Dry needling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 21:11

Ik heb wel eens overwogen naar hier de osteopaat te gaan. Heb daar zo ontzettend veel goede verhalen over gehoord!!
Maar steeds als ik wat uit probeerde, dacht je toch dat net dát het zou verhelpen :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:19

Ik zou niet zomaar gaan klooien met overdoseringen van vitamine E, je kunt gemakkelijk toxische hoeveelheden binnenkrijgen. Het is vet oplosbaar en stapelt. Het werkt als antagonist van vit K en overdosering kan leiden tot bloedstollingsproblemen.
Tot slot geloof alsjeblieft niet alles wat je op body building forums leest!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:21

Zeker niet Kuggur, ik laat de anabolen aan me voorbij gaan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 21:22

Daar wordt ik dan weer niet blij van... Moet al goed opletten i.v.m . slik bloeddrukverlager en bloedverdunner :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:27

Dan is het dus voor jou niet oké om daar aan te beginnen.
Ik pluis altijd eerst het hele web af om die reden.

Wat jij zegt Kuggur lees ik op een enkele site, maar op nog veel meer dat het dus geen kwaad kan op uitzonderingssituaties na.

Tamadine

Re: Dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:50

Nou ik moet zeggen mbt de vit e dat mijn kwpn merrie toen ik dr kocht ook helemaal strak in de spieren zat en helemaal verzuurd en ging niet weg, ook niet na een rust periode. Toen vit e en selenium gaan geven op aanraden kliniek en ze werd vrolijker en blijer en ze begon zelfs te rennen in het land en tot slot begon ze ook te bokken. Dr hele spieren gingen weer fijn los zitten.
Misschien het overwegen waard te bespreken met je HA en misschien ook bloed te laten prikken op je vitamines...

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:16

Ik zou nog even terugkomen op mijn DN verhaaltje :)

Ik gebruik het als ondersteuning in het laatste stukje herstel/ondersteuning bij rugklachten.
Ben er zeer positief over!

De naaldjes zijn idem aan accupunctuur is mij verteld, alleen de gedachte/werkwijze erachter is meer mechanisch dan filosofisch. En ze worden idd in de welbekende 'spierknopen' gestoken. Het doorboren van de huidlaag vind ik niet vervelend, het in de knoop zetten wel zolang de behandelaar het naaldje nog vást heeft.. Dit omdat de naald natuurlijk de spanning van de knoop opneemt en als de naald nog vast gehouden wordt kan die dus niet uitslaan en de spanning afvoeren.

Zodra de naald erin zit varieert het bij mij van jeuken, warm worden tot ietwat licht in mijn hoofd worden. Deze waren allemaal erger in de eerste behandelingen dan nu.

Het uithalen is weer heel vervelend omdat hij de naald weer vast moet pakken.

Al met al: zet je schrik opzij en probeer het, ik vond het heel verhelderend na 15 jr aankwakkelen!

Ik zie dat het topic inmiddels gaat over Vit. E te kort. Hier ben ik niet echt in thuis.. Het enige wat ik ooit heb meegemaakt was een diagnose van 'White Muscle Disease' bij een van de dieren na sectie.. En ik dácht (!) dat dat ook te maken had met E tekorten. Maar volgens mij draaf ik dan een beetje door :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 14:01

Nee hoor, gaat nog steeds over dry needling (en een oplossing voor de krampen) :D
Bedankt voor de reacties weer!
Ik ga het er met m'n huisarts over hebben, ben benieuwd wat hij het beste vind!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:25

Ik heb nu ook 3x dry needling gehad,vooral de 2e behandeling was super! ik kon mn nek weer alle kanten op buigen en hoorde mn nek en ruggewervels gewoon loskraken..iets wat de ostheopaat ookal een half jaar deed maar waarbij het steeds weer vast ging zitten..{logisch want de spieren zeten nog vast}.
Ik heb alleen ook TP in mn borst en buikspieren waardoor bij mij mn rugspieren ook vast blijven zitten..dus daar zoek ik nog een behandeling voor.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 11:49

In je nek klinkt helemaal eng... :P
Maar wat fijn dat het ook voor jou zo positief uit pakt!
Met je borst en buikspieren kon de osteopaat niet helpen??

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:47

Ostheopaat kon me helemaal niet helpen meer..kennis reikte niet ver genoeg kennelijk..ik had een paar keer al aangegeven dat ik pijnlijke plekken had maar ze wilde er nieteens naar kijken..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:48

Kon trouwens m'n nek niet meer buigen door vastzittende monnikkapspier en hals spieren want in je nek behandelen ze volgens mij niet met dry needling.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:57

ik heb een half jaar terug 4 behandelingen met dry neelding gehad. Ik had al jaren last van mijn linkerschouder, 1 specifiek punt wat maar heel pijn bleef doen. Diverse malen fysio gehad, hielp niks, uiteindelijk naar een osteopaat, eerst hele scan gehad en mijn nekwervels zaten niet goed. Twee jaar daar onder behandeling geweest wat wel de beweging van mijn nek en schouder iets verbeterde, maar het specifieke punt bleef pijnlijk. Wel iets minder dan voor de behandeling door de osteo maar toch dagelijks aanwezig. Uiteindelijk via via gehoord over het dry needling.
Ik vond de behandelingen op zich helemaal niet pijnlijk, je voelt het wel als ze in een triggerpoint duwen, maar het was meer een beetje een vervelend gevoel, vond het niet pijnlijk ofzo. Na de 1e behandeling 2 dagen echt niet geweten waar ik het moest zoeken van de pijn in mijn schouder (terwijl het de eerste uren na de behandeling beter aanvoelde) maar dat kon volgens de DN-arts als het lichaam heel sterk reageert op de behandeling. Na 2 dagen was de echte pijn weg, en was de pijn van het specifieke punt gehalveerd. Na 4 behandelingen was alles voldoende behandeld volgens de arts en ik ben echt al een half jaar helemaal pijnvrij *\o/*
Ik zou het je zeker aanraden om te proberen. De DN-arts die ik had gaf ook meteen aan dat je na 2-3 behandelingen echt verschil moet voelen, voel je dat niet, dan helpt het niet (ook niet na 10 behandelingen).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 22:15

De podologe had het inderdaad ook over een behandeling of 4!
Vandaag weer een stuk gelopen en werd echt helemaal niet goed van m'n kuiten.... Kan niet wachten tot het weg is!

Elisa, wat jammer dat de osteopaat niet kon helpen. Zo zie je ook dat er groot verschil zit tussen osteopaten.... M'n collega was laatst bij een hier op het dorp en als je van haar hoorde hoe en wat!! Zij had er ook ontzettend veel baat bij.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:53

Nou ik had er ook heel veel baat bij in het begin hoor,zeker weten! alleen ik kreeg op een gegeven moment een ongeluk en toen kon ze me niet meer helpen,dat was vervelend..dankzij de ostheo juist 4 maanden met veel pijn gelopen omdat ze niet naar mij wilde luisteren.
En wat ik al zei..mn nek en ruggewervels werden steeds losgemaakt maar mijn spieren niet,daarom ging het steeds weer vastzitten..en nu door de dry needling worden mn spieren losgemaakt en hoor ik dus mn wervels gewoon losknakken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:03

Kun je dit wel bij nekkklachten laten doen dan??
wordt het vergoed?
(kan natuurlijk bij elke verzekering anders zijn....)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:12

Bij mijn was het gewoon een fysio behandeling en viel het onder de verzekering.
En ik had nekklachten en daardoor hoofdpijn...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 22:12

Weten jullie eigenlijk of iedere fysio dit kan/mag doen??
Ik heb het nog niet nagekeken, maar zou er ook vanuit gaan dat het vergoedt wordt als een 'normale' fysio behandeling!?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:28

Je eerste vraag weet ik niet.
Mijn behandelaar is Manueel arts (voorheen huisarts) en hoe hij de opl. gedaan heeft weet ik zo even niet.
Wel weet ik dat het bij mij onder Alternatieve Geneeswijze valt.

Als een Fysio dit doet hangt het af welke behandelcode hij ervoor gebruikt.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:02

Je moet er wel een opleiding voor hebben gedaan, dus denk zeker niet dat iedere Fysio dit doet/kan.
Ik werd ook binnen de praktijk ervoor doorgestuurd omdat de eerste Fysio t dus niet kon maar dacht dat ik er wel baat bij zou hebben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 08:27

Is ook wel prettig om te weten, dat ze er een opleiding voor moeten doen.. :P Vind het wel een prettig idee dat ze weten waar en hoe ze prikken...
Ik sta er van te kijken dat het onder alternatief valt!? Dan ben ik benieuwd wat m'n huisarts gaat zeggen, want die heeft helemaal niets met alternatief... :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:57

Bij mij viel t gewoon onder fysio hoor :-)
En boeien wat je huisarts vind toch..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:27

Ik mag vanmiddag weer :)
Is ook wel nodig, zondag knallende koppijn gehad en vandaag ook weer mee wakker geworden :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:28

moet je erbij zitten of liggen?of staan?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:33

Ik moet erbij liggen............Op mijn buik met mijn gezicht door zo'n gat.. op zo'n speciaal bed.