb ik het een hele tijd lang iedere ochtend gestijld, vaak zonder spul en daardoor heb ik veel dunner haar.. Maar nu is m'n haar gelukkig weer wat mooier! :D

Ik doe niks anders met mijn haar dan gewoon wassen (en conditioner altijd, maar dat bedoel ik ook met wassen)
Heb eens een keratine-behandeling laten doen, maar het trok er niet eens in omdat het zo gezond was :P Bij mijn zus echter.. Die laat haar haar altijd verven, altijd extensions, allerlei sorten. Ze had geen haar meer over.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:56

feliciaa schreef:
Ik ruik de paardengeur zelf ook niet, maar mijn ex wees me daar iedere keer op als ik me niet gedoucht had nadat ik mijn paard was geweest. Als je de paardengeur niet gewend bent dan ruik je het dus helaas wel duidelijk..
Helpt het ook om je haar in een staart te hebben als je bij je paard bent?

Ja dit helpt echt, ik heb altijd een knot bij de paarden en het absorbeert dan aanzienlijk minder geur. Mijn vriend zegt dat hij het bij mijn thuiskomst wel goed kan ruiken maar dat het na een half uurtje gewoon wegtrekt. Dus voor mij geen rede om dan extra mijn haar te gaan wassen, dat is voor mij echt gewoon te veel van het goede.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:57

Hoe vaak borstelen jullie je haar?

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:58

Oef haar verven, extentions ed zijn ook wel heeeel slecht voor je haar.

Ik borstel mijn haar elke dag, maar anders krijg ik echt hele erge knopen. Borstelen is overigens niet zo goed voor je haar, schijnt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:00

Ik borstel mijn haar twee keer per dag (en was het iedere dag). Ik borstel het ook als het nat is :o

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:01

zuske schreef:
Oef haar verven, extentions ed zijn ook wel heeeel slecht voor je haar.

Ik borstel mijn haar elke dag, maar anders krijg ik echt hele erge knopen. Borstelen is overigens niet zo goed voor je haar, schijnt.

Idd, ik heb het een jaar lang geblondeert met een hoog %, nou het was dus echt dood. Nu na het terugverven in mijn kleur (1 nuance ernaast) heb ik het gelukkig weer op volle kracht en blijf ik er qua verf (of eigenlijk ontkleurder) vanaf.

xCathy: één keer per week na de crèmespoeling als het nat is. Nooit als het droog is, dat haalt mijn krullen hopeloos uit hun vorm.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 08-07-12 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:02

Inderdaad heel erg slecht.. Veel kappers willen mijn zus der haar niet behandelen, omdat zij bang zijn dat het verkeerd uit pakt omdat haar haar gewoon echt verpest is. Ze heeft het ook laten straiten (hoe schrijf je dat?) en echt véél te veel..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:09

Geryon schreef:
Inderdaad heel erg slecht.. Veel kappers willen mijn zus der haar niet behandelen, omdat zij bang zijn dat het verkeerd uit pakt omdat haar haar gewoon echt verpest is. Ze heeft het ook laten straiten (hoe schrijf je dat?) en echt véél te veel..

Idd een goede kapper weigert het dan ook. Ik was de kleur gewoon beu omdat mijn eigen kleur me uiteindelijk toch veel beter staat.. Maar sommigen die ik ken blonderen hun haar dus al jaren, de punten kun je gewoon met je vingers weg breken. :') Ik stijl mijn haar soms voor een vissenstaartvlecht, één keer per twee weken dus dat kan mijn haar met gemak aan. Straighten zou ik dus ook niet doen. Heeft je zus misschien geen idee van wat ze haar haar aan doet of trekt ze er zich niet zo veel van aan?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:16

Ze weet het wel, maarja ze geeft zoveel om uiterlijk dat ze altijd maar met de mode mee wilt gaan (stijl, blond, donker etc.).. Ze vindt het wel erg maar ze verbergt het toch altijd met nephaar! Wat mijn ouders al niet uit hebben gegeven voor haar haar..

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:19

Ik was mijn haar om de dag met head&schoulders en dan diegene voor vet haar! als ik het met andere shampoo doe is het de volgende dag gelijk weer vet.. en verder gebruik ik de voedende conditioner van Guhl deze maakt m'n haar ook extra makkelijk doorkambaar :) werkt perfect!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:22

Geryon schreef:
Ze weet het wel, maarja ze geeft zoveel om uiterlijk dat ze altijd maar met de mode mee wilt gaan (stijl, blond, donker etc.).. Ze vindt het wel erg maar ze verbergt het toch altijd met nephaar! Wat mijn ouders al niet uit hebben gegeven voor haar haar..

Wow en je ouders betalen! :wow: Geluk heeft ze dan wel, mijn ouders hadden mij nooit geld gegeven daarvoor. :P

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:24

Ik gooi er ook altijd troep in ( kokos enzo! )
en soms was ik mijn haar elke dag, soms om de dag, ligt er maar net aan..
als ik er niks in doe, staat het alle kanten op..
maar mn haar gaat wel heel snel dood en wordt snel droog enzo..

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:25

Lara_Silver schreef:
@ShannonJule: Je haar iedere dag wassen is op een gegeven moment gewoon als lippenbalsam. Gebruik je het een dag niet heb je meteen verschrikkelijk rode lippen. Met vette haren hetzelfde, als je het iedere dag wast en dus iedere dag de beschermlaag weghaalt gaat de productie enorm om hoog, en zal je dus idd heel snel weer vet haar krijgen. Afbouwen is de enige oplossing, dit gaat niet makkelijk maar het is zeker wel mogelijk.

Ik was mijn haar niet meer elke dag. Vroeger deed ik het wel omdat ik zo'n jeuk kreeg dat ik mijn hoofdhuid openkrabte. Als ik geen zin heb om te wassen dan doe ik gewoon een knot in. Ik was mijn haar om de dag of om de twee dagen. Tenzij ik iets heel belangrijks heb, dan vaker.

Ik gebruikte ook de Head&Shoulders shampoo tegen vet haar, maar dit werkt bij mij dus niet. Ik ga maar es kijken naar Syoss

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:26

M'n ouders hebben ook der borstvergroting betaalt, het kind is 18 en niet tevreden, ze wilt nog groter en dus nog een borstvergroting. Mijn ouders begrijpen haar 8)7
Ze betalen ook al haar dure plamuurmake-up en merkkleding.

Ja, ik leef echt in een poedersuiker waar ik me totaal niet thuis bij voel.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:27

Mijn haar is ook hel droog aan de onderkanten.. En was elke dag mijn haren omdat het anders vet wordt en als ik ergens een hekel aan heb is het vet haar :P
Maar geen idee wat ik er tegen kan doen.. Want als ik er iets in smeer wordt het heel snel vet...
En ik heb natuurlijk geblondeerd haar en daar zal het grotendeels ook door komen :o Maar denk niet dat het beter wordt als ik het bijvoorbeeld bruin verf.
Misschien tegen die tijd maar zal niet na een week al verschil merken. (denk ik zelf...)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:27

ik was 3x p.w., creme spoeling in de punten, eventueel een beetje mousse. Als het een beetje vettig wordt dan even in een knot ipv een staart, valt het minder op, 's avonds dan wassen. Verder gaat er eigenlijk vrijwel niets in, maar heb het ook wel heel vaak vast. Eigenlijk alleen de eerste paar dagen na de kapper los, daarna vast :P

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:29

Ik was mijn haar 3-4 keer in de week en gebruik verder geen haarspulletjes...
Alleen als ik een keer krullen heb (ook zonder hitte!) even vluchtig was haarspray zodat ze langer blijven zitten.

Heb geen droog/dood haar.

Vriendin van me tijdje terug...
Ik kwam onder de douche vandaag, haren in de knup natuurlijk.
Toen kwam ze met een middeltjes waardoor mijn haar makkelijker doorkambaar zou zijn.
Nou, dat heb ik helemaal niet nodig, kom er zo doorheen :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:30

ik gebruik murrays (dat is ouwerwetse haargel), dat is vrij natuurlijk(met cocos etc.). om mijn haar niet te laten pluizen. ik vind het geweldig spul. mijn haar is eerder droog als vet, dus zon soort van wax laat het er gewoon beter uitzien.

toen ik nog blond haar had, was het net een pak stro als ik er niets in deed:P.
Laatst bijgewerkt door PocoGaucha op 08-07-12 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:31

Ik was mijn haar 2 a 3 keer in de week. Doe ik er elke dag mousse in anders gaan mijn krullen pluizen. En mijn haar voelt nog steeds zacht aan. Dit is wel anders geweest toen ik er highlights in had zitten, was net touw zo droog. Heb mij haar weer bruin geverfd en de kapper heeft er maskers ed in gedaan en het voelt nog steeds fijn aan. Doe er zelf nooit verzorgende maskers oid in gebruik alleen cremespoeling na de shampoo. :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:32

Denk dat ik binnenkort maar even mijn haar moet laten behandelen door een goede kapper.. Zodat het droge weggaat...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:34

Aangezien ik bijna elke dag wel een cap op heb wil ik bijna elke dag mijn haar wassen.
Ik doe dat met een natuurlijke shampoo (van Urtekram, een superfijn merk!). Om de dag doe ik er conditioner in van hetzelfde merk.
Stylen doe ik alleen met 'Doop', dat is een kleiachtig goedje van de kapper. Gebruik er maar heel weinig van.
En elke 6 weken naar de kapper, dat scheelt ook een stuk.

Sinds ik overgegaan ben naar natuurlijke shampoo wordt mijn haar minder snel vet aan de wortels en minder droog aan de punten.
Al die siliconen, parabenen en andere troep wil ik liever niet meer, het is beter zonder oor jezelf en ook voor het milieu.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:35

Astor schreef:
Denk dat ik binnenkort maar even mijn haar moet laten behandelen door een goede kapper.. Zodat het droge weggaat...

Een keratine-behandeling heeft mijn zus geholpen! Je zit wel echt heel lang bij de kapper..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:42

Ode aan Rituals.
Heerlijk merk, goeie shampoo, klein beetje en schuimt als een jekko en daarna is het heerlijk zacht en volume..ig

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:58

Ik was mijn haar zo om de drie dagen anders wordt het zo vet dat je er in kunt bakken...En pluizen, maar dat doet het sowieso en het enige wat daar tegen helpt is goed vriesweer (Eskimohaar, gelukkig heb ik de bijbehorende kou-tolerantie :P ). Verder hou ik mijn haar zo puur natuur mogelijk, alleen af en toe wat smurrie om de coupe de plof wat weg te werken als ik eens toonbaar moet zijn. Drogen doen we gewoon aan de lucht, maar dan wel in een soort vlecht/staartconstructie zodat het een beetje steil wordt.

Waar ik momenteel mee weg loop is spul van Aussie. Goedjes met allerlei rare, volgens het etiket authentiek Australiaanse, spulletjes. Ruikt lekker en het werkt gewoon, in vergelijking met andere producten, goed. Bij mij dan. Mijn bos pluis voelt dan een stuk gladder, het is nog net niet officeel pluisvrij te noemen en het is dan gewoon bijna steil. Na de eerste keer gebruiken heb ik wel een kwartier lang naar mijn haar staan staren :o .
Ooit eens Nivea anti-pluis geprobeerd maar kreeg daar erg de neiging van om Nivea een brief te sturen met de vraag in hoeverre ze de concepten anti en pluis begrepen aangezien mijn haar vóór eruit zag alsof ik ergens heel erg van was geschrokken en erna het er uit zag als Diana Ross die met de vingers in het stopcontact had gezeten. Mja, misschien is Nivea gewoon niet mijn shampoo... :=
Paardenlucht heb ik nooit in mijn haar, het ruikt altijd net gewassen, schijnt. Zelfs toen ik eens net van stal kwam vroeg iemand of ik net mijn haar gewassen had ('Uh...ja, in uh...paard?').